Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Professionele Poker PC

Pagina: 1
Acties:

• JayBee1982
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-09-2022
Hallo,

Ik ben een part-time poker professional, woonachtig in Brazilie, en komende maand ben ik in Nederland. Mijn laptop heeft het na 2,5 jaar begeven, en nu ben ik op zoek naar de beste samenstelling voor een goede, betrouwbare, maar ook betaalbare poker desktop PC. Ik heb wel wat basis ervaring met computer systemen (heb vorig jaar zelf een SSD in mijn laptop geplaatst), maar ik heb geen idee waar ik op moet letten als ik een PC ga samenstellen.
Wat zeker nodig zal zijn is een krachtige CPU. Wanneer ik tijdens het spelen mijn Taakbeheer opende op mijn gecrashte laptop (AMD A8 geloof ik), en ook op laptop die ik nu te leen heb (Intel i7-6500U 2.5GHz), was/is mijn CPU-gebruik altijd rond de 95%-100%. Dit levert geregeld haperingen op tijdens het spelen. Om jullie een idee te geven van mijn computergebruik, ik heb op dit moment 10-15 verschillende poker sites (clients) tegelijk open, elk met gemiddeld 2-3 geopende tafels. In de toekomst zal dit naar zo'n 25 sites gaan. Ik speel niet op al die tafels tegelijkertijd (speel max. 4-6 tafels tegelijk, meestal niet meer dan 2-3), maar ik zit wel op elke tafel. Daarnaast draai ik PokerTracker 4 (een iets 'lichter' programma dan Holdem Manager 2, maar nog altijd behoorlijk veeleisend), een programma dat alle informatie van alle gespeelde handen opslaat en in grafieken en schema's op de tafels projecteerd. Ook heb ik voor een aantal sites een VPN met tunneling functie. Eerder heb ik het geprobeerd met een Virtual Machine, maar dat trok mijn systeem niet lekker. Het zou fijn zijn als dit op mijn nieuwe PC wel mogelijk zou kunnen zijn. Ik speelde al met een extra monitor, die ik met een HDMI kabel op mijn laptop had aangesloten. In principe wil ik in eerste instantie met twee monitors werken, maar dit kunnen er in de toekomst eventueel drie of zelfs vier worden.
Het idee is om te kijken welke onderdelen ik beter in Nederland kan kopen, aangezien in Brazilie electronica over het algemeen duurder is dan in Nederland in verband met hoge importbelasting hier.
Ik heb ook al even gekeken bij eerdere poker PC topics om een idee te krijgen, maar ben benieuwd of jullie in mijn geval andere suggesties hebben wat betreft mijn systeem.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk pokeren, ik ga geen moderne games spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst een beetje rond de 500EUR if possible, al zal het voor die prijs misschien niet lukken. Het mag eventueel ook wat meer zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een 500GB Samsung SSD en een Dell 22 inch monitor met zowel VGA als HDMI kabels. Ik denk dat ik de andere monitor(s) hier in Brazilie koop.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn schoonvader werkt met computers, en hij stelde voor om de voeding en behuizing in Brazilie zelf te kopen, omdat dat beter zal passen met de lokale stroomaansluiting. Aangezien ik al een SSD en een monitor heb gaat het om de rest. Dus moederbord, intern geheugen, CPU. Mis ik dan nog wat? Ik denk niet dat ik een videokaart nodig zal hebben om 2D poker te spelen, toch? Waar moet ik trouwens op letten met de voeding en de behuizing?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het merk maakt me niet uit, als het maar werkt.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst niet te luid, maar verder niets specifieks.

Ga je overklokken?
Nog nooit gedaan, en weet ook niet precies hoe dat werkt, dus geen idee. Wat raden jullie mij aan?

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie mij van advies kunnen voorzien, want mijn kennis is niet toereikend om dit alleen te doen.

Verwijderd

Kort vraagje hoor, als je Part time professional pokeraar bent, waarom investeer je dan niet iets meer geld in iets toekomst bestendigere systeem ? € 500 klinkt bij nogal karig voor iemand die van Poker leeft.....

