Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Aanbevelingen upgrade zonnepanelen

Pagina: 1
Acties:

• joeyverveer
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 23-04 12:30
Is er iemand die mij zou kunnen helpen of een goed bedrijf weet voor het uitbreiden. Van mijn huidige 5x25wp=1250wp installatie.

Ik neig zelf aan de slag te gaan maar heb vrees ik te weinig kennis.

Ik zou graag nog 7panelen bij plaatsen. En de huidige growatt 1000s omvormer vervangen voor een 3000w exemplaar.

Ik hoor graag jullie aanbevelingen, ik duizel nu al beetje van alle info in de openingspost

• Proton_
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 08:26
Hoe meer gegevens, hoe beter het advies :)
Begin bijvoorbeeld met een regio noemen of een foto van de huidige panelen op het dak, de meterkast en de opstelling van de huidige omvormer.

• No Hands
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 07:35
Zoek bij jou in de buurt 3 installateurs en vraag ze om een offerte. Klaar.

SE5k, 16x255Wp zuid, 6x240Wp en 2x300Wp oost, gasloos, Fujitsu L/W.

• joeyverveer
quote:
Proton_ schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 19:11:
Hoe meer gegevens, hoe beter het advies :)
Begin bijvoorbeeld met een regio noemen of een foto van de huidige panelen op het dak, de meterkast en de opstelling van de huidige omvormer.
Regio Rotterdam
Ligging tuin/zonnepanelen zuiden

Op aparte 16A groep in meterkast
Opstelling......uhhhhhh geen idee🤭

joeyverveer wijzigde deze reactie 14-01-2018 18:59 (44%)

• Rol-Co
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 07:41

Rol-Co

3,70kWp Z ,3,3kWp O-Z-W

Ik zou er geen 7 doen maar gelijk dat dak vol.
Die dakkapel van de buren gaat ook nog wat in de opbrengst kosten maar dan heb je iedergeval maximum van dat dak tegen redelijke kosten.
Installateurs zullen wel met solar edge komen in dit geval maar verdien je niet terug, gewoon meeste bang for buck pakken.
Overschot kan je wel leuke dingen mee doen eventueel.

37x 100Wp (mono) @ Stecagrid 3600 Coolcept op 180 zuid Live , Advanced PV Logging

• joeyverveer
Leg uit ik ben echt een leek. Ik heb die dingen hangen omdat er geplaatst werden bij oplevering van het huis. Maar viel me toch op dat het best al aardig bespaarde op de jaarrekening.

Stel ik ga voor 3rijen van 5 panelen van 250wp
Max vermogen is dan 15x250=3750watt

Volgens mij is dat ook de max (omdat ik meen ik 1x25A heb)

Wat zou hiervoor een mooie installatie zijn.

Reeds geplaatst is 5x Luxra PV 60-HP6-250
Op een growatt 1000s
Bekabeling geen idee🙄

• Dre
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
De huidige panelen kan je verkopen aan je buren of op marktplaats. Het is makkelijker om met een blanco dak te beginnen.
  1. Bovenste rij zou ik 7 panelen nemen, liefst van 2 meter hoogte zodat het goed boven je dakraam past.
  2. Rij naast het dakraam zou ik 3 rechts leggen (1m65 hoog)
  3. Onderste rij zou ik er 7 leggen. (1m65 hoog).
7+3+7 = 14 panelen. Afhankelijk van het type panelen kom je op 5,1 kWp

Panelen kunnen bijvoorbeeld op een StecaGrid 4200 of Effekta 5000 aangesloten worden.

Hoofdzekering hoef je je geen zorgen over te maken, je kan en mag gewoon 25A terugleveren door een 25A hoofdzekering. Soms kan je de hoofdzekering gratis laten verzwaren naar 35A als je dat prettiger vind.

[Edit]
Meet naast je dakraam eens op hoe hoog een dakpan gemiddeld is, dan kan je uitrekenen hoe lang je dak is.

[Edit2]
links van het dakraam op de middelste rij zou ik geen panelen leggen omdat ik dat minder mooi vind qua uitstraling.

Dre wijzigde deze reactie 19-01-2018 22:37 (23%)

Pagina: 1

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*