Ik lees de voorwaarden niet

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 21.022 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

MadMarine schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:52:
[...]

Benzine wordt ook met een literprijs aangeboden. Het land zou te klein zijn als we vanaf morgen alles naar boven af zouden ronden op hele liters... ;)
Overigens is dat (volgens mij) niet het geval bij Zoofy, met uitzondering van het eerste uur, maar dat noemen ze er dan weer niet direct bij. Probeer het anders zelf ook eens ;)
En weet je ook wat er allemaal in zo'n literprijsje zit? Je betaalt namelijk niet enkel voor de brandstof!
*mind blown*
Moeten ze dat ook even allemaal duidelijk maken voor je? :F
Daarbij geldt er bij onbemande tankstations ook vaak een minimale volume afname van ten minste 2 liter. Wist je waarschijnlijk ook niet.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
MadMarine schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:23:
[...]

Tof dat je reageert. Zo'n bericht als dit heeft zeker ook niet mijn voorkeur, maar ik heb de afgelopen week inmiddels al een paar keer contact gehad met de vakman, en inmiddels al met 3 (!!) medewerkers van jullie servicedesk per telefoon en e-mail. Als ik daar keer op keer alleen maar tegen onbegrip stuit dan blijven er voor mij weinig andere opties over dan dit.

De kern van het probleem is dat er op jullie website (bij mij) verwachtingen worden geschept die (voor mij) niet waargemaakt worden. Dat is niet waar of onwaar, maar een gevoel dat ik heb gekregen. De website lijkt nu heel duidelijk, maar in de voorwaarden blijkt het toch allemaal iets genuanceerder te zijn. Ik hoop daarom dat je in ieder geval iets aan de kreten op de website kunt doen.
Niet aanvallend bedoeld maar kan je het nu niet gewoon een keer laten zitten? Er wordt hier ontzettend veel gereageerd met uitleg waar het fout is gegaan, dat je ook de voorwaarden/FAQ had kunnen lezen en daarbovenop krijg je ook nog eens een hele mooie uitleg en handreiking van Yannick en lijk je het laatste woord te moeten hebben. Laat het nu aub eens gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-08 15:23
SayWhatAgain! schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:05:
[...]

En weet je ook wat er allemaal in zo'n literprijsje zit? Je betaalt namelijk niet enkel voor de brandstof!
*mind blown*
Moeten ze dat ook even allemaal duidelijk maken voor je? :F
Daarbij geldt er bij onbemande tankstations ook vaak een minimale volume afname van ten minste 2 liter. Wist je waarschijnlijk ook niet.
Leuk dat je het probeert, maar bij brandstof is het vooraf helemaal duidelijk wat je betaalt, namelijk de literprijs * het aantal liters. Bij Zoofy is het dus blijkbaar niet zo eenvoudig. Daarom is het voor jou ook niet zo'n goed voorbeeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
Wren schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:45:
[...]

Niet aanvallend bedoeld maar kan je het nu niet gewoon een keer laten zitten? Er wordt hier ontzettend veel gereageerd met uitleg waar het fout is gegaan, dat je ook de voorwaarden/FAQ had kunnen lezen en daarbovenop krijg je ook nog eens een hele mooie uitleg en handreiking van Yannick en lijk je het laatste woord te moeten hebben. Laat het nu aub eens gaan.
Ik ben juist heel blij met alle reacties en voor mij is het nu ook wel klaar. Maar stel nou dat je gelijk hebt, is dit dan iets wat je tegen iemand moet zeggen die altijd het laatste woord moet hebben? :+

[ Voor 7% gewijzigd door MadMarine op 04-01-2018 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
MadMarine schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:52:
[...]

Leuk dat je het probeert, maar bij brandstof is het vooraf helemaal duidelijk wat je betaalt, namelijk de literprijs * het aantal liters. Bij Zoofy is het dus blijkbaar niet zo eenvoudig. Daarom is het voor jou ook niet zo'n goed voorbeeld ;)
Bij Zoofy is het ook perfect duidelijk, als jij immers de FAQ en/ of de voorwaarden had gelezen had je kunnen zien dat je op 75 euro uitkwam.

Dat er nu toevallig een foutje op de website stond heeft er zelfs voor gezorgd dat het totaalbedrag lager is dan eigenlijk de bedoeling was. Tevens is door @Sp00n aangegeven dat er inderdaad fouten zijn gemaakt, waaronder de klantenservice en de drukfout op de website en geeft hij je een mooie aanbieding... Nog steeds is het niet genoeg, wat wil je bereiken?

[ Voor 5% gewijzigd door xh3adshotx op 04-01-2018 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarine
xh3adshotx schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:02:
[...]

Bij Zoofy is het ook perfect duidelijk, als jij immers de FAQ en/ of de voorwaarden had gelezen had je kunnen zien dat je op 75 euro uitkwam.

Dat er nu toevallig een foutje op de website stond heeft er zelfs voor gezorgd dat het totaalbedrag lager is dan eigenlijk de bedoeling was. Tevens is door @Sp00n aangegeven dat er inderdaad fouten zijn gemaakt, waaronder de klantenservice en de drukfout op de website en geeft hij je een mooie aanbieding... Nog steeds is het niet genoeg, wat wil je bereiken?
Zoals ik net al zei: ik ben superblij met die handreiking. Wat mij betreft is het klaar hoor ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
MadMarine schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:04:
[...]

Zoals ik net al zei: ik ben superblij met die handreiking. Wat mij betreft is het klaar hoor ;)
Zet dat dan ook in de TS met een edit erbij, want deze clickbait titel gaat nog jaren gevonden worden door iedereen die op Zoofy zoekt. Die lezen echt niet tot de zoveelste pagina om te zien dat @Sp00n zo'n net antwoord geeft.
Overigens is het absoluut geen misleiding wat Zoofy doet, dus wat mij betreft riekt dit hele topic naar smaad, zeker omdat je het op meerdere forums neerpleurt.
Smaad is namelijk het opzettelijk iemands eer of goede naam aanranden door telastelegging van een bepaald feit, met het doel om daaraan ruchtbaarheid te geven.
Bron: http://www.wetrecht.nl/smaad/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

MadMarine schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:04:
[...]

Maar lees nog eens je eigen topicstart terug. Daarin zie ik "misleiding", "WTF", "verbolgen", "waarschuwen voor bizarre praktijken".

Moet je dat niet een beetje nuanceren, nu een groot deel hiervan komt door je eigen onwetendheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:42
Afbeeldingslocatie: https://pasteboard.co/images/H1o1Db2.png/download

Als ik hier kijk (op zoofy site) staat er ook dat een stopcontact plaatsten een uur kan duren.

[ Voor 7% gewijzigd door Batavia op 04-01-2018 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
orf schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:10:
[...]

Maar lees nog eens je eigen topicstart terug. Daarin zie ik "misleiding", "WTF", "verbolgen", "waarschuwen voor bizarre praktijken".

Moet je dat niet een beetje nuanceren, nu een groot deel hiervan komt door je eigen onwetendheid?
Ik zou het graag willen nuanceren, maar de OP is gelockt door een admin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
MadMarine schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 18:04:
Ik zou het graag willen nuanceren, maar de OP is gelockt door een admin...
Klik even op "Rapporteer" bovenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakesushi
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-08-2020
75 euro vind ik nog meevallen.
Wij rekenen 75 euro voorrijdkosten en dan 92 euro per uur met minimaal 1 uur, dus als wij binnen 5 min klaar zijn dan betaal je een uur.

Je zeurt over de kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timoth
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-09 21:00
Sakesushi schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 18:58:
75 euro vind ik nog meevallen.
Wij rekenen 75 euro voorrijdkosten en dan 92 euro per uur met minimaal 1 uur, dus als wij binnen 5 min klaar zijn dan betaal je een uur.

Je zeurt over de kosten.
Dit is dan wel weer het andere uiterste, €167 voor 5 minuten werk. ZZP'er met klantbindingsangst? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 19:36
Leuk dat jullie allemaal MadMarine afzeiken maar laten even even reëel zijn.

Stop contact in een meterkast? Stop eruit/ automaat uit, stukje draad, stukje pijp, wandcontactdoos, laten we eens gek doen 4 muurpluggen, aansluiten, klaar.

En dan 225 vragen?

Ga je schamen.

Voorrij kosten? dan moet je ophouden om klusjes aan te nemen in Maastricht terwijl je uit Groningen komt.

Natuurlijk maakt Zoofy handig gebruik van de onkunde van mensen van zowel de klant als de vakman, en verschuilen zich achter handig opgestelde voorwaarden.

Maar als "vakman" moet je toch de ogen uit kop schamen als je zo met een klant om gaat.

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:31
BroederM schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 23:31:
Leuk dat jullie allemaal MadMarine afzeiken maar laten even even reëel zijn.

Stop contact in een meterkast? Stop eruit/ automaat uit, stukje draad, stukje pijp, wandcontactdoos, laten we eens gek doen 4 muurpluggen, aansluiten, klaar.

En dan 225 vragen?

Ga je schamen.

Voorrij kosten? dan moet je ophouden om klusjes aan te nemen in Maastricht terwijl je uit Groningen komt.

Natuurlijk maakt Zoofy handig gebruik van de onkunde van mensen van zowel de klant als de vakman, en verschuilen zich achter handig opgestelde voorwaarden.

Maar als "vakman" moet je toch de ogen uit kop schamen als je zo met een klant om gaat.
Je leest niet. Er wordt geen 225 gerekend, maar 75. Het uurtarief is 75 en dat betaal je ook als je 20 minuten afneemt. Als je die 20 minuten dan weer zou omrekenen naar een vol uur is het uurtarief idd 225 euro, maar dat staat niet op de factuur.

Reistijd, diesel, stukje draad, stukje pijp, contactdoos, 20 minuten werk, 75 euro. Als je dat er niet voor over hebt moet je de klus niet uitbesteden maar voor 20 euro zelf het materiaal in de bouwmarkt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
_JGC_ schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 23:35:
[...]

Je leest niet. Er wordt geen 225 gerekend, maar 75. Het uurtarief is 75 en dat betaal je ook als je 20 minuten afneemt. Als je die 20 minuten dan weer zou omrekenen naar een vol uur is het uurtarief idd 225 euro, maar dat staat niet op de factuur.

Reistijd, diesel, stukje draad, stukje pijp, contactdoos, 20 minuten werk, 75 euro. Als je dat er niet voor over hebt moet je de klus niet uitbesteden maar voor 20 euro zelf het materiaal in de bouwmarkt halen.
Serieus?
225 of 75 euro maakt me geen biet uit. 20 minuten werk (wat ik veel vind, zegt wat over de "vakmanskunst")
En dan 75 euro rekenen.
Deze "vakman" ruikt bloed en melkt het uit.
Ik ben het er volledig mee eens dat zijn volledige naam en bedrijf uit het topic verwijderd zijn maar stiekem vraag ik mij af of deze persoon wel papieren heeft.

Natuurlijk kan je zeggen dan moet je het uitbesteden, maar dan lees jij niet aangezien ik al zei, sommige mensen zijn gewoon niet zo handig.
Maar dat is geen reden voor een "vakman" om hier misbruik van te maken.
Voor jou is je werk ook een eitje, voor mij is dit waarschijnlijk abracadabra.
(waarschijnlijk weet jij ook niet waar je moet beginnen als iemand onder het bloed een SEH word opgegooid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:20

WouterG

Dit is geen ondertitel

BroederM schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 23:45:
[...]

Serieus?
225 of 75 euro maakt me geen biet uit. 20 minuten werk (wat ik veel vind, zegt wat over de "vakmanskunst")
En dan 75 euro rekenen.
[..]
Had de vakman nu 24 woningen op een rij gehad met dezelfde werkzaamheden dan had je al iets meer gelijk gehad maar het blijft niet bij die 20 minuten werk. Je kunt nu eenmaal geen 24 klusjes van 20 minuten doen op een dag. Er zit altijd een stukje overhead (reistijd, inkopen/ophalen materialen, factureren en andere administratie etc.) op, bij kleine klussen verrekenen ze die door het eerste uur te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
@BroederM Er wordt niks uitgemolken, er wordt vantevoren een bedrag afgesproken, maar die afspraak wordt niet gelezen. De vakman ruikt geen bloed, die schrijft gewoon volgens afspraak 1 uur. Of ie dat in 10 minuten doet of in 45 minuten moet ie zelf weten.
Persoonlijk heb ik liever een vakman die in 20 minuten tijd de boel goed aansluit en de boel netjes achterlaat dan eentje die in 10 minuten de hele zooi afraffelt en snel doorgaat naar de volgende klant, dat uur heeft ie nml toch al binnen en elke minuut korter is winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

BroederM schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 23:45:
[...]

Serieus?
En dan 75 euro rekenen.
Deze "vakman" ruikt bloed en melkt het uit.
Ik ben het er volledig mee eens dat zijn volledige naam en bedrijf uit het topic verwijderd zijn maar stiekem vraag ik mij af of deze persoon wel papieren heeft.
Oh? Jij rijdt in je eigen tijd en op eigen kosten 27 kilometer (volgens de TS) naar het adres toe waar je in een paar minuten even een stopcontact plaatst en rijdt daarna weer in je eigen tijd terug naar je werkplaats? Alleen al met de reistijd zal 'ie een goeie 30-40 minuten bezig zijn geweest, komt nog benzine, materiaalkosten en uurloon bij. En voordat je dezelfde aanname maakt als de TS: dat die kosten in de prijs zijn inbegrepen wil niet zeggen dat je er niet voor betaalt. Het wil zeggen dat het in de deal erbij zit en je niet voor extra kosten komt te staan.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
_JGC_ schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 00:01:
@BroederM Er wordt niks uitgemolken, er wordt vantevoren een bedrag afgesproken, maar die afspraak wordt niet gelezen. De vakman ruikt geen bloed, die schrijft gewoon volgens afspraak 1 uur. Of ie dat in 10 minuten doet of in 45 minuten moet ie zelf weten.
Persoonlijk heb ik liever een vakman die in 20 minuten tijd de boel goed aansluit en de boel netjes achterlaat dan eentje die in 10 minuten de hele zooi afraffelt en snel doorgaat naar de volgende klant, dat uur heeft ie nml toch al binnen en elke minuut korter is winst.
Als je een vakman bent en je leest dat de opdracht is om een wandcontactdoos in een meterkast te maken, en je mag daar minimaal 75 euro voorschrijven en je rijd daar 27 km voor. Volgens mij ruik je dan bloed.

