Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WatcherZ
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-05 08:24
Na jarenlang mijn oude vertrouwde laptop gebruikt te hebben (2012, i5-2450m, 610M), ben ik toe aan een nieuwe laptop. Nu hou ik er van om mobiel te zijn, en daarom valt een desktop voor mij af.

Wat ga je met je laptop doen?
Office, browsen, films kijken en gamen. De laptop zal dagelijks gebruikt worden voor Office. Daarnaast vindt ik het belangrijk dat er veel tabs tegelijk open kunnen staan, zonder dat dit ten koste gaat van de snelheid. Daarnaast wil ik graag films kunnen kijken zonder problemen. Ik vind het belangrijk dat ik op deze laptop probleemloos kan gamen. Ik hoef niet de nieuwste games op Ultra High te kunnen spelen, maar Medium(/High) zal ik wel fijn vinden.

Wat is je budget?
Mij budget ligt rond de 800/900 euro. Ik weet dat dit niet veel is voor een gaming laptop, echter heb ik een paar interessante modellen gevonden bij de MediaMarkt, welke in mijn prijsklasse komen met de toekomstige ''-21% actie''.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal voornamelijk binnenshuis verplaatst worden, maar moet wel gewoon in mijn rugtas en laptophoes kunnen. Ik prefereer 15,6''.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Merkvoorkeuren heb ik niet, en sta dan ook in principe overal open voor. Wel hecht ik waarde aan de wat bekendere merken.

Zoals boven vermeld, komen er een aantal laptops in aanmerking voor dit budget bij de MediaMarkt, wanneer de actie ingaat met 21% korting. De korting heb ik nog niet van onderstaande beschrijvingen afgehaald. Het gaat om onderstaande modellen:

pricewatch: Medion Erazer P6689 (30022675, Qwerty) (€899
(GTX 1050 4GB, i5-8250U, 8GB en 256GB SSD)

pricewatch: Acer Nitro 5 AN515-51-51R1 €949
(GTX 1050 2GB, i5-7300HQ, 8GB en 1,128TB (128GB SSD M.2 + 1TB HDD))

pricewatch: Lenovo Ideapad Y520-15IKBN (80WK00KFMH) €949

pricewatch: HP Omen 15-ce000nd €999

Graag hoor ik van jullie welke laptop jullie mij adviseren, of ik misschien iets (veel) beters kan krijgen voor nagenoeg hetzelfde geld (of iets meer) en compleet: of het een goede aankoop gaat zijn?

Alvast hartelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WatcherZ
Iemand die mij hiermee kan helpen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kerelberel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-12-2024
Ik ben ook wel toe aan een nieuwe laptop. Waar ik zelf vooral naar kijk is minimaal een i5 processor en een kaart rond het niveau van die in jouw links. Zelf merkte ik ook nog Skikk laptops op, waar je enkele keuzemogelijkheden hebt voor meer of minder geheugen, wel of geen HD, sterkere processor etc: https://www.laptopplus.nl/merk/skikk

Ergens ben ik wel geneigd om een kant en klare op te halen bij Mediamarkt maar ik denk dat het goedkoper is om van een online winkel te kopen.

Met name deze lijkt me interessant vanwege de 15 inch (m'n huidige 17 inch past nét nog in m'n rugtas), goede videokaart, en mogelijkheid om geen RAM en dergelijke toe te voegen. Vermindert de prijs, gewoon van je oude laptop RAM overzetten :)

https://www.laptopplus.nl/producten/skikk-15hk85

[ Voor 23% gewijzigd door kerelberel op 06-01-2018 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WatcherZ
Ik was meer benieuwd naar de meningen over bovenstaande laptops, aangezien ik graag een ''bekend'' merk heb.

Daarnaast was ik benieuwd naar de i5-8250u voor een game laptop tegenover een i5-7300HQ, alsmede eventuele nieuwe uitvoeringen die binnenkort op de markt gaan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WatcherZ
Iemand die mij hiermee kan helpen? Zou het zeer op prijs stellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LS88
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:23
De aanbieding van de 7000 gaming serie van Dell al gezien. Daar gaat dan nog 100,- euro vanaf. Heb je zeer aardig systeem voor een goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WatcherZ
LS88 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 19:16:
De aanbieding van de 7000 gaming serie van Dell al gezien. Daar gaat dan nog 100,- euro vanaf. Heb je zeer aardig systeem voor een goede prijs.
Is deze meer aan te raden dan bovenstaande laptops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WatcherZ
Bij deze kom je, met een SSD voor de snelheid en een redelijk HDD opslag, behoorlijk boven de actieprijzen uit van de bovenstaande laptops volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou geen 2GB kaart meer nemen als je met medium tot high settings wilt gamen. Probeer een 1050Ti te vinden binnen je budget, indien mogelijk. Dell heeft met de juiste kortingen vrij scherpe specs voor weinig. Minpunt je is het scherm, wat gewoontjes is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:47

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WatcherZ
Die staat inderdaad in bovenstaand lijstje. Graag hoor ik waarom deze beter is dan de anderen, en of dit een goede keuze is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WatcherZ
Verwijderd schreef op zondag 7 januari 2018 @ 20:36:
Ik zou geen 2GB kaart meer nemen als je met medium tot high settings wilt gamen. Probeer een 1050Ti te vinden binnen je budget, indien mogelijk. Dell heeft met de juiste kortingen vrij scherpe specs voor weinig. Minpunt je is het scherm, wat gewoontjes is.
Dit is wel lastig, aangezien er een behoorlijk bedrag afgaat bij de bovenstaande laptops, met de 21% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netto is de korting zo'n 17% als ik me goed herinner.

De goedkoopste 7577 Inspiron is 690,- inclusief de huidige 50 euro korting (1050 4GB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WatcherZ
Verwijderd schreef op maandag 8 januari 2018 @ 10:33:
Netto is de korting zo'n 17% als ik me goed herinner.

De goedkoopste 7577 Inspiron is 690,- inclusief de huidige 50 euro korting (1050 4GB).
Waar nog wel BTW overheen gaat + het plaatsen van een SSD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WatcherZ
De 3 bovenstaande laptops lijken mij, na aftrek van de 21% korting, nog steeds boven de Dell uit te komen als je kijkt naar de prijs en de SSD, onder andere. Kan iemand mij hierin helpen?

