Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
Klopt, er hoeft geen sneeuw te vallen. Maar zonder gekheid: ja, er lijkt storm in de kaarten te staan, maar je maakt jezelf helemaal gek door te denken dat het bijzonder zwaar wordt. Voor code geel is 60% kans op 90 km/u genoeg om het criterium te halen, voor oranje geldt het volgende:68616c6c6f schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:33:
[...]
Met sneeuw geven ze inderdaad snel code geel, maar dat ligt echt wel anders met wind. Daarvoor zijn de criteria verschillend.
Winterhalfjaar (november-april): vlagerige wind met uitschieters van meer dan 120 km per uur in de kuststrook en/of meer dan 100 km/uur in het binnenland.
[ Voor 9% gewijzigd door vistu op 16-01-2018 14:39 ]
Code oranje wordt donderdag gemakkelijk gehaald.vistu schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:38:
[...]
Klopt, er hoeft geen sneeuw te vallen. Maar zonder gekheid: ja, er lijkt storm in de kaarten te staan, maar je maakt jezelf helemaal gek door te denken dat het bijzonder zwaar wordt. Voor code geel is 60% kans op 90 km/u genoeg om het criterium te halen, voor oranje geldt het volgende:
[...]
malawolar: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/58497148
Laten we het hopen.. al genoeg schade gehad vorig jaar met de storm (dakpan op auto.. stormschade dus niet vergoed.. jammer maar helaas)Jasphur schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:59:
Denk dat het wel weer mee zal vallen hier in omgeving Breda
*sowieso
Dat is nog de vraag, ook de gebiedsgrootte is bepalend (zie ook de quote hieronder). Overigens sluit ik zeker niet uit dat er code oranje wordt gehaald, maar het is simpelweg nog te vroeg om daar iets (zinnigs) over te zeggen.68616c6c6f schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:42:
[...]
Code oranje wordt donderdag gemakkelijk gehaald.
Voor code oranje moet de kans op het optreden van het weerfenomeen minimaal 60 procent zijn. Daarbij moet het betreffende weerfenomeen optreden in een minimum gebiedsgroote van 50x50km (niet geldig bij onweer), of een coherente band met een lengte van ten minste 50 km boven het Nederlandse vasteland.
Bron? Tot nu toe is het nog code geel. Windkracht 7 langs de kust is een briesje68616c6c6f schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:42:
[...]
Code oranje wordt donderdag gemakkelijk gehaald.
Gebiedsgrootte zal bij een storm geen probleem zijn. Die bedekt heel Nederland. Qua windstoten is het in ICON nu minimaal 110 km/u in heel Nederland en 130 km/u aan de kust. En dat is minimaal.vistu schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:44:
[...]
Dat is nog de vraag, ook de gebiedsgrootte is bepalend (zie ook de quote hieronder). Overigens sluit ik zeker niet uit dat er code oranje wordt gehaald, maar het is simpelweg nog te vroeg om daar iets (zinnigs) over te zeggen.
[...]
Beaufort op de weerdienst sites moet je nooit zien als de kracht van de storm zelf, daarvoor moet je duiken in de kaarten.Technomania schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:44:
[...]
Bron? Tot nu toe is het nog code geel. Windkracht 7 langs de kust is een briesje
Je realiseert je dat de depressie in kwestie nog niet bestaat? Ik begrijp heel goed wat je zegt, maar ik zou gezien de onderlinge verschillen tussen de modellen nog niet staan schreeuwen dat het donderdag gegarandeerd losgaat.68616c6c6f schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:47:
[...]
Beaufort op de weerdienst sites moet je nooit zien als de kracht van de storm zelf, daarvoor moet je duiken in de kaarten.
Dan wil ik je hier even tegenhouden; realiseer je heel goed dat Harmonie (en al die andere modellen) geen waarheid verkondigen. Ze beschrijven allen een mogelijke oplossing in de gehele oplossingsruimte, maar je hebt geen enkele garantie dat er uberhaupt een weermodel is dat de daadwerkelijke situatie te pakken heeft. Terughoudendheid is in elk geval de komende 24 uur nog geboden, daarna begint het plaatje langzaamaan duidelijker te worden. Vergis je niet dat een afwijking in de positie van de storing van 100km genoeg is om ervoor te zorgen dat er niets gebeurt; en 100km is niet veel twee dagen vooruit.68616c6c6f schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:50:
We krijgen zometeen de volgende run van Harmonie. Die zal alles gedetailleerder uitrekenen waardoor alles wat op die kaart staat haast zeker is.
[ Voor 48% gewijzigd door vistu op 16-01-2018 14:54 ]
Dat zeg ik ook niet concreet. Als alles wat in de modellen klopt zeg ik alleen dat er gegarandeerd code oranje komt.vistu schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:51:
[...]
Je realiseert je dat de depressie in kwestie nog niet bestaat? Ik begrijp heel goed wat je zegt, maar ik zou gezien de onderlinge verschillen tussen de modellen nog niet staan schreeuwen dat het donderdag gegarandeerd losgaat.
Prima, ik zal erom denken.Technomania schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:59:
@68616c6c6f Klein puntje van aandacht. Als je als laatste gepost heb probeer dan je laatste post aan te passen.
Hoewel het voor @DonJunior in dezelfde omgeving wat minder safe is blijkbaar.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Sterker nog, tijdens de laatste storm begin januari is bij on de straat een klikobehuizing op de auto gewaaid.Jasphur schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:08:
Maar waarom zie ik dat nooit haha. Ik heb altijd het gevoel dat ik in een of andere saftey bubbel zit.
Hoewel het voor @DonJunior in dezelfde omgeving wat minder safe is blijkbaar.
Ik woon rond de Asterdplas (zeg maar aan het water) en door de open vlakte waait het daar altijd net wat harder heb ik het idee...

*sowieso
Hou je taai dan, als het donderdag helemaal los gaat.
Ik kan me inderdaad voorstellen dat het daar hard kan waaien. Ik woon daar misschien een kilometertje vandaan tussen de bomen, en heb dan weer precies hetzelfde idee als JasphurDonJunior schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:12:
[...]
Sterker nog, tijdens de laatste storm begin januari is bij on de straat een klikobehuizing op de auto gewaaid.
Ik woon rond de Asterdplas (zeg maar aan het water) en door de open vlakte waait het daar altijd net wat harder heb ik het idee...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Nou zullen we dan stoppen met die flauwekul, want hier heb je de 'waarheid'.68616c6c6f schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:50:
We krijgen zometeen de volgende run van Harmonie. Die zal alles gedetailleerder uitrekenen waardoor alles wat op die kaart staat haast zeker is.

Goed vasthouden, windstoten tot 100 km/u, hoogstens 110 in het waddengebied. Niet meer dan een briesje dus. Iets met soep wordt ...
Ach laat ook maar.
[ Voor 7% gewijzigd door Wietsee. op 16-01-2018 16:26 ]
Mijn flatje krijgt de volle laagWietsee. schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:24:
[...]
Nou zullen we dan stoppen met die flauwekul, want hier heb je de 'waarheid'.
[afbeelding]
Goed vasthouden, windstoten tot 100 km/u, hoogstens 110 in het waddengebied. Niet meer dan een briesje dus. Iets met soep wordt ...
Ach laat ook maar.

Garmin FR245M + HRM-RUN
[ Voor 91% gewijzigd door DaniëlWW2 op 16-01-2018 17:01 ]
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Dat zijn enkel de windstoten. Doorstaande wind komt volgens Harmonie aka 'de waarheid' niet verder dan 7 a 8 Bft (50-74 km/u).
Bensimpel
Positieve meneer
/u/322701/crop6152f078d4887_cropped.png?f=community)
Nouja zo snel gaat mijn fiets nietWietsee. schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:48:
[...]
Dat zijn enkel de windstoten. Doorstaande wind komt volgens Harmonie aka 'de waarheid' niet verder dan 7 a 8 Bft (50-74 km/u).
😆 - Denk ook eens om ;)
Wel als je windje mee hebt
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Virussen? Scan ze hier!
Waait wel overwildhagen schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 17:02:
Nog steeds geen Code Geel, laat staan meer dan dat. Zal dus allemaal wel loslopen.
KNMI geeft geel (vanwege gladheid) voor het hele land en MeteoGroup geeft code oranje vanwege wind voor het hele land, behalve Groningen.wildhagen schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 17:02:
Nog steeds geen Code Geel, laat staan meer dan dat. Zal dus allemaal wel loslopen.
Consensus is nergens te vinden, blijkbaar.
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Helaas niet.