Persoonlijk heb ik liever een vakman die geen 20 minuten nodig heeft voor z'n klusje maar toch de boel goed aansluit en netjes achterlaat. Aangezien iemand die voor dit klusje 20 minuten nodig heeft geen vakman is.
NMe schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 00:04:
[...]

Oh? Jij rijdt in je eigen tijd en op eigen kosten 27 kilometer (volgens de TS) naar het adres toe waar je in een paar minuten even een stopcontact plaatst en rijdt daarna weer in je eigen tijd terug naar je werkplaats? Alleen al met de reistijd zal 'ie een goeie 30-40 minuten bezig zijn geweest, komt nog benzine, materiaalkosten en uurloon bij. En voordat je dezelfde aanname maakt als de TS: dat die kosten in de prijs zijn inbegrepen wil niet zeggen dat je er niet voor betaalt. Het wil zeggen dat het in de deal erbij zit en je niet voor extra kosten komt te staan.
Euh, nee want wie rijdt er in hemelsnaam 27km voor een wandcontactdoos? Iemand die bloed ruikt of iemand die op zelfde route nog meer klusjes heeft.
Misschien is dat de reden dat deze "vakman" op Zoofy zijn geld verdient en geen ondernemer is.

Ik weet niet in welk gat de TS woont of waarom hij ruzie heeft met zn lokale elektricien. Maar hier doen de lokale ondernemers nog slim.
Dus een wandcontactdoos plaatsen is max 10 minuten rijden, dan reken je een kleine prijs zodat je terug mag komen om een volledige nieuwe groepenkast te plaatsen (aangezien je het advies heb gegeven dat die oude, welke met paperclips op de been word gehouden, wel vervangen mocht worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja je ging ervanuit dat die man voor 25 euro het werk doet.
Best normaal hoor als het een vage kennis of iemand lokaal is.

75 euro doet wel pijn ja. Lijkt me dat Zoofy gewoon zon pauper tussen persoon is met een mooie website en marketing lingo, ze vangen letterlijk gratis geld op als bemiddelaar. Als ze goed waren hadden ze een lokale persoon gestuurd die minder dan 10/15 minuten reistijd heeft, gebaseerd op je adress and de scope of work.

Maar nee ze hebben een mooie fancy website in de aanbieding met mooie lokkertjes en hele kleine lettertjes met de daadwerkelijke voorwaardes in een cryptisch taaltje.

Zoofy is een van de zoveelste nederlandse lucratieve manieren om geld van mensen af te ronselen, zowel klanten als die vakmannen.

[ Voor 154% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2018 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:41
[...]

Ze hebben een foutje gemaakt en toegegeven, en daarbij heb je niet teveel betaald.

Alles was ook duidelijk van te voren als je iets verder had gekeken dan je neus lang is. Je hebt nu genoeg gehuild en geklaagd in dit topic, en je wordt gematst bij je volgende klus terwijl je daar totaal geen recht op heb. Move on....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
BroederM schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 01:15:
[...]

Als je een vakman bent en je leest dat de opdracht is om een wandcontactdoos in een meterkast te maken, en je mag daar minimaal 75 euro voorschrijven en je rijd daar 27 km voor. Volgens mij ruik je dan bloed.

Persoonlijk heb ik liever een vakman die geen 20 minuten nodig heeft voor z'n klusje maar toch de boel goed aansluit en netjes achterlaat. Aangezien iemand die voor dit klusje 20 minuten nodig heeft geen vakman is.

[...]

Euh, nee want wie rijdt er in hemelsnaam 27km voor een wandcontactdoos? Iemand die bloed ruikt of iemand die op zelfde route nog meer klusjes heeft.
Misschien is dat de reden dat deze "vakman" op Zoofy zijn geld verdient en geen ondernemer is.

Ik weet niet in welk gat de TS woont of waarom hij ruzie heeft met zn lokale elektricien. Maar hier doen de lokale ondernemers nog slim.
Dus een wandcontactdoos plaatsen is max 10 minuten rijden, dan reken je een kleine prijs zodat je terug mag komen om een volledige nieuwe groepenkast te plaatsen (aangezien je het advies heb gegeven dat die oude, welke met paperclips op de been word gehouden, wel vervangen mocht worden)
Ik woon in het gat Arnhem. Op google maps krijg ik zo'n 20 hits binnen straal 5 km als ik een elektricien zoek. Reistijd leek mij dan eigenlijk ook niet zo'n issue ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
RemcoDelft schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 18:05:
[...]

Klik even op "Rapporteer" bovenaan.
Gisteren al gedaan... Hoe lang duurt het ongeveer voor zo'n verzoekje wordt opgepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-06 08:30
[...]

Dit is niet juist, bij de meeste benzinestations staat een minimale afleverhoeveelheid 2 of 5 liter.

Dit werkt precies zoals het 1e uur van Zoofy, zit je eronder dan betaal je voor het minimum. Dus als er 'minimum afleverhoeveelheid 5 liter' staat en je tankt er 4 liter, dan betaal je toch voor die 5 liter. Ik weet uit persoonlijke ervaringen dat dit niet voor elke pomp geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
BroederM schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 01:15:
[...]

[...]

Bedankt voor je reactie en steun.

Zoals @Pat911 al noemt hadden we dit eigenlijk al een beetje afgesloten, maar toch even voor de duidelijkheid: ik heb niet het idee dat de vakman slecht, langzaam of onkundig werk heeft geleverd. Die 20 minuten was echt maximaal de tijd tussen het moment dat hij aan kwam rijden en weer weg reed. Het is hem hooguit aan te rekenen in klantvriendelijkheid dat hij voor een uur betaald wordt, en al na 20 minuten vertrekt zonder te noemen dat er nog 40 minuten over zijn.
En het was zelfs nog iets minder werk dan jij dacht, want het waren slechts 2 zelftappende schroefjes in een houten achterplaat ;)

Wat mij vooral verbaasde was dat er voor deze max 20 minuten werk het volledige uur wordt berekend, en dat hier ondanks claims op de website ook reis- en materiaalkosten bij genoemd worden. Dat is mijn eigen schuld. Ik had de informatie in hun "webshop" niet klakkeloos voor waar aan moeten nemen, maar eerst de FAQ en voorwaarden grondig door moeten lezen.

Dit is geëscaleerd door de onprofessionele reactie van de "klantenblijmakers" van Zoofy toen ik om uitleg vroeg. De reactie van Zoofy in dit topic is wel helemaal top, en hun handreiking ook. Maar ik hoop vooral dat ze iets kunnen doen aan de misleidende/onvolledige informatie op hun website én de kundigheid van hun servicedesk, en daar wordt ook aan gewerkt volgens @Sp00n. Dan beloof ik dat ik voortaan beter alle kleine lettertjes zal lezen ;)

Wat ik achteraf gezien nog wel opvallend vindt is dat Zoofy een vakman naar mij toestuurt die daar 27 minuten / 25 minuten voor moet rijden, terwijl er echt tientallen vakmannen dichterbij wonen/werken. Ook voor het milieu zou het niet verkeerd zijn om daar wat meer aandacht aan te besteden...