Mooie I5-8600K kost al +- 280 euro, en ik zou ondanks je budget toch daar voor kiezen

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Behuizing is niet iets wat in een ander land beter gaat zijn. Het is immers maar een behuizing een stuk metaal met plastic wat voor de rest weinig doet.

De voeding kun je sowieso beter hier kopen, omdat hier gewoon betere voedingen te koop zijn voor een betere prijs is mijn ervaring. Een goede voeding heeft gewoon een universele input en accepteert een spanning van zo'n 90V t/m zo'n 260V. Enige wat je dan nodig hebt is een andere AC kabel, aangezien de hier gebruikte Schuko niet zal passen, maar zo'n kabel kun je daar ongetwijfeld overal kopen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:01
Backup je die PT4 database nog ergens heen? Anders ben je goed genaaid als je SSD crashed. En aangezien die poker clients (vroeger althans) ook allemaal schrijfakties doen naar de handhistory files zou ik er misschien voor kiezen om die op een aparte SSD te zetten, dan je PT4 database op een aparte en die backuppen naar de cloud of nog een SSD. Je kan kleine SSD's gebruiken om de kosten te drukken.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• JayBee1982
Bedankt voor de reacties. Was al bang dat 500EUR wat aan de lage kant was, misschien rond de 700EUR? Is er iemand die mij een idee kan geven welke onderdelen ik precies nodig zou hebben in mijn situatie? Zag @Verwijderd al een Intel i5-8600k noemen, is dat de beste keus in mijn geval?
@-The_Mask- Ik zat bij de behuizing meer te denken aan dat ik zo'n groot ding ook weer in mijn koffer mee terug moet nemen naar Brazilie, dus dat het daarom misschien niet zoveel uitmaakt dat ik die hier koop. Welke behuizing en voeding zou je mij aanraden?
@MrAngry , ik heb eventueel nog een extra 1TB drive die ik als backup kan gebruiken, dus dat zou dat eventuele probleem op moeten lossen. Komt het vaak voor dat een SSD crashed?

Zou graag wat suggesties zien zodat ik kan kijken hoeveel die onderdelen hier kosten en of het de moeite loont om ze in Nederland te kopen. Alvast bedankt!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 21:51
Ik zou niet voor een intel gaan, maar voor een AMD. De use case die je noemt, vele programmas, veel CPU gebruik, daar is AMD veel beter in. Intel is ook duurder, zowel vanwege het moederbord dat je nodig hebt, als de prijs van de CPU. Enige nadeel, bij AMD heb je geen geintegreerde graphics, dus is er wat extra geld nodig voor een GPU. Van instap GPUs heb ik echter geen verstand.

Een Ryzen 5 1600 is een 6 core, 12 thread CPU voor 190 euro, en een Ryzen 7 1700 is een 8 core 16 thread CPU voor 290 euro. Tel er 50 voor een GPU en 80 voor een fatsoenlijk mobo, en je zit op 320 / 420 voor de basis van de computer.

Hoe zat het met het geheugengebruik? Lijkt me dat je ook 16GB ram nodig hebt - weer 150-190 euro.

Opslag? Hoe groot is je pokertracker4 database? Wat anderen zeggen, ik zou er ook voor zorgen dat je er voor zorgt dat je die niet kwijt kan raken.

Een budget van 500 euro lijkt me echt te krap voor wat je wil, en ik begrijp inderdaad ook niet heel goed hoe je poker professional bent, en dan dat het budget is voor de PC. Tenzij dit een geval is van het er niet voor uit willen geven, maar ja, de PC is wel je gereedschap en je wil dat die probleemloos werkt.

Maar alsnog - om de keuzes goed te doen - dus goede backups, failsafes, eventueel dubbele netwerkverbindingen en ISPs, etc etc, loopt het vrij snel in de papieren. Ben je echt hier professioneel mee bezig, of is het eigenlijk meer een uit de hand gelopen hobby? Ik ken toch aardig wat mensen die professioneel gepokerd hebben, en daar waren de uitgaves aan IT componenten nooit echt een issue

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-11 22:42
Als het heel serieus is, zou ik ook een online fatsoenlijke backup service nemen voor je databases. Dan dek je ook af dat er iets met beide schijven gebeurt (zoals diefstal van je PC of brand)

• JayBee1982
Bedankt voor de nieuwe reacties mensen!