Heb mijn baan opgezegd en al mijn geld er doorheen gebrast
Hooguit een lekker stevig briesje, meer niet, lijkt het op
Zoals zovaak als men zegt dat het storm of een Code Geel afgeeft. In 9 van de 10 gevallen is er dan totaal niks aan het handje, zal nu ook niet anders zijn.
Een beetje dit idee: http://i.imgur.com/0cRAL9I.png
Die Code Geel is voor morgen, niet voor donderdagmindcrash schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 17:11:
[...]
KNMI geeft geel (vanwege gladheid) voor het hele land en MeteoGroup geeft code oranje vanwege wind voor het hele land, behalve Groningen.
En die windstoten zijn 80-90 km/h, niet de zogenaamd voorspelde 160+ km/h die eerder in dit topic langskwam. Compleet van een andere orde
Virussen? Scan ze hier!
110 is verre van een briesje.Wietsee. schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:24:
[...]
Nou zullen we dan stoppen met die flauwekul, want hier heb je de 'waarheid'.
[afbeelding]
Ach laat ook maar.
maar windstoten, dus de uitschieters, van 110 bij de kust van Den Helder is ook niet ongebruikelijk...
Wel in vergelijking met jouw eerdere voorspellingen
Het is niet eens 110, hooguit 80-90, zie KNMI. En eerst voorspelde je nog 160 km/h, en nu zwak je het weer af. Zo wordt het lastig discussieren als er steeds andere getallen komen...
Laat ze nou eerst eens bepalen wat het echt wordt, ipv elk uur weer andere getallen het internet op te gooien, daar heeft he-le-maal niemand wat aan en zorgt alleen maar voor onrust.
Virussen? Scan ze hier!
Ik run die modellen niet. Ik ben niet de eigenaar ervan. Ik laat ze hier gewoon zien.Arjantje72 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 17:17:
[...]
Wel in vergelijking met jouw eerdere voorspellingen
Maar je was zo zeker van een voorspelling.68616c6c6f schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 17:20:
[...]
Ik run die modellen niet. Ik ben niet de eigenaar ervan. Ik laat ze hier gewoon zien.
Nogmaals, mijn voorspelling was het niet. Die 160 staat nog steeds in ICON. Dat Harmonie weer wat anders laat zien laat gewoon de spreiding van de mogelijkheden zien. Ik ben geen weerman, ik deelde hier gewoon mijn kennis.wildhagen schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 17:19:
[...]
Het is niet eens 110, hooguit 80-90, zie KNMI. En eerst voorspelde je nog 160 km/h, en nu zwak je het weer af. Zo wordt het lastig discussieren als er steeds andere getallen komen...
Laat ze nou eerst eens bepalen wat het echt wordt, ipv elk uur weer andere getallen het internet op te gooien, daar heeft he-le-maal niemand wat aan en zorgt alleen maar voor onrust.
Nu dit topic maar gaan gebruiken voor stormchasing.

[ Voor 12% gewijzigd door Lootbox op 16-01-2018 18:14 ]
Ik las telkens windows 7.Lootbox schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 18:12:
Alles met Windkracht 7 of hoger vind ik niet leuk. Sta telkens doodsangsten uit met mijn Vespa, bang dat die omwaait.
Klopt, maar je bracht het hier wel redelijk als de waarheid. En vooralsnog lijkt het toch niet meer dan flinke wind te worden.68616c6c6f schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 17:22:
[...]
Nogmaals, mijn voorspelling was het niet. Die 160 staat nog steeds in ICON. Dat Harmonie weer wat anders laat zien laat gewoon de spreiding van de mogelijkheden zien. Ik ben geen weerman, ik deelde hier gewoon mijn kennis.
Ik zit altijd met angst of mijn nieuw geplaatste slaapkamerkozijn niet zomaar er uit waait, vooral nu ik gezien heb hoe hij geplaatst isLootbox schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 18:12:
Alles met Windkracht 7 of hoger vind ik niet leuk. Sta telkens doodsangsten uit met mijn Vespa, bang dat die omwaait.
Ik heb weer wat over het weer geleerd dankzij dit topic en heb kennis van een mooie, voor mij nieuwe website www.windy.com. Persoonlijk verbaasde ik me wel over de snelle variatie in weersvoorspellingen.
Er zijn de afgelopen maand meermaals siberische temperaturen verwacht op lange termijn... sommige runs met maar een aantal leden boven 0 en wie denk je dat er gewonnen heeft?
Tipje; www.weerwoord.be
/edit plaatje gemist van Harmonie....
Hier de GFS uitvoer dan... die berekend een briesje
https://tweakers.net/ext/f/wVe2fZ0bXd5WE1cN2BCMgEpD/full.png
Wat er dus op neerkomt, afwachten
[ Voor 99% gewijzigd door Vorkie op 16-01-2018 20:07 ]
Weerwoord. Daar krijg ik altijd de slappe lach van.Vorkie schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 19:50:
Je hoeft ook niemand er voor af te rekenen, maar modeluitvoerbespreking (mooi woord...) is een vak apart. Sommige modellen hebben bijvoorbeeld 15 leden, een controle run en een operationele run, lid 13 geeft een storm met windkracht 22, terwijl de overige leden uiteenlopen van kracht 5 tot 8. Als je dan lid 13 gaat bespreken, ga je dus een uitvoer bespreken van 1 van de 17 leden....
Er zijn de afgelopen maand meermaals siberische temperaturen verwacht op lange termijn... sommige runs met maar een aantal leden boven 0 en wie denk je dat er gewonnen heeft?![]()
Tipje; www.weerwoord.be
Die is al hier geplaatst, vandaar dat de enthousiasme voor een superstorm is afgenomen.Vorkie schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 19:50:
Je hoeft ook niemand er voor af te rekenen, maar modeluitvoerbespreking (mooi woord...) is een vak apart. Sommige modellen hebben bijvoorbeeld 15 leden, een controle run en een operationele run, lid 13 geeft een storm met windkracht 22, terwijl de overige leden uiteenlopen van kracht 5 tot 8. Als je dan lid 13 gaat bespreken, ga je dus een uitvoer bespreken van 1 van de 17 leden....
Er zijn de afgelopen maand meermaals siberische temperaturen verwacht op lange termijn... sommige runs met maar een aantal leden boven 0 en wie denk je dat er gewonnen heeft?![]()
Tipje; www.weerwoord.be
Edit
Laatste uitvoer Harmonie (van KNMI) mbt windsnelheden
[afbeelding]
https://www.weerplaza.nl/...monie/?tau=37&element=slp
[...]
[ Voor 40% gewijzigd door 68616c6c6f op 16-01-2018 19:59 ]
Heb je een account op Weerwoord, zo ja hoe heet je haha.
Natuurlijk als deze kaart uit komt.

Overigens is ICON nog steeds extreem met windstoten tot 160 km/u! De kern ligt daar ook zuidelijker.

[ Voor 36% gewijzigd door 68616c6c6f op 16-01-2018 23:09 ]
matroosoft schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 23:38:
Dus ik heb nu nota bene 7 pagina's gelezen om er achter te komen dat er eigenlijk helemaal niks aan de hand is?

Jammer voor jou, maar de instituten die weerberichten geven, hebben nu eenmaal de gewoonte om het te overdrijven. Aan de ene kant om zich in te dekken voor het geval dat het toch iets erger is dan de werkelijke verwachting en aan de andere kant geeft het ze een gevoel van belangrijkheid.matroosoft schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 23:38:
Dus ik heb nu nota bene 7 pagina's gelezen om er achter te komen dat er eigenlijk helemaal niks aan de hand is?
Weersvoorspellingen is geen wetenschap, de foutmarge is gigantisch. Zeker als er zo'n groot tijdsverschil in zit tussen deze topic start en komende donderdag.
Soms ben ik bijna gelukkig
Kan een moderator dat alleen doen?P.O. Box schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 00:07:
En ik maar denken een paar dagen geleden dat een spambericht was gepost op het forum. Blijkt de nickname van de TS een serieuze en worden er 7 pagina's gevuld met weerkaartjes waar Baudet het dun van in de broek loopt. Wellicht de topictitel veranderen in "Het weer in Nederland"?
Harmonie neemt verder toe. Zeer zware windstoten!