[ Voor 101% gewijzigd door WatcherZ op 08-01-2018 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat de Dell op dit moment je beste keuze is. Zou verder niet op die paar tientjes kijken ook.
http://www.dell.com/nl-nl...on-15-7577-laptop/cn57701

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WatcherZ
Verwijderd schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:51:
Ik denk dat de Dell op dit moment je beste keuze is. Zou verder niet op die paar tientjes kijken ook.
http://www.dell.com/nl-nl...on-15-7577-laptop/cn57701
Bedankt voor het meedenken :). Waarom denk je dat, als ik vragen mag? De nadelen die ik zo op het eerste oog zie zijn de hogere aanschafprijs en de extra aankoop van een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WatcherZ schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:59:
[...]

Bedankt voor het meedenken :). Waarom denk je dat, als ik vragen mag? De nadelen die ik zo op het eerste oog zie zijn de hogere aanschafprijs en de extra aankoop van een SSD.
Ik heb hem zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WatcherZ
Maar als je objectief kijkt, zitten er geen noemenswaardige verbeteringen in de Dell vergeleken met de bovenstaande laptops, toch?

Praktisch gezien wordt deze dan duurder dan de andere laptops, terwijl er geen SSD in zit namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Build quality en cooling zijn erg goed van de Dell.

Source: heb hem ook zelf (1060 versie). Dezelfde aankoop decision tree doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WatcherZ
Verwijderd schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:38:
Build quality en cooling zijn erg goed van de Dell.

Source: heb hem ook zelf (1060 versie). Dezelfde aankoop decision tree doorlopen.
De Medion zal me €743 kosten, de Acer en Lenovo €785 en de HP €825.

De Dell kost, met aftrek van de korting €799,01 (-10% extra studentenkorting = €719. Is dit mogelijk?) Dan moet er nog wel een SSD in.

Iemand die mij misschien nog wat kan vertellen van bovenstaande laptops?

En verder zal ik graag willen weten of ik veel verschil zal gaan merken in de 1050 2GB t.o.v. de 1050 4GB. Dat leek mij namelijk niet aan de hand van wat ik zo kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WatcherZ schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:51:
[...]

De Dell kost, met aftrek van de korting €799,01 (-10% extra studentenkorting = €719. Is dit mogelijk?) Dan moet er nog wel een SSD in.

Iemand die mij misschien nog wat kan vertellen van bovenstaande laptops?

En verder zal ik graag willen weten of ik veel verschil zal gaan merken in de 1050 2GB t.o.v. de 1050 4GB. Dat leek mij namelijk niet aan de hand van wat ik zo kon vinden.
Even serieus. Er is zat te vinden over die laptops hier op Tweakers en anders is Google je vriend.
4GB is uiteraard iets meer future proof dan 2GB.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2018 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zipje_en_zopje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-08 12:55
Ter informatie, Tweakers heeft een review van die Medion gemaakt een paar maanden terug. De hardware was uitstekend (de CPU presteert nagenoeg gelijk aan een i7xxxxHQ maar verbruikt veel minder).

De kaart is en blijft natuurlijk maar een 1050 - als je echt de nieuwste spellen wilt spelen zal je waarschijnlijk de grafische kwaliteit meer moeten terugschroeven dan gewoon Medium/High..

Echter het plastiek van de behuizing voelde niet stevig aan. Dat was voor de mij de reden om hem niet te halen. Er waren ook berichten over de batterij die nogal aan de kleine kant was.

Anders moet je eens uitkijken naar de Medion X6603. Die heeft ook een HQ CPU, tenminste gelijke prestaties dus, maar zou wel veel beter van bouwkwaliteit zijn en heeft een 1050 Ti aan boord. De X6603 is wel duurder dus je zult met ons in de rij moeten staan wachten tot hij ergens in de aanbieding komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 17:55

Croga

The Unreasonable Man

WatcherZ schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:51:
Je rekent jezelf wel heel snel rijk nu. Je gaat er hierbij van uit dat de prijzen exact hetzelfde blijven. Dat doen ze niet. Mediamarkt verandert de prijzen meerdere keren per dag en het zou niet raar zijn als de prijzen over een paar weken hoger liggen dan nu.

Persoonlijk zou ik de Medion zowieso links laten liggen, net als willekeurig welke BTO. Kwalitatief zijn dat gewoon mindere laptops.
Voorheen zou ik dat ook over Acer gezegd hebben maar deze heb ik laatst in mijn handen gehad en het lijkt er op dat Acer wat stappen gemaakt heeft. Lenovo ook maar dan de andere kant op.

Puur op kwaliteit zou ik voor de Dell of de HP gaan. All things being equal zijn dat kwalitatief de betere laptops.

Ik denk dat je voor dit budget geen betere laptop gaat vinden. Zodra je er een 1050Ti in wilt ga je over de €1000 heen. En dan heb je inderdaad een betere grafische kaart. Net zo goed als dat je voor nog eens een soortgelijk bedrag extra er een 1060 in hebt liggen die nog beter is... Dat is dus echt een kwestie van wat je bereid bent te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:09
Wacht nog een paar maandjes af tot de Radeon Vega-gebaseerde laptops komen. Zowel Intel als AMD brengt binnenkort chips uit die hierop gebaseerd zijn.

Tot die tijd is het een beetje lastig. Naar mijn mening is een GTX1050 niet heel bijzonder en moet je het inderdaad doen met medium graphics daarmee. Je wil er waarschijnlijk echter een paar jaar mee vooruit en zie daar het probleem van een gaming laptop.

Uit je lijstje zou ik sowieso voor de Medion gaan, de 8xxx-serie processors is fors sneller dan de 7000-serie.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WatcherZ
Croga schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:04:
[...]

Je rekent jezelf wel heel snel rijk nu. Je gaat er hierbij van uit dat de prijzen exact hetzelfde blijven. Dat doen ze niet. Mediamarkt verandert de prijzen meerdere keren per dag en het zou niet raar zijn als de prijzen over een paar weken hoger liggen dan nu.

Persoonlijk zou ik de Medion zowieso links laten liggen, net als willekeurig welke BTO. Kwalitatief zijn dat gewoon mindere laptops.
Voorheen zou ik dat ook over Acer gezegd hebben maar deze heb ik laatst in mijn handen gehad en het lijkt er op dat Acer wat stappen gemaakt heeft. Lenovo ook maar dan de andere kant op.

