Matras

Pagina: 1
Acties:
  • 2.820 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stier
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Ik heb toen ik hier kwam wonen (2 jaar geleden) een goedkoop matras van 100 euro gekocht. Het probleem dat nu ontstaan is dat er sprake is van dusdanige kuilvorming dat ik door het ledikant zak als ik probeer op te staan. En nee ik heb geen obesitas.

Heb geen vervoer en geen geld om een nieuw matras te kopen. Ik probeer nu te sparen maar weten jullie misschien waar ik aan een goedkoop maar goed matras kom zonder vervoer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Wat is goedkoop in jou ogen? Ik vind persoonlijk de matrassen van de IKEA niet duur en volgens mij zijn deze van prima kwaliteit.

Gebruikt matras zou ik echt afraden, je weet nooit wat er mee gebeurd is en al het zweet van een andere wat in het matras gaat zitten is niet bepaald fris te noemen.

[ Voor 39% gewijzigd door Brummetje op 10-01-2018 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stier
  • Niet online
Brummetje schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:02:
Wat is goedkoop in jou ogen? Ik vind persoonlijk de matrassen van de IKEA niet duur en volgens mij zijn deze van prima kwaliteit.

Gebruikt matras zou ik echt afraden, je weet nooit wat er mee gebeurd is en al het zweet van een andere wat in het matras gaat zitten is niet bepaald fris te noemen.
Tot 100 euro. Moet vooral compact zijn omdat ik met het OV reis.

Een tweedehands matras lijkt me ook niet fris, helemaal de gedachte dat ie misschien vol urine en spermasporen zit. Moet er niet aan denken.

[ Voor 81% gewijzigd door stier op 10-01-2018 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Zou zoiets kunnen proberen?

http://www.ikea.com/nl/nl...ducts/60244364/#/90244409

De meeste matrassen liggen bij de IKEA gewoon klaar om getest te worden. Je kan dus voordat je het aanschaft even test liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Geen idee van de kwaliteit, maar er zijn best wel webshops die (goedkope) matrassen verkopen. Bijvoorbeeld Beterbed (ook genoeg fysieke winkels in NL), Wehkamp... nog gratis thuisbezorgd ook.

[ Voor 10% gewijzigd door Bastien op 10-01-2018 22:18 ]

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:31
Kijk ook eens op de site van de Lidl, ze hebben regelmatig een koudschuim matras in de aanbieding voor 99,- welke in een test van de consumentenbond als Beste Koop naar voren komt. Wordt gewoon in een grote doos (opgerold en gevacumeerd) thuis geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Kwantum heeft (had?) ook wel redelijke matrassen, met de mijne (160x200) toch een jaar of 9-10 gedaan voordat 'ie te ver inzakte.
En bij sommige modellen gratis bezorging zo te zien.

https://www.kwantum.nl/slapen/matrassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Nielson schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:21:
Kijk ook eens op de site van de Lidl, ze hebben regelmatig een koudschuim matras in de aanbieding voor 99,- welke in een test van de consumentenbond als Beste Koop naar voren komt. Wordt gewoon in een grote doos (opgerold en gevacumeerd) thuis geleverd.
De meeste niet voedingswaarde zijn tegenwoordig gewoon altijd in de webshop van Lidl te koop. Zo ook het Matras: https://www.lidl-shop.nl/...90-x-200-cm-H2/p100219117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stier
  • Niet online
Bedankt voor jullie input. Heb net een dure maand achter de rug, dus zal het huidige matras een moeten reanimeren, omdraaien en hopen dat hij nog een poosje meegaat. Als ik een nieuwe koop wil ik dat hij vooral duurzaam is en lang meegaat. Hardere matrassen hebben daarom de voorkeur omdat bij zachte altijd kuilvorming ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Mijn gedachte is, bespaar niet op je gezondheid!
Ikea zou ik wel aandurven overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Een matras moet je ook 2x per jaar omdraaien en omkeren.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:50
Arunia schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:33:
Mijn gedachte is, bespaar niet op je gezondheid!
Ikea zou ik wel aandurven overigens.
Ik heb 9 jaar op een IKEA matras geslapen (met 100+ kg). Dat was een boxspring die inclusief onderstel 650 euro was en dat was zelfs nog een 220x180 uitvoering