PS: sinds ik dit topic heb geplaatst is het uurtarief voor deze klus op Zoofy met €6 verlaagd... Toeval? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
A-Jay schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 08:55:
[...]

Dit is niet juist, bij de meeste benzinestations staat een minimale afleverhoeveelheid 2 of 5 liter.

Dit werkt precies zoals het 1e uur van Zoofy, zit je eronder dan betaal je voor het minimum. Dus als er 'minimum afleverhoeveelheid 5 liter' staat en je tankt er 4 liter, dan betaal je toch voor die 5 liter. Ik weet uit persoonlijke ervaringen dat dit niet voor elke pomp geld ;)
Er hangt altijd zo'n stickertje op de pomp, zodat je niet eerst de algemene voorwaarden van het tankstation hoeft te lezen. Zo'n stickertje ontbreekt bij Zoofy.

Ook vind ik een minimale afname van 2 of 5 liter zeer redelijk als je weet dat je een veelvoud daarvan kunt tanken in je auto. Bij Zoofy (en de vakman trouwens ook) weet men ook hoe lang er gemiddeld over hun klussen gedaan wordt, en ook dat dit veel korter dan een uur is (daarom hebben ze bij veel kleine klussen vaste prijsafspraken). Toch kiezen ze ervoor om minimaal een heel uur te berekenen. Als je dit weer terug trekt naar de benzine vergelijking dan zou de minimale afname bijvoorbeeld 80 liter worden... :D

Maar genoeg over deze zinloze vergelijking ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Laatst online: 21:24
Maar je kunt toch ook een klusjesman een hele week bezig zetten thuis? Dan lijkt me een minimum afname van 1 uur niet slecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A-Jay
MadMarine schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 09:07:
[...]

Er hangt altijd zo'n stickertje op de pomp, zodat je niet eerst de algemene voorwaarden van het tankstation hoeft te lezen. Zo'n stickertje ontbreekt bij Zoofy.

Ook vind ik een minimale afname van 2 of 5 liter zeer redelijk als je weet dat je een veelvoud daarvan kunt tanken in je auto. Bij Zoofy (en de vakman trouwens ook) weet men ook hoe lang er gemiddeld over hun klussen gedaan wordt, en ook dat dit veel korter dan een uur is (daarom hebben ze bij veel kleine klussen vaste prijsafspraken). Toch kiezen ze ervoor om minimaal een heel uur te berekenen. Als je dit weer terug trekt naar de benzine vergelijking dan zou de minimale afname bijvoorbeeld 80 liter worden... :D

Maar genoeg over deze zinloze vergelijking ;)
Het is geen zinloze vergelijking. Het maakt juist het probleem kraakhelder :)

Jij denkt als een automobilist, net als veel andere mensen die vinden 5 liter weinig en logisch minimum. Zo vinden veel mensen in de dienst verlening een minimum van een uur ook heel logisch. Als je een voertuig hebt met een tankinhoud van 6 liter is 5 eigenlijk wel heel veel :)

Maar de vergelijking is dus correct, het probleem is alleen dat het stickertje met het minimum op de website moeilijk te vinden is, alsof die op de achterkant van de pomp is geplakt.

Leerpuntje voor Zoofy zet bij het bevestigen van de opdracht dat stickertje erbij en alle onduidelijkheid is opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarine
br men schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 09:13:
Maar je kunt toch ook een klusjesman een hele week bezig zetten thuis? Dan lijkt me een minimum afname van 1 uur niet slecht.
De minimum afname is het probleem niet. Zelfs de prijs is het probleem niet. De verwachting die gecreëerd wordt dat je minder betaalt wanneer jouw (kleine) klus korter duurt is het probleem.

Zoofy heeft een overzichtelijke website waar elk help-mijn-man-is-klusser-figuur gemakkelijk elke denkbare klus kan laten fixen. Dit zijn geen mensen die dagelijks met de dienstverlening te maken hebben, en die dus niet weten wat er daar wel of niet gebruikelijk is. Daarom hebben ze een soort webshop waarin je gewoon je klus als een soort product kunt aanklikken voor een kant-en-klare prijs. Ik denk alleen dat het nog net iets duidelijker en klantvriendelijker kan dan wat ze nu al hebben.

En de oplossing is ook heel simpel: zet bij alle kleine klussen er direct in die webshop bij dat het minimaal €75 kost, en niet ergens achteraf in de FAQ of in de voorwaarden.

[ Voor 11% gewijzigd door MadMarine op 05-01-2018 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarine
A-Jay schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 09:24:
[...]

Jij denkt als een automobilist, net als veel andere mensen die vinden 5 liter weinig en logisch minimum. Zo vinden veel mensen in de dienst verlening een minimum van een uur ook heel logisch. Als je een voertuig hebt met een tankinhoud van 6 liter is 5 eigenlijk wel heel veel :)

Maar de vergelijking is dus correct, het probleem is alleen dat het stickertje met het minimum op de website moeilijk te vinden is, alsof die op de achterkant van de pomp is geplakt.

Leerpuntje voor Zoofy zet bij het bevestigen van de opdracht dat stickertje erbij en alle onduidelijkheid is opgelost.
Yes! Jij snapt het! Mijn leven is compleet O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
br men schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 09:13:
Je kunt ook een zwembad vullen met benzine voor als de apocalyps uitbreekt, dan is een minimum afname van 80 liter ook niet slecht...
De minimum afname moet natuurlijk wel in verhouding staan tot een normale afname voor een bepaald product. In dit geval is de minimum afname 3x het product ;)

[ Voor 4% gewijzigd door MadMarine op 05-01-2018 09:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

A-Jay schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 09:24:
[...]

Dat kan zo zijn, maar als jij gebruik maakt van een dienst waarbij je minimaal 10 liter moet afnemen omdat ze het thuis komen bezorgen (zonder apart voorrijkosten te berekenen), dan is het jammer maar helaas als er maar 6 liter in je tank past, je zal toch echt voor 10 moeten betalen.

En het is niet dat dit stiekem in één of ander AV documentje staat verstopt, het staat gewoon duidelijk in hun FAQ.

75 euro voor het plaatsen van een contactdoos, inclusief zijn reistijd, brandstof en materiaal vind ik meer dan een nette prijs. Van die 75 euro is hij zeker 10 euro kwijt aan materiaal, dan is hij nog de eerste 21% kwijt aan belasting (aangenomen dat de 75E incl. BTW was), dus voor zijn uur tijd (incl. het auto zitten) krijgt hij zo'n 50 euro. Van dat geld moet hij z'n verzekeringen betalen, z'n pensioenpot vullen (wat ik niet denk dat Rob doet want daar is dit niet genoeg voor).

Als hij nou slecht werk had afgeleverd was het misschien wat anders geweest, maar ik ga ervan uit dat het allemaal goed zit, want anders hadden er wel andere klachten in je topic gestaan. Deze Rob heeft dus voor zo'n 50 euro per uur (waar zijn kosten als verzekering etc dus nog vanaf moeten) netjes een contactdoos aangesloten. Tuurlijk kan het zijn dat Rob verderop in het dorp nog een contactdoosje mocht aansluiten, en hij de reiskosten kon uitsmeren, laten we dan zeggen dat als Rob geluk had hij 80 euro per uur kon verdienen die dag. Het enige jammere is dat Rob morgen misschien ochtends wel geen klussen heeft waardoor hij een paar uur niets verdient.

Iedereen mag er zelf wat van vinden natuurlijk, maar ik vind het persoonlijk beschamend dat de beste man als geldbeluste wolf wordt neergezet die na even in de neus peuteren in z'n gouden Maserati naar het volgende adres gaat om een contactdoosje te installeren. Het gaat hier gewoon om een hardwerkende ZZP'er, die er aan het einde van de maand echt niet rijk van wordt. Tuurlijk zal hij een inkomen verdienen, misschien zelfs wel iets meer dan modaal, maar daar werkt hij de hele dag voor. Mensen die zelf een contactdoos kunnen plaatsen, kudos, want ik doe het je niet na, maar omdat ik wel graag een fatsoenlijk (en veilig) geplaatst contactdoosje wil betaal ik Rob graag de 75 euro.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pat911
MadMarine schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 08:59:
Zoals @Pat911 al noemt hadden we dit eigenlijk al een beetje afgesloten,
Afgesloten? Lange reactie voor een afgesloten stuk... gevolgd door nog vier reacties van jouw hand.

Geef nou gewoon toe dat 1 uur minimum inmiddels als heel normaal wordt beschouwd (en dat ook is). Je hebt gewoon niet opgelet, en daar heb je leergeld voor betaald. Eigenlijk niet, want als je had opgelet had je die dienst nog steeds afgenomen. Misschien niet via Zoofy, maar toch nog maar een keer gebeld naar je lokale elektricien, die ook minimaal een uur had berekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A-Jay
Verwijderd schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 09:52:
[...]

Dat kan zo zijn, maar als jij gebruik maakt van een dienst waarbij je minimaal 10 liter moet afnemen omdat ze het thuis komen bezorgen (zonder apart voorrijkosten te berekenen), dan is het jammer maar helaas als er maar 6 liter in je tank past, je zal toch echt voor 10 moeten betalen.

En het is niet dat dit stiekem in één of ander AV documentje staat verstopt, het staat gewoon duidelijk in hun FAQ.
We zijn het met elkaar eens :) De ZZP'er heeft gewoon netjes zijn werk gedaan, strerker nog hij heeft TS gematst door de materiaalkosten in het eerste uur te stoppen.

Mijn punt was dat ik de FAQ niet een logische plek vind om te gaan kijken als alles voor de rest duidelijk is.
Er had best in het besteloverzicht onderaan z'n opmerking mogen staan. Ik vind in AV of een FAQ al teveel zoekwerk.

Bij de meeste sites staat er dan iets van €75,- per uur met dan een sterretje erachter dat je weet dat er iets mee is. Bij elk bedrijf waar er een minimum was of waar ze afronden per uur stond dat altijd netjes in het besteloverzicht er al bij. Misschien ook in de AV en FAQ, maar alleen in de AV en FAQ vind ik wel erg mager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
A-Jay schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:00:
[...]

We zijn het met elkaar eens :) De ZZP'er heeft gewoon netjes zijn werk gedaan, strerker nog hij heeft TS gematst door de materiaalkosten in het eerste uur te stoppen.

Mijn punt was dat ik de FAQ niet een logische plek vind om te gaan kijken als alles voor de rest duidelijk is.
Er had best in het orderoverzicht onderaan z'n opmerking mogen staan. Ik vind in AV of een FAQ al teveel zoekwerk.

Bij de meeste sites staat er dan iets van €75,- per uur met dan een sterretje erachter dat je weet dat er iets mee is. Bij elk bedrijf waar er een minimum was of waar ze afronden per uur stond dat altijd netjes in het orderoverzicht er al bij. Misschien ook in de AV en FAQ, maar alleen in de AV en FAQ vind ik wel erg mager.
Hé das mijn punt! Zit je nu een beetje mijn punt in te pikken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
Pat911 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 09:56:
[...]

Afgesloten? Lange reactie voor een afgesloten stuk... gevolgd door nog vier reacties van jouw hand.

Geef nou gewoon toe dat 1 uur minimum inmiddels als heel normaal wordt beschouwd (en dat ook is). Je hebt gewoon niet opgelet, en daar heb je leergeld voor betaald. Eigenlijk niet, want als je had opgelet had je die dienst nog steeds afgenomen. Misschien niet via Zoofy, maar toch nog maar een keer gebeld naar je lokale elektricien, die ook minimaal een uur had berekend.
Niks mis met een goeie discussie toch? En zolang mensen het leuk vinden om te reageren in mijn topic, vind ik dat ik best de moeite kan nemen om te blijven reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Pat911 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 09:56:
[...]

Even los van het topic op zich, is dat minimale uur wel zo normaal? Op zich wel logisch, maar ik, die gelukkig zelden tot nooit een klusser nodig heeft voor kleine dingen, weet dat niet zo maar.

Als ik bij de groenteboer een pond kersen voor 3 euro ie, kan ik best een half pondje kopen en niet voor het volle pond moeten betalen.
Als een klusman naderhand me bij een half uur werk het volle uur in rekening brengt, zou ik dat, bij de juiste uitleg, begrijpen, maar dat maakt het niet normaal voor iemand die weinig tot geen ervaring heeft met dit soort zaken.
En dat zijn juist diegenen die de genoemde websites gebruiken.

Wat mij betreft had de website wel iets duidelijker mogen zijn, ook al is het (achteraf) niet heel gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
Fly-guy schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:12:
[...]

Even los van het topic op zich, is dat minimale uur wel zo normaal? Op zich wel logisch, maar ik, die gelukkig zelden tot nooit een klusser nodig heeft voor kleine dingen, weet dat niet zo maar.

Als ik bij de groenteboer een pond kersen voor 3 euro ie, kan ik best een half pondje kopen en niet voor het volle pond moeten betalen.
Als een klusman naderhand me bij een half uur werk het volle uur in rekening brengt, zou ik dat, bij de juiste uitleg, begrijpen, maar dat maakt het niet normaal voor iemand die weinig tot geen ervaring heeft met dit soort zaken.
En dat zijn juist diegenen die de genoemde websites gebruiken.

Wat mij betreft had de website wel iets duidelijker mogen zijn, ook al is het (achteraf) niet heel gek.
Ook de groenteboer kan zeggen dat je minimaal x aantal kersen moet afnemen. Hoeft hij niet te doen, maar ik begrijp het wel als iedereen steeds 1 kers gaat kopen omdat hij weer kosten moet maken: zakje, transactiekosten ivm pinnen, kosten voor wisselen kleingeld etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
Wren schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:15:
[...]

Ook de groenteboer kan zeggen dat je minimaal x aantal kersen moet afnemen. Hoeft hij niet te doen, maar ik begrijp het wel als iedereen steeds 1 kers gaat kopen omdat hij weer kosten moet maken: zakje, transactiekosten ivm pinnen, kosten voor wisselen kleingeld etc.
Het gaat er volgens mij om dat de minimale hoeveelheid (1) duidelijk en op de juiste plek gecommuniceerd wordt en (2) in verhouding staat tot het afgenomen product. In dit geval vind ik beide punten in ieder geval een discussie waardig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-09 20:32
Natuurlijk niet. Waar is de FAQ dan voor? Volgens jou moet het dus in de FAQ worden geplaatst _en_ er moet een sticker bij worden geplakt op de product pagina.

