Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:06:
[...]
Waarom niet gewoon een master? Een master in computer science? Daar heb je veel meer aan.
Er zijn ook gewoon hboers die gaan werken en daarnaast een duale master doen. Dat heeft mijn oom ook gedaan en die gaat nu zelfs voor zijn tweede master, terwijl hij werkt.
Ik denk dat hbo nu wel onder je niveau ligt. Het is dus geld verspilling.
Als ik jou was zou ik echt gewoon een master doen. Hbo is meer voor kinderen die een vak willen gaan leren. Bij een master leer je tenminste nog de basis die je mist blijkbaar. Hbo is echt onder je niveau. Je bent al senior/medior

. Een hboer is net geen junior..
Denk daar over na

Dat klinkt leuk in theorie, maar het aantal jaar werkervaring zegt natuurlijk weinig over het denkniveau van TS (of wie dan ook).
Blindelings WO aanraden, terwijl de persoon in kwestie dat misschien wel helemaal niet aankan, gaat nergens over. Bovendien is WO veel meer werk en kost het dus ook veel meer tijd dan alsnog een HBO diploma halen.
De persoonlijke situatie speelt dan dus ook mee.
Mijn eigen ervaring is overigens wel dat ik op WO niveau echt nieuwe dingen leer, en vanuit dat oogpunt ben ik heel bij met de vakken die ik aan de universiteit heb gevolgd. Maar ik kwam ook tot de conclusie dat een volledige WO studie volgen mij veel te veel tijd zou kosten en ik hem met een beetje geluk in 10 jaar naast mijn werk en gezin zou hebben afgerond
Alsnog een poging doen om een HBO diploma te halen, zou voor mij dus haalbaarder zijn.
De vraag wordt dan natuurlijk ook weer waarom je het doet.
Wil ik puur mijn theoretische kennis uitbreiden en echt iets leren? Dan kan ik beter losse vakken aan de universiteit blijven volgen.
Wil ik echt een diploma halen? Dan is HBO simpelweg haalbaarder.
Ik ben er overigens nog niet uit...
PS
Ik ben een HBO dropout. Ooit wel mijn P gehaald en groot deel van de hoofdfase. Niveau is nooit het probleem geweest, maar discipline en volhouden wanneer er andere grote dingen in mijn leven gebeuren wel. Dat ik ooit hals over kop het ouderlijke huis moest verlaten en fulltime ben gaan werken (met destijds lange reistijd), heeft die studie de nek om gedraaid in het verleden.
Later in mijn leven 8 vakken aan de Open Universiteit in Bedrijfskunde en Informatica behaald met goede cijfers. Hartstikke leuk, maar ik doe er (te) lang over. Daarnaast is de OU niet echt flexibel qua tentamendata. Voor veel vakken staan vaste data ingepland, bijvoorbeeld 3 data in 1 jaar. Als je net op die dagen niet kunt, wordt het wat lastig.
Als ik dan weer lees dat je bij de NCOI vooral opdrachten inlevert en relatief weinig tentamens hoeft te doen, dan kun je op die manier dat probleem natuurlijk wel omzeilen. Dan kan je echt wanneer het jou uitkomt er aan werken.
Overigens sluit een HBO Bachelor uiteindelijk een WO Master volgen natuurlijk helemaal niet uit.
[
Voor 20% gewijzigd door
Lethalis op 17-01-2018 12:19
]
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.