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:48

momania

iPhone 30! Bam!

stier schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:30:
Hardere matrassen hebben daarom de voorkeur omdat bij zachte altijd kuilvorming ontstaat.
Dat heeft niks met de hardheid van een matras te maken ;)
Hackus schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:33:
Ook onzin. Mijn matrassen hebben expliciet een boven- en onderkant en een kant waar een stuk voor de schouderpartij is.

[ Voor 35% gewijzigd door momania op 10-01-2018 22:36 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Brummetje schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:29:
[...]

De meeste niet voedingswaarde zijn tegenwoordig gewoon altijd in de webshop van Lidl te koop. Zo ook het Matras: https://www.lidl-shop.nl/...90-x-200-cm-H2/p100219117
Dan moet je niet zwaarder zijn dan 75-80kg. Dit matras is meer voor vrouwen aan te bevelen of kinderen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stier
  • Niet online
Hackus schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:33:
Ligt eraan of je een klassiek matras hebt of zo'n polyether ding hebt. Eerste slijt nauwelijks en zijn na 10 jaar nog gewoon goed. Probleem is dat zoiets moeilijk te vervoeren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:52
Brummetje schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:29:
[...]

Bekenden van mij hebben dit matras na veel twijfel gekocht en het slaapt echt dikke prima. Zeker voor een matras waar je niet van te voren op kan liggen om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stier
  • Niet online
momania schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:34:
[...]

Volgens mij zijn hardere matrassen beter voor je rug dan een te zacht matras. Ik heb bijna altijd rugpijn als ik op een te zacht matras geslapen heb.

In een hotel lang geleden een boxspring geprobeerd maar dat vond ik helemaal niks, voelde aan alsof ik op een trampoline sliep. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:19
stier schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:38:
[...]
Volgens mij zijn hardere matrassen beter voor je rug dan een te zacht matras. Ik heb bijna altijd rugpijn als ik op een te zacht matras geslapen heb.
Is heel persoonlijk, maar heeft met doorzakken van het matras niets te maken.

Voordeel bij Ikea is dat je binnen 90 dagen het matras kan ruilen. Dus proefliggen in de winkel, keuze maken en als het toch te hard of te zacht is kan je nog ruilen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:22

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

stier schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:35:
[...]
Ligt eraan of je een klassiek matras hebt of zo'n polyether ding hebt. Eerste slijt nauwelijks en zijn na 10 jaar nog gewoon goed. Probleem is dat zoiets moeilijk te vervoeren is.
De matrassen van de Ikea worden vacuum verpakt én opgerold. Zitten ook nog dragers bij voor vervoer ook.

Is wel aan het gewicht en formaat maar prima te doen met het OV. En de matrassen van de Ikea zijn van prima kwaliteit voor relatief weinig geld.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:48

momania

iPhone 30! Bam!

stier schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:38:
[...]
Het gaat om goede ondersteuning voor je hele lichaam. En dat hangt er bv. ook vanaf of je een rug-, zij, of buikslaper bent. Op basis daarvan kies je een hardheid, en ook niet onbelangrijk: op basis daarvan kies je weer een kussen. En dan zijn er nog andere factoren die meespelen. Het is een totaalbalans van vele factoren, waarbij het niet zo simpel is als hard vs zacht matras ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Notna schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:53:
[...]

De matrassen van de Ikea worden vacuum verpakt én opgerold. Zitten ook nog dragers bij voor vervoer ook.

