Treur schreef op maandag 8 januari 2018 @ 21:54:
DC DC converter bestaat wel, maar die zit hier niet op zo te zien.
Als je multimeter een diode stand heeft dan kan je de diodes even doormeten.
En die blauwe/gele schijfjes worden variëteiten genoemd. Die sluiten kort bij een te hoge spanning. Die kan je ohms doormeten.
Ik heb die diodes, dat rijtje net boven die spoel, doorgemeten. De linker geeft een waarde van 1000 ( wat geloof ik een vermindering in het voltage van 1 volt betekent) en de anderen geven allemaal een waarde van rond de 1300. De schijfjes kan ik helaas niet doormeten omdat er te weinig blote draad op zit.
Verwijderd schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:23:
Je ziet 2 groepjes van 4 diodes, met condensatoren. Dat zijn gelijkrichterbruggen. DIE 'maken' van AC DC.
Een DC travo bestaat
niet. Maar dat was wel duidelijk nu
Als ik eerlijk ben; ik denk dat het te ver 'out of your legue' is. Als je de zekering hebt gemeten, en verder geen zichtbare fouten ziet (bolle elco's, kraters van ontploffende onderdelen, gesmolten onderdelen, etc) doe je er ws beter aan danwel een nieuwe te halen, of het naar iemand te brengen die iets meer van electronica weet.
Daar kan je best eens gelijk in hebben

Still, het is leuk om al doende te leren en je in te lezen.
Ik heb intussen een plaatje van de trafo weten te vangen:
Dus als ik het goed begrijp komt er uit die trafo 100V met een maximaal vermogen van 100 watt. De verhouding van de windingen zou dan 1 op 2,3 zijn? Als in, wanneer er primair 100 windingen om zitten, moeten er secundair 230 windingen omzitten? Om van 230 100 te maken moet je immers delen door 2,3.
[
Voor 8% gewijzigd door
Verwijderd op 09-01-2018 16:30
]