Lol, alle developers denken hetzelfde
Ik ontwikkel nu sites voor +/- 25 jaar en heb dezelfde technieken toegepast (zelfs nog in flash-containers) - maar dan gewoon via een parameter in de URL... niets geen post- of get-acties...
Achteraf bleek dat per definitie al een valse start te zijn;
Als je dat soort zaken gaat inbouwen, is er geen sprake van 100% vertrouwen in een goede afloop en moet je het project gewoon niet aannemen.
Zaken doen is, voor mij, een kwestie van vertrouwen en in +/- 25 jaar heb ik nog nooit iemand gehad die NIET betaalde.
Wel veel gezeik gehad, maar altijd netjes deze volgorde gebruikt;
1) Factuur
2) Herinnering (vriendelijk, kan gebeuren)
3) Herinnering 2 (iets zakelijker)
4) Herinnering 3 (zakelijk, zinspelen op gevolgen zonder deze te noemen)
5) Laatste herinnering (voordat pre-incasso ingaat)
6) Pre-incasso (feitelijk incasso, maar je doet het zelf... het laatste stadium is dat)
7) Incasso
Verder dan 6) ben ik nog nooit gekomen, bij - letterlijk - honderden projecten de afgelopen 25 jaar.
De toon van 6) was iets als dit... dreigen, extra kosten berekenen, puur zakelijk worden en laten zien dat het nu serieus is, is bij alle opdrachtgevers genoeg geweest (na stap 6 altijd betaald binnen 3 dagen...).
beste xxxxxxxx,
zaken doen is gebaseerd op een goed wederzijds vertrouwen - helaas begin ik in onze zakelijke relatie met uw bedrijf aan dit vertrouwen de laatste tijd te twijfelen
uit mijn administratie is gebleken dat factuur xxxx-xx (zie bijlage) na bijna twee maanden en ruim vier herinneringen en aanmaningen nog steeds niet is voldaan
de betalingstermijn is hiermee onaanvaardbaar overschreden waardoor ik genoodzaakt ben aanstaande maandag een (pre-) incasso op te starten
--
deze (pre-) incasso wordt uitgevoerd door een derde partij die extra kosten in rekening zal brengen
de exacte kosten zijn afhankelijk van de hoogte van het factuurbedrag en de snelheid waarmee de factuur wordt betaald
deze kosten zal ik 100% doorrekenen, komen boven op de bestaande factuur en zullen minimaal 60 euro extra bedragen
--
indien het minnelijke incassotraject niet resulteert in betaling van de openstaande factuur, dan zal ik de situatie laten escaleren naar een gerechtelijk incassotraject
met vriendelijke groet,
xxxxxx
ps. als er inmiddels betaald is, kan deze betalingsherinnering als niet verzonden beschouwd worden
toon volledige bericht
ps. nóóit je code / site / whatever offline halen... je geeft een stok om mee te slaan, toont je eigen onmacht en overtreed zelf ook nog eens de gemaakte afspraken (los van dat : whatever!)
[
Voor 5% gewijzigd door
b2vjfvj75gjx7 op 08-01-2018 22:06
]