Wat betreft mijn database weet ik nog niet precies hoe groot die gaat worden, maar over het algemeen denk ik dat het niet zo'n vaart zal lopen. Aangezien ik voornamelijk heads up zal spelen (1 tegen 1), zijn de statistieken vooral een hulpmiddel om wat inschattingen te maken over mijn tegenstander. Uiteindelijk zullen mijn beslissingen aan tafel meer afhangen van bepaalde andere factoren dan alleen statistieken. Zodoende zullen handen van jaren of zelfs een aantal maanden daarvoor niet zo van toepassing zijn, aangezien ik veel spelers nooit meer zal tegenkomen, en mocht dat wel zo zijn kan het dat ze hun spel hebben veranderd en zal het meer van mijn observaties afhangen. Daarom zal ik geen enorme database bewaren op mijn computer, hoewel ik misschien wel zal kijken naar een online opslag of iets dergelijks.

@Bonsaiboom , goed punt over de CPU, met een Ryzen krijg je meer cores en threads voor minder. Heb de hele avond doorgebracht om me meer in te lezen over wat belangrijk is voor elk afzonderlijk onderdeel, en heb de Braziliaanse en Nederlandse prijzen van de belangrijkste en meest geschikte CPU's voor mijn situatie op een rijtje gezet.

TYPE
Intel Core i7-8700k (6 cores, 12 threads) BR Prijs R$1.900/492EUR - NL Prijs388EUR
Intel Core i7-8700 (6 cores, 12 threads) BR Prijs R$1.700/440EUR - NL Prijs329EUR
Intel Core i7-7700k (4 cores, 8 threads) BR Prijs R$1.490/386EUR - NL Prijs299EUR
Intel Core I5-8600k (6 cores, 6 threads) BR Prijs R$1.300/337EUR - NL Prijs271EUR
Intel Core i5-7600k (4 cores, 4 threads) BR Prijs R$1.040/269EUR - NL Prijs222EUR
AMD Ryzen 7 1800x (8 cores, 16 threads, no cooler) BR Prijs R$1.289/334EUR - NL Prijs349EUR
AMD Ryzen 7 1700x (8 cores, 16 threads, no cooler) BR Prijs R$1.583/411EUR - NL Prijs318EUR
AMD Ryzen 7 1700 (8 cores, 16 threads) BR Prijs R$1.215/314EUR - NL Prijs291EUR
AMD Ryzen 5 1600x (6 cores, 12 threads, no cooler) BR Prijs R$850/220EUR - NL Prijs215EUR
AMD Ryzen 5 1600 (6 cores, 12 threads) BR Prijs R$839/217EUR - NL Prijs185EUR

Het is duidelijk dat Intel CPU's een stuk duurder zijn in Brazilie. De verschillen met de Ryzen CPU's zijn wat kleiner, en de Ryzen 7 1800x is zelfs 15EUR goedkoper hier. Ik denk dat het in mijn situatie sowieso een betere keuze is om een Ryzen te nemen, alleen is de vraag, welke? Is het de moeite waard om een 7 1700 of zelfs 1800x te nemen, of is dat overkill en zou een 5 1600 ook voloende zijn? Wat zou jullie advies zijn?

Ik heb verder de volgende onderdelen bij elkaar gezocht:
Moederbord
pricewatch: ASRock AB350M Pro4
Als ik het goed begrijp past dit moederbord goed bij een Ryzen CPU. Het zal wel een domme vraag zijn, maar aangezien dit moederbord 3 video uitgangen heeft, heb ik dan evengoed nog een extra GPU nodig, of zit dat al ingebouwd in dit specifieke moederbord?

Mocht een GPU wel noodzakelijk zijn denk ik dat deze wel toereikend is, of niet?
pricewatch: Palit NEAT6100HD06-1196F

Ook heb ik vandaag geleerd dat het beter is om 16GB RAM te verdelen in 2x8 of beter nog, 4x4. Zodoende kwam ik hierop uit:
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M4B3000C15B
Is dit een goede keuze?