Puur op kwaliteit zou ik voor de Dell of de HP gaan. All things being equal zijn dat kwalitatief de betere laptops.

Ik denk dat je voor dit budget geen betere laptop gaat vinden. Zodra je er een 1050Ti in wilt ga je over de €1000 heen. En dan heb je inderdaad een betere grafische kaart. Net zo goed als dat je voor nog eens een soortgelijk bedrag extra er een 1060 in hebt liggen die nog beter is... Dat is dus echt een kwestie van wat je bereid bent te betalen.
Thanks voor je reactie. De 1050Ti ligt gewoon wat boven mijn budget. Is er enige indicatie dat de 1050Ti in het komende jaar omlaag gaat qua prijs, of is dat gissen?

Heb jij verder nog voorkeur bij de Dell of HP? De HP heeft wel een 1050 2GB, tov de Dell 1050 4GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WatcherZ
Richh schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:08:
Wacht nog een paar maandjes af tot de Radeon Vega-gebaseerde laptops komen. Zowel Intel als AMD brengt binnenkort chips uit die hierop gebaseerd zijn.

Tot die tijd is het een beetje lastig. Naar mijn mening is een GTX1050 niet heel bijzonder en moet je het inderdaad doen met medium graphics daarmee. Je wil er waarschijnlijk echter een paar jaar mee vooruit en zie daar het probleem van een gaming laptop.

Uit je lijstje zou ik sowieso voor de Medion gaan, de 8xxx-serie processors is fors sneller dan de 7000-serie.
Hier moet ik me denk ik even in verdiepen, thanks voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 17:55

Croga

The Unreasonable Man

WatcherZ schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:09:
Thanks voor je reactie. De 1050Ti ligt gewoon wat boven mijn budget. Is er enige indicatie dat de 1050Ti in het komende jaar omlaag gaat qua prijs, of is dat gissen?
Ja, de prijs zal omlaag gaan. Of er gaan andere kaarten komen en deze worden niet meer gemaakt. Of er gaan andere laptops komen met andere kaarten en andere specificaties.

Simpele regel met alles waar op Tweakers over gesproken wordt: Wachten is altijd beter. Als je het niet nú nodig hebt moet je het niet nú kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:50
WatcherZ schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:09:
[...]

Heb jij verder nog voorkeur bij de Dell of HP? De HP heeft wel een 1050 2GB, tov de Dell 1050 4GB.
1 der dezen weken heeft de mediamarkt weer de BTW vrije dagen waardoor de prijzen met gemiddeld 18% omlaag gaan. Tevens doen dan meerdere winkels mee met deze dagen. Misschien dan een laptop kopen?

Je zou ook op Amazon.de kunnen kijken. Die hebben ook vaak acties en leveren in velen gevallen naar Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WatcherZ
spijkerhoofd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:33:
[...]

1 der dezen weken heeft de mediamarkt weer de BTW vrije dagen waardoor de prijzen met gemiddeld 18% omlaag gaan. Tevens doen dan meerdere winkels mee met deze dagen. Misschien dan een laptop kopen?

Je zou ook op Amazon.de kunnen kijken. Die hebben ook vaak acties en leveren in velen gevallen naar Nederland.
Daardoor kwamen de laptops in mijn OP ook in mijn budget ;).

Ik zit nu toch te twijfelen om toch maar te wachten, tot de prijzen van 1050Ti/1060 dalen, aangezien toekomstbestendigheid wel fijn is en ik toekomstige games in ieder geval een beetje fatsoenlijk wil kunnen blijven spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalDutch
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Ik zou of voor een Dell of voor een HP gaan en bovendien zou ik voor de laatste generatie Intel Core gaan. Ik heb zelf een HP ProBook met een Intel Core i7 8550u en hij is razendsnel, superkoel (wat handig kan zijn voor gaming en wat een willekeurige HQ CPU over het algemeen niet is) en superzuinig. Een acculading gaat als ik een beetje zuinig doe 7 uur mee.

Ik zou er als ik jou was overigens niet vanuit gaan dat als je nu (of over een half jaar) een laptop koopt met een dikke videokaart, je over een jaar nog steeds alle spellen op high of ultra kunt spelen, zo werkt dat simpelweg niet met game laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:50
PascalDutch schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 20:50:
Ik zou of voor een Dell of voor een HP gaan en bovendien zou ik voor de laatste generatie Intel Core gaan. Ik heb zelf een HP ProBook met een Intel Core i7 8550u en hij is razendsnel, superkoel (wat handig kan zijn voor gaming en wat een willekeurige HQ CPU over het algemeen niet is) en superzuinig. Een acculading gaat als ik een beetje zuinig doe 7 uur mee.

Ik zou er als ik jou was overigens niet vanuit gaan dat als je nu (of over een half jaar) een laptop koopt met een dikke videokaart, je over een jaar nog steeds alle spellen op high of ultra kunt spelen, zo werkt dat simpelweg niet met game laptops.
De 8550U is lager geclocked dan de HQ variant en tevens hebben gamelaptops betere koeling dan reguliere laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WatcherZ
PascalDutch schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 20:50:

Bedankt voor je reactie.

De meeste gamelaptops in mijn prijssegment hebben echter een i5-7300HQ. Wellicht dat er in de nabije toekomst meer ix-8xxxU processors in komen, in combinatie met een 1050Ti, bijvoorbeeld?

Ik snap dat de gamevereisten steeds hoger worden, laat ik het dan houden op dat ik de games in de nabije toekomst in ieder geval nog kan spelen ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

WatcherZ schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 08:27:
[...]

Bedankt voor je reactie.

De meeste gamelaptops in mijn prijssegment hebben echter een i5-7300HQ. Wellicht dat er in de nabije toekomst meer ix-8xxxU processors in komen, in combinatie met een 1050Ti, bijvoorbeeld?

