Votebots op Bitcoin onderwerpen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GamingZeUs
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-12-2022
in nieuws: Arnhemse BitKassa legt bitcoinbetalingen stil door hoge transactiekosten

worden alle altcoins aggressief ge-downvote (>20 downvotes voordat er andere stemmen waren, instant 6 downvotes zodra je post)

terwijl verwarrende opmerkingen worden geupvote - wazig comment over de transactieprijzen.

Ik denk ik post dit maar direct. Verwacht dat er nog veel meer nepvotes up en down gegeven gaan worden. 20 downvotes op een nieuwe post zonder enige andere votes is wel duidelijk wat mij betreft.

De stembrigades zijn doorgaands op de hand van Bitcoin Core (die houden blokken graag zo klein dat Bitcoin niet meer werkt), maar nu misschien Ripple of Bitcoin in't algemeen. Verwarring zaaien rondom cryptocurrency lijkt al genoeg te zijn soms.

Hoop dat Tweakers z'n modgame een beetje upt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:47
@GamingZeUs Je kan hiermee terecht in het Frontpagemoderatie-forum. Een post in dit topic met een verwijzing naar de betreffende posts kan je hier plaatsen: Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:32
Ik post dit niet namens de moderators, ben dat immers niet op de frontpage, maar ik snap wel dat de posts ongewenst zijn. Ik verplaats het topic wel alvast naar het juiste forum

GamingZeUs in 'nieuws: Arnhemse BitKassa legt bitcoinbetalingen stil door hog...
Dit voegt 0.0 toe aan een discussie en wordt enkel geplaatst als flamebait

tweakerrobin in 'nieuws: Arnhemse BitKassa legt bitcoinbetalingen stil door h...
Dit is niet veel meer dan een linkje. Misschien geen -1, maar zeker niet hoger dan een 0. Het voegt helemaal niets toe aan een discussie.

GamingZeUs in 'nieuws: Arnhemse BitKassa legt bitcoinbetalingen stil door hog...
Je eigen reactie daarop: flink terechte -1 omdat je puur reacties wil uitlokken

Het artikel is om 19:18 geplaatst. Veel reacties waar jij denk ik over valt een stuk later. Dan duurt het even voordat jullie als community samen hebben bepaald hoe waardevol de post was in de discussie. Bij bovenstaande voorbeelden vind ik ze persoonlijk al goed staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamingZeUs
"Het voegt helemaal niets toe aan een discussie." maar het was een mooie opener voor een zinnige discussie: waarom word in het artikel alleen maar stront verkondigt ipv gesproken over wat er gaande is?

Nee, de flamebait is hoe Bitcoin Cash mist in het nieuwsartikel. De discussie over "kleinere vs grotere" Bitcoin gaat precies over dit onderwerp. Ik verwachtte een votingbridgade zoals bij vele andere fora, en wilde daarom mijn tijd niet verspillen. Simpelweg de naam noemen, en wat er goed aan is ('niet kapot', waar Bitcoin Core ookwel Bitcoin dat nu wel is), zou moeten volstaan.

Alleen een linkje posten is evenwel zat commentaar. Iedereen zou het al moeten kennen, en moeten inzien dat het inderdaad de oplossing is.

Eenieder die meer woorden vuil maakt aan inhoudelijke discussie wil hem waarschijnlijk vooral vertroebelen. Of lekker opscheppen met z'n kennis.

Typische +2:
"Hilarisch is dit: wist je dat vroeger iedere stad zijn eigen valuta had?

Yep straks staat bij de poort van Arnhem weer tientallen kraampjes met geldwisselaars."

Geldwissel is niet langer via kantoren, noch is er sprake van muntverkaveling per stad. De waarde hier is dus historische 'hilarisch' informatie.

Het soort verdoezelend commentaar waar ik het over had:
"Het probleem is dat iedere blockchain-based currency uiteindelijk hetzelfde probleem gaat ondervinden. De blockchain heeft een inherente beperking van het aantal transacties wat verwerkt kan worden. Dat aantal gaat, naarmate de currency langer bestaat, hard omlaag tot je op een punt komt, waar Bitcoin nu is, dat het praktisch onmogelijk is om zinvolle hoeveelheden transacties te verwerken.

En dat is een probleem wat niet opgelost kan worden. Het is de hele reden dat een blockchain kan bestaan; het feit dat vertrouwen gemaakt wordt door alle transacties te controleren die ooit bestaan hebben.

Dus nee, BCH en de "gulden" gaan het ook niet worden. Ook die zullen na verloop van tijd inherent onbruikbaar worden gemaakt door zichzelf."

Er zijn inderdaad limieten. Echter is al bij de originele lancering van Bitcoin becijfert of het zinnig was. Dat is het. Momenteel staat Bitcoin op een limiet van 1 MB per 10 minuten. Dit kan moeiteloos omhoog naar 120, al wordt het wel duurder om te draaien, 120 MB is voor iedereen te betalen. Bitcoin Cash kiest voor 8 MB met mechanisme voor aanpassing.

De "Gulden" heeft zo'n belachelijke muntdistributie dat het me leedt doet dat mensen haar zo serieus nemen. Bitcoin is eigenlijk niet veel beter, dus wat dat betreft..

"Wat een luxeprobleem. Een te populair platform zijn. Het zegt ook wel iets dat mensen/robots/koelkasten/katten de waarde van het platform dusdanig hoog valueren dat ze elkaar tot zulke hoge fees uitbieden op de vrije fee-market.
Gelukkig zijn er technologieën die (o.a.) scaling bevorderen, zoals als het lightning network, ring signatures, MAST en side-chains die zich allen in een alpha-stadium van ontwikkeling bevinden.

