Eu Certificering op computer voedingen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1023751

Topicstarter
Mijn vraag
...
Is een EU-certificering op de voeding voor mijn computer een belangrijke vereiste? Ik ben momenteel een computer aan het samenstellen en de voeding die ik wil is niet EU gecertificeerd. Is dit belangrijk?
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
pricewatch: EVGA 600W BQ het gaat om deze voeding
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
op google heb ik zelf niets kunnen vinden over de EU-certificering van computer voedingen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Wat bedoel je precies met EU certificering? Het CE keurmerk ofzo?

Wat er bij voedingen vooral toe doet is de efficiëntie, die is bij de pricewatch te vinden onder het kopje "voeding certificering". In het geval van deze EVGA is dat "80 Plus Bronze". Niet het allerzuinigste maar in ieder geval wel gecertificeerd.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MadMarky schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 21:29:
Wat bedoel je precies met EU certificering? Het CE keurmerk ofzo?

Wat er bij voedingen vooral toe doet is de efficiëntie, die is bij de pricewatch te vinden onder het kopje "voeding certificering". In het geval van deze EVGA is dat "80 Plus Bronze". Niet het allerzuinigste maar in ieder geval wel gecertificeerd.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Q3iq5jZ.jpg

het gaat mij om die certificering.Is dat het CE keurmerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 10:00
EVGA lijkt me gewoon een betrouwbaar merk dus zou ik -persoonlijk- er niet echt rekening mee houden, het is dan ook geen Ching-Xang China B-merk.

*ben echter wel benieuwd wat iemand kan vertellen over deze certificaten*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omega
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13-11-2024
EVGA heeft voornamelijk mooie voedingen staan maar ook een paar zeer slechte. EVGA verkoopt voornamelijk Super Flower voedingen met een andere sticker er op.

Check wat reviews voordat u een EVGA voeding koopt.

Volgens mij hoort die EU certified spec niet op die spec lijst. Foutje van Tweakers waarschijnlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Geen foutje maar een onduidelijke spec van Tweakers. Die is voor het 80PLUS 230V certificaat, wat voornamelijk gebruikt wordt voor voedingen die geen universele input spanning hebben van 90V t/m 250V, maar alleen werken met een spanning van rond de 230V. 80PLUS test normaal op 115V en daar is de EVGA BQ 600W ook op getest. De voeding heeft dan ook een 80PLUS certificaat (Bronze in dit geval) en geen 80 PLUS 230V certificaat.

Zie bijvoorbeeld: productreview: BitFenix Whisper BWG450M review door -The_Mask- en scroll een klein stukje omhoog daar zie je de verschillende 80PLUS certificaten.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:54
Hoe ziet je systeem er voor de rest uit? 600W is namelijk een vermogen dat niet zo vaak nuttig is, het is meer dan nodig voor systemen met één videokaart en te weinig voor systemen met 2 of meer videokaarten (de voeding heeft daar ook niet voldoende aanslutingen voor). De meeste systemen met één videokaart komen toe met 400W of 500W.

Ik zie wel dat Max ICT de 600W variant goedkoper heeft liggen dan de 500W, Maar je kunt voor dat geld ook iets betere voedingen krijgen, zoals de pricewatch: be quiet! Pure Power 10 500W (die is stiller) en waarschijnlijk kom je (als je nog even zegt welke componenten in je systeem zitten) ook weg met de nog wat goedkopere 400W variant pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W. Oké die zijn niet modulair, maar wel mooi gesleeved en overbodige kabels gaan er ook niet zoveel van zijn en krijg je makkelijk ergens weg te binden. Persoonlijk vind ik mooi kabelmanagement zelfs makkelijker met een niet-modulaire voeding als er voldoende plaats is voor de niet gebruikte kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MacPoedel schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 13:04:
Hoe ziet je systeem er voor de rest uit? 600W is namelijk een vermogen dat niet zo vaak nuttig is, het is meer dan nodig voor systemen met één videokaart en te weinig voor systemen met 2 of meer videokaarten (de voeding heeft daar ook niet voldoende aanslutingen voor). De meeste systemen met één videokaart komen toe met 400W of 500W.