Ik snap dat de gamevereisten steeds hoger worden, laat ik het dan houden op dat ik de games in de nabije toekomst in ieder geval nog kan spelen ;).
Zoals hierboven al wordt vermeld; een U-cpu is standaard lager geklokt en heeft helemaal geen voordeel ten op zichte van een 7xxxHQ. Ja hij is iets zuiniger, maar wat merk je daar van?
Sterker nog, in verschillende benchmarks presteert de 7xxxHQ zelfs beter voor gaming. Zo'n U-cpu stoppen ze vaak in een (zakelijke) laptop, omdat de behuizing dunner is en de koeling dus minder.
Verder wordt een 1050 gpu hier afgedaan als over een half jaar nutteloos. Onzin natuurlijk, de ontwikkeling gaat echt niet zo snel. Met een 1050 kun je prima vooruit, verwacht alleen niet alle games op high/ultra te kunnen spelen, maar vaker op medium settings.
Wachten, ja dat kan. Echter, laptops met een 1060 worden echt niet opeens honderden euro's goedkoper binnenkort. Ik zou me dus nog eens goed afvragen wat je nou precies wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WatcherZ
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:17:
[...]

Zoals hierboven al wordt vermeld; een U-cpu is standaard lager geklokt en heeft helemaal geen voordeel ten op zichte van een 7xxxHQ. Ja hij is iets zuiniger, maar wat merk je daar van?
Sterker nog, in verschillende benchmarks presteert de 7xxxHQ zelfs beter voor gaming. Zo'n U-cpu stoppen ze vaak in een (zakelijke) laptop, omdat de behuizing dunner is en de koeling dus minder.
Verder wordt een 1050 gpu hier afgedaan als over een half jaar nutteloos. Onzin natuurlijk, de ontwikkeling gaat echt niet zo snel. Met een 1050 kun je prima vooruit, verwacht alleen niet alle games op high/ultra te kunnen spelen, maar vaker op medium settings.
Wachten, ja dat kan. Echter, laptops met een 1060 worden echt niet opeens honderden euro's goedkoper binnenkort. Ik zou me dus nog eens goed afvragen wat je nou precies wilt.
Ik snap het. Dit heeft alleen wel een voordeel wanneer de laptop niet voor gaming gebruikt wordt, right? (ook daar gaat die voor gebruikt worden)

Bedankt voor de info! Ja het is ook lastig.. Gamen hoeft van mij niet perse op de allerhoogste settings, ik ben nu al blij als ik gewoon de komende jaren de nieuwe games op medium settings kan spelen. En correct me if I'm wrong, maar 1050 is daar misschien dan iets te slecht voor?

Verder weet ik dat het misschien koffiedik kijken is, maar zullen de laptops met bijvoorbeeld 1050Ti nog enigszins in prijs zakken aankomende maanden?

Bedankt voor de feedback trouwens, alles wat ik hoor is zinvol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap het. Dit heeft alleen wel een voordeel wanneer de laptop niet voor gaming gebruikt wordt, right? (ook daar gaat die voor gebruikt worden)
Correct, dan gaat je accu iets langer mee ;)
Bedankt voor de info! Ja het is ook lastig.. Gamen hoeft van mij niet perse op de allerhoogste settings, ik ben nu al blij als ik gewoon de komende jaren de nieuwe games op medium settings kan spelen. En correct me if I'm wrong, maar 1050 is daar misschien dan iets te slecht voor?
In dat geval maakt een 1050 of 1050ti ook niet veel verschil. Nogmaals, medium settings kan je lang zat mee vooruit.
Verder weet ik dat het misschien koffiedik kijken is, maar zullen de laptops met bijvoorbeeld 1050Ti nog enigszins in prijs zakken aankomende maanden?
Geen idee, al zou ik zelf niet weten waarom. Vaak zie je pas prijsdalingen als er een nieuwe generatie voor de deur staat. En dat duurt nog wel even volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalDutch
  • Niet online
spijkerhoofd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 21:16:
[...]

De 8550U is lager geclocked dan de HQ variant en tevens hebben gamelaptops betere koeling dan reguliere laptops.
Waar kun jij uit afleiden hoe laag mijn 8550 is geklockt? Dit verschilt per fabrikant namelijk, zelfde geldt voor de HQ processors. Koeling van een gaming laptop is dan misschien beter, dit heeft hij ook nodig omdat er naast een CPU ook een GPU aanwezig is die de nodige warmte veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PascalDutch schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:11:
[...]

Waar kun jij uit afleiden hoe laag mijn 8550 is geklockt? Dit verschilt per fabrikant namelijk, zelfde geldt voor de HQ processors. Koeling van een gaming laptop is dan misschien beter, dit heeft hij ook nodig omdat er naast een CPU ook een GPU aanwezig is die de nodige warmte veroorzaakt.
Is gewoon een feit toch?
https://ark.intel.com/compare/122589,97456

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalDutch
  • Niet online
Welk feit wil je benadrukken? Dat HQ processors een hogere base clock hebben? Dat klopt, maar dat betekent niet per definitie dat ze sneller zijn. Zoals je kunt zien hebben de nieuwe Intel Cores een hogere turbo frequentie (4 Ghz tegen 3.80 Ghz voor een 7700 HQ).

Verder is de geheugenverwerking van de HQ iets sneller, maar ik denk dat dat in de praktijk verwaarloosbaar is. Daarnaast ondersteunt een HQ 64 GB RAM, maar dat is voor de markt waarop een U processor zich richt niet nodig.

Dus nee, er staat niet dat een HQ sneller is dan een 8e generatie U. Tevens is het ook al meerdere keren aangetoond dat deze processors ten minste gelijkwaardige snelheid en vaak nog sneller zijn dan de HQ processors. Er zijn natuurlijk dingen te bedenken dat een HQ vast sneller is, maar dat geldt ook voor de 8550U. Dat hangt ook sterk van de toepassing af denk ik.

Verder is het natuurlijk ook belangrijk om op te merken dat we het hier over 45 Watt HQ processors hebben tegenover 15 Watt U processors welke dus gelijkwaardige prestaties leveren, daar valt ook wel iets over te zeggen natuurlijk. Je krijgt nu HQ prestaties voor een U batterijduur (en bijkomende koeling en warmte).

Waarom zet je eigenlijk een Intel Core i5 (en niet onbelangrijk, 4 threads in plaats van 8 wat de 7700HQ wel heeft) 7300HQ tegenover een 8550U en niet de 7700HQ (tevens i7)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PascalDutch schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 08:20:
[...]

Welk feit wil je benadrukken? Dat HQ processors een hogere base clock hebben? Dat klopt, maar dat betekent niet per definitie dat ze sneller zijn. Zoals je kunt zien hebben de nieuwe Intel Cores een hogere turbo frequentie (4 Ghz tegen 3.80 Ghz voor een 7700 HQ).

