Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

verkoop macbook pro retina 2015

Pagina: 1
Acties:
  • 285 views

Vraag

• nightriderron
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 01-04 01:16
Beste,

ik zit er aan te denken om mijn macbook pro retina 13-inch te gaan verkopen.
nu wil ik natuurlijk wel een prijs naar waarde van mijn model.
waar moet ik op letten bij de verkoop?

model: MacBook Pro retina 13-inch Early 2015
2,7 GHz Core i5
8 GB 1867 Mhz DDR3
Graphics 6100 1536 MB

ben altijd zuinig geweest op mijn macbook en enkel aan de onderkant zit een heel klein krasje.
het scherm is wel een keer vervangen door de coating die los liet, dus splinter nieuw

groet Ron

Alle reacties

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 05:47
https://support.apple.com/en-us/HT201065

Qua prijs op eBay kijken of bijv. Tweedehandsmac. Marktplaats vooral niet gebruiken, dan kan je nog beter naar een doorverkoper als leapp gaan.

• gastje01
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 08:59
Ik zou zeggen, maak ‘m goed leeg en voorzie m van een verse installatie.

De rest kan ik niet zo veel mee aangezien dat in V&A hoort.

Edit:
quote:
johnkeates schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 21:18:
https://support.apple.com/en-us/HT201065

Qua prijs op eBay kijken of bijv. Tweedehandsmac. Marktplaats vooral niet gebruiken, dan kan je nog beter naar een doorverkoper als leapp gaan.
Waarom niet op marktplaats? Je moet inderdaad de excessen dr een beetje uit filteren, maar je bereikt wel een grote markt. Gewoon alleen op laten halen. Mensen die ongezien laptops kopen vertrouw ik niet snel. Met gezond verstand kom je een heen eind.

[Voor 68% gewijzigd door gastje01 op 09-01-2018 21:21]

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Zorg dat je de doos er nog bij hebt, de meeste tweedehands Apple kopers zien dit als teken dat je zuinig bent met je spullen.

Zorg dat je de lader meelevert, niemand heeft zin om nog een extra lader te moeten aanschaffen waardoor meteen aan het werk met de laptop geen optie is.

Zorg dat je laptop zo staat geïnstalleerd dat de gebruiker hetzelfde scherm krijgt wat er voor komt bij een nieuwe Mac. Dit kun je doen door net na een schone installatie, wanneer de eerste gegevens ingevoerd moeten worden, de Mac uit te zetten. De volgende keer start de Mac op met hetzelfde scherm. Wel zo handig dat de nieuwe gebruiker meteen zijn gegeven kan invoeren.

Zorg er voor dat je MacBook géén iCloud koppeling meer heeft, dus dat die bij jou uit de apparaten is verdwenen op je iCloud. Niemand wil geconfronteerd worden met een gelockte Mac.

Zorg er voor dat er geen wachtwoorden op de Mac zitten die buiten macOS vallen, bijvoorbeeld voor de EFI (als ik me goed herinner kan daar een wachtwoord op...)

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Taxaties doen we niet op GoT, aangezien je prima zelf de prijs kunt bepalen door te kijken wat anderen vragen, hier op V&A, Marktplaats, tweedehandsmac e.d. Voor waar je op moet letten bij verkoop: Wat u moet doen voordat u uw Mac verkoopt of weggeeft en ook Over: (Veilig) tweedehands handelen. Dit topic gaat in ieder geval op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True