Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keespalm
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15-05-2023
Mijn vraag
Zijn er beperkingen op dit mobo m.b.t. de grootte van de harde schijf, ik wil een schijf van 1GB vervangen voor een 6GB.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 7/64

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
google

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

ASUS KLANTEN PRODUCT ONDERSTEUNING
+31-(0)-591-570290

Openingstijden
Ma-Vr, 08:30-17:00.

Maar mogelijk dat er ook het e.e.a. op de site van Asus te vinden is, of mogelijk in de handleiding?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:10

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

dit mobo?
Je hebt wel een device toegevoegd, maar dat kun je ook benoemen in je TS.
Daarnaast is er online vast wel een handleiding van het betreffende moederbord te vinden, ik zou gokken op de asustek website die weer zal geven wat de maximaal ondersteunde reepjes geheugen zijn.

Je bent volgens mij niet bezig met een harde schijf.
Wat was je resultaat met google toen je google hebt gebruikt?

Laat het anders maar even weten als je je de handleiding niet begrijpt en waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keespalm
Sory voor de foutjes, het moet natuurlijk gaan om 1- en 6 TB en geen GB.
Ik heb het mobo niet genoemd in mijn bericht omdat het al in de aanhef staat maar bij deze, het gaat om de M3N-HT de luxe mempipe.
Op de site van Asus is wel te vinden over het geheugen, echter niet of er een grens zit aan de mogelijkheden m.b.t. harde schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Gelinkte produkten zien we (vaak) niet in mobiele weergave van de site. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keespalm
Niet gerealiseerd dat het op de mobile app niet getoond werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:37
Als er een grens is zit deze in je besturingsysteem (3TB) of in de Marvell 88SE6111 chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keespalm
Jeroen, thanx, is die 3TB de grens van Windows 7/64.
Dan zal ik het moeten doen met 3TB, red ik me ook voorlopig nog wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien moet je gaan overwegen om naar een nieuwer systeem te gaan. Je kan wel oude meuk blijven recyclen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

keespalm schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:41:
Jeroen, thanx, is die 3TB de grens van Windows 7/64.
Nee, er wordt een (vraag)stelliing neergezet waar je zelf op zou moeten zoeken.

GPT-drives onder Windows 7 kunnen 9.4ZB groot zijn. Een "gewone MBR" kan tot 2TB aanspreken per partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je kunt een MBR overigens converteren naar GPT, echter volgens mij niet als het je systeemdisk is, dan moet je dat offline doen in een ander OS (bijvoorbeeld geboot vanaf USB).

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keespalm
Het gaat in ieder geval om een dataschijf niet de systeemschijf, dat is een Samsung SSD evo 840 van 750GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ja, dat maakt niet uit. Beide situaties zijn nu beschreven. Je kunt aan het werk ;) Je nieuwe disk moet je dus een GUID Partition Table (GPT) geven.

Tip: Door "nutteloos" te reageren mankeer je enkel je topic, omdat je niet nogmaals mag reageren binnen de 24h (omdat dat onnodig je topic omhoog kickt in de actieve topics), enkel je vorige bericht bewerken. :)
Dus ik mats je nu een beetje :P

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:37
Voor een dataschijf maakt het niet uit. De problemen zitten in het opstarten vanaf groten schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keespalm
Even een ander systeempje aanschaffen is natuurlijk een optie, maar kan niet de oplossing zijn voor alle technische vraagstukken die je tegenkomt en dat heeft niets te maken met het recyclen van ouwe meuk, maar het opzien tegen alle werk dat er aan vast zit om alle software met alle daarbij behorende updates en upgrades op het nieuwe systeem te zetten. want even een ander mobo'tje aan mijn SSD hangen gaat natuurlijk niet, alles zal opnieuw geïnstalleerd moeten worden. Ik hou al wel een tijdje de prijs van de Ryzen 7 1800X in de gaten, die moet het wel gaan worden maar nu nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Als je nog langer wacht kun je gelijk voor Zen2/refresh gaan ;)

Daarnaast als de prijs een issue is kun je beter een 1700(X) nemen, scheelt aanzienlijk qua centjes en relatief minder in preformance ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keespalm
Room42 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:00:
Ja, dat maakt niet uit. Beide situaties zijn nu beschreven. Je kunt aan het werk ;) Je nieuwe disk moet je dus een GUID Partition Table (GPT) geven.

Tip: Door "nutteloos" te reageren mankeer je enkel je topic, omdat je niet nogmaals mag reageren binnen de 24h (omdat dat onnodig je topic omhoog kickt in de actieve topics), enkel je vorige bericht bewerken. :)
Dus ik mats je nu een beetje :P
Ik realiseer me niet dat ik iets "nutteloos" gedaan heb, moet ik toch even de spelregels gaan bestuderen denk ik. :?

Ik begrijp nu wat er bedoelt wordt met die regel, sorry, ga me leven beteren. _/-\o_
Ik ga vanavond met deze zaken aan de slag, zit nu op mijn werk.
Iedereen i.i.g. bedankt voor de tips. d:)b

[ Voor 13% gewijzigd door keespalm op 09-01-2018 15:18 . Reden: De regels m.b.t. "nutteloze" berichten en een toevoeging. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
keespalm schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:12:
[...]

Ik realiseer me niet dat ik iets "nutteloos" gedaan heb, moet ik toch even de spelregels gaan bestuderen denk ik.
Nee, nutteloos is een groot woord. Het is meer dat het niets toevoegde aan de situatie. Je zult je sowieso moeten inlezen op de voor- en nadelen van GPT. Is jouw Mobo/BIOS bijvoorbeeld wel in staat om te booten van GPT? Maar die vraag kun je dan direct negeren omdat jij weet dat je er niet van hoeft te booten, want dat doe je al vanaf de SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Harde schijven horen niet in Processors, Moederborden & Geheugen. Het zijn opslagmedia en vragen daarover horen in Opslagtechnologie.

Move PMG -> OT

2) Waar dan ook op GoT is het de bedoeling dat je zelf op zoek gaat naar antwoorden en de moeite doet een volledige en correcte topicstart. Nagenoeg alle posts hier gaan over ontbrekende of foute info die in je topicstart had moeten staan. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart

3) Zoals meerdere keren aangeraden doe je er vooral goed aan je in te lezen in je besturingssysteem en hoe het met grote schijven omgaat.

Een begin maak je hier: OM FAQ - en vervolgens is "GPT" een zoekterm die waarschijnlijk nuttig gaat zijn.

Zoals gezegd, dat soort zoekwerk verwachten we voor je een topic opent. Bovendien is deze topic door gebrek aan info en discussie die dat oplevert verziekt. Dus ik sluit het. Mocht je na inlezen en zoeken nog geen antwoord hebben mag je een topic openen, maar doe dat dan op de juiste plek, met de juiste info en met genoeg inspanning dat je geen discussies krijgt over je inzet.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.