Voor jou was dit uur niet duidelijk, voor de ander is iets anders weer niet duidelijk. Uiteindelijk krijg je op iedere productpagina dus een complete FAQ aan stickers?

Jij zit gewoon fout en ik vind het jammer dat je deze Rob dan met naam zwart gaat lopen maken, terwijl het jouw fout is!

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
Jantje2000 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:22:
Natuurlijk niet. Waar is de FAQ dan voor? Volgens jou moet het dus in de FAQ worden geplaatst _en_ er moet een sticker bij worden geplakt op de product pagina.

Voor jou was dit uur niet duidelijk, voor de ander is iets anders weer niet duidelijk. Uiteindelijk krijg je op iedere productpagina dus een complete FAQ aan stickers?

Jij zit gewoon fout en ik vind het jammer dat je deze Rob dan met naam zwart gaat lopen maken, terwijl het jouw fout is!
Een FAQ is wat mij betreft voor als je vragen hebt. Dan kun je eerst kijken of andere mensen die vraag ook al hebben gesteld voordat je contact opneemt en Zoofy de hele dag bezig is om dezelfde vragen te beantwoorden. Dit zou ook al aanleiding voor Zoofy kunnen zijn om te bedenken dat die informatie blijkbaar niet duidelijk (genoeg) op de website zelf te vinden is.

In mijn geval vond ik alles heel duidelijk, en ik had dan ook geen vragen.

Dat ik de voorwaarden niet heb gelezen is helemaal mijn fout. Dat is een overweging die ik bewust maak. Als ik op elke website waar ik kom de disclaimers en voorwaarden moet lezen ben ik daar een paar uur per dag mee bezig, en ik ga altijd maar uit van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
Ja en dan ga je nu uit van het goede en dan blijkt dat fout te zijn gegaan, terwijl het je eigen keus hebt gemaakt wat dat betreft en dan ga je nu moedwillig deze man zwart zitten maken?

Terwijl je er zelf voor hebt gekozen om die voorwaarden niet te lezen?
Dat meen je toch niet? :X :? 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Nu online

SayWhatAgain!

MadMarine schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:30:
[...]

Dat ik de voorwaarden niet heb gelezen is helemaal mijn fout. Dat is een overweging die ik bewust maak. Als ik op elke website waar ik kom de disclaimers en voorwaarden moet lezen ben ik daar een paar uur per dag mee bezig, en ik ga altijd maar uit van het goede.
Dat is helemaal prima, maar duik dan niet in de slachtofferrol als je jezelf een keer door je eigen naïviteit in je vingers snijd. wat in dit geval ook nog eens reuze meevalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
Jantje2000 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:32:
Ja en dan ga je nu uit van het goede en dan blijkt dat fout te zijn gegaan, terwijl het je eigen keus hebt gemaakt wat dat betreft en dan ga je nu moedwillig deze man zwart zitten maken?

Terwijl je er zelf voor hebt gekozen om die voorwaarden niet te lezen?
Dat meen je toch niet? :X :? 8)7 |:(
Zoofy is niet één man maar een platform, en ik hoop met dit topic iets ten goede te veranderen voordat anderen hetzelfde overkomt, en gezien de reactie van Zoofy die ik nu wél heb gekregen lijkt dat doel in ieder geval behaald. En ja, dat meen ik vrij serieus :X :? 8)7 |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
Ik ken Zoofy verder niet, maar heb voorheen wel eens voor een toko als SupportMyPC wat gedaan (wat later BizzyPro's is geworden en daarna stilletjes is verdwenen). Je meldt je als ondernemer of handige student aan bij die toko, klanten schieten klussen in en je kunt daarop inschrijven. Als een klus te lang open blijft staan gaan ze actief mensen benaderen om de klus ingevuld te krijgen.
In geval van Zoofy stuurt de ondernemer blijkbaar zelf de factuur en brengt Zoofy de bemiddelingskosten in rekening bij de ondernemer.

De klus is blijkbaar gedaan rond de jaarwisseling. Lekker ongelukkig vallende feestdagen, veel drukte, veel mensen vrij, veel bedrijven dicht, dus tja, dan is het niet vreemd dat je een bedrijf aan huis krijgt dat 23 kilometer moet rijden. Houd er daarbij ook nog rekening mee dat een bedrijf dat het druk genoeg heeft helemaal niet zit te wachten op klusjes via Zoofy of Werkspot. Toen SupportMyPC nog bestond ben ik ook wel eens gevraagd om naar een klus te gaan, agenda vol, dus kan niet, zoek maar verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantje2000
vakman Rob
Volgens mij is dit toch echt één man.
Maar ook als je het bedrijfsbreed wilt trekken vind ik het erg triest dat je om een bewuste keuze die je zelf hebt gemaakt, dat hele bedrijf / platform zwart gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
SayWhatAgain! schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:34:
[...]

Dat is helemaal prima, maar duik dan niet in de slachtofferrol als je jezelf een keer door je eigen naïviteit in je vingers snijd. wat in dit geval ook nog eens reuze meevalt
Stel jezelf die vraag ook eens: lees jij altijd overal de voorwaarden? Tweakers heeft ook algemene voorwaarden en dat is me een shitload aan tekst met 15 hoofdstukken, paragrafen en subparagrafen... Ik wed dat die pagina de minste views heeft van heel Tweakers ;)

In dit geval had ik ook nog het gevoel met een partij te maken te hebben die alles duidelijk leek te communiceren.

[ Voor 7% gewijzigd door MadMarine op 05-01-2018 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jantje2000
Maar waarom is dit dan geen eerlijke partij? En waarom zijn de FAQ dan niet goed gecommuniceerd? Die FAQ is niet ergens verborgen ofzo, en er staat ook nergens dat er geen minimale afname is toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:23
MadMarine schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:38:
[...]
Stel jezelf die vraag ook eens: lees jij altijd overal de voorwaarden?
Als ik ergens een betaalde dienst afneem? Ja..
Voor een gratis dienst lees ik altijd de privacyvoorwaarden.

Niet lezen van voorwaarden leidt tot:
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/cd/HUMANCENTiPAD.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Nu online

SayWhatAgain!

MadMarine schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:38:
[...]

Stel jezelf die vraag ook eens: lees jij altijd overal de voorwaarden? Tweakers heeft ook algemene voorwaarden... Ik wed dat die pagina de minste views heeft van de hele site ;)

In dit geval had ik ook nog het gevoel met een partij te maken te hebben die alles duidelijk leek te communiceren.
Ligt er aan wat ik afneem. Bij veel producten en diensten zoek ik inderdaad vrij exact uit wat ik wil hebben en wat er bij de prijs inbegrepen zit. Zeker bij diensten is dat handig. Bij een AV van Tweakers geloof ik het wel ja, daar betaal ik voor wat features die ik graag heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Wren schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:15:
[...]

Maar dan zegt hij het en is het blijkbaar niet normaal. En dat laatste is mijn punt, is het normaal bij klussen?

