WK 2026: Scoor de beste elektronica deals met ons advies. Scoor jouw winnende opstelling tijdens dit WK!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Geraedus schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 12:19:
Is dit de email die iedereen gehad heeft? Deze komt nu net bij me binnen.

[Afbeelding]
Net ontvangen voor mijn 0 MB abonnement. En ook dat ik Datapakkers kan aanzetten voor 2,25 euro per maand voor 5 GB die dan verdubbelt worden. Doen ze toch ook weer wat goed!

🇳🇱  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini (A17 Pro)  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max - DJI Neo 2 FMC - Dreame L10s Pro Gen 2 & Gen 3 - Marstek Venus E 3.0 - Kia EV3 GT-Line LR

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online

[Afbeelding]
Bij mij vandaag ook

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

[Afbeelding]
Hier bij mij ook net. Zelfde bericht ik heb een 0MB abbo.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:03
Steeffoon schreef op maandag 18 mei 2026 @ 20:18:
Ik walgde al van de manier waarop KPN een euro per maand bovenop het contract gooide. Ook de nieuwe voorwaarden vond ik wat discutabel. Vandaag gestuit op een interessante aanbieding van Odido; het Unlimited abonnement voor 12,50 euro per maand. Gelijk in orde gemaakt, partner ook. Gelijk ook maar KPN Internet en TV opgezegd en over naar Odido. Moest eigenlijk tot oktober uitzitten, maar aangezien ze de voorwaarden daarvan hebben aangepast, kon ik eerder weg. Eerste jaar voor 15,00 euro per maand. Daar word ik blij van.
Waar vind je 12,50 per maand? Goedkoopste wat ik zie is 20 per maand voor unlimited, en dat is dan met speed cap 20mbit

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:54
stijnec1 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 14:04:
[...]

Waar vind je 12,50 per maand? Goedkoopste wat ik zie is 20 per maand voor unlimited, en dat is dan met speed cap 20mbit
In december ook al keer hier op tweakers gepost, dit is mijn post op pepper: https://nl.pepper.com/share-deal-from-app/404207

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Weet iemand hoe je met die gewijzigde voorwaarden (ivm KPN Extra Veilig) het beste mét nummerbehoud over kan stappen?

Wij hebben 3 abo's en omdat we toch al onlangs van KPN glasvezel vanwege een verhuizing naar Delta glasvezel over hebben moeten stappen, waren onze abo's al duurder geworden en voor onze jongste die aan een abo toe was hebben we Simyo geprobeerd, want KPN netwerk waar we gewoon erg tevreden over zijn. Maar nu ik erachter ben gekomen dat Simyo zelfs met de duurste abo's x3 ongeveer de helft zal kosten van wat wij nu bij KPN zelf kwijt zijn, zou ik een dief van mijn eigen portemonnee zijn om niet over te stappen en nu kan ik volgens de mails die we hebben gehad tot uiterlijk 10 en 23 juni repectievelijk opzeggen.

Maar was het niet zo dat je niet moet opzeggen omdat je dan je nummer kwijtraakt en juist eerst nummerbehoud moet aanvragen? Oftewel: kan ik nu zonder problemen bij Simyo een abo afsluiten en bij KPN het nummerbehoud laten aanvragen? Of zijn er nog andere stappen nodig?

KPN zegt in de mail "je regelt dit het makkelijkst via MijnKPN" maar ik kan echt niks specifiek hierover vinden.

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:54

Steeffoon

Smartphone-nerd

MooDyBLueS schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 16:27:
Weet iemand hoe je met die gewijzigde voorwaarden (ivm KPN Extra Veilig) het beste mét nummerbehoud over kan stappen?

Wij hebben 3 abo's en omdat we toch al onlangs van KPN glasvezel vanwege een verhuizing naar Delta glasvezel over hebben moeten stappen, waren onze abo's al duurder geworden en voor onze jongste die aan een abo toe was hebben we Simyo geprobeerd, want KPN netwerk waar we gewoon erg tevreden over zijn. Maar nu ik erachter ben gekomen dat Simyo zelfs met de duurste abo's x3 ongeveer de helft zal kosten van wat wij nu bij KPN zelf kwijt zijn, zou ik een dief van mijn eigen portemonnee zijn om niet over te stappen en nu kan ik volgens de mails die we hebben gehad tot uiterlijk 10 en 23 juni repectievelijk opzeggen.

