GPU cryptocurrencies minen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdh98
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02-02-2022
Hoi iedereen,

Ik ben op een eigenlijk te laat stadium mezelf pas echt gaan verdiepen in de bitcoin en overige altcoins.. Ik zou graag wat altcoins willen minen d.m.v. een GPU (is de laatste tijd erg populair). Ik deed dit in 2014 ook met litecoin, al bracht het vrijwel niks op. Meeste mining rigs hebben een GTX 1070 of 1080 ti 8GB. Hiermee kan een hashrate van ongeveer 25-30Mh/s worden gehaald. Uitgerekend zal dit (zonder stroomkosten etc.) per dag ongeveer €1-€2 euro opleveren.

Als ik dit zo lees vraag ik me af of het het dan wel waard is.. Je kunt er toch niet van uit gaan dat je hashrate minimaal 200Mh/s moet zijn (dan lijkt het pas rendabel), want dit lijkt me niet haalbaar met een goede GPU?

Ik weet niet of iemand van jullie ook coins mined, maar vroeg me af wat een goede begin opstelling zou zijn van GPU? Ik wil niet te duur uit zijn eerlijk gezegd. Mining rigs kosten bijv. al €5000,- dit vind ik al vrij veel en een groot risico. Een eigen PC met een GPU van 11GB er op durf ik wel in te investeren maar maakt het aantal GB's dat er op zit de hashrate ook hoger, of is het meer de kloksnelheid die dit veroorzaakt?

Hebben jullie hier enige ervaring mee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvAars
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:57
Ik mine met mijn eigen 1080TI af en toe als ik de deur uit ben, maar die doet toch echt zo'n €5 tot €15 per dag, hoor (als ie 24 uur per dag zou draaien). Een goeie altcoin-switcher als multipoolminer i.c.m. miningpoolhub doet wonderen :)

Hoeveelheid videogeheugen maakt weinig uit. De meeste algoritmes hebben aan 3GB genoeg. Overigens, door de opbouw van de architectuur mined een 1070 vrijwel net zo snel als een 1080TI, en beiden minen ze sneller dan een 1080.

[ Voor 32% gewijzigd door AvAars op 05-01-2018 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdh98
Bedankt voor je reactie! Aha, er waren van die sites waar je je winst kunt berekenen, ik geloof dat hun berekeningen wellicht gebaseerd zijn op het zelfstandig minen en niet zozeer het minen in een pool (als ik het goed heb wordt je in de pool beloont op basis van het aantal "resolves", oftewel hoe meer hashrate, de meer je verdient). Als ik hoor dat je tussen de €5 en €15 per dag eruit kunt halen vind ik het toch wel interessant worden haha. Ik heb zelf op dit moment de GTX 1050 ti 4GB, puur om te gamen maar om te minen kom ik op zo'n 200kh/s maximaal. Tijd voor een upgrade dus!

Welke hashrate haal jij ongeveer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvAars
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:57
Welk algoritme/welke coin? Dat verschilt namelijk nogal: :+

