Afgelopen dagen redelijk wat onderzoek gedaan, maar voor het maken van de definitieve beslissing heb ik toch wat meer hulp nodig. Zelf heb ik weinig tot geen ervaring met spelconsoles dus ik hoop dat jullie wat meer licht op de keuze kunnen werpen.
De vraag zelf is simpel. Voor mijn kids <10 jaar, wil ik voor de kerst een spelconsole kopen zodat ze wat spelletjes kunnen spelen. Er zijn voor mij 3 gegadigde in de race:
Xbox One S
+snelste van de drie
+speelt DVD's en Blu-ray (4k)
+kan streamen in 4k
+ca. 230 euro
+kan Xbox 360 spellen afspelen
Playstation 4 slim
+ca. 190 euro
+Kan dvd's en blu-ray afspelen (geen 4k)
+grootste spellenaanbod (?)
Nintendo Switch
-ca. 320 euro
-kan geen dvd's afspelen
+kan ook voor onderweg mee
+Super Mario!
Zoals het bovenstaande lijstje erbij staat neig ik toch meer naar de Xbox, mede ook omdat die backwards compatible is en omdat die wel DVD's en Blu-ray afspeelt. Aangezien we momenteel alleen nog maar een smart TV (geen 4k beeldscherm) hebben en verder niets vind ik de mogelijkheid tot het afspelen van DVD's wel een grote plus. Maar ja, de Nintendo schijnt dan weer de leukste games voor kids (?) te hebben.
Mijn vragen zijn eigenlijk;
-zien jullie nog grote plus en minpunten die ik over het hoofd zie?
-en als je puur kijkt naar leuke, gezellig games voor jonge kids (dus geen shooters, ingewikkelde of spannende games) die je ook nog tegen elkaar kan spelen, op welke console ben je dan het beste af?
N.B. Ik hoop dat ik er juist aan heb gedaan om een nieuw topic hierover aan te maken. Ik kon namelijk geen bestaand keuze topic hiervoor vinden.
De vraag zelf is simpel. Voor mijn kids <10 jaar, wil ik voor de kerst een spelconsole kopen zodat ze wat spelletjes kunnen spelen. Er zijn voor mij 3 gegadigde in de race:
Xbox One S
+snelste van de drie
+speelt DVD's en Blu-ray (4k)
+kan streamen in 4k
+ca. 230 euro
+kan Xbox 360 spellen afspelen
Playstation 4 slim
+ca. 190 euro
+Kan dvd's en blu-ray afspelen (geen 4k)
+grootste spellenaanbod (?)
Nintendo Switch
-ca. 320 euro
-kan geen dvd's afspelen
+kan ook voor onderweg mee
+Super Mario!
Zoals het bovenstaande lijstje erbij staat neig ik toch meer naar de Xbox, mede ook omdat die backwards compatible is en omdat die wel DVD's en Blu-ray afspeelt. Aangezien we momenteel alleen nog maar een smart TV (geen 4k beeldscherm) hebben en verder niets vind ik de mogelijkheid tot het afspelen van DVD's wel een grote plus. Maar ja, de Nintendo schijnt dan weer de leukste games voor kids (?) te hebben.
Mijn vragen zijn eigenlijk;
-zien jullie nog grote plus en minpunten die ik over het hoofd zie?
-en als je puur kijkt naar leuke, gezellig games voor jonge kids (dus geen shooters, ingewikkelde of spannende games) die je ook nog tegen elkaar kan spelen, op welke console ben je dan het beste af?
N.B. Ik hoop dat ik er juist aan heb gedaan om een nieuw topic hierover aan te maken. Ik kon namelijk geen bestaand keuze topic hiervoor vinden.