Maar was het niet zo dat je niet moet opzeggen omdat je dan je nummer kwijtraakt en juist eerst nummerbehoud moet aanvragen? Oftewel: kan ik nu zonder problemen bij Simyo een abo afsluiten en bij KPN het nummerbehoud laten aanvragen? Of zijn er nog andere stappen nodig?

KPN zegt in de mail "je regelt dit het makkelijkst via MijnKPN" maar ik kan echt niks specifiek hierover vinden.
Wij gaan over naar Odido, met deze fijne actie: 12,50 euro voor unlimited.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• MooDyBLueS
  • Niet online
Steeffoon schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 17:27:
[...]

Wij gaan over naar Odido, met deze fijne actie: 12,50 euro voor unlimited.
En wat heb je aan KPN kant moeten regelen? Of is het gewoon kwestie van (in jouw geval) Odido afsluiten en daarbij nummerbehoud aanvragen?

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

MooDyBLueS schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 19:02:
[...]

En wat heb je aan KPN kant moeten regelen? Of is het gewoon kwestie van (in jouw geval) Odido afsluiten en daarbij nummerbehoud aanvragen?
Ik was al contractvrij, ik had mijn verplichte tijd al uitgezeten. Dus dat was inderdaad Odido afsluiten en met nummerbehoud bij Odido het contract aanvragen.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• Mawlana
  • Laatst online: 19:53
Mijn contracten lopen tot 7 augustus. Aangezien ik optimaal wil profiteren van klantvoordeel wil ik alles tegelijkertijd overzetten.

Thuis internet per 10 augustus.
Mobiel 2 (0MB) per 10 augustus.
Mobiel 1 (Unlimited) per 9 juni. }:| Dat is blijkbaar de datum waarop het op z'n vroegst mogelijk is volgens KPN. Ik heb Odido maar gevraagd om dit ook per 10 augustus te doen.. :+

Dus het lijkt mij dat KPN de nummers waarvoor een verhoging geldt al heeft vrijgegeven. Vraag het gewoon aan, en kijk maar of de datum voor nummerbehoud naar wens is.

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Mawlana schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 20:36:
Mijn contracten lopen tot 7 augustus. Aangezien ik optimaal wil profiteren van klantvoordeel wil ik alles tegelijkertijd overzetten.

Thuis internet per 10 augustus.
Mobiel 2 (0MB) per 10 augustus.
Mobiel 1 (Unlimited) per 9 juni. }:| Dat is blijkbaar de datum waarop het op z'n vroegst mogelijk is volgens KPN. Ik heb Odido maar gevraagd om dit ook per 10 augustus te doen.. :+

Dus het lijkt mij dat KPN de nummers waarvoor een verhoging geldt al heeft vrijgegeven. Vraag het gewoon aan, en kijk maar of de datum voor nummerbehoud naar wens is.
Dat kan ook. Anders kan je na het aanvragen bij Odido altijd nog even bellen met KPN.

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:14
KPN heeft vanmorgen weer een update geüpload naar de Antennekaart. Vrij saai, de uitrol van 3500MHz gaat niet heel hard: https://antennekaart.nl/kaart/4g?lat=52.17825189&lng=6.15879363&zoom=7&scan=d6926be7-7f3f-4fba-af5d-bda8e422b119&providers=kpn

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:59
jk-5 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:23:
KPN heeft vanmorgen weer een update geüpload naar de Antennekaart. Vrij saai, de uitrol van 3500MHz gaat niet heel hard: https://antennekaart.nl/kaart/4g?lat=52.17825189&lng=6.15879363&zoom=7&scan=d6926be7-7f3f-4fba-af5d-bda8e422b119&providers=kpn
Ah, eindelijk! Ik zit de afgelopen dagen al steeds Antennekaart in de gaten houden. Meestal zijn er 2 updates per maand, dus ik hoopte eigenlijk dat dit een hele grote was. Maar helaas.