[ Voor 15% gewijzigd door 68616c6c6f op 17-01-2018 08:16 ]
Het enige echt gevaarlijke nu zijn de plotse zware windstoten, daar vliegen vrachtwagens/aanhangers van door de weg en als de bomen voller in blad staan sneuvelen er daar ook veel van.
Mijn enige hoop met dit soort berichten is dat een hoop mensen een slag om de arm nemen en thuis gaan werken, just in case. Is het weer eens wat rustiger op de weg
[ Voor 10% gewijzigd door thewizard2006 op 17-01-2018 08:50 ]
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Van 7:00 tot 13:00 zware windstoten met een maximum van zo'n 120km/u aan de kust en 110km/u landinwaarts
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Een inhoudelijke discussie over weermodellen is absoluut welkom in een nieuw topic in AWM en voor het chatten over donder en storm zijn er topics in HK te vinden.
If you choose not to decide, you still have made a choice.
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Dat moeten ze wel. Better safe then sorrySibrand schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 17:54:
KNMI heeft het inmiddels als code oranje geclassificeerd. In principe niet heel bijzonder, wat me dan ook opvalt is dat Schiphol en NS de dienstregeling al flink heeft teruggeschroefd, bereiden die zich voor op de ergste modellen?
De modellen kruipen inmiddels naar elkaar toe. De extreme modellen zoals die in de OP staan zal je niet meer kunnen vinden. Maximale windstoten vind je nu in Harmonie en Arperge, namelijk 130 tot 140 km/u. De rest hangt tussen 100 en 120.Sibrand schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 17:54:
KNMI heeft het inmiddels als code oranje geclassificeerd. In principe niet heel bijzonder, wat me dan ook opvalt is dat Schiphol en NS de dienstregeling al flink heeft teruggeschroefd, bereiden die zich voor op de ergste modellen?
In het geval van Schiphol is het niet zozeer de windsterkte, maar de richting.Sibrand schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 17:54:
Met alle banen die schiphol heeft, is net een storm uit west-noordwest dwars op alle minus 1 baan, wat de capaciteit ernstig beperkt.
Bij de vorige storm was het precies hetzelfde.
Als het neerslaggebied weg is zonder een druppeltje regen, dan hebben we dus 10cm sneeuw met zachte lucht voor de boeg. Als die zachte lucht snel weggaat hebben we voor circa 3 dagen temperaturen van max 3 graden in het noorden en 's nachts wat vorst.
Nogmaals, dan moet alles wel goed in lijn liggen.
Is dat (in the geval van de NS) niet gewoon standaard protocol?Sibrand schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 17:54:
Code oranje of rood-> aangepaste dienstregeling
[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 17-01-2018 19:52 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
https://earth.nullschool....hographic=8.28,51.35,3000
Daar zie je hem nu links in beeld

75 km/u zo te zien, dat is al 9 beaufort. Boven de VK krijgt de storm natuurlijk iets meer kracht.Vorkie schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:55:
Het lagedruk gebied is ontstaan:
https://earth.nullschool....hographic=8.28,51.35,3000
Daar zie je hem nu links in beeld(printscreen erbij)
[afbeelding]
Ja, maar de vraag is natuurlijk.... waar gaat ie NL passeren68616c6c6f schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 20:00:
[...]
75 km/u zo te zien, dat is al 9 beaufort. Boven de VK krijgt de storm natuurlijk iets meer kracht.
Nog een paar uurtjes geduld, zeg, als die boven VK ligt, dan zal het wel duidelijk worden wie een kleinere kite moet kiezen

