Gedeelde oprit minder gedeeld maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Wij wonen in een nieuwbouwwijk, nu zo'n half jaar hebben wij en onze buren de woningen betrokken.
Onze woning betreft een hoekwoning in een rij van drie, de garage van onze woning is geschakeld met die van de buren, deze mensen hebben dus ook een hoekwoning.

Nu hebben wij allebei een oprit laten straten en deze lopen perfect in elkaar over, echter bevalt dit mij steeds minder en wel om de volgende redenen.

Ik ben nogal zuinig op onze auto's en houd van een nette uitstraling rondom het huis.
Punt een is dat de buurvrouw gewoon niet kan rijden en ik haar al meerdere keren zeer strak langs een van onze auto's heb zien gaan, dusdanig strak dat ik mezelf al zo'n beetje naar de schadehersteller zag rijden.

Punt twee is dat de buren aan hun garage een carport hebben laten bouwen, hartstikke mooi en achteraf had ik dit ook moeten doen, wie weet iets voor de toekomst.
Echter gebruiken zij deze carport als een soort opslag, er staat een oude boekenkast, een bureaustoel, er liggen vuilniszakken en er wordt gewoon los afval gedumpt(wat vervolgens mijn oprit opwaait).

Om het probleem met de auto's te voorkomen heb ik mijn hovenier twee plantenbakken laten timmeren, deze zijn zo'n 35 cm hoog, 150cm lang en 25 cm breed.
Deze bakken wil ik tegen de erfgrens(op de oprit) aanzetten, dit zodat openzwaaiende deuren en de beperkte rijderskwaliteiten van de buurvrouw in ieder geval niet mijn probleem meer zijn.

Nu heb ik twee vragen over hoe jullie deze problemen aan zouden pakken:
1) Zouden jullie het melden dat je plantenbakken gaat plaatsen?
2) Hoe zouden jullie het aanpakken met de rommel onder de carport?

Over het laatste kan ik me voorstellen dat de meningen verdeeld zijn en ik twijfel dan ook om hier überhaupt iets van te zeggen.

Ik sta overigens op normale voet met de buren, we zeggen gedag en vragen zo af en toe naar de woning en de huidige stand van zaken.
Verder zijn het totaal niet onze mensen, ze komen niet erg verzorgd over(lees bijna vies) en mijn vriendin zeggen ze eigenlijk niets tegen(vraag me niet waarom).

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:04
De plantenbakken zou ik alleen vragen of je ze op de erfgrens mag zetten ipv tegen de erfgrens. Scheelt weer 12,5 cm. ;)

De rommel onder de carport hebben ze ook niet gemeld aan jou toch? Je kan vragen of ze al helemaal ingetrokken zijn. Ik zou het wel vragen of ze rekening willen houden met los afval, maar de rest wordt snel als bemoeizuchtig gezien.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Effectief heb je geen vertrouwen in de stuurkunsten van de buurvrouw maar is er tot op heden nog niets mis gegaan? Als je de plantenbakken op eigen grond wil zetten kan je dat natuurlijk gewoon zonder enig overleg doen.

Het vraagstuk met betrekking tot het overwaaiende afval, zolang je zeker weet dat het van de buren komt kan je daar gewoon een opmerking over maken. Afhankelijk van het afval is het gewoonweg niet handig om losse spullen die weg kunnen waaien op een open locatie te leggen. Zeker in het geval van voedsel is het onwenselijk omdat er ongedierte op af kan komen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

Maar zeker als je nog op normale voet staat met de buren, zou ik het even melden/ bespreken.
Dat is iets anders dan om toestemming vragen trouwens.

En idd je zou ook kunnen vragen of het niet op de erfgrens kan.

Daarnaast als reden iets aangeven als "Omdat ik het mooier vind", Of "voor de duidelijkheid"
Niet meteen gaan zeggen, omdat jullie vieze tokkies zijn, en niet kunnen rijden, Dat zet ook meteen de toon van de conversatie zeg maar...