• petertje30
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-05 19:36
Hoe zit eigenlijk bij nieuwe klanten?

Heeft Kpn de nieuwe prijzen voor mobiel nu op de website staan, of komen hier de prijsverhogingen nog bovenop?

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:14
Onlangs opgezegd vanwege wijziging algemene voorwaarden, later een mail ontvangen over een afkoopsom. Direct gebeld, zou automatisch worden kwijtgescholden.

Vandaag factuur ontvangen inclusief afkoopsom. Direct weer contact opgenomen en zeer onvriendelijk te woord gestaan. Conclusie afkoopsom terecht van 250 euro vanwege een openstaand smartwatch krediet van €50.

Het betreft een Sim only met eind datum Januari 2027. Op dit abonnement heb ik een smartwatch met dual sim aangevraagd met dus een openstaand krediet nu nog van €50.

Afkoopsom abonnement is €250 euro die dus niet kwijtgescholden wordt omdat ik een smartwatch krediet heb lopen van €50, die ik volgens de medewerker eerst had moeten inlossen voordat ik de overstap had moeten maken.

Het zou in de mail staan volgens de medewerker (zie ik niet in de mail staan) en het zou ook heel logisch zijn volgens de medewerker. :p, nog aangegeven dat ik het logisch zou vinden dat ik het smartwatch krediet moet betalen en de afkoopsom komt te vervallen omdat het niet in verhouding staat maar de medewerker snapte niet dat ik zo kon denken :p

Heb een klacht bij een zeer behulpzame medewerker ingeschoten en nu wachten tot KPN met mij contact op gaat nemen.

Iemand zelfde ervaringen?
KorteGebruiker schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 16:53:
[...]

Dat is gek, bij mij wordt ie wel iets omhoog gezet. Ik heb een 0 GB abonnement en onder “korting zolang de abonnement loopt” staat er 1,59 ipv 1,50 na 2 inflatiecorrecties
Nog ff gekeken, ik heb 3 kortingen op mobiel. Een “korting” die gewoon de standaardprijs van het abonnement verzorgt (en het ranzige trucje met de inflatiecorrectie legaal lijkt te maken (“inflatiecorrectie gaat over de prijs zonder korting”)), een combi-korting vanwege vast en dan nog €5 extra korting die ik bij verlengen heb onderhandeld. Alleen die eerste korting wordt geïndexeerd.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Erwin
  • Laatst online: 19:51
schumi1986 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 11:53:
Onlangs opgezegd vanwege wijziging algemene voorwaarden, later een mail ontvangen over een afkoopsom. Direct gebeld, zou automatisch worden kwijtgescholden.

<heel verhaal>

Iemand zelfde ervaringen?
Ooit was ik klant bij KPN omdat dit soort "problemen" altijd snel en netjes geregeld werden. Als ze al voorkwamen. Nu is er eigenlijk geen toegevoegde waarde om te blijven, maar heb ik ook geen zin om de molen in te gaan zodra ze met die onterechte afkoopsom beginnen te zwaaien :F .

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:23
Hebben jullie ook weleens dat je opeens "Geen service" hebt nadat je een oproep hebt gestart, terwijl je wel goed ontvangst hebt?

Als ik een specifiek telefoonnummer bel (om een garage open te doen), neemt de "robot" aan de andere kant van de lijn de oproep niet aan maar hangt op. Als ik hetzelfde nummer vervolgens nog een keer bel, zie ik boven in beeld dat het signaal helemaal wegvalt (van 3 naar 0 streepjes) en later zelfs naar "Geen service". Ik heb hier niet echt last van, en het gebeurt alleen bij dit ene nummer, maar ik vind het wel heel bijzonder om te zien.

Screenshot
edit:
Ik bel met de KPN sim, niet met de tweede sim van Simpel

[ Voor 5% gewijzigd door theblindman op 31-05-2026 19:53 ]

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14:20
theblindman schreef op zondag 31 mei 2026 @ 19:52:
Hebben jullie ook weleens dat je opeens "Geen service" hebt nadat je een oproep hebt gestart, terwijl je wel goed ontvangst hebt?