Ik zie wel dat Max ICT de 600W variant goedkoper heeft liggen dan de 500W, Maar je kunt voor dat geld ook iets betere voedingen krijgen, zoals de pricewatch: be quiet! Pure Power 10 500W (die is stiller) en waarschijnlijk kom je (als je nog even zegt welke componenten in je systeem zitten) ook weg met de nog wat goedkopere 400W variant pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W. Oké die zijn niet modulair, maar wel mooi gesleeved en overbodige kabels gaan er ook niet zoveel van zijn en krijg je makkelijk ergens weg te binden. Persoonlijk vind ik mooi kabelmanagement zelfs makkelijker met een niet-modulaire voeding als er voldoende plaats is voor de niet gebruikte kabels.
het systeem dat ik in elkaar wil gaan zetten zal bestaan uit de volgende onderdelen:
Videokaart: Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Xtreme Edition 8G 
CPu: Intel Xeon E5-2620 v4 Boxed
Moederboard: Gigabyte GA-X99-Ultra Gaming-EK
RAM: Kingston HyperX Fury HX424C15FRK2/32
Voeding: EVGA 600W BQ of Sharkoon WPM600 Bronze
CPU-koeling :Scythe Mugen 5 PCGH Edition 
HDD: Seagate Barracuda, 2TB
Kast: Thermaltake Versa C22 RGB Zwart

de videokaart heeft inderdaad maar 500W nodig maar mij werd aangeraden wat hoger vermogen te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
@Anoniem: 1023751 De videokaart heeft geen 500W voeding nodig. Een goede high-end 400W voeding kan gemakkelijk als de rest van de PC een vrij normaal gebruik heeft. Bijvoorbeeld bestaat uit een i7 8700K of Ryzen 7 1800X, enkele SSD en een HDD en je niet gaat overklokken. Zoiets kan perfect op een high-end 400W voeding.

Jouw PC zou ook op een high-end 400W voeding moeten kunnen draaien. Zal dan wel niet heel ruim zijn, maar het kan zeker wel. Met een high-end 450W voeding zit je sowieso goed. Wat je iig niet moet doen is meer vermogen nemen en dan gaan besparen op de kwaliteit. Kwaliteit moet altijd voor kwantiteit gaan. Dus nooit een matige 600W voeding zoals bijvoorbeeld die Sharkoon verkiezen boven een high-end 450W voeding. Meer vermogen wat je toch niet gaat gebruiken is nutteloos, maar hogere kwaliteit is altijd beter natuurlijk.

Zie ook Voeding advies en informatie topic - Deel 34

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
-The_Mask- schreef op maandag 8 januari 2018 @ 00:12:
@Anoniem: 1023751 De videokaart heeft geen 500W voeding nodig. Een goede high-end 400W voeding kan gemakkelijk als de rest van de PC een vrij normaal gebruik heeft. Bijvoorbeeld bestaat uit een i7 8700K of Ryzen 7 1800X, enkele SSD en een HDD en je niet gaat overklokken. Zoiets kan perfect op een high-end 400W voeding.

Jouw PC zou ook op een high-end 400W voeding moeten kunnen draaien. Zal dan wel niet heel ruim zijn, maar het kan zeker wel. Met een high-end 450W voeding zit je sowieso goed. Wat je iig niet moet doen is meer vermogen nemen en dan gaan besparen op de kwaliteit. Kwaliteit moet altijd voor kwantiteit gaan. Dus nooit een matige 600W voeding zoals bijvoorbeeld die Sharkoon verkiezen boven een high-end 450W voeding. Meer vermogen wat je toch niet gaat gebruiken is nutteloos, maar hogere kwaliteit is altijd beter natuurlijk.

Zie ook Voeding advies en informatie topic - Deel 34
Heb je een voeding die je mij zou aanraden voor mijn setup? Dit wordt mijn eerste self build pc dus ben nog redelijk in jet leerproces hierover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 1023751 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 00:55:
[...]

Heb je een voeding die je mij zou aanraden voor mijn setup? Dit wordt mijn eerste self build pc dus ben nog redelijk in jet leerproces hierover.
pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W is een goede voeding van goede kwaliteit voor een relatief lage prijs. Is ook een stille voeding en de voeding komt met 5 jaar garantie, alleen nog niet heel veel winkels hebben hem in het assortiment op genomen helaas. Al is dat laatste eventueel ook op te lossen door de webshop te vragen hem om te nemen in het assortiment, voor de meeste grote webshops is dat geen probleem.

pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M is kwalitatief nog iets beters, ook de prestaties is iets beter en deze voeding is daarnaast ook nog volledig modulair. Garantie is met 7 jaar ook twee jaar langer dan de Formula Gold serie.

pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold is ook nog een goede optie. Kwaliteit van de fan zou wat beter moeten zijn, maar deze voeding mist weer OCP beveiliging op de 12V rail. Garantie is echter nog wat langer met 10 jaar en ook is die volledig modulair.

pricewatch: Seasonic Focus 450 Gold is ook nog een optie, maar hiervan is nog niet heel veel bekend. Waarschijnlijk legt die het een beetje af qua stilte in vergelijking met de twee BitFenix voedingen. Ook qua prestaties zal die zich waarschijnlijk niet met de BitFenix Whisper kunnen meten en mist die de OCP's op de 12V net als de andere Seasonic. Echter is die wel semi-modulair, komt die met 7 jaar garantie en is die relatief goedkoop. Al zou die volgens mij wel 10 euro goedkoper moeten zijn dan dat de huidige winkels hem nu verkopen.

pricewatch: Corsair RM550x Zwart is één van de beste voedingen die je kunt halen voor een PC zoals die van jouw met een enkele videokaart. Is de meest stille voeding van ze allemaal en ook de kwaliteit is erg hoog en de prestaties zijn heel erg goed. Komt ook met 10 jaar garantie.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:37
Anoniem: 1023751 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 23:20:
het systeem dat ik in elkaar wil gaan zetten zal bestaan uit de volgende onderdelen:
Videokaart: Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Xtreme Edition 8G 
Deze kaart is niet leverbaar. Er zijn 2 aanbieders zonder voorraad en 1 met een voorraad van 1.
Tot 2 generatie oude octa-core die veel cores heeft op lage snelheid (2.1 Ghz standaard, turbo van 2.3-3.0 Ghz.
Niet te krijgen en dual channel terwijl je een quad channel systeem kiest.
Voeding: EVGA 600W BQ
dit topic
Kwaliteit is om te janken werkelijk, ongeveer de slechtste voeding die je kunt vinden.
CPU-koeling :Scythe Mugen 5 PCGH Edition 
HDD: Seagate Barracuda, 2TB
Kast: Thermaltake Versa C22 RGB Zwart

de videokaart heeft inderdaad maar 500W nodig maar mij werd aangeraden wat hoger vermogen te nemen.
De gpu gebruikt maar zo'n 225 watt max, een goede voeding daarvoor hoeft niet eens 500 te zijn, dat ligt meer aan de rest van de componenten.

Voor zowel de voeding, geheugen als de processor lijkt het dat je op (deel-)specs hebt gezocht (32 GB geheugen, 8 core-cpu van Intel, 600 watt voeding) en toen de goedkoopste genomen.

Ik zou eens een topic openen in Desktop Aankoopadvies over de keuzes voor je nieuwe PC en dan goed aangeven wat je er mee wilt doen. Als je wilt gamen (gezien de 1080), zie ik al gelijk een processor die beter is voor € 150,- minder en een moederbord dat nog eens € 100,- goedkoper is dan nu gekozen.

en dan even volgens DAA beleid de vragen beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PC_EVERYDAY
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-05 15:39
Kijk ook zeker eens naar de Seasonic Focus Plus Gold 550!!!
Raad alleen deze voeding maar aan!
Niet dat deze niet goed is of of dat er geen goede zijn maar dit is wel echt ver uit de beste voeding die je krijgt gevonden! FULL modilair en 10 jaar GARANTIE!
En helemaal zwarte kabels.
Ook levert deze ook daadwerkelijk de stroom die hij verteld te leveren.

Bezuinig in iedergeval nooit op je voeding!

#ProductPrijsSubtotaal
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 80,95€ 80,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 80,95

Met vriendelijke groet,
Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
thijsvbree schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:02:

Niet dat deze niet goed is of of dat er geen goede zijn maar dit is wel echt ver uit de beste voeding die je krijgt gevonden! FULL modilair en 10 jaar GARANTIE!
Je hebt niet zo veel verstand van voedingen zeker?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:42
-The_Mask- schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:09:
[...]

Je hebt niet zo veel verstand van voedingen zeker?
Nu ben ik wel benieuwd wat jij vind van deze voeding.

Reviews zijn erg goed.
Alleen de opmerking volledig modulair en 10 jaar garantie zegt natuurlijk ook niks.

Ben zelf ook naar een nieuwe voeding aan het kijken en toevallig naar het zelfde merk en type

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:09
Mask heeft z'n observatie toch al gegeven? :?
-The_Mask- in "Eu Certificering op computer voedingen"

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:42
8)7 8)7 8)7 :F

Tja, soms kijk je ergens over heen
Pagina: 1