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
Miner            Algorithm           Speed BTC/Day BTC/GH/Day Pool
-----            ---------           ----- ------- ---------- ----
CcminerPalgin    Skein           1,08 GH/s 0,00057    0,00053 MiningPoolHub-DigibyteSkein
CcminerSp        Skein           1,07 GH/s 0,00056    0,00053 MiningPoolHub-DigibyteSkein
CcminerKlaust    Groestl        76,16 MH/s 0,00053    0,00692 MiningPoolHub-Groestlcoin
ExcavatorNvidia3 Equihash      805,18  H/s 0,00053  653,12592 MiningPoolHub-Zclassic
ExcavatorNvidia2 Equihash      801,92  H/s 0,00052  653,12592 MiningPoolHub-Zclassic
CcminerLyra2z    Lyra2z          3,26 MH/s 0,00050    0,15400 MiningPoolHub-Zcoin
Ewbf             Equihash      747,00  H/s 0,00049  653,12592 MiningPoolHub-Zclassic
CcminerTpruvot   Lyra2z          3,16 MH/s 0,00049    0,15400 MiningPoolHub-Zcoin
CcminerNanashi   Lyra2z          3,06 MH/s 0,00047    0,15400 MiningPoolHub-Zcoin
ExcavatorNvidia3 Lyra2RE2       81,36 MH/s 0,00046    0,00569 MiningPoolHub-Vertcoin
CcminerPalgin    Lyra2RE2       80,84 MH/s 0,00046    0,00569 MiningPoolHub-Vertcoin
ExcavatorNvidia2 Lyra2RE2       80,10 MH/s 0,00046    0,00569 MiningPoolHub-Vertcoin
CcminerTpruvot   Groestl        64,93 MH/s 0,00045    0,00692 MiningPoolHub-Groestlcoin
CcminerTpruvot   Skein         815,68 MH/s 0,00043    0,00053 MiningPoolHub-DigibyteSkein
Dstm             Equihash      655,00  H/s 0,00043  653,12592 MiningPoolHub-Zclassic
CcminerLyra2RE2  Lyra2RE2       71,77 MH/s 0,00041    0,00569 MiningPoolHub-Vertcoin
CcminerTpruvot   Equihash      610,00  H/s 0,00040  653,12592 MiningPoolHub-Zclassic
ReorderNvidia    Skein         702,91 MH/s 0,00037    0,00053 MiningPoolHub-DigibyteSkein
CcminerTpruvot   Lyra2RE2       62,03 MH/s 0,00035    0,00569 MiningPoolHub-Vertcoin
ExcavatorNvidia2 Ethash         35,20 MH/s 0,00028    0,00787 MiningPoolHub-Ethereum
CcminerNanashi   NeoScrypt       1,71 MH/s 0,00028    0,16099 MiningPoolHub-Feathercoin
CcminerKlaust    NeoScrypt       1,69 MH/s 0,00027    0,16099 MiningPoolHub-Feathercoin
ExcavatorNvidia3 Ethash         34,08 MH/s 0,00027    0,00787 MiningPoolHub-Ethereum
EthminerNvidia   Ethash         32,99 MH/s 0,00026    0,00787 MiningPoolHub-Ethereum
ClaymoreNvidia   Ethash         32,95 MH/s 0,00026    0,00787 MiningPoolHub-Ethereum
CcminerTpruvot   NeoScrypt       1,44 MH/s 0,00023    0,16099 MiningPoolHub-Feathercoin
CcminerTpruvot   CryptoNight   780,00  H/s 0,00012  150,81761 MiningPoolHub-Monero
CcminerTpruvot   MyriadGroestl 139,02 MH/s 0,00002    0,00017 MiningPoolHub-DigibyteGroestl
CcminerKlaust    MyriadGroestl 138,62 MH/s 0,00002    0,00017 MiningPoolHub-DigibyteGroestl
CcminerPalgin    MyriadGroestl 133,93 MH/s 0,00002    0,00017 MiningPoolHub-DigibyteGroestl

Houd de stroomkosten ook in de gaten: die wisselen nogal eens tussen algoritmes (alhoewel ik alsnog wel winst weet te genereren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-09 01:48
@kvdh98
De hashrate is niet direct bepalend. Het ligt er maar net aan op welke coin/algoritme je mined.
Eigenlijk mine je wel via pools, dat wil je niet zelfstandig doen.

Als je ETH zou minen, kom je uit op een 11 - 12 Mhz. (Ethash)
Met 1 kaart kun je wel wat geld binnen halen, maar vergeet niet de stroomkosten. Je gaat dus op zoek naar de beste opstelling (hashrate/stroomverbruik)

Ga hier eens rondkijken: Coin mining - hardware, software en instellingen - deel 2 er is genoeg info te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:49

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-08 15:42
Je moet ook geen 200Mh/s hebben om rendabel te zijn, je kan dat al zijn met één grafische kaart in je systeem zoals een R9 380 4Gb! Die zal ongeveer 22Mh/s maken op Ethereum en volgens de Profitability Calculator op NiceHash en rekening houdend met de stroomkosten zou die ongeveer 60€ per maand (op dit moment) winst maken!

Ik ben begonnen met 2 grafische kaarten en heb er dan nog een derde bij gekocht om aan een mining rig te beginnen met het moederbord, CPU en voeding die ik nog had liggen, daar zijn uiteindelijk twee kaarten op terecht gekomen en één is in mijn Gaming PC blijven zitten. Ondertussen heb ik vier grafische kaarten en wil er binnen een maand acht in totaal werkend hebben, dit zou dan in de buurt van 200Mh/s moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdh98
Allemaal bedankt voor de reacties!