How Zebpay reduced bitcoin transaction fees, is wellicht nog een interessant linkje voor BitKassa."

Hier weer dat gehamer op betere technologie terwijl bitcoin zoals gepubliceert ZAT is. Bitcoin zelf is gewoon raar klein gehouden.

Mugen4u: "Ps, ik merk idd dat mensen die alternatieven voorstellen een -1 krijgen."

Ik heb weinig zin met zo'n lading domme opmerkingen die nog upvotes krijgen ook te gaan vechten. Ben hier nu ook weer m'n tijd aan aan het verdoen.

Als jullie graag een platform zien met voting bridgades (want nee, sorry, binnen 10 seconden 0 votes op je artikel, maar -20 op een altcoin-negatieve-opmerking, dat is niet normaal) dan moeten jullie dat lekker zelf weten. Check het topic en zie hoe de onwetende opmerkingen hard van stapel gaan. Bizar. Triest. Tweakers onwaardig.

Check ook alle discussie over het Gulden product. Dat is opzich een prima cryptocurrency, maar met een hele schuine distributie, die ook eigenlijk nooit vernieuwend is geweest. Soort Nederlandse merk-litecoin. Zou best eens de boosdoener kunnen zijn wbt voting-brigade-gast zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Arnhemse BitKassa legt bitcoinbetalingen stil door hoge transactiekosten
Dus het gaat over een betalingsverwerker welke zijn bitcoin deel stil legt en daar maak jij een 'noem alle altcoins maar' topic van?...
Noem dan gelijk elk Arnhems bedrijf, betalingsverwerker, alles wat hoog is, stil staat/ligt of met transacties te maken heeft: het is offtopic...
Dan ook nog vragen om downmods en dan verbaasd zijn dat je die terecht krijgt?...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamingZeUs
BitKassa verwerkt niet anders dan Bitcoin. Je toon is dan ook ongepast, zo zonder enige kennis terzaken. Als vele tweakers zo denken verklaart het in ieder geval de onterechte downvotes.

Het gaat om hoe Bitcoin niet meer bruikbaar is voor BitKassa, en Arnhem daarom haar Bitcoinacceptatie kwijt is.

Je kunt wat mij betreft ook prima spreken over het gemis van Chipknip, of hoe je pinpas ook slecht werkt, etc. Maar het lijkt mij duidelijk dat de primaire aanleiding het corrupte Bitcoin Core team is, dat Bitcoin systematisch aan het slopen lijkt, met een vette propagandamissie eromheen. Ik weet ook niet waarom.

BitKassa had logischerwijs die al >JAREN< aan kunnen zien komen. Vele zagen precies dit aankomen, vandaar dat Bitcoin Cash in de eerste plaats bestaat.

Een leus als "Patrick van der Meijde van BitKassa zegt tegen de NOS dat hij aan een oplossing werkt." lokt bovendien discussies van alternatieven uit. Zeker als het alternatief het verketterde Bitcoin Cash is, dat PRECIES EN OM GEEN ENKELE ANDERE REDEN bestaat omdat de Bitcoin zelf gesaboteert lijkt, als je hoge transactiekosten tenminste ervaart als negatieve. Er is simpelweg de keuze geweest, Bitcoin voor mensen die vinden dat transacties duur moeten zijn, en Bitcoin Cash voor de rest.

Patrick zal dat wel weten, maar de NOS vond het vast een vaag verhaal. Als ze dat niet weten dan snap ik niet waarom niet. Het is best openbaar en duidelijk. De Bitcoin Cash website legt het eigenlijk best goed uit, maar zelfs maar dat lezen is blijkbaar teveel.

Ten slotte, ik postte een testbericht. Binnen 30 seconden had ik 1 zieke bak downvotes. Dat duidt op manipulatie, Ik dacht ik kaart dat aan in mijn bericht, maar die krijgt dan natuurlijk gelijk downvotes. Daarom kaart ik het hier aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Plaats dergelijke comments, dat alles complot is, Bitcoin Core team corrupt is en BitKassa idioot volgens jou, GEBRUIK VEEUUL CAPS en woorden als 'verketterde', 'gesaboteert' en andere beschuldigingen zonder enige onderbouwing om +3 te krijgen, wait.....
Troll = troll en wordt zo gedownvote, het enige wat de comments hebben laten zien is dat het moderatie systeem hier razendsnel en effectief gewerkt heeft om dit soort offtopic flamebaits weg te houden...
Als je nou met onderbouwing, normale toon en bronnen dit had gepost hebben mensen nog zin het te lezen, nu ziet het er gewoon uit als haatzaaierij...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:15

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb naar de reacties en moderaties gekeken. Er zijn geen "votebots" actief echter is er wel erg slecht gemodereerd door zowel voor en tegenstanders van bepaalde cryptovaluta en diensten. Ik heb meerdere mensen een waarschuwing gestuurd omdat bleek dat er puur op mening werd gemod wat niet is toegestaan (zie de moderatie FAQ). Hiernaast heb ik een hele thread welke alleen over het moderatiesysteem en uitgezetten moderatierechten van modmisbruikers ging op -2 moeten zetten. Wat mij betreft geen schoolvoorbeeld van goede reacties.

Losse mismoderaties kunnen worden aangedragen in Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX

[ Voor 18% gewijzigd door Bor op 06-01-2018 14:03 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1