Als ik een specifiek telefoonnummer bel (om een garage open te doen), neemt de "robot" aan de andere kant van de lijn de oproep niet aan maar hangt op. Als ik hetzelfde nummer vervolgens nog een keer bel, zie ik boven in beeld dat het signaal helemaal wegvalt (van 3 naar 0 streepjes) en later zelfs naar "Geen service". Ik heb hier niet echt last van, en het gebeurt alleen bij dit ene nummer, maar ik vind het wel heel bijzonder om te zien.

Screenshot
edit:
Als je dual sim gebruikt kan je sws maar 1 sim actief hebben tijdens het bellen. Heb je probleem ook met simyo? (of bel je met simyo?)

Screenshot
edit:
Als je de 2e simkaart uitzet, gebeurt het dan nog steeds? Of gebeurt het alleen als er 2 sims actief zijn?

2 SIMs actief hebben kan soms verbindingsproblemen veroorzaken, omdat ze niet allebei tegelijkertijd kunnen zenden richting het netwerk.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:23
ikbenjoeri schreef op zondag 31 mei 2026 @ 20:02:
[...]

Als je dual sim gebruikt kan je sws maar 1 sim actief hebben tijdens het bellen. Heb je probleem ook met simyo? (of bel je met simyo?)
Sorcerer8472 schreef op zondag 31 mei 2026 @ 20:37:
[...]

Als je de 2e simkaart uitzet, gebeurt het dan nog steeds? Of gebeurt het alleen als er 2 sims actief zijn?

2 SIMs actief hebben kan soms verbindingsproblemen veroorzaken, omdat ze niet allebei tegelijkertijd kunnen zenden richting het netwerk.
Voor de zekerheid heb ik mijn Simpel sim even uitgezet en het gebeurt nog steeds als ik alleen mijn KPN sim actief houd. (screenshot) Ik kan helaas niet met mijn Simpel sim testen, omdat de garage-opener werkt met een allowlist waar mijn Simpel telefoonnummer niet op staat.

Ook wel opvallend is dat ik toen ik mijn tweede sim uit ging zetten in de Instellignen app, ik gevraagd werd om een diagnostische test uit te voeren. Hier kwam verder niets uit helaas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hsf-TuQJuFsm1UIwjBciwj5K8y0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JFwsZGL9BEeZeBPRfib3k9Nf.jpg?f=fotoalbum_medium
Staat VoLTE aan op je KPN-SIM en kun je tijdens het bellen nog gewoon data gebruiken? En staat wifi-bellen aan?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:15

Screenshot
edit:
Waar zit de SIM van je garage op aangesloten, welk netwerk en provider?

En wat is het merk/type van je garage opener? Hoe handelt die de signalering af?

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:52
Door vakantie loop ik wat achter, daarom even wat meerdere reacties gequote, en ook @GerjanT, @Steeffoon, @schumi1986, @Geraedus, @Mawlana, @jpg97, @ucsdcom en anderen...
THE_BASE schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 08:28:
[...]

Nog steeds geen mail ontvangen voor mijn 0MB abonnement, maar misschien komt het nog. Ik ben in elk geval nog wel aan het nadenken te vertrekken, maar een rekensom leert mij dat het bij de grote providers lood om oud ijzer is.

In elk geval nu wel opgepakt door de media:

Telefoonabonnement bij KPN? Dat kan zomaar euro's duurder worden

https://www.rtl.nl/nieuws/economie/artikel/5600660/kpn-regelt-mogelijkheid-om-prijzen-met-zeker-3-euro-maand-te
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 19:15:
[...]