* heuveltje is natuurlijk expert Als fervent "mr frank visser" kijker zijnde:)

[ Voor 18% gewijzigd door heuveltje op 17-01-2018 10:43 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:12

BiLo

PSN: toiletcleaner

Verder zijn het totaal niet onze mensen, ze komen niet erg verzorgd over(lees bijna vies) en mijn vriendin zeggen ze eigenlijk niets tegen(vraag me niet waarom).
Wellicht is het idee om gewoon eerst even te praten?

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

heuveltje schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:42:
Maar zeker als je nog op normale voet staat met de buren, zou ik het even melden/

* heuveltje is natuurlijk expert Als fervent "mr frank visser" kijker zijnde:)
Dat is optie B, een mail sturen naar SBS ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gewoon plaatsen, het is volstrekt normaal om plantenbakken in je (voor)tuin te hebben en als er onderling geen enkele vorm van ruzie of onenigheid is kan ik me niet voorstellen dat dit problemen op zou leveren.
Als ze er naar vragen zeg je gewoon dat je graag wat extra groen wilde, probleem opgelost.

Met betrekking tot de carport zou ik kijken of er een manier is waarop je het afval aan hun kant kan houden. Wellicht een klein laag hekje of ook daar een wat langere plantenbak met haagjes?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:12

CyBeRSPiN

sinds 2001

Lijkt me dat je dit toch even overlegt of op zn minst aankondigt? Stel voor om die plantenbakken in het midden te plaatsen als scheiding zoals @Señor Sjon ook zegt.
Dat afval zou ik ook benoemen, zonder als 'zeikende buurman' over te komen. Je wilt met elkaar de buurt netjes houden.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 17-01-2018 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
@Señor Sjon Na zes maanden kan je wel dusdanig ingetrokken zijn dat er geen bureaustoel meer onder je carport hoeft te staan denk ik, bovendien hebben ze ook nog een garage.
Echter besef ik me dat ik hier weinig van kan zeggen.

@Napo Voorkomen is beter dan genezen lijkt mij, het is wachten tot er een keer iets gebeurt, dan wel een deur tegen een van onze auto's of erger een botsing. Zoals gezegd ben ik nogal zuinig op onze auto's.
Het afval komt duidelijk van de buren, dus hier is inderdaad gewoon iets van te zeggen.

@heuveltje Ik ben ook een trouw kijker, maar toch wou ik in deze kwestie even de mening van anderen horen.

@DylanE Zoals gezegd praten we met elkaar, er is geen ruzie en er zijn geen discussies, echter ben ik bang dat die wel ontstaan als ik dit niet op de juiste manier aanpak.
Dit zodat we niet in Meester Reid/Visser praktijken terecht komen... ;)

@Tsurany Klinkt plausibel, neem ik mee.

@CyBeRSPiN Dit is dus precies waarom ik deze vraag stelde, je zit nu al hoe verschillend er over het plaatsen van de plantenbakken gedacht word.

Ik wil dus vooral niet als het zeurende buurjongetje overkomen, we wonen er allemaal pas en ik wil vooral dat we op goede voet staan met elkaar.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

CyBeRSPiN schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:57:
Lijkt me dat je dit toch even overlegt of op zn minst aankondigt? Stel voor om die plantenbakken in het midden te plaatsen als scheiding zoals @Señor Sjon ook zegt.
Dat afval zou ik ook benoemen, zonder als 'zeikende buurman' over te komen. Je wilt met elkaar de buurt netjes houden.
Mijn ervaring is dat mensen die zo asociaal zijn om afval buiten te stallen onder een carport niet de mensen zijn waar je fatsoenlijk mee kan praten. Zeker nu de problemen nog erg klein zijn kan TS dit prima van zijn kant oplossen. Plantenbakken kan hij gewoon plaatsen zonder er nu al planten in te zetten. Gewoon aangeven dat die in het voorjaar komen maar dat de hovenier de bakken al af had.