Verder heb ik nog gekeken naar een koeler, in het geval dat de keuze van de CPU valt op een versie die zelf geen koeler heeft. Ik dacht dat dit een goede optie zou zijn:
pricewatch: be quiet! Pure Rock

Wat betreft de voeding en behuizing weet ik eigenlijk niet goed waar ik op moet letten.
Ik denk niet dat ik met mijn configuratie veel meer dan 500 watt nodig zal hebben, correct? Is een simpele voeding onder de 30EUR voldoende?
En aan welke eisen zou mijn behuizing moeten voldoen?

Sorry voor alle vragen en bedankt voor alle hulp, ik waardeer het zeer!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 20:17
Het geheugen wat je voorstelt is niet leverbaar, daarnaast zou ik zeker niet nu al alle bankjes vullen. Dat heeft enkel nadelen. Een set van 2 is optimaal. Helaas, geheugen is duur op dit moment
En helaas zijn er winkels die geheugen voor een onrealistisch lage prijs te koop zetten, (daarmee de Pricewatch vervuilen) hopen dat naieve klanten toehappen, als je na een week/maand wachten vragen gaat stellen je aanbieden dat je ander ram kan uitkiezen waarvoor je uiteraard wel moet bijbetalen (waardoor je alsnog kwijt bent wat je nu zou betalen als je een gewoon leverbaar product had gekozen) of je de keuze geven te wachten totdat het ram wel weer leverbaar wordt, waarbij je je zelf moet bedenken dat dat prima nog een jaartje kan duren.

Een videokaart zonder fan. (Het mobo heeft idd geen onboard video. Die uitgangen zijn bedoeld voor Ryzen cpu's met onboard video, die nog uit moeten komen.)
De koeler kan je laten zitten, want bij deze AMD cpu zit een prima koeler.
Dit is zo'n beetje de goedkoopste behuizing en voeding die ik je zou aanraden.

Ik denk dat je dan op zoiets uitkomt:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 184,50€ 184,50
1ASRock AB350M Pro4€ 73,95€ 73,95
1MSI GeForce GT 710 2GD3H LP€ 39,-€ 39,-
1BitFenix Neos Zwart/Zwart€ 36,51€ 36,51
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 195,50€ 195,50
1Corsair VS450€ 36,95€ 36,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 566,41

Als je meer budget hebt is het allicht de moeite naar een snellere cpu te kijken, en dat direkt te combineren met een fatsoenlijke voeding.
pricewatch: AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler
pricewatch: be quiet! Pure Power 10 CM 400W

[ Voor 16% gewijzigd door Jesse op 11-01-2018 10:50 ]

• JayBee1982
@Jesse Thanks, dat ziet er goed uit! Ik vond ook dit geheugen van hetzelfde merk, 2x8, meer Mhz, iets nieuwer, maar wel goedkoper. Heb ze vergeleken, en zag weinig tot geen verschil. Zou dit ook een goede optie zijn?
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3466C16R

• JayBee1982
Ok, zie nu dat ie een stuk duurder is op Azerty's site, vreemd.
Edit: prijs is ondertussen aangepast, hij stond hier eerst voor 157EUR.

[ Voor 36% gewijzigd door JayBee1982 op 11-01-2018 19:20 ]

• samtoxie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-11 21:49
JayBee1982 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 19:07:
@Jesse Thanks, dat ziet er goed uit! Ik vond ook dit geheugen van hetzelfde merk, 2x8, meer Mhz, iets nieuwer, maar wel goedkoper. Heb ze vergeleken, en zag weinig tot geen verschil. Zou dit ook een goede optie zijn?
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3466C16R
3000 MHz is voldoende

• JayBee1982
@samtoxie Ok, bedankt!
@Jesse of iemand anders die er verstand van heeft, waarom levert alle bankjes vullen met 4x4GB alleen maar nadelen op, ten opzichte van 2x8GB?
En wat betreft de voeding, buiten het feit dat de iets duurdere 400w optie semi-modulair is en er dus minder losse kabeltjes in de behuizing hangen, is hij nog op andere gebieden (stiller, efficienter?) beter dan de goedkopere 450w voeding? Is 400w voldoende?