Verder is de geheugenverwerking van de HQ iets sneller, maar ik denk dat dat in de praktijk verwaarloosbaar is. Daarnaast ondersteunt een HQ 64 GB RAM, maar dat is voor de markt waarop een U processor zich richt niet nodig.

Dus nee, er staat niet dat een HQ sneller is dan een 8e generatie U. Tevens is het ook al meerdere keren aangetoond dat deze processors ten minste gelijkwaardige snelheid en vaak nog sneller zijn dan de HQ processors. Er zijn natuurlijk dingen te bedenken dat een HQ vast sneller is, maar dat geldt ook voor de 8550U. Dat hangt ook sterk van de toepassing af denk ik.

Verder is het natuurlijk ook belangrijk om op te merken dat we het hier over 45 Watt HQ processors hebben tegenover 15 Watt U processors welke dus gelijkwaardige prestaties leveren, daar valt ook wel iets over te zeggen natuurlijk. Je krijgt nu HQ prestaties voor een U batterijduur (en bijkomende koeling en warmte).

Waarom zet je eigenlijk een Intel Core i5 (en niet onbelangrijk, 4 threads in plaats van 8 wat de 7700HQ wel heeft) 7300HQ tegenover een 8550U en niet de 7700HQ (tevens i7)?
Ik beweer ook nergens dat een 7xxxHQ-cpu sneller is? Alleen dat de standaard clockspeed van een U-cpu lager ligt. Games echter, gebruiken praktisch nooit alle cores/threads. En er zijn daarom benchmarks waarin de HQ toch net iets beter scoort voor gaming. In zijn algemeenheid zal de 8550U inderdaad net iets beter scoren.
De TS geeft aan dat in zijn prijssegment voornamelijk een i5-7300hq voorkomt. Vandaar mijn vergelijking. TS zal dit dus niet merken, behalve misschien wat in accuduur. (Zoals ik ook al aangaf)
Die 8550U is dan weer wel een stukje duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

WatcherZ schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:09:
Zoals boven vermeld, komen er een aantal laptops in aanmerking voor dit budget bij de MediaMarkt, wanneer de actie ingaat met 21% korting.
Check van tevoren wel even of de aanbieding bij de MediaMarkt ook daadwerkelijk een aanbieding is en dat MediaMarkt niet van te voren eerst de prijs heeft verhoogt, dan de korting biedt en je dus uiteindelijk net zo duur uit ben als wanneer de BTW-actie er niet is, wil nog wel eens gebeuren bij laptops en digitale camera's, de wat leukere electronica waarbij zo'n korting natuurlijk juist het interessantste voor is.

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 12-01-2018 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JR25
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:15
CH4OS schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 08:56:
[...]
Check van tevoren wel even of de aanbieding bij de MediaMarkt ook daadwerkelijk een aanbieding is en dat MediaMarkt niet van te voren eerst de prijs heeft verhoogt, dan de korting biedt en je dus uiteindelijk net zo duur uit ben als wanneer de BTW-actie er niet is, wil nog wel eens gebeuren bij laptops en digitale camera's, de wat leukere electronica waarbij zo'n korting natuurlijk juist het interessantste voor is.
Ik ben een beetje naar de 1050Ti aan het kijken. Nu is deze laptop mij ook opgevallen, voor €1099 bij de MediaMarkt. Die zou dan, wanneer de prijs zo blijft, op €908 uitkomen:

pricewatch: MSI GL62M 7REX-1269NL (LEOPARD PRO)

[ Voor 9% gewijzigd door JR25 op 12-01-2018 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hangt van de games af die je speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JR25
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:15
CH4OS schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 09:09:
Hangt van de games af die je speelt.
Ik lees graag even mee, aangezien ik nog steeds op zoek ben naar een geschikte laptop :/

[ Voor 22% gewijzigd door JR25 op 12-01-2018 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je zelf ook 'in de markt' bent voor een laptop en ook advies zoekt, is het denk ik handiger een eigen topic aan te maken, om verwarring / topickaping te voorkomen waardoor een en ander wellicht onduidelijk wordt voor andere gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WatcherZ
CH4OS schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 08:56:
[...]
Bedankt voor je input! Ja dat houd ik zeker in de gaten. Uiteindelijk is het ook mijn streven om een laptop te vinden met een 1050Ti. Was eigenlijk ook wel benieuwd of hierin een 2GB niet aan te raden is voor toekomstige games?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PascalDutch
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 08:52:
[...]

Ik beweer ook nergens dat een 7xxxHQ-cpu sneller is? Alleen dat de standaard clockspeed van een U-cpu lager ligt. Games echter, gebruiken praktisch nooit alle cores/threads. En er zijn daarom benchmarks waarin de HQ toch net iets beter scoort voor gaming. In zijn algemeenheid zal de 8550U inderdaad net iets beter scoren.
De TS geeft aan dat in zijn prijssegment voornamelijk een i5-7300hq voorkomt. Vandaar mijn vergelijking. TS zal dit dus niet merken, behalve misschien wat in accuduur. (Zoals ik ook al aangaf)
Die 8550U is dan weer wel een stukje duurder.
Ben ik met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WatcherZ
Ten behoeve van een nieuwe (game) laptop, ben ik me aan het oriënteren op een videokaart van tenminste een GTX 1050.

Nu is het voor mij de vraag wat mij uiteindelijk meer prestaties (ook gericht op de toekomst) gaat opleveren: een 1050 (4GB) vs 1050 Ti (2GB)? Ik lees dat de 1050 de 4GB nooit volledig gebruikt, maar de 1050 Ti dan eigenlijk weer over de 2GB heen kan gaan?

Bedankt voor de moeite alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:40
Ik zou nu echt niet meer gaan voor 2GB als je wilt gamen. Ligt er even aan welke spellen, maar gaat het om de huidige en toekomstige, dan wordt 2GB een beetje weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:22
Ik zou zeggen, zoek wat benchmarks en vergelijk de resultaten. Het hangt ook van de kloksnelheid van beide GPU's af.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:28
De 1050 Ti is dan weer significant sneller. Ik zit met dezelfde overwegingen. Een laptop heeft in de regel niet meer te renderen dan FHD. Je moet alleen niet in een situatie komen dat een toekomstige game niet wil starten omdat er 'maar' 2 GB geheugen is.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WatcherZ
Arunia schreef op maandag 15 januari 2018 @ 11:02:
Ik zou nu echt niet meer gaan voor 2GB als je wilt gamen. Ligt er even aan welke spellen, maar gaat het om de huidige en toekomstige, dan wordt 2GB een beetje weinig.
Bedankt voor je input. Ik mik wel op huidige en toekomstige spellen, ja.