@AvAars: ik ben van plan scrypt coins te gaan minen. Ik denk vooral aan verschillende altcoins met de gedachte dat ze in de toekomst meer waard kunnen worden (dus stel ik heb 1 Gulden die nu 22ct waard is, is misschien over een jaar 3 euro waard, ik noem maar wat). Onder andere wil ik Gulden gaan minen en nog wat andere altcoins proberen.

Op dit moment heb ik geen stroomkosten (ik betaal een all-in particuliere huur waarbij ook mijn stroomkosten betaald worden door verhuurder, of, ik betaal er in iedergeval een vaste prijs voor). Dit kan echter over een jaar anders zijn als ik dan ergens anders woon.

Ik denk dat ik het best kan beginnen met 1 kaart (of 2 kaarten). Voor mijn gevoel vind ik het nu nog even te veel om uit te geven (ook omdat ik niet precies weet wat het me zal opleveren, wil ook voorkomen dat ik straks 1000 euro heb 'weggegooit'). Misschien dat ik nog een maandje of 1 of 2 wacht, ik vraag me alleen af of er niet een 'eind' komt aan het minen? Meestal mine je met een toekomstvisie (bijvoorbeeld dat de waarde x keer vermenigvuldigd waardoor je grote winsten maakt). Echter als over een jaar of 1-2 alle munten stabiel worden, heeft het minen dan nog wel nut tegen die tijd, of moet ik dan echt nu beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
Wil je het proberen met minen met grafische kaarten, koop eventueel een ouder systeem waar je tot twee kaarten in kan steken, je kan die al voor een paar honderd euro hebben. Je kan zowel Nvidia als AMD kaarten in één systeem hebben, ik heb een 1060 6gb en een R9 280x in mijn Gaming PC die samen UBIQ minen en dat werkt gewoon prima! Enkel NiceHash herkent de 280x niet
Van UBIQ verwacht ik dat deze best een grote munt kan worden gezien deze stabieler is dan de meeste andere munten en deze is te minen net zoals Ethereum, is trouwens hetzelfde algoritme.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-09 16:16
Het minen hoeft ook niet vandaag direct iets op te leven. Sommige coins hebben goede potentie, en vaak pakt dat wel goed uit. Kijk bijvoorbeeld naar ZCL. Deze was al rendabel met een prijs van $1,50. Dat werd eind vorig jaar opeens $20. Yes, dachten we. Een paar dagen later $40. Tjakka, dachten we. Weer een paar dagen later $80. Joepie, dachten we. Weer 5 dagen later $200. Joepie de poepie, dachten we... je snapt denk ik wat ik bedoel. In zo'n situatie heb je die GTX'jes snel terugverdiend en kun je het afgelopen jaar zelfs nog wat andere coins voor jan lul gemined hebben zonder dat je er van wakker hoeft te liggen, want één zo'n explosie maakt al een hoop goed.

Het hoeft ook niet gelijk € 1000,- of € 5000,- te kosten. Mijn eerste 'mining rig' was niets meer dan een PC die ik van marktplaats had geplukt voor 5 tientjes en er daarna zelf een 970 inplugde. Voor €400 kon ik beginnen. Als het bevalt en het je interesse weet te houden kun je dit later vanzelf doorbouwen en dan pas echt verder met optimaliseren. Is het niet wat je ervan had verwacht, heb je in ieder geval nog een leuke GPU voor de games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:14

Rannasha

Does not compute.

kvdh98 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:16:
@AvAars: ik ben van plan scrypt coins te gaan minen. Ik denk vooral aan verschillende altcoins met de gedachte dat ze in de toekomst meer waard kunnen worden (dus stel ik heb 1 Gulden die nu 22ct waard is, is misschien over een jaar 3 euro waard, ik noem maar wat). Onder andere wil ik Gulden gaan minen en nog wat andere altcoins proberen.
Dit is een slechte manier van redeneren. Je moet minen wat op dit moment het meeste oplevert (of niets minen als er niets is met een positief resultaat). Als je denkt dat er andere cryptocurrencies zijn die in de toekomst een hogere koers gaan halen, dan wissel je hetgeen je gemined hebt in voor dat waarvan je verwacht dat het het meeste toekomst heeft.
Op dit moment heb ik geen stroomkosten (ik betaal een all-in particuliere huur waarbij ook mijn stroomkosten betaald worden door verhuurder, of, ik betaal er in iedergeval een vaste prijs voor). Dit kan echter over een jaar anders zijn als ik dan ergens anders woon.
All-in huur heeft de neighing om vrij snel op te houden met all-in zijn zodra er fanatiek gemined gaat worden. Een enkele videokaart verstookt met full-time mining al snel een paar honderd Euro per jaar aan stroom. Mining rigs met meerdere high-end videokaarten gaan zonder veel moeite over de duizend heen. De kans is zeker aanwezig dat de verhuurder aan de bel gaat trekken zodra de stroomkosten significant stijgen. Mogelijk staat er in het contract zelfs iets over een fair use beleid.
Meestal mine je met een toekomstvisie (bijvoorbeeld dat de waarde x keer vermenigvuldigd waardoor je grote winsten maakt). Echter als over een jaar of 1-2 alle munten stabiel worden, heeft het minen dan nog wel nut tegen die tijd, of moet ik dan echt nu beginnen?
Je moet juist niet minen met toekomstvisie. Minen moet *nu* voldoende opleveren. Is dat niet het geval, dan moet je het niet doen en in plaats daarvan met je geld direct cryptocurrencies kopen. Je moet de beslissing over het minen van cryptocurrency los koppelen van de beslissing over het op langere termijn vasthouden van cryptocurrency.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
Ik sluit me aan bij Rannasha, je moet zien dat je winst hebt op dit moment en je kan de coins in je wallet houden en alsnog verkopen om wisselen naar een andere munt, meestal is dat met een tussenstap naar BTC.
Je kan ook doen zoals ik doe, een deel houd je in je wallet en een deel op een exchange (begin met $100) en daar koop je andere coins laag in en verkoopt ze hoger (bijvoorbeeld bij 10%). Op een goede week kan ik mijn bedrag verdubbelen door dit te doen en zo maak je echt winst naast het minen, maar meestal zijn de winsten lager, het is een kwestie van een beetje gokken, of je kan telkens op een coin focussen waarvan je weet dat deze telkens omhoog en omlaag gaat en waarvan je weet dat je er geen verlies mee zal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdh98
Super bedankt allemaal! Jullie hebben het voornamelijk over coins zoals Ethereum, maar hebben jullie ook de Gulden wel eens gemined? Om mijn research hiernaar verder door te zetten zoek ik naar een tabel met verschillende hashrates bij verschillende gpu's, echter de websites die ik vind gaamn voornamelijk over ETH.

Ik heb een gtx 1050 ti 4gb op dit moment en volgens een van die tabellen zou ik een hashrate van 11Mh/s bij ETH hebben. Ik Mine echter scrypt algoritmes, Gulden bijvoorbeeld waarbij ik enkel 170Kh/s haal.. Het is dus niet zo dat als ik er 2 goede gpu's in stop dat mijn hashrate bij Gulden bijvoorbeeld 20Mh/s ongeveer word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

kvdh98 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 08:18:
Super bedankt allemaal! Jullie hebben het voornamelijk over coins zoals Ethereum, maar hebben jullie ook de Gulden wel eens gemined? Om mijn research hiernaar verder door te zetten zoek ik naar een tabel met verschillende hashrates bij verschillende gpu's, echter de websites die ik vind gaamn voornamelijk over ETH.

Ik heb een gtx 1050 ti 4gb op dit moment en volgens een van die tabellen zou ik een hashrate van 11Mh/s bij ETH hebben. Ik Mine echter scrypt algoritmes, Gulden bijvoorbeeld waarbij ik enkel 170Kh/s haal.. Het is dus niet zo dat als ik er 2 goede gpu's in stop dat mijn hashrate bij Gulden bijvoorbeeld 20Mh/s ongeveer word?
Verschillende algoritmes hebben zeer sterk verschillend hashrates op dezelfde hardware. Je kunt hashrate-waardes dus niet direct vergelijken. Er zijn diverse websites waarmee je een schatting kunt maken van de inkomsten bij het minen van diverse coins. Dit is een beter beginpunt dan het kijken naar hashrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdh98
Ik heb wel eens van die mining calculator websites gebruikt. Daarbij moet je je hashrate invoeren en energiekosten om je winst te kunnen berekenen bij de desbetreffende coin. Echter met mijn hashrate kom ik uit op zo'n paar euro per jaar.. Bij Gulden tenminste. Ik vind het dan ook lastig om een proefberekening te maken aangezien ik niet weet wat mijn hashrate zal zijn bij een andere GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

http://whattomine.com/

Daar kun je selecteren welke GPU (en hoeveel) je hebt in plaats van enkel hashrate-waardes in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdh98
Hmm.. ik denk dat ik dan eens anders moet gaan kijken. Als ik het goed begrijp kan ik beter kiezen om te stoppen met het minen van Gulden maar bijvoorbeeld Ethereum te gaan minen. Volgens die berekeningen zou dat mij ongeveer €50,- per maand opleveren met een hashrate van 13Mh/s voor mijn gtx 1050 ti. Eventueel zou ik dat naar een andere coin om kunnen zetten. Zag ook dat Gulden een Scrypt algoritme was. Ik dacht dat scrypt algoritmes bedoeld waren voor GPU mining (misschien was dit 2-3 jaar terug wel het geval), nu zie ik dat dit onder de categorie ASICS's viel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdh98
@Rannasha : Heb een kijkje genomen. Het is een heel stuk duidelijker. Ik ben nu ETH gaan minen. Dit heeft mij tot nu toe al meer opgeleverd dan NLG. Enige waar ik nog mee zit zijn de energiekosten, zeker voor in de toekomst als ik mijn gear wil gaan uitbreiden (2-3 videokaarten). Bij een power consumption van 1000W kost het ongeveer €2500,- per jaar.. Klinkt erg veel.. zeker als ik hoor €5 per dag aan stroom. Hoe kan het dan dat toch veel mensen blijven minen? Zeker meer dan de helft gaat ervan naar energiekosten.. of lijkt dat zo en moet je gewoon een goeie rendabele coin uitkiezen om te minen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

kvdh98 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:52:
Bij een power consumption van 1000W kost het ongeveer €2500,- per jaar.. Klinkt erg veel.. zeker als ik hoor €5 per dag aan stroom.
€5 per dag is €1825 per jaar, dus dat zit dicht in de buurt van jouw schatting.
Hoe kan het dan dat toch veel mensen blijven minen? Zeker meer dan de helft gaat ervan naar energiekosten.. of lijkt dat zo en moet je gewoon een goeie rendabele coin uitkiezen om te minen?
Mining is altijd een balans tussen energiekosten en opbrengsten. De opbrengsten moeten natuurlijk hoog genoeg zijn om de energiekosten mee te betalen, maar er moet dusdanig veel marge zijn dat je de hardware er mee kunt terugverdienen binnen een redelijke termijn.

Als je gaat minen met een videokaart die je toch al gebruikt voor games, dan is dat laatste aspect natuurlijk niet relevant, maar bij het aanschaffen van hardware specifiek voor mining, is de terugverdientijd een belangrijke factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdh98
@Rannasha : Hmm oké, eigenlijk is de hobby/het leuke eraan dus voornamelijk het zoveel mogelijk winst proberen te behalen met zo min mogelijk energiekosten en de snelste terugverdientijd van je hardware.

Weet jij misschien wat handige tools waarmee je je energiekosten gemakkelijk kunt berekenen?
Is het ook mogelijk 2-3 videokaarten in een pc te gebruiken? Stel ik kies voor 3 gpu's die per stuk min. 500 watt voeding nodig hebben. Hoe kan ik dit dan het beste doen? Want ik zie niet veel PSU's met 1500 watt, en dit verbruikt ook nog eens enorm lijkt me.

Heb jij hier misschien enige praktische tips voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Een GPU met 500W lijkt me aardig overdreven. Een rig met 6x 1070Ti draait ongeveer 800-900W.
Je kan makkelijk meerdere kaarten in je computer gebruiken, de meeste mobo's hebben wel 2 full size slots en anders kun je met risers aan de gang.

Lees dit topic eens door: Coin mining - hardware, software en instellingen - deel 2

[ Voor 18% gewijzigd door Erasmo op 10-01-2018 12:03 ]

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdh98
@Erasmo : Ik kwam op het aantal Watt via de specs op Alternate. Daar stel ik mijn PC samen om vervolgens in elkaar te zetten. Bij mijn huidige GPU staat min. voeding: 300 Watt
zie: https://www.alternate.nl/PC/PC-Builder#!/product//47/1306845

Dit houdt dan toch gewoon in dat je voeding minimaal 300 Watt moet zijn (eigenlijk iets meer met alle andere componenten er ook bij gerekend of reken ik nu verkeerd en gaan ze bij die 300 Watt er al van uit dat er andere onderdelen ook die 300 Watt gebruiken?)

Als ik dus 2x die 1050ti zou hebben kom ik toch uit op een minimale voeding van 300+300 Watt = 600 Watt of bereken ik dit nu helemaal fout?

Want als wat jij zegt dat je bij 6x 1070ti pas 800-900W nodig hebt/verbruikt dan neem ik alles wel heel erg ruim.. haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Dat is inderdaad de aangeraden voeding voor de hele pc, in de specs staat dan ook:
Stroomverbruik 75 W

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nog een tip/hint; als je zeer fractionele eenheden mined oftewel "dust", is er een 100% kans dat het verspilde moeite is tenzij je een shared wallet hebt (wat je weer niet wil hebben).

Voorbeeld; je mined een maand lang een lastige munt en je krijgt via je miningpool in totaal 4 "coin" betaald. Daar heb je weinig aan want wat is "4 coin" waard? Tenzij je direct naar fiat kan laten omzetten, transfer je "4 coin" naar een exchange. Blijkt nou; "4 coin" is in totaal bijvoorbeeld 0.000814BTC waard. Die valt niet te traden op sommige exhanges want de minimale trade (zonder aftrek fees) is 0.001BTC.

Ondanks dat ik me heel erg kan vinden in sommige antwoorden hier omtrent "mine wat het meest oplevert en switch tijdig", is er ook een omslagpunt te berekenen waarin je "mined wat minder oplevert maar wat je wel kan inwisselen".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdh98
@MAX3400 : Precies, ik snap je. Dat is het nadeel van sommige coins dat je altijd een bepaald minimum moet hebben om iets in te kunnen wisselen. Ik focus me op dit moment op Ethereum. Is dat een goede keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdh98
Meeste moederborden ondersteunen tot ong. 3 gpu's (pciex16 aansluiting). Echter bij de DIY GPU mining rigs zie ik vaak mensen die een rack bouwen en de GPU's niet letterlijk op het mobo sluiten maar via kabels (kan niet goed zien wat voor aansluiting die kabels zijn). Vraag me af wat voor aansluiting dat is en hoe hun dan wel meer dan 3 GPU's op een mobo krijgen? Of zie ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
Ik hoor dat de helft naar stroom verbruik gaat?!? Dat is niet het geval als je de juiste coin mined. Ik mine nu met 100Mh/s de coin UBIQ en die levert toch een aardige winst op op dit moment. Op de onderstaande link kan je zien dat er minimaal naar stroom gaat en meer naar mijn wallet.

https://whattomine.com/co...cost=0.0&commit=Calculate

Persoonlijk zou ik ook niet met een 1050Ti minen, voor dat bedrag (of wat meer) koop je wat beters dan dat, desnoods een gebruikte GPU die meer Mh/s kan maken, in beste geval zelfs twee GPU's van een oudere AMD serie kaarten.
MAX3400 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:19:
Ondanks dat ik me heel erg kan vinden in sommige antwoorden hier omtrent "mine wat het meest oplevert en switch tijdig", is er ook een omslagpunt te berekenen waarin je "mined wat minder oplevert maar wat je wel kan inwisselen".
Dat kan net zo goed met een coin die het meeste oplevert! Zo zijn Ethash en Equihash de gemakkelijkst te minen coins met GPU's, Scrypt laat je beter links liggen omdat je die net zo goed met een ASIC kan minen.
Hetgeen ik mine komt op Bittrex terecht en die blijven daar tot ze de waarde hebben die me tevreden stelt en dan heb ik BTC die ik gebruik om munten laag in te kopen en hoog te verkopen. Twee weken terug ben ik begonnen om te kijken hoe ik 115$ tot 1.000$ kan verhandelen zonder het bij elkaar te minen, ik sta nu op 300$. Het is een risicovolle onderneming omdat je bij de verkeerde coin ermee opgezadeld kan zitten, maar als je wat meer ervaring krijgt weet je in welke coin je moet investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdh98
Super bedankt! Met mijn 1050ti'tje heb ik zojuist na ongeveer 20-24 uur mijn eerste 0,002 ETH te pakken = 2,20 EUR. Is niet heel veel voor 24 uur, maar toch iets. Mocht de waarde tijdens het minen drastisch stijgen dan heb ik er profijt van. Wanner ik meer heb verdient hieraan kan ik investeren in betere GPU's, of is het dan te laat en zou je zeggen dat ik er het beste per direct in moet investeren en nieuwe GPU's zal moeten bestellen?

Energiekosten zijn toch ongeveer €0,23 kw/h? Op die berekeningsite gaan ze van $0,08 kw/h, is toch wel een heel verschil, met €0,23 kw/h zou je veel minder winst maken. Ik weet niet wat mijn energiekosten per kw/h zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Stroomkosten zijn tegenwoordig iets goedkoper dan €0.24 (bij mij tenminste).
Maar rond die €0.24 had je altijd een handig ezelsbruggetje:

1 Watt = 2 euro per jaar (bij 24x7 gebruik).

100 Watt kost dus €200 per jaar, €16 per maand (€200/12), €0.54 per dag (€200/365).

Hoe lager je tarief hoe gunstiger die uitkomst uiteraard is, maar het gaat om het idee.. :+

[ Voor 9% gewijzigd door .SnifraM op 13-01-2018 17:04 ]

lol+lol=hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo, ik ben begonnen met het minen van verge met mijn gamelaptop (geforce 1070 gtx).
Is het normaal dat ik een hashrate haal van 8500kh/s?
Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 15:39
Verwijderd schreef op maandag 5 februari 2018 @ 18:37:
hallo, ik ben begonnen met het minen van verge met mijn gamelaptop (geforce 1070 gtx).
Alvast bedankt.
2 dingen die je niet wilt doen:
- minen met je laptop
- verge minen

Geen idee of het normaal is, google is je vriend.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op maandag 5 februari 2018 @ 18:37:
Alvast bedankt.
Je vond het niet nodig andere info te lezen, zoals uit dit topic en andere sites alvorens je vraag te stellen?

En een mobiele chip is vaak niet lang geschikt voor mining; er is een grotere kans dat je oververhitting/throttling gaat tegenkomen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor jullie reactie,
Ik heb wel degelijk opzoekwerk verricht op het internet, maar veel tegenstrijdigheden.
Wel geen negatieve reactie's over het minen van verge, wel dat minen met laptop niet ideaal is (zeker omdat grafische kaart binnen 6 maanden niet meer up to date is).
Momenteel heb ik wel een goed systeem om te minen denk ik. Maar ik las dat er met videokaart zoals de mijne een hahrate wordt gehaald van 30000kh/s. daarom mijn vraag.
Groeten ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BabyRattle
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 12:47
kvdh98 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:55:
@Rannasha : Hmm oké, eigenlijk is de hobby/het leuke eraan dus voornamelijk het zoveel mogelijk winst proberen te behalen met zo min mogelijk energiekosten en de snelste terugverdientijd van je hardware.

Weet jij misschien wat handige tools waarmee je je energiekosten gemakkelijk kunt berekenen?
Is het ook mogelijk 2-3 videokaarten in een pc te gebruiken? Stel ik kies voor 3 gpu's die per stuk min. 500 watt voeding nodig hebben. Hoe kan ik dit dan het beste doen? Want ik zie niet veel PSU's met 1500 watt, en dit verbruikt ook nog eens enorm lijkt me.

Heb jij hier misschien enige praktische tips voor?
Voltcraft stroommeter tussen stopcontact en stroompsu kabel.

Add2psu adapter kan je meerdere psu's koppelen. Werkt ideaal.

Neem wel kwaliteitsvoeding zoals Corsair. Ook powered usb risers van bijvoorbeeld mintcell. Altijd extra 6pack bestellen dan heb je altijd genoeg. Per sata stroomkabel max 2 powered risers koppelen

Uit de 6 sixpacks die ik gekocht had waren 2kabels doa namelijk
Pagina: 1