"Het voegt helemaal niets toe aan een discussie." maar het was een mooie opener voor een zinnige discussie: waarom word in het artikel alleen maar stront verkondigt ipv gesproken over wat er gaande is?
Nee, de flamebait is hoe Bitcoin Cash mist in het nieuwsartikel. De discussie over "kleinere vs grotere" Bitcoin gaat precies over dit onderwerp. Ik verwachtte een votingbridgade zoals bij vele andere fora, en wilde daarom mijn tijd niet verspillen. Simpelweg de naam noemen, en wat er goed aan is ('niet kapot', waar Bitcoin Core ookwel Bitcoin dat nu wel is), zou moeten volstaan.
Alleen een linkje posten is evenwel zat commentaar. Iedereen zou het al moeten kennen, en moeten inzien dat het inderdaad de oplossing is.
Eenieder die meer woorden vuil maakt aan inhoudelijke discussie wil hem waarschijnlijk vooral vertroebelen. Of lekker opscheppen met z'n kennis.
Typische +2:
"Hilarisch is dit: wist je dat vroeger iedere stad zijn eigen valuta had?
Yep straks staat bij de poort van Arnhem weer tientallen kraampjes met geldwisselaars."
Geldwissel is niet langer via kantoren, noch is er sprake van muntverkaveling per stad. De waarde hier is dus historische 'hilarisch' informatie.
Het soort verdoezelend commentaar waar ik het over had:
"Het probleem is dat iedere blockchain-based currency uiteindelijk hetzelfde probleem gaat ondervinden. De blockchain heeft een inherente beperking van het aantal transacties wat verwerkt kan worden. Dat aantal gaat, naarmate de currency langer bestaat, hard omlaag tot je op een punt komt, waar Bitcoin nu is, dat het praktisch onmogelijk is om zinvolle hoeveelheden transacties te verwerken.
En dat is een probleem wat niet opgelost kan worden. Het is de hele reden dat een blockchain kan bestaan; het feit dat vertrouwen gemaakt wordt door alle transacties te controleren die ooit bestaan hebben.
Dus nee, BCH en de "gulden" gaan het ook niet worden. Ook die zullen na verloop van tijd inherent onbruikbaar worden gemaakt door zichzelf."
Er zijn inderdaad limieten. Echter is al bij de originele lancering van Bitcoin becijfert of het zinnig was. Dat is het. Momenteel staat Bitcoin op een limiet van 1 MB per 10 minuten. Dit kan moeiteloos omhoog naar 120, al wordt het wel duurder om te draaien, 120 MB is voor iedereen te betalen. Bitcoin Cash kiest voor 8 MB met mechanisme voor aanpassing.
De "Gulden" heeft zo'n belachelijke muntdistributie dat het me leedt doet dat mensen haar zo serieus nemen. Bitcoin is eigenlijk niet veel beter, dus wat dat betreft..
"Wat een luxeprobleem. Een te populair platform zijn. Het zegt ook wel iets dat mensen/robots/koelkasten/katten de waarde van het platform dusdanig hoog valueren dat ze elkaar tot zulke hoge fees uitbieden op de vrije fee-market.
Gelukkig zijn er technologieën die (o.a.) scaling bevorderen, zoals als het lightning network, ring signatures, MAST en side-chains die zich allen in een alpha-stadium van ontwikkeling bevinden.
How Zebpay reduced bitcoin transaction fees, is wellicht nog een interessant linkje voor BitKassa."
Hier weer dat gehamer op betere technologie terwijl bitcoin zoals gepubliceert ZAT is. Bitcoin zelf is gewoon raar klein gehouden.
Mugen4u: "Ps, ik merk idd dat mensen die alternatieven voorstellen een -1 krijgen."
Ik heb weinig zin met zo'n lading domme opmerkingen die nog upvotes krijgen ook te gaan vechten. Ben hier nu ook weer m'n tijd aan aan het verdoen.
Als jullie graag een platform zien met voting bridgades (want nee, sorry, binnen 10 seconden 0 votes op je artikel, maar -20 op een altcoin-negatieve-opmerking, dat is niet normaal) dan moeten jullie dat lekker zelf weten. Check het topic en zie hoe de onwetende opmerkingen hard van stapel gaan. Bizar. Triest. Tweakers onwaardig.
Check ook alle discussie over het Gulden product. Dat is opzich een prima cryptocurrency, maar met een hele schuine distributie, die ook eigenlijk nooit vernieuwend is geweest. Soort Nederlandse merk-litecoin. Zou best eens de boosdoener kunnen zijn wbt voting-brigade-gast zijn.