Xbox one S of PS4 voor een niet fanatieke gamer?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:09
Ik kon geen algemeen discussie topic vinden tussen consoles... klopt dat? Zie niet, excuus voor openen nieuw topic.

Beste allen,

Ik overweeg een Xbox One S of PS4 aan te schaffen. De keuze maken voor welk systeem vind ik nog lastig.

Ik zal het systeem enkel gebruiken voor FIFA en mogelijk een keer een race spel erbij ofzo. Kortom ben geen grote gamer en het zal echt bij 2/3 spellen spelen gemiddeld blijven.

Een X of een Pro hoeft niet. Ik beb geen 4k TV en eerlijk is eerlijk ik denk dat dat nog wel paar jaar duurt hier in huis, huidige tv is prima.

De One S vind ik er mooier uit zien (tja is dat belangrijk) en de One S is goedkoper te verkrijgen. Is er dan toch een absolute reden de PS4 alsnog boven de One S te verkiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:07
Ik heb een aantal dagen geleden een PlayStation aangeschaft en zat in het zelfde vaarwater...

Xbox ziet er mooier uit (imo) en is goedkoper. De exclusieve games zoals Uncharted en Gran Turismo hebben mij over gehaald om een PlayStation te kopen en geen Xbox. Mijn advies, vergelijk de exclusive games dus.

Als je trouwens VR games wilt gaan spelen in de toekomst kom je ook bij PlayStation uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Sleehond schreef op zondag 7 januari 2018 @ 13:52:
Ik kon geen algemeen discussie topic vinden tussen consoles... klopt dat? Zie niet, excuus voor openen nieuw topic.

Beste allen,

Ik overweeg een Xbox One S of PS4 aan te schaffen. De keuze maken voor welk systeem vind ik nog lastig.

Ik zal het systeem enkel gebruiken voor FIFA en mogelijk een keer een race spel erbij ofzo. Kortom ben geen grote gamer en het zal echt bij 2/3 spellen spelen gemiddeld blijven.

Een X of een Pro hoeft niet. Ik beb geen 4k TV en eerlijk is eerlijk ik denk dat dat nog wel paar jaar duurt hier in huis, huidige tv is prima.

De One S vind ik er mooier uit zien (tja is dat belangrijk) en de One S is goedkoper te verkrijgen. Is er dan toch een absolute reden de PS4 alsnog boven de One S te verkiezen?
Mja, heb je vrienden die gamen? Waar spelen die op? Misschien wel leuk om met hun te kunnen spelen.

Verder zijn er veel meer exclusives voor de PS4, ook race games zoals GT Sport en DriveClub, maar de One S heeft net wel iets meer exclusieve race games met elk jaar een nieuw Forza deel, dus als racen je ding is zou je dat ook kunnen mee nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:08
Bovendien heb je nu misschien nog geen 4K TV maar als dat in de toekomst er wel komt dan is de One S al klaar om UHD Blu-rays te spelen. De PS4 kan dit niet.

Daarnaast zou je misschien eens naar de winkel kunnen gaan en zowel de PS4 controller als de Xbox controller uitproberen.

[ Voor 28% gewijzigd door Ramon op 07-01-2018 14:15 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Dank allen voor jullie reacties!

Nee VR verwacht ik niet te gaan gebruiken. Wat dat betreft echt een basic gamer met FIFA en wat race spelletjes. Beide consoles zijn daar wel geschikt voor. Voor mij is het qua games dus echt om het even.

Ik ken idd dan wel weer 2/3 mensen die een PS4 hebben en niet iemand met een xbox. Xbox weer idd klaar om UHD te spelen.

Xbox one S voor mooiheid, UHDZ bluray & goedkoper
PS4 voor "samenspelen"

Die afweging is het dus, stiekem wel lastig....

[ Voor 5% gewijzigd door Sleehond op 07-01-2018 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:32

Major_ton

Shoot!

Het draait allemaal om de games die je leuk vindt. Als dit alleen multi platform games zijn, dan zou ik lekker de goedkoopste kopen. Houd de aanbiedingen goed in de gaten. Eind november/ begin december kocht je een Xbox One S 500GB incl Fifa voor € 177,-. De prijzen fluctueren enorm. Dit geldt overigens ook voor de PS4.

Wat racen betreft gaat de strijd meestal tussen Grand Turismo (PS4) en Forza Motorsport (Xbox). Mijn voorkeur zou uitgaan naar Forza, ook al bezit ik nu alleen PS4 Pro. Dit vanwege de gave exclusives op de PS4 zoals Uncharted, The last of Us en Horizon Zero Dawn. Aan de andere kant vind ik Gears of War voor de Xbox ook geweldig, maar dat kost allemaal teveel tijd.

Met al die exclusives is er altijd wel een reden te vinden waarom je de andere console zou willen. C'est la vie.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Thnx @Major_ton

Wist niet dat die prijzen zijn geweest. Maakt een behoorlijk verschil.

De vraag is dan alleen hoe lang moet wachten.... andere kant heeft het geen haast ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:32

Major_ton

Shoot!

Sleehond schreef op zondag 7 januari 2018 @ 16:11:
Thnx @Major_ton

Wist niet dat die prijzen zijn geweest. Maakt een behoorlijk verschil.

De vraag is dan alleen hoe lang moet wachten.... andere kant heeft het geen haast ofzo.
Vorige week nog kon je de combi voor € 189,- kopen. Gewoon goed in de gaten houden bij vooral de Mediamarkt.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-06 22:49
Aankoopadvies Xbox One S vs PS 4 slim vs Switch

Heb je wel zelf goed gekeken op dit forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:52
Als het je om het racen gaat dan is het vrij simpel.

Forza Horizon 3 is een héél goede racegame op de Xbox.. Vooral voor lekker in de rondte knallen in een zeer afwisselende open wereld.

Gran Turismo Sport vind ik ook erg goed, maar is nadrukkelijk geënt op racen op het circuit (en vooral online).

Als ik je zo lees (af en toe lekker beetje casual gamen) dan lijkt mij de Xbox met Forza Horzion 3 geschikter.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-06 09:04
Normaal gesproken zouden vrienden en exclusives de doorslag moeten geven, maar gezien dat voor jou niet echt opgaat zou ik in jouw geval voor een one s gaan. Goedkoper te krijgen, Forza en backwards compatibiliteit met heel veel goede oude (race)games van de 360 (die dus vrij goedkoop zijn). Ik heb zelf overigens een PS4 pro (voor de exclusives dus).

psn: jagermeistertim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Zeer bedankt allemaal, waardevolle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:49
Voor mij als platform liefhebber, belangrijk dat xbox backwards compatible is met de 360. Ook vind ik in de store meer van mijn oldskool gading,dan bij de ps. Wellicht ook even iets om naar te kijken...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Pagina: 1