Dag iedereen,
Ik ben al een tijdje bezig met Home automation vooral met Domoticz.
Nu ben ik van plan om een nieuwbouw te zetten en zou ik voor een professioneel systeem willen gaan.
Waar ik veel mensen meest moeite zie mee hebben is het hardware gedeelte,
daar ben ik al redelijk aan uit:
- Beckhoff PLC (zij hebben heel veel modules,dmx, onewire, knx, ... )
Maar die plc zou ik gewoon als IO module gebruiken en niet als de controller, over modbus kan ik dan alles binnen lezen en aansturen.
Maar dan komt het moeilijkste gedeelte..
de CONTOLLER
Ik ben gewoon van met domoticz te werken.
en dit bevalt mij enorm.. maar zoals ik al zei.. ik wil een professioneler/robuuster systeem.
het mooie aan systemen zoals Domoticz, openhab, HASS,.. is dat ze opensource zijn... waardoor de mogelijkheden eindeloos zijn! wil je later nog een paar draadloze dingen toevoegen, geen probleem met deze systemen.
Maar dit is ook meteen het grootste nadeel.. Als er geen cumunity meer achter staat dan stop het ook.
daarom vind ik een systeem waar een bedrijf achter staat niet slecht...
Daarom dacht ik eventueel aan NODE-RED (IBM) maar daar ben ik nog niet van overtuigd.
Wat heel mooi lijkt te zijn is IP Symcom!
dit ondersteunt alles wat ik wens:
moeilijk inschatten hoe groot de community er achter echt is? Het wordt precies enkel in duitsland gebruitk..
En als ik mij een beetje verdiep in hoe alles opgebouwd is.. ziet het er ook redelijk complex uit? of heb ik dit mis?
Zijn er goeie alternatieven voor IP Symcom?
de belangrijkste dingen voor mij zijn zoals ik al vermeld heb:
Thomas
Ik ben al een tijdje bezig met Home automation vooral met Domoticz.
Nu ben ik van plan om een nieuwbouw te zetten en zou ik voor een professioneel systeem willen gaan.
Waar ik veel mensen meest moeite zie mee hebben is het hardware gedeelte,
daar ben ik al redelijk aan uit:
- Beckhoff PLC (zij hebben heel veel modules,dmx, onewire, knx, ... )
Maar die plc zou ik gewoon als IO module gebruiken en niet als de controller, over modbus kan ik dan alles binnen lezen en aansturen.
Maar dan komt het moeilijkste gedeelte..
de CONTOLLER
Ik ben gewoon van met domoticz te werken.
en dit bevalt mij enorm.. maar zoals ik al zei.. ik wil een professioneler/robuuster systeem.
het mooie aan systemen zoals Domoticz, openhab, HASS,.. is dat ze opensource zijn... waardoor de mogelijkheden eindeloos zijn! wil je later nog een paar draadloze dingen toevoegen, geen probleem met deze systemen.
Maar dit is ook meteen het grootste nadeel.. Als er geen cumunity meer achter staat dan stop het ook.
daarom vind ik een systeem waar een bedrijf achter staat niet slecht...
Daarom dacht ik eventueel aan NODE-RED (IBM) maar daar ben ik nog niet van overtuigd.
Wat heel mooi lijkt te zijn is IP Symcom!
dit ondersteunt alles wat ik wens:
- Er staat een bedrijf achter,
- Eindeloze mogelijkheden,
- user management,
- logging,
- ..
moeilijk inschatten hoe groot de community er achter echt is? Het wordt precies enkel in duitsland gebruitk..
En als ik mij een beetje verdiep in hoe alles opgebouwd is.. ziet het er ook redelijk complex uit? of heb ik dit mis?
Zijn er goeie alternatieven voor IP Symcom?
de belangrijkste dingen voor mij zijn zoals ik al vermeld heb:
- robuust,
- Eindeloze mogelijkheden,
- user management,
- logging
Thomas