Aankoopadvies Xbox One S vs PS 4 slim vs Switch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reistier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-10 14:37
Afgelopen dagen redelijk wat onderzoek gedaan, maar voor het maken van de definitieve beslissing heb ik toch wat meer hulp nodig. Zelf heb ik weinig tot geen ervaring met spelconsoles dus ik hoop dat jullie wat meer licht op de keuze kunnen werpen.

De vraag zelf is simpel. Voor mijn kids <10 jaar, wil ik voor de kerst een spelconsole kopen zodat ze wat spelletjes kunnen spelen. Er zijn voor mij 3 gegadigde in de race:

Xbox One S
+snelste van de drie
+speelt DVD's en Blu-ray (4k)
+kan streamen in 4k
+ca. 230 euro
+kan Xbox 360 spellen afspelen

Playstation 4 slim
+ca. 190 euro
+Kan dvd's en blu-ray afspelen (geen 4k)
+grootste spellenaanbod (?)

Nintendo Switch
-ca. 320 euro
-kan geen dvd's afspelen
+kan ook voor onderweg mee
+Super Mario!

Zoals het bovenstaande lijstje erbij staat neig ik toch meer naar de Xbox, mede ook omdat die backwards compatible is en omdat die wel DVD's en Blu-ray afspeelt. Aangezien we momenteel alleen nog maar een smart TV (geen 4k beeldscherm) hebben en verder niets vind ik de mogelijkheid tot het afspelen van DVD's wel een grote plus. Maar ja, de Nintendo schijnt dan weer de leukste games voor kids (?) te hebben.

Mijn vragen zijn eigenlijk;
-zien jullie nog grote plus en minpunten die ik over het hoofd zie?
-en als je puur kijkt naar leuke, gezellig games voor jonge kids (dus geen shooters, ingewikkelde of spannende games) die je ook nog tegen elkaar kan spelen, op welke console ben je dan het beste af?

N.B. Ik hoop dat ik er juist aan heb gedaan om een nieuw topic hierover aan te maken. Ik kon namelijk geen bestaand keuze topic hiervoor vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Switch + losse DVD speler.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09 04:09
Ik denk dat je beter even de overweging maakt van welke games je denkt dat je kids gaan spelen + wat hun vriendjes hebben. De console is uiteindelijk maar het middel en alle 3 hebben ze elk hun voordelen en nadelen.
Wat de doorslag zou moeten geven is games (daar dient het voor toch?). Uit eigen ervaring kan ik enkel over de Switch spreken + een game pc. Hierdoor is de Xbox al nutteloos in mijn geval.
Switch heeft games als Super Mario Oddysey, Legend of Zelda , Mario Kart en waarschijnlijk nog een sloot aan andere kid friendly games (Splatoon 2 als instapper op shooters).
Bij PS4 en Xbox zijn de games meer gericht op pubers + volwassenen en de meeste zijn ook nog is beschikbaar op PC. Dus als je een game PC hebt missen de kids weinig van PS4 en Xbox exclusives.

Online ga je enkel meningen vinden, de beslissing zal je toch echt zelf moeten gaan maken :)

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-10 18:07

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

jonger dan 10? switch!! geen twijfel over.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reistier
Bedankt voor de reacties tot zover! Als ik het zo bij elkaar opsom zijn jullie vrij duidelijk. Een Nintendo Switch voornamelijk vanwege de games die je daar op kan spelen.
Dat is voor mij precies het punt wat ik niet goed kan inschatten. Specs vergelijken is simpel natuurlijk, maar het aanbod van spellen en voor welke doelgroep precies is lastig te duiden. Nog wel een vraag die dan bij mij opkomt. Games als Super Mario Oddysey, Legend of Zelda, Mario Kart e.d. hebben geen alternatieven op de xbox of PS?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-10 17:26

Pykow

Angelo OTR

Nintendo switch heeft meer kind vriendelijke games en er zijn games met twee personen tegelijk te spelen.

Xbox en PS4 hebben minder kind vriendelijke games en vrijwel altijd 1 speler spellen

Maar belangrijkste. Waar spelen hun vriendjes en vriendinnetjes op en welke spelletjes ? Bijvoorbeeld fifa (voetbal) kan je beter op xbox of playstation spelen.
Op de switch komt volgend jaar geen fifa waarschijnlijk.

Voor een kind zou ik een switch kopen. Mits mijn zoon of dochter specifiek om een spel vraagt die niet speelbaar is op de switch.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01:14

Major_ton

Shoot!

Dit topic kan wel eens een leuke shitstorm gaan worden :-)

Ik sluit mij aan bij het idee dat de games doorslaggevend zijn voor de keuze van een console. Vraag aan de kids welke games ze graag spelen en op welke console hun vrienden (m/v) spelen.

