In de auto's waar ik in heb gereden die het hadden gebruikte ik de flippers zelf inderdaad ook niet of nauwelijks. Met uitzondering van een Auris met MMT. Maar goed, laten we dat maar een missertje van Toyota noemen. Wat rijdt dat beroerd als je 'm zelf laat schakelen. Elke keer op de meest onverwachte momenten een klap naar voren omdat ie schakelt

Nee, dan schakelde ik liever zelf zodat ik daar op kon anticiperen. Kon ook met het pookje trouwens.
Wat dat betreft vind ik de CVT wel heerlijk hoor, het is gewoon traploos, waar je in een "gewone" automaat de overgangen nog wel voelt, ook al is het minimaal.
Aries.Mu schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 10:46:
Gisteren naar "het" Autosalon geweest en vooral geïntresseerd in de Auris Touring HSD...
Ruime koffer, goede zetels,,...
maar vooraan veel te claustrofobisch (+ slecht zicht naar buiten en overzicht vooraan) en achteraan zit ik met mijn hoofd altijd tegen de kant aan van het "plafond". Nogal lastig als er vaak mensen van 1m85 meerijden.
De kwaliteit van de gebruikte materialen (niet dat dat een prioriteit is) is echt niet ok vergeleken met bijna alle andere auto's waar we hebben ingezeten (en dat zijn er heel wat).
Dashboard layout was ook raar (veel te recht en te hoog) en ik kon het stuur niet ver genoeg naar me toe trekken.
Gaat het dus zeker niet worden, spijtig want motorisch heb ik er wel 100% vertrouwen in.
Dan maar een Prius II of III; kleinere koffer maar voor de rest veel ruimer en beter doordacht.
Is ook van in het prille begin doordacht als hybride, zonder compromissen.
Toen we opnieuw in onze Ford Focus Wagon uit 2008 instapte voelde ik me meteen weer thuis; ondanks diesel en ondanks 300k (met de "slechte" 1.6TDCI) nog steeds een betrouwbare en leuke auto om mee te sturen.
Ruimer vooraan, beter zicht op de weg, koffer is kleiner maar vierkant dus handiger voor bench van de hond,...
Is zowat de conclusie bij alle auto's die we bekeken hebben; ze maken bijna allemaal een station met een coupé-achtige daklijn achteraan. What's the point?
Of je moet een VAG station kopen; val nog liever dood.
Soms denk ik dat we gewoon beter een benzine FoFo zoeken en daar nog jaren mee rijden.
Als je inderdaad vaak mensen van 1,85 of langer mee neemt, dan is de Auris (TS) misschien niet de beste keuze nee. De Prius is wat dat betreft verrassend ruim achterin. Maar voor ons was dat juist weer geen optie gezien de kofferbakruimte. Aangezien onze kids nog zo jong zijn, verwacht ik over 6-8 jaar pas een probleem te krijgen met de beenruimte achterin. Tegen die tijd is er vast wel weer wat anders

En die ene keer dat er een langer persoon mee gaat achterin, kan de stoel wel iets naar voren.
Dus ja, of dit een geschikte auto voor je is qua ruimte, hangt nogal af van de (gezins)situatie.