Staat het in de faq is het al een punt, maar ik zou zelf het bij de bevestiging vermeld hebben, puur om achteraf dit soort topics op allerlei fora te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
Jantje2000 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:40:
Maar waarom is dit dan geen eerlijke partij? En waarom zijn de FAQ dan niet goed gecommuniceerd? Die FAQ is niet ergens verborgen ofzo, en er staat ook nergens dat er geen minimale afname is toch?
Hahaha, ik wil het nog wel een keer herhalen, maar dat moet je niet gaan zeuren dat ik in herhaling val ;)

Bij het product staat een duidelijke prijs: namelijk €75 per uur. Er staat op die plek nergens iets over een minimale afname, daar moet je zelf eerst voor doorklikken.

Of dit bewust is of niet dat laat ik liever even in het midden, maar je kunt het op z'n minst onhandig noemen.

[ Voor 12% gewijzigd door MadMarine op 05-01-2018 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 21:39
MadMarine schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:47:
[...]

Ik wil het nog wel een keer herhalen, maar dat moet je niet gaan zeuren dat ik in herhaling val ;)
Bij het product staat een duidelijke prijs: namelijk €75 per uur. Er staat dat het stopcontact (materiaal) is inbegrepen. Er staat geen voorrijkosten. Er staat op die plek nergens iets over een minimale afname, daar moet je zelf eerst voor doorklikken.
Of dit bewust is of niet dat laat ik liever even in het midden, maar je kunt het op z'n minst onhandig noemen.
Onhandig dat jij niet denkt dat hij maar voor 10 minuten factureert omdat niet op de site staat dat er een minimale afname is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
Malt007 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:51:
[...]

Onhandig dat jij niet denkt dat hij maar voor 10 minuten factureert omdat niet op de site staat dat er een minimale afname is?
Mijn hele leven is een aaneenschakeling van onhandigheden ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RemcoDelft
MadMarine schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:52:
[...]

Mijn hele leven is een aaneenschakeling van onhandigheden ;)
Zoals dit topic O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
Jantje2000 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:40:
er staat ook nergens dat er geen minimale afname is toch?
Dit vind ik ook wel een heel sterk punt _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rolfie
  • Laatst online: 07:27
Bij het product staat een duidelijke prijs: namelijk €75 per uur. Er staat op die plek nergens iets over een minimale afname, daar moet je zelf eerst voor doorklikken.
Staat er dan wel iets dat er in delen van een uur gefactureerd wordt?
Hoezo onhandig? Het is toch vrij duidelijk? Bij veel gestelde vragen staat het zelfs duidelijk vermeld.

Het is voornamelijk onhandig dat mensen niet lezen waar ze mee akkoord gaan, en daarna beginnen te zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
Rolfie schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:00:
[...]

Staat er dan wel iets dat er in delen van een uur gefactureerd wordt?

[...]

Hoezo onhandig? Het is toch vrij duidelijk? Bij veel gestelde vragen staat het zelfs duidelijk vermeld.

Het is voornamelijk onhandig dat mensen niet lezen waar ze mee akkoord gaan, en daarna beginnen te zeuren.
Dat is zeker onhandig, voor alle betrokken partijen. Als iets al bij "veel gestelde vragen" staat wordt die vraag blijkbaar veel gesteld, en dan is het op de website zelf misschien niet duidelijk genoeg.
Als dat met een kleine tekstuele aanpassing op te lossen is zou ik daar als bedrijf niet al te lang over twijfelen.

[ Voor 11% gewijzigd door MadMarine op 05-01-2018 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Punt 9 van de algemene voorwaarden ?
Niet tevreden, geld terug .... ?

Daarnaast is vorige week best wel een ruim begrip, er zaten best wat feestdagen in natuurlijk.
Dus van belang welke dag ?
Mij lijkt spoed op een KD of Oud en Nieuw ook nog eens duurder ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
MadMarine schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:03:
[...]

Dat is zeker onhandig, voor alle betrokken partijen. Als iets al bij "veel gestelde vragen" staat wordt die vraag blijkbaar veel gesteld, en dan is het op de website zelf misschien niet duidelijk genoeg.
Als dat met een kleine tekstuele aanpassing op te lossen is zou ik daar als bedrijf niet al te lang over twijfelen.
Heb net even gekeken, maar de voorwaarden staan toch duidelijk gelinkt tijdens het proces van "bestellen".
Net zo duidelijk in beeld als Geen voorrijkosten, dat heb je blijkbaar wel gelezen, maar niet de zin eronder met de link naar de voorwaarden.

En ja zeker bij dit soort sites waar je nog nooit bent geweest ga je toch zeker de voorwaarden lezen 8)7
Ze kunnen moeilijk alle voorwaarden in het bestelproces zelf zetten.
Glashelder schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:23:
[...]

Er is geen enkele pomp in NL die dat handhaaft. Ik heb jaren en jaren rondgereden met een brommertje waar maar 4 liter benzine in kon (dus ik tankte altijd maar 3 of 3,5 liter) en in honderden tankbeurten in half NL (ik reed er nogal veel mee :+ Meetings etc..) heb ik nog nooit meer betaald dan afgenomen.
De minimale afname is dan ook vaak 2 liter ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Martinusz op 05-01-2018 11:25 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

A-Jay schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 08:55:
[...]

Er is geen enkele pomp in NL die dat handhaaft. Ik heb jaren en jaren rondgereden met een brommertje waar maar 4 liter benzine in kon (dus ik tankte altijd maar 3 of 3,5 liter) en in honderden tankbeurten in half NL (ik reed er nogal veel mee :+ Meetings etc..) heb ik nog nooit meer betaald dan afgenomen.
Martinusz schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:21:
De minimale afname is dan ook vaak 2 liter ;)
Ook die wordt niet gehandhaafd. In een Dax ging geloof ik maar 2,5 liter (ik had zelf een Monkey) dus <2 liter kwam ook vaak genoeg voor :+

[ Voor 15% gewijzigd door Glashelder op 05-01-2018 11:27 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
FreshMaker schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:17:
Punt 9 van de algemene voorwaarden ?
Niet tevreden, geld terug .... ?

Daarnaast is vorige week best wel een ruim begrip, er zaten best wat feestdagen in natuurlijk.
Dus van belang welke dag ?
Mij lijkt spoed op een KD of Oud en Nieuw ook nog eens duurder ..
De vakman is langs gekomen op 28 december, een redelijk normale donderdag dus. Zoofy heeft drie verschillende prijscategoriën: vandaag gefixt, volgende werkdag gefixt, of ander moment gefixt. Voor de spoed betaal je dus sowieso al een andere prijs. In dit geval heb ik gekozen voor "volgende werkdag gefixt".

En "niet tevreden geld terug" is alleen van toepassing als er echt prutswerk is geleverd, én als de vakman het zelf niet kan herstellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
Martinusz schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:21:
[...]

Heb net even gekeken, maar de voorwaarden staan toch duidelijk gelinkt tijdens het proces van "bestellen".
Net zo duidelijk in beeld als Geen voorrijkosten, dat heb je blijkbaar wel gelezen, maar niet de zin eronder met de link naar de voorwaarden.