Ben er wel voor 90% uit dat ik Jesse's lijstje 1 op 1 overneem. Ik twijfel op dit moment alleen nog een beetje om de duurdere maar krachtigere Ryzen 1700 te nemen, of toch voor zijn kleinere en voordeligere broertje te kiezen.

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 20:17
Met twee dimms zal het dual channel draaien, dat is sneller dan een enkele dimm. Met vier gaat het niet quad channel draaien, maar heb je geen vrije sloten meer om uit te breiden. In feite koop je dan voor niets een (veelal iets duurder) mobo met vier dimm sloten.

Over de voedingen, zie: Voeding advies en informatie topic - Deel 34
De Corsair VS450 kom je tegen onder het kopje 'Niet interessante voedingen', de Pure Power 10 onder 'Voedingen met een gemiddeld vermogen'.
Interessant zijn ook de kopjes 'Hoeveel watt heb ik nodig?' en 'Mythes'.

[ Voor 4% gewijzigd door Jesse op 12-01-2018 10:17 ]

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:56

Trygve

Redacteur
JayBee1982 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 22:17:
@samtoxie Ok, bedankt!
@Jesse of iemand anders die er verstand van heeft, waarom levert alle bankjes vullen met 4x4GB alleen maar nadelen op, ten opzichte van 2x8GB?
(...)
Ben er wel voor 90% uit dat ik Jesse's lijstje 1 op 1 overneem. Ik twijfel op dit moment alleen nog een beetje om de duurdere maar krachtigere Ryzen 1700 te nemen, of toch voor zijn kleinere en voordeligere broertje te kiezen.
De processor ondersteunt dual channel geheugen, dus met 2x8 GB haal je daar voordeel uit. Bij 4x4 GB is het nog steeds dual channel, met het nadeel erbij dat alle geheugensloten bezet zijn en uitbreiden dus lastiger gaat worden.

Wat betreft de processorkeuze: die 1700 is voor jouw use case denk ik niet zo interessant. De 1600 heeft al 6 cores en 12 threads, dat is echt al prima. Als je twijfelt zou ik eerder voor de 1600X gaan: zelfde aantal cores&threads, alleen met hogere kloksnelheden. Nadeel is dat daar geen koeler bij zit, die moet in dat geval ook aan je lijstje toegevoegd worden.

• JayBee1982
@Jesse Duidelijk, 2x8GB it is! Ook bedankt voor de link naar het artikel over voedingen, erg interessant!

@r100 Bedankt voor de toelichting. Wat betreft de processor, de 1700 is waarschijnlijk (overdreven gesteld) een beetje als met een tank op een mug schieten.

Ik ben er zo ongeveer wel uit, ik denk dat het de volgende configuratie wordt:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 184,50€ 184,50
1ASRock AB350M Pro4€ 73,95€ 73,95
1MSI GeForce GT 710 2GD3H LP€ 40,-€ 40,-
1BitFenix Neos Zwart/Zwart€ 36,51€ 36,51
1Microsoft Wired Keyboard 600 Zwart (Qwerty US)€ 13,12€ 13,12
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 195,-€ 195,-
1be quiet! Pure Power 10 CM 400W€ 54,95€ 54,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 598,03

Ik heb er nog een toetsenbordje bij gedaan, en heb naar aanleiding van het artikel de voeding ook geupgrade. Ik zal zelf nog kijken of ik mijn tweede monitor ook in Nederland haal, of dat mijn koffers dan wel erg vol worden, en ik die gewoon hier in Brazilie koop. Ik kom over ruim twee weken jullie kant op dus ik zal snel het een en ander in gang zetten.
Ik wil iedereen die de tijd heeft genomen om te reageren bedanken voor de hulp bij het samenstellen van de onderdelen, in het bijzonder @Jesse , die met een concrete configuratie kwam en later nog meer vragen heeft beantwoord. Mocht je nog eens richting Rio komen, stuur me een berichtje, dan is het eerste rondje van mij!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11:40

