Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmic Toad
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-03 14:48
Mijn vraag
Ik wilde de wifisnelheid van een oude laptop (Acer Aspire 5733Z-P624G50MI) upgraden door de oude wifikaart te vervangen door een Intel Dual Band Wireless-AC 7260. Na het verwisselen van de kaartjes ging het meteen mis bij het opstarten: de laptop bleef hangen op het zwarte opstartscherm met het Acer-logo en de tekst <Druk op F2 op naar Setup te gaan>. Meerdere keren uit- en aanzetten van de laptop hielp niet. Ook lukte het niet om in de bios te komen. Ik kwam niet voorbij het startscherm.

Nadat ik de oude wifikaart had teruggezet deed de laptop het direct weer. Vervolgens heb ik de kaartjes weer omgewisseld terwijl ik in Windows zat (7 Home Premium). De kaart werd herkend en de drivers automatisch geïnstalleerd. Ik kon ook gewoon verbinding met internet maken via de 5Ghz-verbinding, die ik voorheen niet had. Daarna nog drie keer de laptop opnieuw opgestart, Deze liep niet meer vast en de nieuwe wifikaart werkte als een zonnetje.

Daarna schroefde ik de bodemplaat weer op de laptop en startte deze opnieuw op. Helaas: weer hetzelfde euvel als in het begin. Continue vastlopers op het zwarte startscherm. Zodra ik de oude kaart erin stop werkt de laptop weer prima. Is dit uiteindelijk toch gewoon een compatibiliteitsprobleem? Ik heb de bios nog geupdate van versie 1.04 naar de meest recente 1.10, maar dit baat helaas niet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Zou kunnen dat er een bios whitelist in zit, dus dat alleen gecertificeerde PCI-E kaarten kunnen worden geinstalleerd.
https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

[edit]
Misschien geen whitelist probleem, maar iets met de 7260
https://www.bios-mods.com...n-Acer-Aspire-5733-or-not

[ Voor 23% gewijzigd door Exphy op 04-01-2018 19:30 ]

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:32
Een whitelist ben ik in nog geen enkele Acer tegen gekomen, wat betreft wifi tenminste.
Ik heb in de loop der jaren menig Acertje geupgrade met een AC 7260.

Het enige probleem dat ik tot nu toe heb gezien was in een 6935G uit 2009. Daar zorgde de ingebouwde bluetooth module voor een conflict met de (bluetooth van) AC 7260. De laptop startte niet op, en bleef met een knipperende cursor op een zwart scherm hangen.
Toen de ingebouwde bluetooth module eerst uitgeschakeld via Apparaatbeheer, en vervolgens de AC 7260 ingebouwd. Daarna liep ie prima.

Hier nog een oud topic erover, waar mensen ook oplossingen noemen waar bepaalde pins afgeplakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmic Toad
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-03 14:48
Masimo schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 01:01:
Hier nog een oud topic erover, waar mensen ook oplossingen noemen waar bepaalde pins afgeplakt worden.
Bedankt voor de info! Zodra ik thuis ben ga ik een aantal van deze suggesties uitproberen. Zal laten weten wat de resultaten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Masimo schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 01:01:
Een whitelist ben ik in nog geen enkele Acer tegen gekomen, wat betreft wifi tenminste.
Ik heb in de loop der jaren menig Acertje geupgrade met een AC 7260.
Oh, die zijn er zeker. Mijn Aspire One D522 had een whitelist die ik moest verwijderen voor ik er een AC7260 in kon stoppen.
Het enige probleem dat ik tot nu toe heb gezien was in een 6935G uit 2009. Daar zorgde de ingebouwde bluetooth module voor een conflict met de (bluetooth van) AC 7260. De laptop startte niet op, en bleef met een knipperende cursor op een zwart scherm hangen.
Toen de ingebouwde bluetooth module eerst uitgeschakeld via Apparaatbeheer, en vervolgens de AC 7260 ingebouwd. Daarna liep ie prima.

Ah, afplakken van de USB pins op de mPCIe slot. Idd een botte maar effectieve manier om de Bluetooth op de modules stil te krijgen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
en als je de onderplaat er weer onderweg haalt... dan werkt ze wel gewoon weer?

404 Signature not found

Pagina: 1