Een nog iets extra's... DVD's en Blu Ray's zijn per definitie niet 4K. De disc speler in de Xbox one S is dus alleen leuk als je van plan bent om Ultra HD Blu-Ray's af te spelen. Tijdens Black Friday kostten ze €177,- incl. een game. Mogelijk komt deze aanbieding weer terug.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Een losse 4K speler (het voordeel van de One), is ook al snel 300€ en dan wordt het wel een duur advies.

Desondanks, als fervent Xbox-gamer, zou ik een One niet aanraden als console voor kinderen tot 12 jaar. Er is een relatief magere line-up voor kinderen maar ik moet wel constateren dat het aantal "kiddos op chat" wel heeeel erg omlaag is gegaan.

PS4 of Switch? Tja, dan moet je maar een Switch kopen. Nog afgezien van de betaalde online-mogelijkheden op de PS4, vind ikzelf de mogelijkheden om even snel een spelletje te spelen, wel beperkt. Neemt niet weg dat Sony wel goed aan de weg timmert met hun smartphone-controller-mogelijkheid en hun goede sales-prijzen.

Voor portability: Switch
Voor all in one: Xbox One S of X
Voor breedste gebruik: PS4

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 10:57
Switch gezien de doelgroep.

Ik heb ze overigens alle 3 dus heb voor mijzelf geen specifieke voorkeur.

[ Voor 6% gewijzigd door Lekkerbek312 op 20-12-2017 22:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-10 15:54
Switch heeft inderdaad leuke spellen voor kinderen, maar de PS4 zou ik ook niet onderschatten. Een hele grote bibliotheek aan spellen, ook veel voor kinderen, en vaak goedkoper. Bijvoorbeeld alle Lego games.
De Switch is leuk, maar het spelaanbod is klein en meestal duurder.

Xbox zou ik inderdaad achterwege laten, tenzij je er zelf ook mee aan de slag wilt ;)
Het is een mooi apparaat met veel mogelijkheden voor media, ik gebruik 'm tegenwoordig in plaats van een Chromecast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 10:57
reistier schreef op woensdag 20 december 2017 @ 19:06:
Nog wel een vraag die dan bij mij opkomt. Games als Super Mario Oddysey, Legend of Zelda, Mario Kart e.d. hebben geen alternatieven op de xbox of PS?
Vergeten hierop te antwoorden, maar nee niet van die kwaliteit. Je noemt overigens precies de 3 games die ik er direct bij zou kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Het is ook maar net wat je kinderen leuk vinden. Mijn neefje van praktisch 6 maak ik niet blij met echte kinderspellen, been there, done that.

Hij is dol op dingen als Need for Speed en Beam.NG, en heeft ook al eens met een racestuur Project Cars gedaan, met mij op de pedalen :+ Natuurlijk bakt hij er weinig van, maar hij heeft lol, daar gaat het om :P

Al zou ik het zelf lekker pragmatisch aanpakken: Scoor de console die jij het liefst wilt, in dit geval een Xbox, en tik voor weinig een Wii op de kop :P Kinderen geven niks om graphics, ze zijn nu toch nog te jong om online te gaan spelen, en mocht een controller ooit eens in aanraking komen met een glas limonade, ben je geen 50+ euro kwijt voor een nieuwe.

En de oudste kan dan ook "serieuzere" spellen spelen als hij/zij dat wil.

Win-win :Y

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Pykow schreef op woensdag 20 december 2017 @ 20:28:
Nintendo switch heeft meer kind vriendelijke games en er zijn games met twee personen tegelijk te spelen.

Xbox en PS4 hebben minder kind vriendelijke games en vrijwel altijd 1 speler spellen

Maar belangrijkste. Waar spelen hun vriendjes en vriendinnetjes op en welke spelletjes ? Bijvoorbeeld fifa (voetbal) kan je beter op xbox of playstation spelen.
Op de switch komt volgend jaar geen fifa waarschijnlijk.

Voor een kind zou ik een switch kopen. Mits mijn zoon of dochter specifiek om een spel vraagt die niet speelbaar is op de switch.
Wel gemeen hoor, dat je alleen een switch koopt als je kinderen perse games willen die niet op de switch draaien maar de voor de Xbox of ps4 willen :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:50
Pykow schreef op woensdag 20 december 2017 @ 20:28:
Ik denk dat je "tenzij" bedoelt ipv mits?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• reistier
RobinHood schreef op woensdag 20 december 2017 @ 23:25:
Al zou ik het zelf lekker pragmatisch aanpakken: Scoor de console die jij het liefst wilt, in dit geval een Xbox, en tik voor weinig een Wii op de kop :P Kinderen geven niks om graphics, ze zijn nu toch nog te jong om online te gaan spelen, en mocht een controller ooit eens in aanraking komen met een glas limonade, ben je geen 50+ euro kwijt voor een nieuwe.
He! Goed idee, gewoon een oude WII op de kop tikken op Marktplaats. Stuk betaalbaarder, genoeg mario multiplayer games, en die kids vermaken zich daar waarschijnlijk prima mee. En volgens mij, als ik internet mag geloven, is het ook mogelijk om met een omweg dvd's erop af te spelen. :*)

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-10 17:26

Pykow

Angelo OTR

Ramon schreef op woensdag 20 december 2017 @ 23:34:
[...]

