Ik ben wat aan het verkennen om ons werk wat te verlichten, wij wachten nu regelmatig op het maken van builds. Het gaat al best aanvaardbaar (10 min per build, 4 tegelijk), maar kan altijd sneller 
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gitlab runners draaien voor onze self hosted gitlab instantie (die draait op een VPS, maar die zijn voor extra cores nogal duur, en we hebben nog niet de kennis om tijdelijke vpsjes on demand aan te maken)
Wat mag het systeem gaan kosten?
De baas had het over 5 a 600 euro. Ik had al wat samengesteld voor onder de 1000... da's denk ik wel de bovengrens. VPS is 60 euro per maand voor 2 cores, dan is bijna alle zelfbuild al wel snel terugverdiend.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zoveel mogelijk cores/threads eigenlijk
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen, maar ryzen lijkt goedkoopst meeste cores/threads te bieden
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Staat op kantoor, dus geen loeiende server maar verder geen eisen. Wens is componenten die meerdere leveranciers te krijgen zijn (dus liever een paar euro meer betalen dan apart bij 1 winkeltje moeten bestellen)
Ga je overklokken?
Nope, niet van plan
Wat verwacht je van ons?
Eigenlijk de vraag: zou onderstaande systeem een aardige keuze zijn, of zijn er betere alternatieven? Besparing zou zijn 8 threads en 16GiB RAM.
Dit systeem biedt dus 16 threads, 32GiB RAM en naar ik verwacht al wel voldoende opslag.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gitlab runners draaien voor onze self hosted gitlab instantie (die draait op een VPS, maar die zijn voor extra cores nogal duur, en we hebben nog niet de kennis om tijdelijke vpsjes on demand aan te maken)
Wat mag het systeem gaan kosten?
De baas had het over 5 a 600 euro. Ik had al wat samengesteld voor onder de 1000... da's denk ik wel de bovengrens. VPS is 60 euro per maand voor 2 cores, dan is bijna alle zelfbuild al wel snel terugverdiend.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zoveel mogelijk cores/threads eigenlijk
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen, maar ryzen lijkt goedkoopst meeste cores/threads te bieden
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Staat op kantoor, dus geen loeiende server maar verder geen eisen. Wens is componenten die meerdere leveranciers te krijgen zijn (dus liever een paar euro meer betalen dan apart bij 1 winkeltje moeten bestellen)
Ga je overklokken?
Nope, niet van plan
Wat verwacht je van ons?
Eigenlijk de vraag: zou onderstaande systeem een aardige keuze zijn, of zijn er betere alternatieven? Besparing zou zijn 8 threads en 16GiB RAM.
Dit systeem biedt dus 16 threads, 32GiB RAM en naar ik verwacht al wel voldoende opslag.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler | € 290,- | € 290,- |
| 1 | Asus Prime B350M-A | € 78,- | € 78,- |
| 1 | MSI GeForce GT 710 1GD3H LP | € 33,50 | € 33,50 |
| 1 | Aerocool QS-180 | € 24,50 | € 24,50 |
| 2 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 195,50 | € 391,- |
| 1 | Cooler Master MasterWatt Lite 400W | € 36,80 | € 36,80 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 133,50 | € 133,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 987,30 | |
Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber