Toon posts:

Verzenden van bitcoin mislukt bitcoin lijken weg.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Post hieronder is afgesplitst van een ander topic, Verzenden van bitcoin mislukt bitcoin lijken weg.

Hoi Rannasha, bedankt voor je antwoord en sorry voor de late reactie. De transactie is gek genoeg uit mijn overzicht...dus blijkbaar afgeketst. Rest nu probleem van feit dat ik ooit bepaald bedrag aan bitcoin heb gekocht, maar mijn wallet na 'reset' op 0 staat. Welke info heb je nodig om te kunnen zien of ik uberhaupt nog wel bitcoin bezit (en waar kan ik dit in Multibit vinden)? Je leest t al, ik ben een leek. Is me ooit gelukt in 2014 om voor klein bedrag bitcoin te kopen, maar meer kennis dan dat heb ik niet. Alle hulp is welkom. Groet, Roy

[ Voor 10% gewijzigd door janvanduschoten op 10-01-2018 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Rannasha/ rs1990

Ik heb hetzelfde probleem. Had een paar jaar geleden 1 bitcoin weggezet op multibit wallet. toen 2 weken terug 0.3 BTC naar Bitonic gestuurd om wat ge;d te cashen. Die bleef dus hangen. Toen kwam ik er dus ook achter dat Multibit niet meer werkt.

Ik heb nu ook exodus geïnstalleerd. Maar vraag me af hoe ik nu die export vanuit Multibit het best kan doen. Net zoals s1990 eerst een nieuwe Multibit wallet aanmaken op een andere computer (gaat dat überhaupt nog) en dan naar Exodus sturen, of nu mijn resterende 0.7 BTC vanuit Multibit direct sturen naar Exodus wallet, en er van uit gaan dat die dan de hele bitcoin importeerde en laat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-09 02:24
Goede vraag. Ik heb zelf ook nog multibit, maar de betreffende pc ligt nog uit elkaar. Dus binnenkort loop ik tegen hetzelfde probleem aan, want dan ook de coins migreren naar een andere wallet. Ik had laatst al een beetje gezocht, maar er is helaas niet heel veel in begrijpelijke noob taal over te vinden.

In het cryptocurrency topic is er wel een beetje over geschreven, al ging dat oorspronkelijk over het verkrijgen van BCH na de hardfork en dan icm Multibit wat nu ws niet meer kan. Helaas nog steeds lastig te begrijpen hoe of wat (mbt die seed?). Maar misschien is het bruikbaar. Zie:
sjirafje in "Bitcoin en overige cryptocurrencies #3"
nikagl in "Bitcoin en overige cryptocurrencies #3"

En deze nog van een hele tijd terug met vergelijkbaar probleem als de jouwe (lijkt wel beetje op die andere links, zie ook de berichten van ervoor en erna):
Rannasha in "Cryptocurrency - handel en koers"
Verwijderd in "Cryptocurrency - handel en koers"

Heb je daar wat aan? Zo ja, laat dan nog ff weten hoe en wat, dan heb ik ook weer een steuntje in de rug en misschien helpt het iemand anders nog in de toekomst. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-09 01:48
@Verwijderd en @Verwijderd
Als je wilt dat @Rannasha reageert dan is het het beste om
code:
1
@FORUM_NAAM

te gebruiken. Zodoende krijgt de persoon dan een melding dat er een reactie voor hem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:14

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:47:
Hoi Rannasha/ rs1990

Ik heb hetzelfde probleem. Had een paar jaar geleden 1 bitcoin weggezet op multibit wallet. toen 2 weken terug 0.3 BTC naar Bitonic gestuurd om wat ge;d te cashen. Die bleef dus hangen. Toen kwam ik er dus ook achter dat Multibit niet meer werkt.

Ik heb nu ook exodus geïnstalleerd. Maar vraag me af hoe ik nu die export vanuit Multibit het best kan doen. Net zoals s1990 eerst een nieuwe Multibit wallet aanmaken op een andere computer (gaat dat überhaupt nog) en dan naar Exodus sturen, of nu mijn resterende 0.7 BTC vanuit Multibit direct sturen naar Exodus wallet, en er van uit gaan dat die dan de hele bitcoin importeerde en laat zien?
Als je 0.7 BTC doorstuurt van de ene wallet naar de andere dan ga je in de andere natuurlijk nooit 1 BTC zien. Wat je het beste kunt doen hangt af van wat je precies bedoelt met "Die bleef dus hangen".

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met blijven hangen bedoel ik dat in mijn transactie van Multibit, bij de 0.3 Bitcoin nog steeds geen vinkje bij de status staat, en dat Bitonic hem niet ontvangen heeft. En de wallet staat op 0.7 in Multibit. Volgens mij is dit hetzelfde probleem als s1990 had. Die schreef dat hij een nieuwe multibit wallet op een andere computer geïnstalleerd had en zn private key geïmporteerd, en dat het bedrag wat hij verzonden had er toen weer bij kwam. Advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Marcel 87,

Ok, ik wil die workaround uitvoeren maar heb nog een vraag:
Als ik de private key exporteer uit mijn Multibit wallet, is er een knop met EXPORT TO, en als je die indrukt krijg je een mappenfolder. Maakt het nog uit waarnaar ik heb exporteer? Of is dit gewoon de file die ik vervolgens in de nieuwe Wallet importeer? En vervolgens de bitcoins weer terugstuur naar de oude wallet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-09 02:24
@Verwijderd dat weet ik niet. Zoals ik al stelde ik moet daar nog mee bezig en erg diep zit ik er momenteel niet in. Mij lijkt dat je het bestand inderdaad ergens willekeurig opslaat en dan vervolgens weer in je andere wallet importeert. Dat lijkt me het meest logisch als het zo zou werken.

Zoals ik jou/jullie problemen lees is dat BTC verzonden lijkt maar nergens is aangekomen maar toch uit de wallet weg lijkt te zijn. Zoals in die links uit mn eerdere bericht, suggereert men dat je totale hoeveelheid btc (of welke coin dan ook) in de wallet zit en dit is indirect gekoppeld/gelijk aan je private key die uniek is. Met opnieuw ergens inladen van de private key of het resetten van de wallet zou dit weer zichtbaar moeten worden. Let wel: dat is zoals ik het begreep, maar ik durf dit niet met 100% zekerheid te zeggen.

Misschien kan @Rannasha bevestigen of dit klopt en of het importeren van een private key in een nieuwe wallet jou gaat helpen om de niet aangekomen BTC weer terug in je wallet te zien.

PS @janvanduschoten waar is het andere afgesplitste topic gebleven? Wel handig om die iig dan in de TS te noemen, want ik weet niet meer hoe dat dat oorspronkelijke verhaal precies was. thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:14

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 19:21:
Met blijven hangen bedoel ik dat in mijn transactie van Multibit, bij de 0.3 Bitcoin nog steeds geen vinkje bij de status staat, en dat Bitonic hem niet ontvangen heeft. En de wallet staat op 0.7 in Multibit. Volgens mij is dit hetzelfde probleem als s1990 had. Die schreef dat hij een nieuwe multibit wallet op een andere computer geïnstalleerd had en zn private key geïmporteerd, en dat het bedrag wat hij verzonden had er toen weer bij kwam. Advies?
Probeer de optie Reset Blockchain & Transactions eens.

Multibit raakt af en toe de weg een beetje kwijt en dan moet je hem weer een mep geven zodat 'ie weer op gaat letten. Overigens wordt Multibit niet meer onderhouden, dus je doet er sowieso goed aan om een nieuwe wallet applicatie te zoeken.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:20

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

marcel87 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:25:

PS @janvanduschoten waar is het andere afgesplitste topic gebleven? Wel handig om die iig dan in de TS te noemen, want ik weet niet meer hoe dat dat oorspronkelijke verhaal precies was. thnx.
Ik heb de link naar het topic waarin je had gepost in de topicstart hierboven gezet.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Rannasha

net Reset Blockchain & transaction gedaan. Maar nu is die 0.7 BTC die nog in de wallet zat ook weg en staat hij op 0. Daar was ik al bang voor.

Bij de transacties is mijn transactie naar Multibit evenwel weg, en laat er nu nog de aankoop van 2 BTC, waarbij ik er een aantal jaar terug 1 in Litecoin heb ingewisseld. Dus uit de transacties blijkt dat dat ik er 2 ontvangen heb en 1 verkocht. Maar de wallet is nu 0. Wat kan ik nu doen met mijn Private Key om die 1 Btc die ik had in multibit terug te krijgen?

Dit is super frustrerend zoals jullie begrijpen. De gedachte 0,3 BTC kwijt te zijn was al niet leuk, maar helemaal weg is nog effe wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had even de post van Royvink moeten lezen. Die had ook de rest gedaan en daarna was weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dit ben ik van plan, maar gaarne advies:

Vanuit mij Wallet waar dus 1 BTC in hoort te staan (volgens transactie historie na reset 2 ontvangen en 1 gestuurd), maar die nu dus op 0 staat, ga ik mijn private key exporteren in een andere wallet. Ik kan me voorstellen dat die BTC en namelijk gewoon nog wel inzit, maar dat er een glimt in de Multibit zit waardoor ie hem niet herkent.

Ik heb exodus nu op mijn computer, maar vraag me af of ik niet beter eerst kan proberen de Pirvate key naar een nieuwe aangemaakte wallet binnen Multibit kan verzenden, omdat daar i.i.g die historie van ontvangst en verzenden ligt opgeslagen.

Ik ben bang als ik de wallet naar Exodus exporteer, en hij daar met 0 BTC aankomt, ik dan echt screwed ben, hoewel het mij toch een raadsel is hoe BTc's zouden kunnen verdwijnen, omdat die Ledger toch publiek en transparant hoort te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 20:13:
Ok, dit ben ik van plan, maar gaarne advies:

Vanuit mij Wallet waar dus 1 BTC in hoort te staan (volgens transactie historie na reset 2 ontvangen en 1 gestuurd), maar die nu dus op 0 staat, ga ik mijn private key exporteren in een andere wallet. Ik kan me voorstellen dat die BTC en namelijk gewoon nog wel inzit, maar dat er een glimt in de Multibit zit waardoor ie hem niet herkent.

Ik heb exodus nu op mijn computer, maar vraag me af of ik niet beter eerst kan proberen de Pirvate key naar een nieuwe aangemaakte wallet binnen Multibit kan verzenden, omdat daar i.i.g die historie van ontvangst en verzenden ligt opgeslagen.

Ik ben bang als ik de wallet naar Exodus exporteer, en hij daar met 0 BTC aankomt, ik dan echt screwed ben, hoewel het mij toch een raadsel is hoe BTc's zouden kunnen verdwijnen, omdat die Ledger toch publiek en transparant hoort te zijn.
Je kan op de blockchain even kijken of het adres een balans heeft. Sowieso kan het geen kwaad om adressen en privatekeys in een ander programma te zetten. Je kan prima 1 adres met een bepaalde balans op 4 apparaten tegelijk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe doe ik dat, op de blockchain kijken of het adres balans heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-09 23:07
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 20:48:
Hoe doe ik dat, op de blockchain kijken of het adres balans heeft?
Zoek je adres op blockchain.info of live.blockcypher.com of een willekeurige andere explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op blockchain.info, als ik het adres invul, staat er 0 bitcoins ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan toch niet waar zijn, dat ik met een "reset blockchain & transaction" advies hier al mijn bitcoins kwijt raak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hola! maar op het adres waarop ik de 2 bitcoins ooit ontvangen heb, staat nog wel gewoon de ene bitcoin als ik dat adres intyp. Dan staat er netjes: 2 transactions. 1 received. 1 send. Final balance: 0.99999.
Ik ben bang dat ik er weinig van snap. Ik weet nog steeds niet hoe ik nu die ene bitcoin vanuit multibit in een andere wallet krijg waarin die hem wel weer herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 21:03:
Hola! maar op het adres waarop ik de 2 bitcoins ooit ontvangen heb, staat nog wel gewoon de ene bitcoin als ik dat adres intyp. Dan staat er netjes: 2 transactions. 1 received. 1 send. Final balance: 0.99999.
Ik ben bang dat ik er weinig van snap. Ik weet nog steeds niet hoe ik nu die ene bitcoin vanuit multibit in een andere wallet krijg waarin die hem wel weer herkent.
Stop sowieso met meerdere keren achter elkaar posten, er staat niet voor niets een melding onder aan je scherm. Heb je wat toe te voegen pas je post dan aan.

Ik kan je sowieso aanraden om je wat in te lezen over hoe Bitcoin nou precies werkt. Dingen gaan verzenden zonder dat je de basis snapt is een slecht idee.

De Blockchain liegt niet. Als een blockexplorer aangeeft dat er niets op een adres staat dan is dat ook zo. Je hebt nu blijkbaar een adres van jou gevonden waar wel wat op staat. Pak een programma waarmee je privatekeys kan importeren en voeg dat adres met die balans toe.
Pagina: 1