Enige wat dan nog lastig is dat is de rommel. Echter zolang je er een simpele scheidingswand tussen kan zetten hoeft dat ook geen dingetje te worden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Grappig hoe dit soort dingen in de randstad altijd zwaar overtrokken wordt (imho dan) omdat men er al vanuit gaat dat men weinig of geen contact met de buren heeft.
Nodig die mensen eens uit voor een bak koffie, of ga gewoon ff aan de der. Beetje luchtig over doen, zo van "oi, dat jullie daar wat zooi neerzetten snap ik wel maar ik blijf het zo opruimen, kunnen we daar wat aan doen?" en "Ik zie een x aantal keren rakelings langs onze atp's gereden worden. Heel eerlijk ben ik erg zuinig op mijn spullen en dat voelde niet zo fijn. Zal niet bewst zin, maar kun je er rekening mee houden? Heb trouwens een stel plantenbakken gefixt, zal ik die er anders tussen zeten, scheelt beiden risico".

Snappen ze vast wel en zullen ze ws gewoon blij mee zijn. Buren woon je ws tientallen jaren naast. Relatie goed hebben en houden is voor beiden van belang :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:23
Ik heb iets redelijk vergelijkbaars gehad, waren twee tweekappers waarvan de opritten naast elkaar lagen zonder afscheiding. Die waren niet heel ruim bemeten maar als de auto's er stonden kwam de buurjongen dusdanig dicht met zijn fiets bij mijn auto dat me dat ook tegen ging staan. Ik heb toen terloops tegen de buurman gezegd dat het me wat leek om daar een lage heg tussen te zetten, gewoon voor het aanzicht van de tuin. Dat leek hem ook wel wat.

We hebben beide een rij stoeptegels opgegraven, heg geplant en aan weerszijde een halve tegel teruggelegd. Ook beide de heg netjes bijgehouden, dus op goede voet staan heb ik ook laten staan, maar ook met de gedachte dat een ongeval en schade aan mijn auto op de loer lag.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:12

BiLo

PSN: toiletcleaner

Tsurany schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:03:
[...]

Mijn ervaring is dat mensen die zo asociaal zijn om afval buiten te stallen onder een carport niet de mensen zijn waar je fatsoenlijk mee kan praten.
|:(

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:59

skoozie

SCSI

Geef aan dat je je oprit wilt opfleuren en dat je al bakken hebt, met de vraag of ze op de scheidslijn mogen of aan jouw kant moeten. Heb je een mooi bruggetje richting het overwaaien van de spullen. kan je eventueel ook nog vragen waar zij hun carport hebben laten doen omdat je daar ook over nadenkt.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:00

PinusRigida

I put the p in pool.

Gewoon overleggen als je op normale voet staat met de buren...

Dat van die rommel kan je nog vrij 'elegant' aanpakken: wacht tot er een stuk losliggend rommel op jouw eigendom ligt, dan heb je meteen een reden om te gaan aanbellen en te vragen "is dit soms van jullie" en zo hoef je dit soort opmerkingen niet uit het niets te maken en pedant over te komen. (ook al is het volledig terecht maar ik weet dat het soms nogal gevoelig kan zijn met buren)

Komt er de eerste maanden helemaal niks van rommel overgewaaid: da's te beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Sh0ckTr00per schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:07:
Ik heb iets redelijk vergelijkbaars gehad, waren twee tweekappers waarvan de opritten naast elkaar lagen zonder afscheiding. Die waren niet heel ruim bemeten maar als de auto's er stonden kwam de buurjongen dusdanig dicht met zijn fiets bij mijn auto dat me dat ook tegen ging staan. Ik heb toen terloops tegen de buurman gezegd dat het me wat leek om daar een lage heg tussen te zetten, gewoon voor het aanzicht van de tuin. Dat leek hem ook wel wat.