Ik denk dat je "tenzij" bedoelt ipv mits?
Nederlandse taal blijft lastig.
Begrijp nooit wat het verschil is tussen TENZIJ, MITS, BEHALVE ALS, OP VOORWAARDE DAT, TENMINSTE.

mits: Op voorwaarde dat ze games willen spelen die niet op de nintendo switch te spelen zijn.
tenzij: Behalve als ze spellen willen spelen die niet op de nintendo switch te spelen zijn.
YakuzA schreef op woensdag 20 december 2017 @ 23:31:
[...]

Wel gemeen hoor, dat je alleen een switch koopt als je kinderen perse games willen die niet op de switch draaien maar de voor de Xbox of ps4 willen :+
Als ik echt gemeen wil zijn, dan komt er alleen een Nntendo switch in huis omdat papa ook fan is van nintendo. Willen ze andere games spelen, dan krijgen ze een gamePC (PC MASTER).

OK, op dit moment heb ik:
- Nintendo Switch
- Nintendo Wii U
- Nintendo Wii
- Nintendo SNES
- Nintendo MINI SNES
- Nintendo MINI NES
- Nintendo 2DS
- Nintendo NEW 3DS
- Xbox One
- Playstation 4
- GamePC van 9 maanden oud

Angelo NL / Global Cargo VTC

• Glopes
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-07 15:24
Voor kids zal je enkel aan lopen te sukkelen op de PS4 en XONE, dus daar moet je zeker geen XONE voor halen.

Ander groot voordeel van de Switch is dat deze dit jaar uitgekomen is en daarbij mogelijk de langste ondersteuning van de 3 consoles zal hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:48
Normaal zijn we geen fan van aankoopadvies-topics, maar je zet je beredenering en je 'voorzonderzoek' goed uiteen in je startpost. Ik laat het topic staan en open voor toekomstige zoekers :)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
reistier schreef op woensdag 20 december 2017 @ 17:42:
Afgelopen dagen redelijk wat onderzoek gedaan, maar voor het maken van de definitieve beslissing heb ik toch wat meer hulp nodig. Zelf heb ik weinig tot geen ervaring met spelconsoles dus ik hoop dat jullie wat meer licht op de keuze kunnen werpen.

De vraag zelf is simpel. Voor mijn kids <10 jaar, wil ik voor de kerst een spelconsole kopen zodat ze wat spelletjes kunnen spelen. Er zijn voor mij 3 gegadigde in de race:

Xbox One S
+snelste van de drie
+speelt DVD's en Blu-ray (4k)
+kan streamen in 4k
+ca. 230 euro
+kan Xbox 360 spellen afspelen

Playstation 4 slim
+ca. 190 euro
+Kan dvd's en blu-ray afspelen (geen 4k)
Ehh, de Xbox One S is beduidend minder krachtig dan de PS4 Slim en daardoor dus langzamer dan de PS4 Slim.
Daar je geen 4k TV hebt valt streamen in 4k en UHD Bluray afspelen ook al af als plus punt.

Wel kan je de One S vast nog wel goedkoper vinden dan 230 euro.

Denk dat je zal moeten kijken wat je belangrijker vind:
- Xbox 360 spellen kunnen afspelen en de handvol exclusives van de Xbox One
of
- PS4 met een flinke lijst exclusives en daardoor veel groter aanbod aan games (549 exclusive of console exclusive games)

Qua Switch vs. PS4/X1 tja, lastig, persoonlijk zeg ik: doe de Switch er lekker bij!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• reistier
Toch wel leuk om nog even een update te geven. Afgelopen dagen heb ik Marktplaats zitten afstruinen voor een leuke Wii. Uiteindelijk eentje gevonden met 25 games en nog een zooi accessoires. Gisteren alles thuis geïnstalleerd en mijn kids hebben er echt de grootste lol mee. De graphics halen het natuurlijk niet met een recente Xbox of PS maar m'n kids malen daar niet om. Die vinden het gewoon prachtig om met z'n allen beweegspelletjes te doen of Super Mario. Oftewel; optimaal resultaat voor een zeer beperkt bedrag.
Pagina: 1