Tbh ze kunnen niet een datum zo kort na prijsverhoging afdwingen, het zou redelijk zijn om 30 dagen na de eerste ontvangen hogere factuur aan te bieden. Heel makkelijk om over zo'n mail heen te lezen gezien ze best wat irrelevante dingen rondsturen ook.
WhatsappHack schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 21:51:
Heb de mail ook gekregen. Ik ben er wel een beetje klaar mee eigenlijk. KPN heeft bij afsluiten van het abonnement gezegd én geschreven dat mijn abonnement 24 maanden lang €21 is. Die afspraak werd al verbroken met de vaste klanten-boete (“inflatiecorrectie”) - en die boete werd ook nog eens geheven over een artificieel veel hogere prijs (zogenaamde “prijs zonder korting”, terwijl dat abo nooit voor die prijs is aangeboden door KPN) in plaats van over de afgesproken prijs die ik daadwerkelijk betaal. Aan alle kanten was dat al niet zuiver. Maar dan nu weer via een eenzijdige wijziging zomaar €1 er bovenop (en waarover overigens ook inflatiecorrectie geheven zal worden), waar voor mij niets tegenover staat. Plus een nogal dubieuze wijziging in de voorwaarden.

Het gaat allemaal volkomen tegen alle beloftes en afspraken in en dat is echt een behoorlijk abjecte manier van zaken doen, ik wil het bedrijf waar ik iets koop kunnen vertrouwen - en dat vertrouwen is nu wel een keer weg. Ja het gaat uiteindelijk “maar” om een paar euro (die inflatiecorrectie beschouw ik ook als tegen de afspraak in, moeten ze maar niet “je betaalt 24 maanden lang €21” in alle mails, contractoverzicht en telefoongesprekken zetten), maar het is principieel gewoon niet juist en de nieuwe voorwaarden geven een onbehaaglijk gevoel dat dit veel vaker gaat gebeuren, waardoor je bij KPN dus nooit weet waar je aan toe bent.

Ik liet m’n abo al jaren op de hoogste vorm (soortgelijk met wat nu “SuperUnlimited” heet) terwijl deze eigenlijk iets oversized was, ik heb het vooral aangehouden vanwege het onbezorgd bellen vanuit NL naar andere EU-landen; maar dat doe ik eigenlijk niet zoveel meer. Door dit gedoe dus de boel toch opnieuw geëvalueerd en een overstap naar een ander KPN-merk óf concurrent blijkt tenminste €16 per maand besparing op te leveren, Dus ipv €1 extra inkomsten gaan ze dan in de min, namelijk -€16/mnd inkomsten (of meer als we naar de concurrent gaan) voor mijn account en wij houden bijna €200 per jaar in the pocket. En dat vanwege een €12/jaar verhoging en eigenlijk puur door de manier waarop. :+

Ik hoop dat deze manier van werken ze genoeg klanten kost (of op z’n minst overstappen naar KPN-dochters met lagere tarieven) dat die €1 per klant die ze wél vast weten te houden (al is het maar omdat die nog met vast vastzitten, en die riskeren ze nu ook weg te gaan jagen) een verkeerde gok blijkt te zijn en per saldo niet voldoende oplevert - of de omzet zelfs doet dalen. (Maar dan pakken ze die overgebleven klanten misschien gewoon een tweede keer, om het recht te zetten. :))

Heel teleurstellend dit van KPN. En ik snap het niet. Met de prijsproblematiek bij Ziggo dat continu klanten bloed en de hack bij ODIDO stond KPN er PR-technisch goed voor. En dan doen ze dit… voor een euro per klant. Ongelofelijk domme beslissing, maar nog dommere timing.
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 09:06:
@WhatsappHack de levenslange korting wordt ook geïndexeerd, alleen de combikorting niet.

Als je wil blijven tegen dezelfde prijs kun je altijd een gang naar de Geschillencommissie overwegen ;)
petertje30 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 10:19:
Hoe zit eigenlijk bij nieuwe klanten?

Heeft Kpn de nieuwe prijzen voor mobiel nu op de website staan, of komen hier de prijsverhogingen nog bovenop?

Ik heb de mail gisteren pas gelezen. En eea schoot me direct in het verkeerde keelgat.
Eerst inderdaad al een 'vaste klanten-boete' met de inflatieverhoging en nu dit.

Toevallig had ik er wel al over gelezen...
https://www.consumentenbo...ziggo-kpn-wat-kun-je-doen
Ik ben benieuwd of daar nog iets uitkomt.
Mocht iemand naar de Geschillencommissie (of de rechter) stappen, dan maakt die denk ik wel kans. Maar ja, voor €12/jr...