Je zegt dat je niet meer zou beginnen aan een 2GB (1050 Ti). Dan valt de 1050 (4GB) ook automatisch af, right?

1050 Ti (4GB) zal dan genoeg zijn t.o.v. 1060?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WatcherZ
Señor Sjon schreef op maandag 15 januari 2018 @ 11:04:
De 1050 Ti is dan weer significant sneller. Ik zit met dezelfde overwegingen. Een laptop heeft in de regel niet meer te renderen dan FHD. Je moet alleen niet in een situatie komen dat een toekomstige game niet wil starten omdat er 'maar' 2 GB geheugen is.
Precies. De laptops die ik nu vind (minder dan €1000 met eventuele kortingen) hebben of een 1050 (4GB) of sporadisch een 1050Ti (2GB), waardoor de afweging lastig wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:40
Als je inderdaad weinig keuze hebt schijnt de 1050 ti ondanks de lagere hoeveelheid geheugen toch een stuk sneller te zijn en dan zou het niet gaan om maar 10 a 15 procent. Wat iemand anders ook al aangeeft, een gemiddelde laptop zal niet meer dan FHD hoeve te doen. De kans is dus groot dat je genoeg gaat hebben aan die 2GB. Dus schrap mijn vorige uitspraak. Zou toch dan eerder gaan voor de ti variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WatcherZ
Arunia schreef op maandag 15 januari 2018 @ 11:18:
Als je inderdaad weinig keuze hebt schijnt de 1050 ti ondanks de lagere hoeveelheid geheugen toch een stuk sneller te zijn en dan zou het niet gaan om maar 10 a 15 procent. Wat iemand anders ook al aangeeft, een gemiddelde laptop zal niet meer dan FHD hoeve te doen. De kans is dus groot dat je genoeg gaat hebben aan die 2GB. Dus schrap mijn vorige uitspraak. Zou toch dan eerder gaan voor de ti variant.
Dankjewel! In hoeverre acht je de 1050 Ti (2GB) voldoende voor de komende jaren? Ik hoef over een paar jaar de games niet meer op Ultra High te spelen, maar speel ze wel graag nog een klein beetje fatsoenlijk op dit systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-08 15:24

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Denk aan medium high. Vaak zal je dingen zoals draw distance, texture quality, en shadow detail lager moeten zetten ivm beschikbaar videogeheugen (met name de laatste 2).

[ Voor 7% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 15-01-2018 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Nu zijn laptopschermen wat kleiner, dus kom je ook wel weg met lager detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Het probleem kan gaan worden dat een game standaard grotere textures gaat leveren aan de videokaart ook als is de output resolutie 1920 x 1080 pixels en dan gaat het hard met de GPU RAM. Je kan je ook afvragen hoe lang de GeForce 1050 nog relevant is voor nieuwe games. Wil je op save spelen, dan kan je het beste voor een GeForce 1060 gaan (snelle variant met 1280 Cores 6GB GPU RAM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Alleen zo wordt een laptop steeds een tandje duurder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Señor Sjon schreef op maandag 15 januari 2018 @ 15:57:
Alleen zo wordt een laptop steeds een tandje duurder. ;)
Dat, het nare toetstenbord om mee te gamen, de hitte en throttling problemen, hebben mij doen te besluiten mij niet meer blind te staren op 'High End' gamen op een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:47
Ik zou niet meer voor 2GB gaan. 4GB is toch wel echt het minimale (voor recente games)

(Welke games speel je?)

Ik zou voor de 1050(Ti) gaan met 4GB indien dit mogelijk is binnen budget. Anders nog even doorsparen

[ Voor 47% gewijzigd door iCore op 15-01-2018 16:09 ]

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WatcherZ
Jumpman schreef op maandag 15 januari 2018 @ 15:51:
Het probleem kan gaan worden dat een game standaard grotere textures gaat leveren aan de videokaart ook als is de output resolutie 1920 x 1080 pixels en dan gaat het hard met de GPU RAM. Je kan je ook afvragen hoe lang de GeForce 1050 nog relevant is voor nieuwe games. Wil je op save spelen, dan kan je het beste voor een GeForce 1060 gaan (snelle variant met 1280 Cores 6GB GPU RAM).
Ja, dan stijgt het wat boven mijn budget ;). Zal het dan verder veel verschil maken tussen de 1050 Ti 2GB VS 4GB op medium settings de komende jaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WatcherZ
iCore schreef op maandag 15 januari 2018 @ 16:03:
Ik zou niet meer voor 2GB gaan. 4GB is toch wel echt het minimale (voor recente games)

(Welke games speel je?)

De 1050TI heeft 4GB, en de 1050 heeft 2GB
Games als Shadow of War, The Witcher, Dying Light, dat segment.

De 1050 Ti heeft dus ook een 2GB, waardoor mijn vraag niet makkelijk wordt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
iCore schreef op maandag 15 januari 2018 @ 16:03:

(Welke games speel je?)

De 1050TI heeft 4GB, en de 1050 heeft 2GB
Nope, er zijn dus laptops op de markt zoals de MSI GL62-serie met een 1050Ti 2GB: pricewatch: MSI GL62M 7REX-1269NL (LEOPARD PRO)
Met de BTW dagen in aantocht van 1099 voor 908 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WatcherZ
Señor Sjon schreef op maandag 15 januari 2018 @ 16:05:
[...]

Nope, er zijn dus laptops op de markt zoals de MSI GL62-serie met een 1050Ti 2GB: pricewatch: MSI GL62M 7REX-1269NL (LEOPARD PRO)
Met de BTW dagen in aantocht van 1099 voor 908 euro.
Deze laptop had ik ook op het oog, waarmee ook mijn vraag kwam over de relevantie van de 1050 Ti (2GB) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Die had ik ook al op mijn shortlist staan. :+

De versie met een 1050 TI 4GB heeft gelijk 1.199 als basisprijs pricewatch: MSI GL62M 7REX-2281NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WatcherZ
Señor Sjon schreef op maandag 15 januari 2018 @ 16:09:
Die had ik ook al op mijn shortlist staan. :+

De versie met een 1050 TI 4GB heeft gelijk 1.199 als basisprijs pricewatch: MSI GL62M 7REX-2281NL
Precies. Minpuntje blijkt alleen wel het scherm (geen IPS) te zijn? En dan ben ik nog steeds benieuwd wat de 2GB gaat doen.