We hebben beide een rij stoeptegels opgegraven, heg geplant en aan weerszijde een halve tegel teruggelegd. Ook beide de heg netjes bijgehouden, dus op goede voet staan heb ik ook laten staan, maar ook met de gedachte dat een ongeval en schade aan mijn auto op de loer lag.
Om die reden had ik vroeger een tweekapper op de hoek, die had een eigen oprit. Want ik voorzag ook al kinderstuurtjes in mijn portieren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:43
tomolino schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:59:
@Señor Sjon Na zes maanden kan je wel dusdanig ingetrokken zijn dat er geen bureaustoel meer onder je carport hoeft te staan denk ik, bovendien hebben ze ook nog een garage.
Echter besef ik me dat ik hier weinig van kan zeggen.
Klopt inderdaad. Als hun daar graag een bureaustoel en andere rommel neerzetten, staat het ze vrij toch?
Hoe ik het zou aanpakken:
Goedemorgen buurman, zeg, ik houd nogal van de natuur en vind de oprit een beetje kaal. Zullen we daar wat neerzetten, iets van plantenbakken of zo of een haagje? Dan is het allemaal wat groener en mooier om te zien.
Als hij ja zegt, prima, geregeld.
Als hij nee zegt, vriendelijk blijven en bijvoorbeeld zeggen, geen enkel probleem joh, ik zal ze wel aan mijn kant neerzetten, dan heb je er ook geen last van.

Is er een afscheiding tussen zijn carport en jouw oprit? Anders kun je daar iets neerzetten als een rieten scherm ofzo.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

tomolino schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:59:
Plantenbakken: gewoon even aanbellen en bespreken. Hoe moeilijk is het? Je hebt nog langer dan vandaag met de buren te maken dus los het als volwassenen op. En laat je niet leiden door jouw voorkeuren (vooroordelen?) over hun uiterlijk of rijstijl. Misschien vinden zij jullie wel een stel omhooggevallen eikels. Ze wonen in elk geval in hetzelfde soort koophuis als jij dus je kunt ervan uitgaan dat ze tot hetzelfde sociaal-economische veld behoren ;)

Afval in garage: kun je niks van zeggen, tenzij het echt uit de klauw loopt, lees: als hun kliko regelmatig op zijn kant ligt en alle shit ligt op jouw oprit. Dan kun je het ter sprake brengen, anders niet. Iedereen mag zelf weten hoe hij woont en leeft en als jij daar problemen mee hebt dan moet je niet in een woning met een gedeelde oprit cq uitzicht op elkaars garage gaan wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat afval ligt voor de garage, niet in de garage begrijp ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Dan geldt hetzelfde; ligt het niet op zijn oprit dan kan hij er niks van zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:22

Metalfreak

Hoije woh!

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:05:
Dan geldt hetzelfde; ligt het niet op zijn oprit dan kan hij er niks van zeggen.
Tenzij het weer ongedierte aantrekt, dan kan hij er zeker wat van zeggen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 15:14 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomolino
@Señor Sjon Dat was helemaal mooi geweest, maar die kavel was helaas al vergeven.

@Verwijderd Zo moeilijk is het ook niet en veel problemen ben ik ook niet bang voor, echter was ik nav het ''problemen met de buren'' topic benieuwd naar de meningen van mensen hier. Ben ik te kritisch, doe ik te moeilijk? Meer op die fiets.

Ik probeer me zeker niet te laten leiden door mijn (voor)oordelen over hun uiterlijk, alleen als er eenmaal iets opvalt als dit dan ga je snel onbewust verbanden leggen denk ik.