Is wel aan het gewicht en formaat maar prima te doen met het OV. En de matrassen van de Ikea zijn van prima kwaliteit voor relatief weinig geld.
De matrassen van de IKEA met vering worden niet opgerold denk ik... Alleen de goedkopere kunnen worden opgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Er is trouwens nog een matrassentopic Ervaringen, hints en tips over matrassen / boxsprings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stier
  • Niet online
@nokiaan958GB Dat is allemaal high-end incl. boxsprings van duizenden euro's, te duur. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Gewoon zoeken op marktplaats. Ik had een zgan latex(en een leger aan marketingtermen) matras gevonden voor 20 euro, die is makkelijk het 10voudige waard. Gewoon even kijken of hij echt niet gebruikt/smerig is en je hebt wat leuks.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:31
Je zou op MP kunnen kijken voor een matras en een nieuwe tijk kunnen kopen.
Bij veel matrassen kan je die er gewoon afritsen en wassen of vervangen.

IKEA matrassen kan je heel handig (opgerold) vervoeren omdat ze in de fabriek vacuum gezogen zijn.
Op de site kan je terugvinden hoe groot/zwaar zo'n pakket is.
Een andere optie zou misschien een topmatras kunnen zijn wat je over een bestaand matras kan leggen.

Ofwel ga gewoon eens kijken bij bv IKEA.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:52

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Is het biet eerder je lattenbodem waardoor je matras doorzakt? Ook die hebt Ikea voor een paar tientjes.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

momania schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:34:
[...]

[...]

Ook onzin. Mijn matrassen hebben expliciet een boven- en onderkant en een kant waar een stuk voor de schouderpartij is.
Matrassen in deze prijsklasse verwacht ik geen speciale secties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stier
  • Niet online
Ardana schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 23:23:
Is het biet eerder je lattenbodem waardoor je matras doorzakt? Ook die hebt Ikea voor een paar tientjes.
Ja, ben er al een paar keer half doorheen gezakt. :F Matras is op één bepaalde plek echt te slap geworden. Het is bovendien ook nog een dun matras, dus het gewicht komt verkeerd op die lattenbodem terecht waardoor hij 'knapt'.

Heb hem net 180 graden gedraaid, even een tijdelijke oplossing voor een paar maanden. Geen zin om nu geld uit te geven voor een matras.

Ik ga er wel voor sparen voor een kwaliteitsmatras zodat ik er gelijk 10+ jaar mee door kan, mits goed onderhouden en regelmatig keren en doorluchten.

Verbaas me nog steeds over de hoeveelheid stof incl. huidschilfers onder m'n bed. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:08

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Die van de Lidl komen ook goed uit de test van de Consumentenbond. Gewoon online te bestellen en thuis bezorgd. Ze hebben er verschillende. Moet je even kijken welke als beste getest is.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Indien niet boven de 70-75kg.

Boven de 75kg BW, is dit aan te bevelen als goedkope(re) matras
https://www.lidl-shop.nl/...90-x-200-cm-H3/p100219128

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:05
We hebben een uitgebreid matrassentopic in Ervaringen, hints en tips over matrassen / boxsprings. Dat is met minimale moeite te vinden. Ook blijkt er nul inzet uit je startpost, vandaar dat deze op slot gaat.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

hangmat

[ Voor 20% gewijzigd door Technomania op 11-01-2018 09:56 ]

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

moet je hem wel op slot zetten slome

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Da moet je anders zien: Ligt lekker nog op zijn puike matras....

[ Voor 23% gewijzigd door route99 op 11-01-2018 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Niet zo bijdehand jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:57

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Señor Sjon schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:53:
We hebben een uitgebreid matrassentopic in Ervaringen, hints en tips over matrassen / boxsprings. Dat is met minimale moeite te vinden. Ook blijkt er nul inzet uit je startpost, vandaar dat deze op slot gaat.
Bij deze :>

Shit, was ie me toch nog net voor :P

[ Voor 6% gewijzigd door Orion84 op 11-01-2018 09:59 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Too slow :P

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.