Nieuwe voeding - Game PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DeMakreel
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01-08-2025
Hallo mede-Tweakers!

Ik ben het afgelopen jaar flink bezig geweest met het bouwen van een nieuw systeem.
Nu heb ik het probleem dat regelmatig mijn pc niet wil opstarten. Normaliter klinkt er 1 biep uit mijn moederbord en gaan daarna ook meteen de lampjes van mijn keyboard aan. Vaak hoor ik die ook niet en blijft het systeem uit. Ik moet dan een harde reset doen met de hoop dat hij dan wel opstart.
Zodra m'n pc loopt heb ik nergens problemen mee, en blijft hij stabiel draaien.

Nu heb ik het vermoeden dat het aan mijn voeding ligt, en ben eigenlijk benieuwd wat echt kwalitatieve goede voedingen zijn. Ik zie hier op het forum met regelmaat mensen reageren op voedingen van Cooler Master met de reactie dat het niet de meest betrouwbare voedingen zijn, En laat ik die nou net hebben aangeschaft 8)7

Ik gebruik mijn systeem voor gaming, audio design en video montage.

Mijn systeem bestaat uit:

Intel Core i5-6600K
Gigabyte GA-H270-HD3P
Crucial - DDR4 32 GB 2133 MHz
MSI GeForce GTX 1080 Founders Edition 8GB
Samsung 960 EVO 250 GB M.2
Cooler Master G750M

Alle reacties

• Rutger
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Hier is een mooi topic voor in het leven geroepen: Voeding advies en informatie topic - Deel 34

Wellicht dat je daar beter je vraag kunt zoeken/stellen/enz.

• DeMakreel
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01-08-2025
RutgervdZ schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 13:50:
Hier is een mooi topic voor in het leven geroepen: Voeding advies en informatie topic - Deel 34

Wellicht dat je daar beter je vraag kunt zoeken/stellen/enz.
Hartelijk dank, had deze draad niet kunnen vinden.
Ik ga alvast even rondneuzen!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Als ik dit zo lees vind ik de conclusie dat "het de voeding wel zal zijn" veel te kort door de bocht.
Een 750W voeding is behoorlijk overkill voor je systeem, met een 500W model was je ook klaar geweest. Verder lijken mensen vrij tevreden als ik kijk naar reviews van deze voeding, dus ontzettende crap zal het niet zijn en dit model zou je systeem met gemak moeten kunnen draaien.

- Is dit gedrag sinds kort of al sinds het begin?
- Overklok je?
- Kun je evt een andere voeding lenen om mee te testen?

🖥️ | 🚗