Overigens woon ik niet in de randstad, heb ik nooit problemen gehad met buren en wil dat dus vooral zo houden. Ik ga het plantenbakken idee met ze opnemen en laat de rest voor wat het is en hoop maar dat het hen ook gaat irriteren en ze het weghalen/bijhouden. :P

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:05:
Tuurlijk kun je er wel iets van zeggen. Alleen niks over eisen.
Maar als jij er niks van zegt, kan je buurman ook niet weten dat het jouw irriteert.
(en het is niet zo dat hij dat automatisch weet, niet iedereen ziet dat hetzelfde)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:43

Yucon

*broem*

Wie weet is buurvrouw het wel met je eens over de rotzooi onder de carport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:06
Weet niet hoe breed je oprit is, maar ik zet mijn auto altijd zo strak mogelijk langs de rand van de oprit om zo de ruimte om er met de fiets langs te kunnen te maximaliseren. Bij mij is het dus bewust dat ik relatief dicht richting de oprit van de buren parkeer, wellicht is dit bij je buurvrouw ook het geval en is het niet direct onkunde ;)

Nu is de situatie bij mij wel dat er nog 20CM grind tussen de opritten ligt, om zo toch een vorm van scheiding te behouden. Hier stonden eerst paaltjes en planten, maar dat is in overleg weg gehaald omdat je boven 20CM grind je deur gewoon open kunt zwaaien, en met een paaltje/planten dit niet lukt.

Laatste anderhalve meter van de oprit hebben we dan weer volledig door bestraat, zodat we van elkaars oprit gebruik kunnen maken met in/uit rijden. Bevalt prima op deze manier, weet niet of dat nog een mogelijkheid is om zo iets te maken? Gevaar van plantenbakken op je eigen oprit gaan zetten is natuurlijk ook weer dat je er met je deur tegenaan slaat, of dat deze er gewoon tegenaan waait.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heuveltje schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:28:
[...]
Tuurlijk kun je er wel iets van zeggen. Alleen niks over eisen.
Je kunt het ter sprake brengen maar dat moet je dan wel heel omzichtig aanpakken of eerst een goede relatie met je buren kweken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Pfff, hoe moeilijk kan het zijn...
Bel eens aan of als je ze ziet spreek je ze gewoon even kort aan.

Geef aan dat je ziet dat de auto's af en toe akelig dicht langs elkaar staan en om te voorkomen dat het een keertje misgaat je voorstelt om er plantenbakken o.i.d. tussen te zetten.
Afhankelijk van de breedte van de oprit zal dit wel of geen probleem zijn. Misschien hebben zij een rede (die jij niet weet) dat ze de auto zo dicht aan jouw oprit parkeren. Wellicht i.v.m. kleine kinderen en fietsjes (zodat de kleine niet met de fiets tussen de auto's doorgaat, maar alleen langs hun eigen auto).

En tjah de zooi onder de carport. Ook daar kan je toch aangeven dat het je verbaasd dat er zo veel spullen staan. Zonder iemand iets te verwijten kan je informeren wat ze er mee gaan doen...

En als er echt spullen op jouw oprit terecht komt, kan je dat als volwassenen onderling toch ook tegen elkaar uitspreken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-10 16:44
simpel, zeg het ze, vraag om suggesties voor planten ofzo.

Als er opeens plantenbakken staan zou ik als buur ook denken van"ok.. opeens plantenbakken... passieve agressie?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:39
Anders kun je het ook nog altijd zo brengen:

"Bij een kennis van ons die verderop woont hebben ze twee weken geleden X en Y onder de carport uit gejat. Ze hadden ook nog vanalles overhoop gehaald. Moeten die spullen van jullie naar de kringloop want misschien dat ze anders bij jullie straks ook wat meenemen".

Dan volgt er vanzelf wellicht een uitleg.

De auto tja, ik weet niet hoe breed jullie oprit is. Is er plaats voor om portieren nog goed te openen met twee van die bloembakken? Anders zou ik ze gewoon plaatsen. Is het twijfelachtig zou ik het even laten of het erover hebben.