[ Voor 41% gewijzigd door WatcherZ op 17-01-2018 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WatcherZ
Volgens mij zijn er geen betere laptops te vinden in deze prijsklasse na de korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:07

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit kan gewoon in Goede gaminglaptop <€1000. Merge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WatcherZ
De discussie ging eigenlijk over het verschil in de videokaarten en de bijbehorende VRAM. Voorbeelden van laptops werden in de laatste posts genoemd. Deze ''merge'' lijkt me daarom niet passend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:07

br00ky

Moderator Harde Waren
En in hoeverre past dat niet bij je oorspronkelijke vraag over welke laptop voor jou geschikt is :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Overigens is de MSI ook 850 geweest met Black Friday: https://www.alternate.nl/...ings/1362383?#showRatings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WatcherZ
br00ky schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:28:
En in hoeverre past dat niet bij je oorspronkelijke vraag over welke laptop voor jou geschikt is :)?
Omdat ik benieuwd was naar de losstaande vraag over het verschil in de specificaties van videokaarten, met de bijbehorende vram. Daarbij vraag ik niet om suggesties voor laptops, maar adviezen en informatie over dit specifieke onderwerp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Het is ook belangrijk dat de laptop een HDMI 2.0(a/b), DisplayPort 1.2 of Thunderbolt 3 of hoger connectie heeft, anders kan je niet eens fatsoenlijk een 3840 x 2160 pixels 60 Hz scherm aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Als ik kijk naar mijn gebruik, heeft dat eigenlijk nooit plaatsgevonden.

De buren hebben in september een review gemaakt van 9 laptops tot 1100 euro: https://nl.hardware.info/...-euro-review-gaming-gta-v

Alleen op UHD heeft de 1050 Ti zin lijkt wel, op FHD wordt ie door meerdere non-TI modellen verslagen.

Als je niet de allernieuwste spellen op ultra gaat spelen, zou een 1050 je ook weer jaren vooruit moeten helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WatcherZ
Señor Sjon schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:27:
Als ik kijk naar mijn gebruik, heeft dat eigenlijk nooit plaatsgevonden.

De buren hebben in september een review gemaakt van 9 laptops tot 1100 euro: https://nl.hardware.info/...-euro-review-gaming-gta-v

Alleen op UHD heeft de 1050 Ti zin lijkt wel, op FHD wordt ie door meerdere non-TI modellen verslagen.

Als je niet de allernieuwste spellen op ultra gaat spelen, zou een 1050 je ook weer jaren vooruit moeten helpen.
Ik zal geen extern scherm aansluiten op mijn laptop. Verder ben ik tevreden met high settings voor nu, medium in de toekomst. Dat betekent echter toch niet dat de 1050 4B interessanter wordt dan de 1050 Ti 2GB..

[ Voor 4% gewijzigd door WatcherZ op 16-01-2018 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WatcherZ
Momenteel lijkt mij onderstaande laptop aanzienlijk beter dan de MSI:

pricewatch: Acer Nitro 5 AN515-51-76CN
Met onder andere een grotere SSD en een 4GB Ti.

Meningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-08 19:26

hmr

WatcherZ schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:08:
Momenteel lijkt mij onderstaande laptop aanzienlijk beter dan de MSI:

pricewatch: Acer Nitro 5 AN515-51-76CN
Met onder andere een grotere SSD en een 4GB Ti.

Meningen?
Interessant! Alleen even kijken of het scherm degelijk is, en de bouwkwaliteit. Zeker met de BTW-actie die er aankomt voor mij ook interessant.

Ben zelf namelijk, zonder dat ik het topic wil kapen, opzoek naar een leuke laptop die ik naast mijn desktop pc kan gebruik in en om het huis voor werk/browsen en op zijn tijd een spelletje als WoW/CSGO/GTA. Gewoon een extra systeem en dan is 1000 euro een mooi budget!

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
https://www.ultrabookreview.com/16445-acer-nitro-5-review/ hier zijn ze er niet heel lyrisch over. Zeker onder belasting veel herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WatcherZ
hmr schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:17:
[...]

Interessant! Alleen even kijken of het scherm degelijk is, en de bouwkwaliteit. Zeker met de BTW-actie die er aankomt voor mij ook interessant.

Ben zelf namelijk, zonder dat ik het topic wil kapen, opzoek naar een leuke laptop die ik naast mijn desktop pc kan gebruik in en om het huis voor werk/browsen en op zijn tijd een spelletje als WoW/CSGO/GTA. Gewoon een extra systeem en dan is 1000 euro een mooi budget!
Precies! Met korting zou die dan op 990 uitkomen, wat mij een mooi bedrag lijkt voor een 1050 Ti 4GB met een flinke ssd + hdd.

Voor 83(!) euro meer kom je dan weer uit op de: pricewatch: Lenovo Legion Y720-15IKB (80VR0094MH)

€1073
- 1060 6GB
- 128GB SSD + 1TB HDD
- Thunderbolt 3 + DisplayPort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WatcherZ
Señor Sjon schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:19:
https://www.ultrabookreview.com/16445-acer-nitro-5-review/ hier zijn ze er niet heel lyrisch over. Zeker onder belasting veel herrie.
Dit merkte ik ook op, wel zit hij behoorlijk onder de prijs tov concurrenten. Zie ook mijn vorige post, met een zeer goed(?) alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Zo kan je telkens 100 euro omhoog. Ik neig eerder de andere kant op. :P

http://www.mediamarkt.nl/...-g3-572-75y3-1543782.html kan dan ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:56

DonJunior

NO Moderator

En zoiets dan.. je kan er ook zelf natuurlijk een wat grotere SSD in zetten .. scheelt ook weer wat geld als je het zelf doet.
https://www.laptopshop.nl...20-15ikbn-80wk00xymh.html

https://www3.lenovo.com/n...Legion-Y520/p/88GMY500808

Heb zelf nog een Lenovo ideapad 700 *geen y, Zelf een grotere SSD in gezet en speel ook gewoon prima PUBG mee. Zit een gtx950 in maar het ding loopt prima voor FullHD games. Zeker, je kan niet alles op Ultra zetten maar daar heb ik een pc voor.