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Heb je als poker professinal geen hoger budget?500 euro is wel karig.
Lijstje
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 3 1300X Wraith Stealth koeler Boxed€ 119,95€ 119,95
1MSI B350 PC Mate€ 83,01€ 83,01
1Inno3D GeForce GT710 1GB€ 33,50€ 33,50
1Seagate Barracuda, 1TB€ 43,-€ 43,-
1Cooltek X5€ 29,50€ 29,50
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 206,-€ 206,-
1Corsair CX450M€ 49,50€ 49,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 564,46

500 euro als maximum vind ik nogal weinig voor een professinal

• -The_Mask-
  • Niet online
@Ludwig005 Kijk even na zijn eigen systeem, die komt al boven de 600 euro.

@JayBee1982 Ik zou alleen nog even naar de videokaart kijken. Welke beeldschermen heb je nu en wat ga je in de toekomst nog aansluiten?

AMD Nieuwsdiscussie

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 17:34
100% met poker? gebruik je ook die meescan tools etc? Zou mij niets verbazen als er ergens een CPU miner in zit.

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11:40

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

@-The_Mask- hij stelt als maximum 500 euro maar een pc met ryzen kost minimum 600 euro. Is hij niet te veeleisend en is hij wel een echte professionele pokeraar?
En o ja vergeet niet om er windows bij te rekenen want dat kost ook geld.

[ Voor 18% gewijzigd door Ludwig005 op 13-01-2018 09:39 ]

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:05
Heeft niet direct met aanschaf PC te maken maar omdat het volgens mij voor jouw gebruik het allerbelangrijkste is noem ik het toch even.

Als je monitoren gaat kopen laat dit dan altijd uHD zijn. Jouw gebruik met zoveel schermen open werkt dat zoveel prettiger.

Bij aanschaf van de hardware kan je er dan wel direct rekening mee houden dat hij dit vloeiend aankan (2x uHD bijvoorbeeld).

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Persoonlijk zou ik liever voor Intel-systeem gaan. Naar mijn gevoel heb je meer keuze en kwalitatief is er meer keuze.
Als je dan toch bezig bent zou ik sowieso toch die € 100 extra gaan gebruiken voor net dat beetje meer performance. Als je als pro bezig bent, dan moet je misschien straks net weer een snellere CPU hebben terwijl je net € 200 hebt neergelegd. Dan kan je beter nu 1 stap omhoog gaan. ik zou ook liever een iets betere videokaart en meer geheugen. Daar heb je altijd profijt van en zeker als je meerdere programma's open hebt. Vroeger was 8 Gb werkgeheugen luxe en nu een must. Zeker omdat programma's zwaarder worden.
Volgens mij is ook de keuze in Zuid-Amerika lastiger voor PC-componenten en dan zou ik liever nu goed doen. Moet je trouwens niet vanwege de douane nog belasting gaan betalen of invoerrechten (want je kan hier wel de belasting terughalen als je ingeschreven buiten Nederland (wat je ook weer geld scheelt (heb je wel een douanestempel nodig)).

