Surface pro defect: Garantie bij Mediamarkt of Microsoft?

Pagina: 1
Acties:
  • 973 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Mijn Surface Pro 4 is defect binnen een jaar na aanschaf. Na diverse softwareproblemen die wellicht hardware-georiënteerd zijn gaat hij nu helemaal niet meer aan. Op dit moment wil Microsoft hem omruilen tegen een refurbished model die volgens hen opnieuw is samengesteld. Heel erg veel vertrouwen heb ik daar niet in.

Ik heb hem aangeschaft bij Mediamarkt en ik twijfel of ik hem niet beter bij hen kan aanbieden, wellicht is de kans dat ik bij hen een nieuw exemplaar groter is dan bij microsoft.

Wat is jullie idee danwel ervaring als het gaat om garantie-afhandelingen door danwel Microsoft of Mediamarkt?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-05 16:56

WCA

Mediamarkt zal m waarschijnlijk naar Microsoft sturen en exact hetzelfde bieden

Wel heb je bij Mediamarkt recht op van alles, en bij microsoft bijna nergens op. Jouw koopovereenkomst is namelijk met Mediamarkt, en die zijn dus verantwoordelijk. Microsoft doet garantieafhandelingen met jou uit coulance, en mag een stuk meer voorwaarden stellen.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Ik zou je sterk aanraden om het met Mediamarkt op te lossen. Straks heb je een ander device, en dan kan je voor je 2 jaar wettelijke garantie moeilijk bij Mediamarkt aankloppen met een device dat zij niet verkocht hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Absoluut bij Microsoft. Bij MediaMarkt ben je hem wekenlang kwijt.

Als je een RMA bij Microsoft aanmaakt, dan krijg je eerst een nieuwe en pas daarna moet je je oude terugsturen (daarom krijg je dus een refurbished). Bovendien heb je de vervangende binnen drie werkdagen in huis. De serienummers worden in je Microsoft account door Microsoft omgezet naar de nieuwe serienummers.

Ja, je kunt ook bij MediaMarkt aankloppen, maar ik denk dat we allemaal wel weten hoe dat gaat aflopen.

Zelfde met Dell, HP en Lenovo. Je bent toch wel gek als je hem bij MediaMarkt aanbiedt, als de fabrikant gewoon de eerstvolgende werkdag een monteur onsite stuurt.

[ Voor 60% gewijzigd door Trommelrem op 16-01-2018 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:14

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Eerst naar de leverancier (winkel: Mediamarkt), dan naar de fabrikant (Microsoft).
Zie ook https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Outerspace schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 09:35:
Eerst naar de leverancier (winkel: Mediamarkt), dan naar de fabrikant (Microsoft).
Zie ook https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
Ik ben bekend met de verantwoordelijkheid van de verkopende partij als het om garantie gaat. Echter, het kan soms handiger en sneller zijn om het bij de fabrikant aan te bieden als deze een betere en snellere service biedt dan de winkelier.
Trommelrem schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 09:35:
Als je een RMA bij Microsoft aanmaakt, dan krijg je eerst een nieuwe en pas daarna moet je je oude terugsturen (daarom krijg je dus een refurbished). De serienummers worden in je Microsoft account door Microsoft omgezet naar de nieuwe serienummers.
Hmmm nee, ik moet hem eerst opsturen en dan krijg ik pas een andere.

[ Voor 30% gewijzigd door Gunner op 16-01-2018 09:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Laatst online: 09-11-2021
Gunner schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 09:36:
Hmmm nee, ik moet hem eerst opsturen en dan krijg ik pas een andere.
020-5001500. Vragen om Advanced Replacement. Advanced Replacement is niet altijd een optie via je Microsoft account, maar wel altijd telefonisch.

Wel raad ik je aan om een filmpje te maken dat je je oude Surface inpakt. Bij ons zijn twee gevallen dat UPS het pakket doormidden heeft gebroken, omdanks dat we de door Microsoft toegezonden doos hebben gebruikt. De laatste is ook een reden voor Advanced Replacement: Je hebt meteen een doos van Microsoft om je Surface mee te versturen. Geen gedoe met halfbakken dozen.

[ Voor 36% gewijzigd door Trommelrem op 16-01-2018 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:53
De fabrikant is altijd sneller. Meld het alleen wel aan Mediamarkt dat je een RMA aanvraagt bij Microsoft zelf. Mocht er dan kosten bij komen dan kan je dat op Mediamarkt verhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:26
Het apparaat werkt nu niet meer, dus die tijd wachten op MM is ook prima te doen. Maar hou er rekening mee dat je je rechten bij MM kwijt raakt wanneer je het via de fabrikant regelt. En alleen via MS doen wanneer MM goedkeuring hiervoor geeft ivm eventuele kosten zoals loki504 ook aan geeft.

Overigens een refurbished is vaak beter gecontroleerd dan eentje die af fabriek komt.
Zou me daar iig niet druk om maken. De buitenkant wordt ook gewoon vervangen, dus dat is ook geen drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Trommelrem schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 09:39:
[...]

020-5001500. Vragen om Advanced Replacement. Advanced Replacement is niet altijd een optie via je Microsoft account, maar wel altijd telefonisch.
Het kan inderdaad, maar dan moet je weer een creditcards gaan werken etc etc. Te veel gedoe.
Wel raad ik je aan om een filmpje te maken dat je je oude Surface inpakt. Bij ons zijn twee gevallen dat UPS het pakket doormidden heeft gebroken, omdanks dat we de door Microsoft toegezonden doos hebben gebruikt. De laatste is ook een reden voor Advanced Replacement: Je hebt meteen een doos van Microsoft om je Surface mee te versturen. Geen gedoe met halfbakken dozen.
Zal er aan denken, wellicht doe ik dat wel. Al zal ik zo begrijp ik zelf voor een doos moeten zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 16:25

ralpje

Deugpopje

Gunner schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 09:55:
[...]

Het kan inderdaad, maar dan moet je weer een creditcards gaan werken etc etc. Te veel gedoe.
Voor de omruilsnelheid hoef je het iig niet te doen. Ervaring is dat je vaak 3 dagen later je vervangende model al hebt. Als je dus zeg één workweek zonder kunt, is dat een prima optie.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:39

Mimiix

Professioneel Prutser

Ik heb meermaals via Microsoft een garantie claim Gedaan voor m'n surface Pro 3 en niets anders dan lof.

Maar dat is omdat mijn verkoper failliet is.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Vragen naar ervaringen (met garantie-afhandeling) is niet de bedoeling op Tweakers, zie hiervoor ook het Shopping Forum - Beleid. Ook in Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie staat dat je bij de verkoper moet wezen in plaats van de fabrikant.

Gezien ik hier verder geen discussiewaarde inzie, gaat dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.