Voor nu heb ik op de mail gereageerd (via hun contactformulier) dat ik eea nietig verklaar en niet accepteer en dat ik klant blijf onder de oude voorwaarden en prijs. Ik denk dat dat ze me uit willen lachen, want ik ben gebeld geworden, maar iets ging mis en kreeg geen contact. Krijg ik een mail dat ik terug kan bellen, anders zien ze de zaak als opgelost... Toch maar weer opnieuw gereageerd dat ik eea niet accepteer en of ze aub per mail willen reageren.

Ik denk niet dat dit effect zal hebben, maar ik ben wel benieuwd hoe dit verder gaat. Want ik krijg die mail, maar ik heb dus eigenlijk pas gisteren een bevestiging gestuurd dat ik die gelezen heb. Het lijkt mij sowieso niet dat zij dit dan eenzijdig mogen wijzigen, binnen zo'n korte termijn, als ik er niet eens vanaf wist. Dus nog buiten wat de CB aangeeft dat het allemaal al niet zou mogen.

Hoe dan ook, ik weet het nog niet.
Ik heb 'Onbeperkt internet', wat nu SuperUnlimited heet. Ah en daar waar dit gisteren voor nieuwe klanten nog €32,50 was, wat ik er oorspronkelijk ook voor betaalde, is dit nu blijkbaar verhoogd naar €35,50.
Met de inflatiecorrectie zat ik al een tijd op €33,67, maar dit wordt dus €34,67. Mijn contract loopt nog tot 18 oktober en is verlengbaar per 21 juni.
Wat voor mij in dit abo belangrijk is, is de unlimited data en de 75Gb in de EU. De snelheid is van iets minder belang.
Het enige wat ik vind dat vergelijkbaar is, is Odido met Unlimited Plus
Maar mocht iemand iets anders weten, hoor ik het graag.

• THE_BASE
  • Niet online
Truus01 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 22:48:
Door vakantie loop ik wat achter, daarom even wat meerdere reacties gequote, en ook @GerjanT, @Steeffoon, @schumi1986, @Geraedus, @Mawlana, @jpg97, @ucsdcom en anderen...

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]
Ik heb de mail gisteren pas gelezen. En eea schoot me direct in het verkeerde keelgat.
Eerst inderdaad al een 'vaste klanten-boete' met de inflatieverhoging en nu dit.

Toevallig had ik er wel al over gelezen...
https://www.consumentenbo...ziggo-kpn-wat-kun-je-doen
Ik ben benieuwd of daar nog iets uitkomt.
Mocht iemand naar de Geschillencommissie (of de rechter) stappen, dan maakt die denk ik wel kans. Maar ja, voor €12/jr...

Voor nu heb ik op de mail gereageerd (via hun contactformulier) dat ik eea nietig verklaar en niet accepteer en dat ik klant blijf onder de oude voorwaarden en prijs. Ik denk dat dat ze me uit willen lachen, want ik ben gebeld geworden, maar iets ging mis en kreeg geen contact. Krijg ik een mail dat ik terug kan bellen, anders zien ze de zaak als opgelost... Toch maar weer opnieuw gereageerd dat ik eea niet accepteer en of ze aub per mail willen reageren.

Ik denk niet dat dit effect zal hebben, maar ik ben wel benieuwd hoe dit verder gaat. Want ik krijg die mail, maar ik heb dus eigenlijk pas gisteren een bevestiging gestuurd dat ik die gelezen heb. Het lijkt mij sowieso niet dat zij dit dan eenzijdig mogen wijzigen, binnen zo'n korte termijn, als ik er niet eens vanaf wist. Dus nog buiten wat de CB aangeeft dat het allemaal al niet zou mogen.

Hoe dan ook, ik weet het nog niet.
Ik heb 'Onbeperkt internet', wat nu SuperUnlimited heet. Ah en daar waar dit gisteren voor nieuwe klanten nog €32,50 was, wat ik er oorspronkelijk ook voor betaalde, is dit nu blijkbaar verhoogd naar €35,50.
Met de inflatiecorrectie zat ik al een tijd op €33,67, maar dit wordt dus €34,67. Mijn contract loopt nog tot 18 oktober en is verlengbaar per 21 juni.
Wat voor mij in dit abo belangrijk is, is de unlimited data en de 75Gb in de EU. De snelheid is van iets minder belang.
Het enige wat ik vind dat vergelijkbaar is, is Odido met Unlimited Plus
Maar mocht iemand iets anders weten, hoor ik het graag.
Het lijkt uiteindelijk een storm die is gaan liggen, misschien speelt er op de achtergrond bij instanties nog iets, maar heb het vermoeden dat vrijwel iedereen het slikt.