De laatste uurtjes. Op dit moment is de druk in de kern van de depressie flink aan het zakken. Deze foto update elke 10 minuten.
[ Voor 17% gewijzigd door 68616c6c6f op 17-01-2018 20:22 ]
En wat houdt dit in voor de storm dan? Ik als ik leek kan er niet zoveel mee.68616c6c6f schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 20:17:
De laatste uurtjes. Op dit moment is de druk in de kern van de depressie flink aan het zakken. Deze foto update elke 10 minuten.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Snelle daling van het druk in het lagedrukgebied kan het windveld fors sterker maken. Als die in 24 uur 24mbar daalt spreekt men over een bomcycloon.pingkiller schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 20:35:
[...]
En wat houdt dit in voor de storm dan? Ik als ik leek kan er niet zoveel mee.
Ik ben uit paniek rond half 7 vanuit mijn huis weggevlucht en zit nu veilig in een robuust kantorenpand. Spannend zo'n apocalyptische storm. Ik ben benieuwd of mijn huis er nog staat vanavond rond half 8!
@68616c6c6f is een wat enthousiaste jongenTheBrut3 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 07:54:
En wanneer komt nou dat apocalyptisch moment?
Ik ben uit paniek rond half 7 vanuit mijn huis weggevlucht en zit nu veilig in een robuust kantorenpand. Spannend zo'n apocalyptische storm. Ik ben benieuwd of mijn huis er nog staat vanavond rond half 8!
Ga maar gewoon uit van de KNMI
Overigens moet ik zeggen dat het echt wel hard stormt hier, trouwens (Leiden).
Dikke windkracht 8, gok ik zo. Misschien 9.
Fietsen lijkt mij in ieder geval niet meer aan de orde
Maar waarom zulke 'grappige' opmerkingen van "spannend zo'n apocalyptische storm"?
Want zowel @68616c6c6f als de KNMI hebben het bij het juiste eind met hun voorspellingen. Dat het 'apocalyptisch' zou zijn maak jij ervan. Als er een weeralarm was afgegeven dan was het een ander verhaal geweest.
[ Voor 39% gewijzigd door anandus op 18-01-2018 08:38 ]
Hoogte punt voor de middag. Om circa 11:00TheBrut3 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 07:54:
En wanneer komt nou dat apocalyptisch moment?
Max windstoten van 130 km/u dan.
Nb. Niet opgemeten, maar nattevingerwerk, hoor
[ Voor 24% gewijzigd door anandus op 18-01-2018 08:14 ]
Flext als een gek op het moment. Ben benieuwd of die er vanavond nog in zit.
* MuddyMagical zit vlak achter de dijk in Zoutelande...
[ Voor 21% gewijzigd door MuddyMagical op 18-01-2018 08:21 ]
Las net dat het in tien jaar niet zo hard gewaaid heeft in Vlissingen. Behoorlijke woei, dus.68616c6c6f schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 08:20:
Zeeland in beaufort 10. Zware storm dus.

Flink forser geworden. Vlak voor de kust windstoten van 140 km/u mogelijk volgens dit model van KNMI.

Vanaf vanochtend enige tijd zeer zware windstoten
Vanochtend krijgen we te maken met een (zware) westerstorm. In de ochtend en eerste helft van de middag zijn overal zware windstoten mogelijk van 80-100 km/u. Tussen 9.00 uur en 14.00 uur wordt de piek in de wind verwacht. Op veel plaatsen kunnen dan zeer zware windstoten voorkomen van 100-120 km/u, aan zee mogelijk 130 km/h. In de tweede helft van de middag neemt de wind sterk in kracht af. De wind komt uit west tot noordwest.

Degenen die gisteravond hun container niet opgehaald hebben kunnen verderop in de straat gaan zoeken

Dingen liggen her en der verspreid

Zware storm nu voor de Noord- en Zuid-Hollandse kust.
[ Voor 3% gewijzigd door 68616c6c6f op 18-01-2018 08:53 ]
Hier viel de vorige storm samen met het ophaalmoment voor de rolemmers met plastic afval. Zelfs vol zijn die nog erg licht, dus op sommige plaatsen lagen niet alleen de rolemmers maar ook de inhoud verspreid door de straat.anandus schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 08:48:
Hehehe. Gisteren is hier het vuilnis opgehaald. Zijn van die vuilniscontainers die geleegd worden.
[afbeelding]
Degenen die gisteravond hun container niet opgehaald hebben kunnen verderop in de straat gaan zoeken
Dingen liggen her en der verspreid