[ Voor 42% gewijzigd door DonJunior op 17-01-2018 14:05 ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WatcherZ
Señor Sjon schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:01:
Zo kan je telkens 100 euro omhoog. Ik neig eerder de andere kant op. :P

http://www.mediamarkt.nl/...-g3-572-75y3-1543782.html kan dan ook nog.
Klopt ;). Maar die 83 euro meer wordt eigenlijk al meer dan gerechtvaardigd door de GPU. Daarnaast een Thunderbolt, Displayport, beter(?) scherm en minder geluid lijkt me niet verkeerd :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WatcherZ
DonJunior schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:03:
En zoiets dan.. je kan er ook zelf natuurlijk een wat grotere SSD in zetten .. scheelt ook weer wat geld als je het zelf doet.
https://www.laptopshop.nl...20-15ikbn-80wk00xymh.html

https://www3.lenovo.com/n...Legion-Y520/p/88GMY500808

Heb zelf nog een Lenovo ideapad 700 *geen y, Zelf een grotere SSD in gezet en speel ook gewoon prima PUBG mee. Zit een gtx950 in maar het ding loopt prima voor FullHD games. Zeker, je kan niet alles op Ultra zetten maar daar heb ik een pc voor.
Had ik ook gezien, je levert er alleen wel aardig wat voor in voor die 100/150 euro. Dat relatief kleine budget extra levert volgens heel veel meer op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

WatcherZ schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:10:
[...]

Had ik ook gezien, je levert er alleen wel aardig wat voor in voor die 100/150 euro. Dat relatief kleine budget extra levert volgens heel veel meer op?
Het kopen van een systeem met een 950/960 raad ik je op dit moment zeer af. Zeker met het oog op de toekomst. Een 1050 serie heeft significant meer toekomstwaarde...

En deze dan?

https://www3.lenovo.com/n...me=&transMessageFlag=true

Lijkt mij een goede deal!

[ Voor 15% gewijzigd door hmr op 17-01-2018 14:19 ]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WatcherZ
hmr schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:14:
[...]

Het kopen van een systeem met een 950/960 raad ik je op dit moment zeer af. Zeker met het oog op de toekomst. Een 1050 serie heeft significant meer toekomstwaarde...

En deze dan?

Verkeerde link :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior

DonJunior

NO Moderator

hmr schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:14:
[...]

En deze dan?

De tweede link uit mijn post bevat een 1050 toch?

Overigens werkt je link inderdaad niet, deze stuurt je door naar jouw winkelwage.. en die kunnen wij natuurlijk niet inzien (iets met cookies enzo) ;)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

DonJunior schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:11:
[...]

De tweede link uit mijn post bevat een 1050 toch?

Overigens werkt je link inderdaad niet, deze stuurt je door naar jouw winkelwage.. en die kunnen wij natuurlijk niet inzien (iets met cookies enzo) ;)
Ik zag daar een Legion Y520 15 - i7-8GB-1TB+128GB SSD PCIe - Zwart + 1060 6 GB voor 1050 euro. Lijkt een goede deal.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior

DonJunior

NO Moderator

hmr schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:15:
[...]

Ik zag daar een Legion Y520 15 - i7-8GB-1TB+128GB SSD PCIe - Zwart + 1060 6 GB voor 1050 euro. Lijkt een goede deal.
Die Legion Y520 die link ik inderdaad in de 2e link. Die kun je zelf nog verder samenstellen.. en dan kom je waarschijnlijk ook op de jouwe ;)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WatcherZ
@DonJunior @hmr Die ziet er inderdaad erg goed uit. Een 1060 (wel Max Q) voor die prijs vind je niet zo snel.

Wat zijn de verschillen met de laptop die ik noemde? pricewatch: Lenovo Legion Y720-15IKB (80VR0094MH)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:03

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Laptops met goede prestaties.
https://laptopzelfsamenstellen.nl/cat/laptop-samenstellen/
Neem eens een kijkje op deze website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:22
Zo... Die legion Y520 met 1060GTX core i7 + ssd ga je echt niet goedkoper vinden. Besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WatcherZ
Wouter Lucassen schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 17:28:
Zo... Die legion Y520 met 1060GTX core i7 + ssd ga je echt niet goedkoper vinden. Besteld :)
En wat is het verschil met de pricewatch: Lenovo Legion Y720-15IKB (80VR0094MH) ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Minder ruimteschip build, geen Q gpu en stuk duurder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WatcherZ
Wouter Lucassen schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 17:41:
[...]

Minder ruimteschip build, geen Q gpu en stuk duurder?
Enige verschil is de 128 GB SSD, en de 1060 Max Q is minder dan de 1060? Zit tussen de 1050Ti en de 1060 in.

Met de mediamarkt actie komt die nagenoeg op dezelfde prijs.

[ Voor 6% gewijzigd door WatcherZ op 17-01-2018 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
WatcherZ schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 18:41:
[...]

Enige verschil is de 128 GB SSD, en de 1060 Max Q is minder dan de 1060? Zit tussen de 1050Ti en de 1060 in.

Met de mediamarkt actie komt die nagenoeg op dezelfde prijs.
True hoewel het verschil tussen de 1060 en 1060 Max Q erg klein is, maar het verschil tussen de 1050ti en 1060 Max Q erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WatcherZ
Wouter Lucassen schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 18:49:
[...]

True hoewel het verschil tussen de 1060 en 1060 Max Q erg klein is, maar het verschil tussen de 1050ti en 1060 Max Q erg groot.
Dat wel, maar het is in principe voor dezelfde prijs. Kan je de link sturen van jouw desbetreffende? Overzicht is nogal onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
WatcherZ schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 18:54:
[...]

Dat wel, maar het is in principe voor dezelfde prijs. Kan je de link sturen van jouw desbetreffende? Overzicht is nogal onduidelijk.
Ik heb 1050 euro betaald. Ik kan niet echt goed linken. Je moet het basis model eerst selecteren en dan zie je meerdere opties.
Pagina: 1 2 3 Laatste