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• JayBee1982
Ik heb het idee dat de verdiensten van de gemiddelde pokeraar door veel mensen ietwat overschat worden. Het is echt niet zo dat de meeste parttime of zelfs fulltime pokerspelers lachend vele duizenden Euros per maand binnenharken. Zoals ik schreef doe ik het parttime, ik heb nog ander werk ernaast. Sommige maanden verdien ik meer met pokeren dan ik in een gemiddelde baan zou krijgen, andere maanden heb ik het geld van mijn werk hard nodig. Natuurlijk zijn er mensen die buitengewoon getalenteerd zijn en flink geld kunnen verdienen, en dat zijn de mensen die je ook op tv ziet. De waarheid is dat dit een ontzettend kleine minderheid is in de pokereconomie.
@Ludwig005 Ik gaf in mijn openingspost aan te hopen op een bedrag rond de 500EUR, maar zei ook dat dat ik twijfelde of dat wel genoeg zou zijn, en dat ik het niet erg zou vinden als het wat meer werd. Uiteindelijk is de configuratie die ik hierboven heb gezet bijna precies 600EUR. Wat betreft Windows, ik heb een legale kopie inclusief ICO file op de SSD staan die ik al heb, dus ik denk dat die wel zou moeten werken.
@-The_Mask- Ik denk dat een simpele videokaart met 3 ingangen wel voldoende moet zijn. Pokeren is altijd 2D, dus dat vraagt niet veel van een graphics card. Ik heb een nieuwe Dell 22inch Full HD en zal er waarschijnlijk hier in Brazilie nog eenzelfde bijkopen, omdat het prijsverschil met Nederland maar een tientje is voor dit model. Uiteindelijk komt er misschien nog een derde monitor bij, maar die kan ik met een speciaal stekkertje ook wel weer op deze videokaart aansluiten.
@Aphelion Ik gebruik PokerTracker 4 tijdens het spelen. Wat bedoel je met een CPU miner? Heeft dat niet met cryptocurrency te maken?
@assje Ik heb deze monitor :
pricewatch: Dell E2216HV Zwart
Vorige maand hier gekocht en ben er erg tevreden mee. Ik denk dat ik er nog eentje bij ga kopen, en dan ben ik voorlopig wel uit de brand. Uiteindelijk kan er dan eventueel nog een bijkomen, maar dat is niet iets wat nu al speelt.
@itsalex Wat ik gelezen heb is dat wanneer je veel verschillende programma's open hebt het belangrijk is dat je CPU veel cores en threads heeft om alles soepel te laten verlopen. De Ryzen processors zijn in dat opzicht superieur aan de Intels. Verder kun je hier alles qua electronica wel krijgen, (ik woon in Rio, misschien dat het in kleinere steden of landen iets lastiger is), alleen is het meestal iets duurder. Goed punt van je trouwens over de douane. Ik geloof dat je in Brazilie met ingevoerde goederen tot $500 zo door kunt lopen, dus als ik de spullen over mijn koffers en die van mijn vrouw verdeel moet dat geen punt zijn denk ik. Ik zal dit nog wel even controleren.

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik denk ook niet dat het veel uitmaakt hoeveel kracht de videokaart heeft. Alleen niet elke videokaart kan drie schermen aan sturen en bij veel stopt het ook bij drie, sommigen kunnen wel vier of meer aan sturen, maar dat geld voor lang niet alle. Daarnaast moet je ook op de scherm aansluitingen letten. Je moet wel de juiste connectors hebben anders kun je een scherm misschien wel niet aansluiten. Of daarvoor heb je een dure actieve converter nodig die bijvoorbeeld dubbel zoveel kost als de videokaart. Ook dat is niet echt handig.

Twee pricewatch: Dell E2216HV Zwart schermen is dus ook al niet mogelijk met de genoemde videokaart. Eigenlijk wil je dus een videokaart met in ieder geval twee displayport uitgangen.

[ Voor 19% gewijzigd door -The_Mask- op 13-01-2018 13:11 ]

AMD Nieuwsdiscussie

• JayBee1982
Waarom is dat niet mogelijk? Ik kan de ene aansluiten met een HDMI kabel (gebruik ik nu), en de andere met een VGA kabel (wordt bijgeleverd), of klopt dit niet? Dan blijft er nog een DVI-D over, waar ik als het nodig is nog wel een passend kabeltje voor kan vinden.
Edit: Ik zie nu dat het Nederlandse model geen HDMI aansluiting heeft, mijn Braziliaanse versie wel, naast ook een VGA aansluiting.

[ Voor 20% gewijzigd door JayBee1982 op 13-01-2018 13:47 ]

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:05
VGA is analoog

En als je voor uHD monitor gaat heb je effectief hetzelfde als je anders met twee schermen zou hebben.

Afmeting en aantal schermen wordt overschat, voor dit gebruik is het de resolutie die telt.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• -The_Mask-
  • Niet online
Je weet trouwens zeker dat het HDMI is en niet DisplayPort, de aansluitingen lijken namelijk redelijk op elkaar. Als je even niet goed kijkt kun je ze zo door elkaar halen.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1