Eigenlijk zou de bodem van die dingen verzwaard moeten zijn om dit te voorkomen.
[ Voor 6% gewijzigd door Arrne op 18-01-2018 08:55 ]
Valt hier in Brabant nog allemaal wel mee. Goede woei, maar er vliegt nog niets rond.
Ik heb nog niet de neiging om te vluchten en een schuilkelder op te zoeken iig.
Virussen? Scan ze hier!
Voor m'n vriendin hoop ik dat het reuze meevalt, dan kan ze tenminste paardrijden straks. Als het dan toch los moet gaan met wind hoop ik ook op stevige regen, enige jammere is dat ik niet met de scooter ben. De kick van op zo'n ding zitten met storm is echt geweldig!
Ja, het is een risico, maar een stuk kleiner dan met de fiets omdat de scooter meer weegt dan ik en zijn zwaartepunt op 30 cm van de grond heeft zitten
Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt
Niemand zegt ook dat het een storm des doods iswildhagen schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 08:58:
Hier in Gouda ook nog weinig bijzonders. Ja, het waait harder dan normaal, maar een storm vind ik wel een zwaar woord. Laat staan dat het een soort Storm des Doods zou zijn ofzo. De storm van begin deze maand was erger.
Ik heb nog niet de neiging om te vluchten en een schuilkelder op te zoeken iig.
Krijg eigenlijk de indruk dat al die smartphones, dat altijd online zijn, info elke seconde, er vooral toe leidt dat een hoop mensen kolossale angsthazen worden die op tilt slaan van weer waar pakweg tien jaar geleden (of zelfs vijf) geen haan naar kraaide...
In Vlissingen heeft het in tien jaar niet zo hard gewaaidAmphiebietje schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:09:
Dus eigenlijk is die storm niet zo heel veel erger dan de vorige?
Krijg eigenlijk de indruk dat al die smartphones, dat altijd online zijn, info elke seconde, er vooral toe leidt dat een hoop mensen kolossale angsthazen worden die op tilt slaan van weer waar pakweg tien jaar geleden (of zelfs vijf) geen haan naar kraaide...
Maar sowieso, waarom zou het perse erger moeten zijn?
Een zware storm is een zware storm, met alle gevolgen en maatregelen van dien.
Dat heeft niets met 'angsthazen' te maken, je moet gewoon oppassen als je met de auto de weg op gaat, en als het even kan niet als je te voet of op de fiets bent. Kijk uit voor takken en dakpannen, etc.
Houdt rekening met vertraging in het vervoer.
Dat heeft niets te maken met 'angsthazen', maar alles met common sense.
Deden ze tien jaar geleden ook wel hoor. En dertig jaar geleden ook.
[ Voor 35% gewijzigd door anandus op 18-01-2018 09:17 ]
Je bent de zoveelste die het in het belachelijke probeert te trekken, volgens mij is er niemand die als gevolg van deze storm op tilt slaat. Net zo min als er iemand is die claimt dat dit een 'storm des doods' is. Het is desondanks wel een zware storm, vergelijkbaar met die eerder deze maand, die de nodige schade aan gaat richten.Amphiebietje schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:09:
Dus eigenlijk is die storm niet zo heel veel erger dan de vorige?
Al is er niet echt veel om over te discussiëren, behalve dat je een soort liveblog krijgt waar mensen komen vertellen dat het wel/niet hard waait op diens locatie. Maar volgens mij wil TS gewoon vrij van school hebben.
https://go-out.nl/uitleg-postcode
Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5
Wow!chengbondkwok schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:22:
http://knmi.nl/nederland-...rschuwingen/noord-holland
Code rood zelfs in sommige delen
Zie ook dat er langs de kust 118km/uur gemeten wordt en in Hoek van Holland 133km/uur.
Dat is heel flink.
Voordeel is dat de bomen niet in blad staan. Nadeel is dat de grond drassig is.
Volgens mij is er ook een behoorlijk verschil waar je zit. Hier in Leiden waait het echt hard.
Het water waait hier letterlijk uit de sloot
[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 18-01-2018 09:27 ]