Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• M. Cannibale
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 10-03 17:23
quote:
Als dat laatste je voorkeur heeft, dan lijkt een deeltijd universitaire opleiding beter aansluiten.
Goede input. Ik heb ook overwogen om een universitaire deeltijdstudie te doen, maar... ik heb er geen gevonden die bij mij in de buurt is (het oosten). Ik ga zelf mede daarom de deeltijdopleiding ICT aan de HAN doen.
Daarnaast heb ik nu een niet-ict-baan en een gezin dus lijkt mij een HBO-opleiding al genoeg uitdaging.

Nu meer gericht op jouw vraag: ik heb de deeltijdopleidingen in Zwolle, Arnhem en Deventer vergeleken.

Deventer (Saxion) biedt geen deeltijdopleiding software engineering aan. De opzet van de opleiding leek me wel aardig; vakken als modules georganiseerd en toegespitst op flexibele studiepaden voor deeltijders, met afstandsonderwijs.

Zwolle (Windesheim) zegt die kant ook uit te gaan maar ik had op de open avond het idee dat ze vast zitten in een organisatiemodel dat geen flexibiliteit voor deeltijders toestaat. Via via ook gehoord dat ze het bij de inspectie een beetje lastig hadden. En je moet daar twee middagen/avonden per week naartoe. Voordeel is wel dat ze 4 uitstroomprofielen hebben.

Op de HAN in Arnhem kreeg ik meteen een persoonlijk intakegesprek met een docent toen ik naar de open avond ging.
Hij had duidelijke antwoorden op mijn praktische overwegingen en problemen. De opleiding is veel flexibeler ingedeeld, want ze hebben maar 2 uitstroomprofielen (SE en BI). Daardoor hoef je ook maar 1x per week ernaartoe en heb je een andere avond Skype-college.
Via via vernam ik dat ze met het onderwijzend personeel veel samenwerken met Saxion en daardoor kwalitatief goed onderwijs geven.

Natuurlijk moet het zich in de praktijk nog uitwijzen maar ik heb hier wel vertrouwen in.

• owlwithbow
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 07-03-2018
quote:
herbalmart77 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:08:
Ik wil dus graag als werkende (40 jaar) hbo informatica deeltijd gaan doen.

Ben werkzaam als software engineer maar wil mn fout van vroeger (geen hbo gedaan) nu wel eens rechtzetten :)

Echter is de keuze nogal reuze.

Welke aanbieder zal ik voor gaan? (HVA, HAN, NCOI, etc...)

Iemand met ervaring en of een advies?
Waarom niet gewoon een master? Een master in computer science? Daar heb je veel meer aan.

Er zijn ook gewoon hboers die gaan werken en daarnaast een duale master doen. Dat heeft mijn oom ook gedaan en die gaat nu zelfs voor zijn tweede master, terwijl hij werkt.

Ik denk dat hbo nu wel onder je niveau ligt. Het is dus geld verspilling.

Als ik jou was zou ik echt gewoon een master doen. Hbo is meer voor kinderen die een vak willen gaan leren. Bij een master leer je tenminste nog de basis die je mist blijkbaar. Hbo is echt onder je niveau. Je bent al senior/medior :P. Een hboer is net geen junior..

Denk daar over na :>

• herbalmart77
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 16-02 10:49
Zojuist ingeschreven voor:

https://www.ou.nl/-/BTI_Bachelor-Informatica-BSc

Dank voor alle reacties!!

• herbalmart77
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 16-02 10:49
quote:
Schnupperpuppe schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:23:
[...]

Ik wil niet lullig doen, maar je noemt jezelf software engineer terwijl je niet daarvoor bent opgeleid?
Een software engineer is doorgaans iemand die een HBO of WO opleiding informatica (of aanverwant) heeft genoten.
Die termen worden nu eenmaal aangehouden in de huidige IT-Branche.

Mezelf code monkey noemen is ook weer zozo :)
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True