Bij familie heeft de nieuwe bewoner ernaast een heel laag houten hekje tussen de twee inritten neer gezet. Zo laag dat je het vanuit de auto niet kunt zien met indraaien. De inrit was al smal aan mijn ooms kant. Maar hij heeft nu al verschillende keren zijn eigen bumper eraf gereden met het indraaien. Zoiets is ook niet handig natuurlijk en die twee opritten zijn er echt op gemaakt dat je er niets tussen plaatst, daar is gewoon geen ruimte voor.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 11:55
Ik zou ook gewoon even aanbellen, uitleggen wat je dwars zit (op een vriendelijke manier uiteraard) en er samen uit proberen te komen.

Ik woon in een appartementencomplex, ik had last van de fiets van de buurvrouw bij de ingang naar de inpandige bergingen. Heb haar gevraagd waarom die fiets daar stond en ze had er nooit bij stilgestaan dat die misschien wel eens in de weg kon staan. Nu staat die fiets niet meer daar. Zo simpel kan het zijn :). Idem met uitgedrukte peuken voor de buitendeur, bleken van mijn visite afkomstig te zijn en een andere buur ergerde zich daaraan. Mijn visite verzocht hun peuken niet meer voor de deur weg te gooien, bezempje langs de voordeur gehaald en iedereen blij. Communiceren met elkaar voorkomt zoveel gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Ik zou ook gewoon eens langsgaan. De ervaring tokkies = slecht heb ik ook geen ervaring mee, enkel dat ze misschien iets brutaler of grover in de dagelijkse omgang zullen zijn. In principe betekend dat niets, behalve dat ze zich wat anders gedragen dan jij.

Buiten het buurtbeeld maakt het eigenlijk niets uit dat er zooi in hun carport staat, alleen dat je jouw tuin in waait is een probleem. Daar kan je dus best van zeggen dat je merkt dat dat gebeurd en je hoopt dat daar iets aan te doen valt. Verder kan je het ding met de auto ook best brengen als dat je zuinig bent op je spullen en het gewoon geen fijn gevoel geeft als ze er dicht langs rijden. Dat hoeft immers niks te maken te hebben met hun rijstijl, maar met jouw gevoel.

Beide zijn geen verwijten, maar ligt buiten hun directe controle. Wel kunnen ze er rekening mee houden zonder veel moeite, en is het onwaarschijnlijk dat dat een probleem voor ze is. Oftewel: het kan dus best.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-10 11:09
Stoelpoot schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:51:
Ik zou ook gewoon eens langsgaan. De ervaring tokkies = slecht heb ik ook geen ervaring mee, enkel dat ze misschien iets brutaler of grover in de dagelijkse omgang zullen zijn. In principe betekend dat niets, behalve dat ze zich wat anders gedragen dan jij.
Bij tokkies gaan de hakken nogal snel in het zand zodra je sommige aspecten van hun levensstijl -al dan niet terecht- bekritiseert. Ook willen ze juist die aspecten dan nog wel eens nog wat intensiever gaan uitleven, gewoon omdat het kan :+

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 11:55
leecher schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:10:
[...]

Bij tokkies gaan de hakken nogal snel in het zand zodra je sommige aspecten van hun levensstijl -al dan niet terecht- bekritiseert. Ook willen ze juist die aspecten dan nog wel eens nog wat intensiever gaan uitleven, gewoon omdat het kan :+
Het hangt er natuurlijk vanaf hoe je het zelf brengt. Hier is alles sociale huur wat resulteert in een redelijk hoog tokkie gehalte maar mijn ervaring is dat daar prima mee te praten valt als je niet zelf direct in de aanval gaat. Beter dan met de kouwe kak bij mijn ouders in de straat, dat zijn pas aso's.

