Samsung EVO 850 pro 2 tb tweedehands aanschaffen?

Pagina: 1
Acties:

• M_Rodrigues
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-01 14:19
LS,

Voor een klus moet ik veel data heel snel kunnen lezen. Hiervoor wil ik wat ssd’s kopen. Ik had de Samsung EVO 850 pro 2 terrabyte op het oog. Deze staan hier ook op tweakers tweedehands aangeboden. De deal lijkt me erg goed. Waar moet ik op letten als ik deze ssd’s tweedehands aankoop?

De verkoper heeft de volgende printscreens van een test bijgevoegd:
https://postimg.org/gallery/1ktc8f9d0/

Er ontstond enig verwarring toen hij de cycle count verwarde met de hour count en nu wil ik zeker weten dat ik geen kat in de zak koop. Het is toch meer dan €1000 die ik uit ga geven.

Hoor graag wat jullie er van vinden!!

[ Voor 4% gewijzigd door M_Rodrigues op 08-01-2018 21:33 ]

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Is het een EVO of een pro?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:39
Over: (Veilig) tweedehands handelen

Hier staat global wat je moet weten over 2de hands handelen. En vraag hem gewoon om een Printscreen van de gegevens.

[ Voor 18% gewijzigd door loki504 op 08-01-2018 18:34 ]

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Volgens het screenshot een PRO.

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01:34
Nieuw is die 870 Euro. Hoe duur is de 2de hands dan?

https://tweakers.net/pric.../samsung-850-pro-2tb.html

Don't let perfect be the enemy of good.

• M_Rodrigues
€525 euro. Ik ga er twee kopen.

UPDATE:

Ik heb de sdd’s gekocht. Het project waarin ik de disks moet gebruiken begint over een week en heb dus nog ruim de tijd om te testen of ze goed werken. Daarnaast hebben ze 10 jaar en 300 tb fabrieks garantie. Ook heb ik nog 2 maanden garantie bedongen bij de leverancier. Hij heeft nl ook nog een winkel. Maw, met lijkt me dat de aankoop vrij zeker is.

Of zie ik toch nog iets over het hoofd? Geld de fabrieks garantie bijvoorbeeld wel als ik de ssd’s tweedehands heb gekocht?

[ Voor 140% gewijzigd door M_Rodrigues op 11-01-2018 21:34 ]

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

M_Rodrigues schreef op maandag 8 januari 2018 @ 21:28:
€525 euro. Ik ga er twee kopen.

UPDATE:

Ik heb de sdd’s gekocht. Het project waar id inde disks moet gebruiken begint over een week en heb dus nog de tijd om te testen of ze goed werken. Daarnaast hebben ze 10 jaar en 300 tb fabrieks garantie. Ook heb ik nog 2 maanden garantie bedongen bij de leverancier. Hij heeft nl ook nog een winkel. Maw, met lijkt me dat de aankoop vrij zeker is.

Of zie ik toch nog iets over het hoofd? Geld de fabrieks garantie bijvoorbeeld wel als ik de ssd’s tweedehands heb gekocht?
Technisch gezien heeft alleen de koper garantie bij de verkoper. Fabrieksgarantie is meer een middel dat het voor de verkoper makkelijker maakt om aan zijn verplichting te voldoen.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• M_Rodrigues
Ha mannen, ik heb de disks binnen. Heb ze getest en nu blijkt 1 disk sneller dan de andere. Gek, ze moeten identiek zijn lijkt me? Heb het getest met blackmagic disk speed test. Beide disks vers geformatteerd op exfat. Heb nu al wel 1.6 terra op de ene disks staan en de andere is nog leeg. Kan de hoeveelheid data die er op een disk staat de schrijf en lees snelheid beïnvloeden!?

• M_Rodrigues
UPDATE:

Na wat pielen heb ik de disks beide op volle snelheid “draaien”. Hier voor andere mensen met het zelfde probleem de oplossing: ik heb de slome hd in mijn laptop ingebouwd zodat ik deze kon bereiken met de Samsung disk Magician software. Helaas kon ik de disk niet via Samsung disk magician bereiken toen deze in de externe behuizing zat ingebouwd. Toen deze eenmaal ingebouwd was heb ik via de Samsung software, de firmware ge-update en een “enhance performance” functie toegepast. Dit laatste heeft de snelheid naar normale snelheid opgeschroefd.

Het leek iets met de disk cache te maken te hebben. Ik heb ook via de device manager, disks / Samsung 850 ssd, rechter muisknop -> properties het disk cache disabled en daarna weer enabled. Hierdoor ging de snelheid ook al iets omhoog. Deze laatste handeling was voor andere gebruikers met hetzelfde probleem ook een volledig werkende oplossing heb ik gelezen op het linus techtips forum.

Hoop dat iemand er nog wat aan heeft!

[ Voor 12% gewijzigd door M_Rodrigues op 15-01-2018 16:45 ]

Pagina: 1