Ik heb ook even gerekend en met die euro extra per maand is KPN alsnog voordeliger dan andere aanbieders voor ons, dus we blijven zitten. Als ze het onder inflatie hadden gegooid of bij een verlenging was ik net zo goed de Sjaak geweest. Nu krijg ik er nog een onzinnige dienst voor terug. :)

🇳🇱  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini (A17 Pro)  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max - DJI Neo 2 FMC - Dreame L10s Pro Gen 2 & Gen 3 - Marstek Venus E 3.0 - Kia EV3 GT-Line LR

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:03
THE_BASE schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 00:54:
[...]

Het lijkt uiteindelijk een storm die is gaan liggen, misschien speelt er op de achtergrond bij instanties nog iets, maar heb het vermoeden dat vrijwel iedereen het slikt.

Ik heb ook even gerekend en met die euro extra per maand is KPN alsnog voordeliger dan andere aanbieders voor ons, dus we blijven zitten. Als ze het onder inflatie hadden gegooid of bij een verlenging was ik net zo goed de Sjaak geweest. Nu krijg ik er nog een onzinnige dienst voor terug. :)
ik stap wel over van KPN naar Odido met 3 mobiele abonnementen en vast internet. in het Odido topic staat een link naar Pepper waar je mobiele abonnementen kunt bestellen met flinke korting. Daarnaast krijg je het eerste jaar vast internet voor 20 euro per maand voor 1gbit, waardoor het over 2 jaar gezien ruim goedkoper is dan KPN, en dan heb ik ook meegenomen dat ik Netflix weer zelf moet gaan betalen.

Over 2 jaar kijk ik wel weer verder

• THE_BASE
  • Niet online
stijnec1 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 08:28:
[...]

ik stap wel over van KPN naar Odido met 3 mobiele abonnementen en vast internet. in het Odido topic staat een link naar Pepper waar je mobiele abonnementen kunt bestellen met flinke korting. Daarnaast krijg je het eerste jaar vast internet voor 20 euro per maand voor 1gbit, waardoor het over 2 jaar gezien ruim goedkoper is dan KPN, en dan heb ik ook meegenomen dat ik Netflix weer zelf moet gaan betalen.

Over 2 jaar kijk ik wel weer verder
Ik heb die deal gezien, maar geen haar op m’n hoofd die erover nadenkt naar Odido over te stappen: Afgelopen jaar op mobiel netwerk veel storingen, glasvezelnetwerk minder stabiel en betrouwbaar dan KPN. En ben het AVG debacle nog niet vergeten.

• Truus01
Ik heb nog telefonisch contact gehad met KPN. Helaas, zoals te verwachten, geen andere optie dan opzeggen.
Wel krijg ik de tijd om t/m 22 juni op te zeggen, omdat ik de mail pas later heb gelezen. (Dat is op zich aardig, maar ook iets waaruit mi blijkt dat ze weten dat ze iets doen wat eigenlijk niet mag.)

Ik zit nu inderdaad ook naar Odido te kijken. Maar ik heb nu al ruzie met hun chatbot (maar dat had ik ook met die van KPN en andere bedrijven ;) ).
Ik wil namelijk weten wat het kost als ik in de EU extra GB wil verbruiken/kopen, maar ik vind dat nergens terug op hun site, en kan dat blijkbaar alleen opvragen via hun app, maar ik zit dus nog niet bij Odido.
Dat vind ik dan al behoorlijk slecht, als een website onvolledig is, hun chatbot onkundig en me in een loop zet, en dus hun klantenservice slecht.
Dat nog buiten de hack en mogelijk mindere kwaliteit van hun netwerk (als ik @THE_BASE mag geloven).
Maar wel €15/mnd goedkoper!
Misschien dat ik toch maar even bel met Odido. Ik heb in ieder geval ook nog even de tijd om te beslissen.