Edit: overigens zit ik zelf ook in sociale huur dus misschien hoor ik wel bij de tokkies en kan ik daarom goed met ze door dezelfde deur :+

[ Voor 10% gewijzigd door zoenvisje op 17-01-2018 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Buiten het buurtbeeld maakt het eigenlijk niets uit dat er zooi in hun carport staat, alleen dat je jouw tuin in waait is een probleem.
Oneens, afhankelijk van het afval (open vuilniszakken) dat iemand in zijn tuin laat liggen kan het zeer zeker ongedierte aantrekken, iets waar de buren, jij en de buurt simpelweg last van kan krijgen. Daarnaast is het buurtbeeld ook relevant aangezien het een zekere koppeling heeft met de waarde van je woning

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Die plantenbakken kan al schelen, onze vorige buurman was niet heel verzorgd (alcoholist)maar als wij een mooie deurmat kochten, kocht hij die ook. Kochten wij plantenbakken dan kocht hij die ook. Hij wilde wel zijn best doen een goede buur te zijn.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:20
Voor het vuil misschien een oplossing om je eigen huis even door te lopen en heb je nog wat aan grofvuil.
stel dan voor zullen we voor het grofvuil samen een afspraak maken om het op te laten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-10 06:15
Je kan hen ook vragen om de spullen onder de carport goed vast te maken omdat je er geregeld in je tuin vind. Plantenbakken, inzout geen rijstijl aanhalen. Ligt bij veel mensen gevoelig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-10 21:46
redfox314 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 21:47:
Je kan hen ook vragen om de spullen onder de carport goed vast te maken omdat je er geregeld in je tuin vind. Plantenbakken, inzout geen rijstijl aanhalen. Ligt bij veel mensen gevoelig.
Daar is het morgen een mooie dag voor ;) . Dan waait alles wel overal heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:22

Metalfreak

Hoije woh!

En die ervaring heb ik dus wel, dus het kan zomaar beide kanten op gaan. Ik heb ook in een (kleinschalig) appartementencomplex gewoond waar een tokkiestel zich ook de gezamenlijke ruimte had toegeëigend, er regelmatig overal troep te vinden was, de fiets gewoon pontificaal voor de deur gezet werd, de post die ze niet wilden lezen gewoon werd gedumpt in de hal en zo kan ik nog wel even doorgaan. Als ze erop aangesproken werden, leek het alleen nog maar erger te worden, zelfs de woningstichting durfde zich er op een gegeven moment de vingers niet meer aan te branden... Kwam er laatst nog eens voorbij, maar het zag er niet uit alsof ze hun leven gebeterd hadden. Blij dat ik daar weg ben.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waarnemer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 13:13
Nou gewoon voorstellen dat als je naar de stort gaat, je hun rommel ook wel ff mee wil nemen... hoe zijn ze toch aan die mooie carport gekomen? En ik zou iets van conifeertjes voorstellen in een strookje grond of grind.. die doen minder pijn als je deur open waait.. tegen een plantenbak.. :(

Overigens zul je meer te lijden hebben van de postbode en kranten/folderjeugd die direct tussen de huizen over beider oprit oversteekt.. langs twee auto's.. die van jou en de buuf... stel dat is voor.. je wilt een folderboy barriere... omdat je dat zo irriteert...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:44
Gewoon opperen dat je voor het aanzicht graag iets groens op de grens tussen de beide opritten wilt plaatsen, en dat je graag even overlegt of zij het zien zitten om dat samen te doen (op de grens). Zo niet dan deel je mede dat je het op eigen terrein zult doen, tegen de grens aan.

Pak je het een beetje slim aan in de vorm van een halfhoog hegje ofzo, dan waait er waarschijnlijk ook al geen spul meer jullie oprit op.

Lijkt me een heel normaal voorstel, en dan hoef je het over al die andere punten al niet meer te hebben want dat lost zichzelf daarmee op.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of late zien waar ik een topic aanmaak?

Welkom op GoT. Ik denk dat een rondje langs de FAQ geen kwaad kan: https://gathering.tweakers.net/forum/faq. In een forum staat rechtsboven een blauw vakje met 'nieuw topic', maar ik moedig je aan de zoekfunctie als eerste te gebruiken.

[ Voor 66% gewijzigd door Señor Sjon op 31-01-2018 23:41 ]

Pagina: 1