Hi Tweaks, ik heb het wat rekent de gemiddelde ZZP'er doorgenomen. Ik zit nog steeds zelf een beetje onzeker over mijn uurtarief. Dat komt mede door mijn ouders en klanten die doorgeven dat het uurtarief te hoog ligt. Uiteraard heb ik van verschillende personen in de branche gehoord wat zij ongeveer rekenen. Een van mijn opdrachtgevers waar ik voorheen in dienst werkte wilt me nu gaan inhuren voor 1 dag. Als ik een rekensom doe 65*8 uur = 520 per dag ex BTW. Ik raakte in discussie binnen de familie dat dit wel aardig hoog is. Vandaar dat ik opzoek ben naar jullie mening.
Mijn bedrijf bestaat nu 4 jaar. Ik ben 22 jaar jong, volg de opleiding deeltijd HBO - System and Networking Engineering.
Afgeronde certificaten/opleiding:
Zakelijk:
Uurtarief: 65,- (ex BTW)
Voorrijkosten: 0,19/KM
Particulier:
Uurtarief: 47,50 (incl. BTW)
Gereedschap heb ik altijd zelf. Zomaar een greep uit projecten uit het verleden is: internet voorzieningen in bedrijfsverzamelgebouwen regelen 1 internet verbinding opsplitsen over meerdere bedrijven. Migreren 20 mailboxes, Server 2003 AD migreren naar Server 2012 R2.... enzz....
Mijn bedrijf bestaat nu 4 jaar. Ik ben 22 jaar jong, volg de opleiding deeltijd HBO - System and Networking Engineering.
Afgeronde certificaten/opleiding:
- MBO - Systeembeheerder niveau 4
- MCP - Exam 697 Windows 10 - Configuring Windows Devices
- MCSA - Exam 698 Windows 10 - Installing and configuring Windows
- Cisco CCENT
- Cisco CCNA
- VCA vol
- Verschillende sololearn fundementals
Zakelijk:
Uurtarief: 65,- (ex BTW)
Particulier:
Uurtarief: 47,50 (incl. BTW)
Gereedschap heb ik altijd zelf. Zomaar een greep uit projecten uit het verleden is: internet voorzieningen in bedrijfsverzamelgebouwen regelen 1 internet verbinding opsplitsen over meerdere bedrijven. Migreren 20 mailboxes, Server 2003 AD migreren naar Server 2012 R2.... enzz....