• THE_BASE
  • Niet online
Truus01 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 15:17:
Ik heb nog telefonisch contact gehad met KPN. Helaas, zoals te verwachten, geen andere optie dan opzeggen.
Wel krijg ik de tijd om t/m 22 juni op te zeggen, omdat ik de mail pas later heb gelezen. (Dat is op zich aardig, maar ook iets waaruit mi blijkt dat ze weten dat ze iets doen wat eigenlijk niet mag.)

Ik zit nu inderdaad ook naar Odido te kijken. Maar ik heb nu al ruzie met hun chatbot (maar dat had ik ook met die van KPN en andere bedrijven ;) ).
Ik wil namelijk weten wat het kost als ik in de EU extra GB wil verbruiken/kopen, maar ik vind dat nergens terug op hun site, en kan dat blijkbaar alleen opvragen via hun app, maar ik zit dus nog niet bij Odido.
Dat vind ik dan al behoorlijk slecht, als een website onvolledig is, hun chatbot onkundig en me in een loop zet, en dus hun klantenservice slecht.
Dat nog buiten de hack en mogelijk mindere kwaliteit van hun netwerk (als ik @THE_BASE mag geloven).
Misschien dat ik toch maar even bel met Odido. Ik heb in ieder geval ook nog even de tijd om te beslissen.
Beetje off-topic, maar heb je hier iets aan?

https://www.odido.nl/service/buitenland

Ook voor 15 euro per maand zit ik liever stabiel. Vroeger zat ik er echt anders in, hoor. Maar heb daar echt geen zin meer in. Ik wil kwaliteit en weten waar ik aan toe ben. Odido zal het vast doen, maar goed doen is iets anders. Succes ook met de klantenservice. :)

• Roy Tollenaar
Truus01 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 15:17:

Je koop of een extra bundel of betaald per MB (is het goedkoopst) en dat kost €1,80 per GB maar dan is een losse esim in de EU goedkoper!

• Truus01
Roy Tollenaar schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 15:31:
[...]

Je koop of een extra bundel of betaald per MB (is het goedkoopst) en dat kost €1,80 per GB maar dan is een losse esim in de EU goedkoper!
offtopic:
Ik ben toch maar even gaan bellen (of althans, ik heb de app gedownload en heb Odido mij laten bellen).
Blijkbaar kost GB-aanvuller €20 voor 6Gb extra, of het zou 1ct per Mb zijn.

Ik kan helaas (nog) geen esim gebruiken.
Maar welke bedoel je?
(Had ik al benoemd dat het in mijn geval voornamelijk om Zweden gaat?!)

(Ik denk er in ieder geval nog even wat langer over na.
(Ik heb ook nog altijd geen nieuwe mifi... ;) ))

• Roy Tollenaar
Truus01 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 15:55:
[...]
offtopic:
Ik ben toch maar even gaan bellen (of althans, ik heb de app gedownload en heb Odido mij laten bellen).
Blijkbaar kost GB-aanvuller €20 voor 6Gb extra, of het zou 1ct per Mb zijn.

Ik kan helaas (nog) geen esim gebruiken.
Maar welke bedoel je?
(Had ik al benoemd dat het in mijn geval voornamelijk om Zweden gaat?!)

(Ik denk er in ieder geval nog even wat langer over na.
(Ik heb ook nog altijd geen nieuwe mifi... ;) ))
Oftoppic maar hier heb je unlimited EU op 10mbps voor bijna niks en 200GB in 7 dagen is geen probleem voor ze :9 https://www.trip.com/things-to-do/detail/45892282?language=EN&locale=en-XX&fromfavorites=1&tid=P0007_10650019167_10650010429&curr=USD

• Truus01
Nou heb ik op zich niks tegen 100Mbps, maar 10 lijkt me erg traag.
Tzt maar eens verder induiken, in heel het esim gebeuren.
Pagina: 1 ... 55 56 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Mobiel, andere onderwerpen horen in:
- KPN Glasvezel: ~[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie