Toon posts:

Verzenden van bitcoin mislukt bitcoin lijken weg.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In 2013 heb ik 0.25 bitcoin gekocht via MtGox en opgeslagen in mijn wallet via multibit versie 0.5.15.
Doordat ik er niet veel verstand van had dacht ik dat mijn bitcoins weg waren toen MtGox ten onder ging.

echter nu ik me weer wat meer in cryptocurrency ben aan het verdiepen kwam ik erachter dat ik mijn wallet van multibit nog heb met daarin de 0.25 bitcoin. en aangezien de waarde flink gestegen is in die 5 jaar was ik blij verrast om ze terug te vinden.

toen heb ik de 0.25 btc proberen te verzenden naar mijn nieuwe wallet exodus. echter ging het hier mis. ik kon de 0.25 bitcoin verzenden met 0.0001 btc fee. deze transactie werd door 1 peer gezien daarna gaf die aan pending/unconfirmd . zeker 2 dagen gewacht dacht dat mijn fee te laag was en daarom er niet door heen kwam. maar op alle sites blockchain.info enz. kan ik niks terugvinden van de transactie. daarna heb ik geprobeerd mijn wallet en transacties te resetten om het opnieuw te proberen met een hogere fee.

toen kreeg ik een nieuw btc balans te zien van 0 btc lijkt alsof alles weg is. daarna heb ik weer een andere backup terug gezet waar die transactie wel nog in staat.

transactie code:

c0de922176c25c987b40db4947efaa0ca3fbd58cf8c829939011523904e5b2ac

wallet waarvan ik het probeer te verzenden:
1AMJLiaPCt5bKDJh2ScbZuSi38H5JyAT9r

eerlijk gezegd weet ik niet meer wat ik kan doen en of ik de btc nu echt kwijt ben of niet.

wie kan mij hier mee helpen?

Beste antwoord (via Verwijderd op 18-08-2017 22:25)

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:13

Rannasha

Does not compute.

Transacties die een tijd lang niet bevestigd worden, worden uit de mempool gegooid. Dit is bij jou ook gebeurd, getuige het feit dat op blockchain.info het adres z'n oorspronkelijke balans heeft.

Blijkbaar is je wallet echter niet goed op de hoogte en laat dit saldo niet zien (omdat de wallet denkt dat de uitgaande transactie nog actief is).

De meest effectieve oplossing is om de private key uit je oude wallet te exporteren en deze in een nieuwe wallet applicatie te importeren. Op deze manier importeer je wel het saldo, maar niet de mislukte transacties.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Alle reacties

• poNgz0r
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-08-2020
Je hebt een lage fee gebruikt, dus dat gaat nog wel even duren voordat die erdoor is. Waarschijnlijk pas in het weekend. Ik merk dat zelf ook als ik via Nicehash laat uitbetalen, die doen ook een 0.0005 fee, dat heeft bij mij ook wel eens een dag of 4 geduurd.

Hoe heb jij geprobeerd je wallet en transactie te resetten? Want op het moment dat je een confirmation hebt valt er niks meer te resetten

EDIT: Waarschijnlijk zie je transactie nu in een soort van mempool. Dat is een soort van buffer waar transacties inkomen waar te weinig fee voor betaald is. Daar staan waarschijnlijk nog 1000den transacties in die allemaal wachten op een bevestiging: https://blockchain.info/unconfirmed-transactions

[ Voor 27% gewijzigd door poNgz0r op 17-08-2017 15:44 ]

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:13
Ik weet weinig van bitcoins af, maar is dat 0.0005 bitcoin per transactie? Dat is 2 euro en nog steeds te weinig? Een normale bank transfer is gratis...

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
pirke schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 16:33:
Ik weet weinig van bitcoins af, maar is dat 0.0005 bitcoin per transactie? Dat is 2 euro en nog steeds te weinig? Een normale bank transfer is gratis...
Het is 0.0005 mBTC/byte. Dan hangt het van de grootte van de transactie af hoeveel fee er precies gebruikt word.

Ik zou je verder aanraden om even in te lezen zodat je snapt waar je mee bezig bent. Ja, transacties kosten afhankelijk van hoe druk het is best wat geld. En ja, via de bank is gratis. Maar als je hiermee zit moet je je er niet mee bezig houden. Probeer eerst even te snappen wat je nou precies aan het doen bent door je in te lezen. Het is allemaal echt niet zo moeilijk, maar je moet wel even snappen hoe het zit.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Transacties die een tijd lang niet bevestigd worden, worden uit de mempool gegooid. Dit is bij jou ook gebeurd, getuige het feit dat op blockchain.info het adres z'n oorspronkelijke balans heeft.

Blijkbaar is je wallet echter niet goed op de hoogte en laat dit saldo niet zien (omdat de wallet denkt dat de uitgaande transactie nog actief is).

De meest effectieve oplossing is om de private key uit je oude wallet te exporteren en deze in een nieuwe wallet applicatie te importeren. Op deze manier importeer je wel het saldo, maar niet de mislukte transacties.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
En voortaan dus even goed op de fee letten door hier te kijken: https://bitcoinfees.21.co/

Op die site kan je precies zien welke fee je minimaal moet gebruiken wil de transactie doorkomen. Ik ga zelf altijd wel redelijk laag zitten omdat het mij niet uitmaakt of het 10 minuten kost of 5 uur. Zolang je maar net boven Infinite gaat zitten komt ie altijd netjes door. Op dit moment zou ik kiezen voor 0.0003 mBTC/byte oftewel 30 Satoshis.

Er zijn programma's die zelf prima een fee kunnen kiezen, maar vaak genoeg is die dan onnodig hoog. Daarom stel ik zelf altijd voor iedere transactie de fee in door te kijken op die site wat er op dat moment nodig is. Het kan ook prima dat het over 2 dagen 0.0005 mBTC/byte is of 0.0001 mBTC/byte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:18

gws24

Thinking is hard!

Multibit wil wel eens de weg kwijt raken. Wat je kan doen is onder tools 'reset blockchain and transactions' uitvoeren. Dan gaat multibit opnieuw de blockchain uitlezen en zou je balans terug moeten zijn (zoals Rannasha al zegt is de transactie al uit de mempool).

Aangezien multibit niet meer ondersteund wordt zou ik wel het advies willen geven om over te stappen naar een andere wallet zoals Electrum.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.

het is gelukt om mijn bitcoins over te zetten naar mijn exodus wallet.
ik had een nieuwe multibit wallen aangemaakt op een andere computer en daar mijn key naar geïmporteerd.
toen stond de 0.25 er weer op deze heb ik toen zonder problemen kunnen verzenden naar mijn exodus wallet.

THANKS!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi. Een transactie (test om deel bitcoin naar nieuwe wallet op blockchain.info te sturen) kwam niet door. Ik had dit topic al gezien en op reset geklikt. Nu staat opeens saldo op 0... Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Transactie-ID en/of de betreffende adressen posten lijkt me een goed begin. Want zonder dat we mee kunnen kijken, blijft het gokwerk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TjeerdSchoppink
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 02-05-2021
*Snip* zie: Een enquête, onderzoek of schoolopdracht? Lees eerst dit!

[ Voor 91% gewijzigd door Señor Sjon op 01-12-2017 11:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Snip zie: Een enquête, onderzoek of schoolopdracht? Lees eerst dit!

[ Voor 90% gewijzigd door Señor Sjon op 01-12-2017 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TjeerdSchoppink
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 02-05-2021
Snip zie: Een enquête, onderzoek of schoolopdracht? Lees eerst dit!

[ Voor 76% gewijzigd door Señor Sjon op 01-12-2017 11:08 ]

Pagina: 1