En ja zeker bij dit soort sites waar je nog nooit bent geweest ga je toch zeker de voorwaarden lezen 8)7
Ze kunnen moeilijk alle voorwaarden in het bestelproces zelf zetten.
Alle voorwaarden lijkt me een beetje overdreven, maar de prijs lijkt me voor zo'n soort website juist het belangrijkste item. Dan wil je toch geen 'verrassingen' achteraf (of in de voorwaarden)?
Ik heb al eens eerder een klus uitbesteed bij Zoofy, en toen betaalde ik netjes een vaste prijs voor een standaard klusje. Ook daarom had ik niet het gevoel dat ik nu ineens de voorwaarden door zou moeten nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door MadMarine op 05-01-2018 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

[...]

Hahaha, ik wil het nog wel een keer herhalen, maar dat moet je niet gaan zeuren dat ik in herhaling val ;)

Een minimale afname is vrij algemeen gebruik, als ik kijk naar jouw eigen beroep/opleiding dan is het waarschijnlijk nog veel erger en wordt er waarschijnlijk in eenheden van halve dagen gewerkt => minimale afname een half dag (= 4 uur). Ook al heb jij maar een half uurtje gewerkt...
Nee, dat is niet bewust maar je kunt niet alles op de frontpage zetten zonder vergaande concessies aan de overzichtelijkheid, dus worden ze in een simpel lijstje gezet: de algemene voorwaarden...
Het is eerder onhandig van jou dat jij de algemene voorwaarden niet even doorkijkt voordat je gebruik maakt van de diensten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarine
servies schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:37:
[...]

Een minimale afname is vrij algemeen gebruik, als ik kijk naar jouw eigen beroep/opleiding dan is het waarschijnlijk nog veel erger en wordt er waarschijnlijk in eenheden van halve dagen gewerkt => minimale afname een half dag (= 4 uur). Ook al heb jij maar een half uurtje gewerkt...
Ik heb een uurtarief, en ik rond altijd af op kwartieren, zowel naar boven als naar beneden ;)

[ Voor 3% gewijzigd door MadMarine op 05-01-2018 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
servies schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:37:
[...]
Nee, dat is niet bewust maar je kunt niet alles op de frontpage zetten zonder vergaande concessies aan de overzichtelijkheid, dus worden ze in een simpel lijstje gezet: de algemene voorwaarden...
Het is eerder onhandig van jou dat jij de algemene voorwaarden niet even doorkijkt voordat je gebruik maakt van de diensten...
Bij Zoofy kun je heel specifiek een klus selecteren. Je krijgt dan een productpagina te zien met gedetailleerde informatie over de prijs en mogelijkheden. Deze is (hopelijk) specifiek voor de klus die je aanklikt. Het hoeft dus niet op een algemene frontpage te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Laatst online: 07:27
MadMarine schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:35:
Alle voorwaarden lijkt me een beetje overdreven, maar de prijs lijkt me voor zo'n soort website juist het belangrijkste item. Dan wil je toch geen 'verrassingen' achteraf (of in de voorwaarden)?
Ik heb al eens eerder een klus uitbesteed bij Zoofy, en toen betaalde ik netjes een vaste prijs voor een standaard klusje. Ook daarom had ik niet het gevoel dat ik nu ineens de voorwaarden door zou moeten nemen.
Klopt. Je wilt ook geen verrassingen. Daarom staat er toch ook "per uur". Niet per kwartier.
MadMarine schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:38:
Ik heb een uurtarief, en ik rond altijd af op kwartieren, zowel naar boven als naar beneden ;)
Zo heb ik ook leveranciers die per uur, per 4 uur, per dag werken. Ik ken er zelf 1 waar de afname in blokken van 48 uur gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

[...]

Ik heb een uurtarief, en ik rond altijd af op kwartieren ;)
Bij m'n vorige werkgever had ik ook een uurtarief. Maar je kon me niet inhuren voor een kwartiertje, je moest me minimaal een halve dag inhuren...
MadMarine schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:41:
[...]

Bij Zoofy kun je heel specifiek een klus selecteren. Je krijgt dan een productpagina te zien met gedetailleerde informatie over de prijs en mogelijkheden. Deze is (hopelijk) specifiek voor de klus die je aanklikt. Het hoeft dus niet op een algemene frontpage te staan.
Om bij elke klus nog eens 2000 woorden aan algemene voorwaarden te plaatsen waardoor het niet meer duidelijk is...
Zucht en dat heeft dan een "design" opleiding achtergrond...
Oh ja... voordat je het ook nog van een moderator te horen krijgt: Je had je laatste bericht ook kunnen aanpassen i.p.v een nieuw bericht te plaatsen... Dat heb je zeker ook niet gelezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
servies schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:49:
Om bij elke klus nog eens 2000 woorden aan algemene voorwaarden te plaatsen waardoor het niet meer duidelijk is...
Met toevoeging van één leesteken zou het al opgelost kunnen zijn: €75 per uur * 8)
En dan onderaan een korte verwijzing naar de minimale afname in de voorwaarden. Toch? Of zie ik het nou helemaal verkeerd?

[ Voor 5% gewijzigd door MadMarine op 05-01-2018 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
En ondertussen is de eerste post afgezien van het verwijderen van de achternaam verder ongewijzigd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
MadMarine schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:54:
[...]

Met toevoeging van één leesteken zou het al opgelost kunnen zijn: €75 per uur * 8)
En dan onderaan een korte verwijzing naar de minimale afname in de voorwaarden. Toch? Of zie ik het nou helemaal verkeerd?
Nee, als het minimaal 1 kwartier was hadden ze wel gezet 18,75 euro per kwartier als prijs ;)
De link naar de voorwaarden staat er al, daar hoeven ze niet een extra * voor te plaatsen.
Voorwaarden zijn er om gelezen te worden, ongeacht of er een * staat of niet. Want ik geloof er niks van dat je de voorwaarden wel was gaan lezen als er een* had gestaan ;)

Jij wilde snel een vakman, hebt de voorwaarden niet gelezen (mogelijk omdat je gehaast was), en bent dus akkoord gegaan met de voorwaarden van minimaal 1 uur afname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
Wren schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:01:
En ondertussen is de eerste post afgezien van het verwijderen van de achternaam verder ongewijzigd...
Klopt, die is helaas gelockt door een moderator :-(
Heb gisteren al een verzoekje verstuurd om het aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
Martinusz schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:01:
[...]

Nee, als het minimaal 1 kwartier was hadden ze wel gezet 18,75 euro per kwartier als prijs ;)
De link naar de voorwaarden staat er al, daar hoeven ze niet een extra * voor te plaatsen.
Voorwaarden zijn er om gelezen te worden, ongeacht of er een * staat of niet. Want ik geloof er niks van dat je de voorwaarden wel was gaan lezen als er een* had gestaan ;)

Jij wilde snel een vakman, hebt de voorwaarden niet gelezen (mogelijk omdat je gehaast was), en bent dus akkoord gegaan met de voorwaarden van minimaal 1 uur afname.
Stel nou dat ze in de voorwaarden hadden gezet minimale afname 10 uur. Hoe had je hier dan tegenaan gekeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
MadMarine schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:20:
[...]

Het gaat er volgens mij om dat de minimale hoeveelheid (1) duidelijk en op de juiste plek gecommuniceerd wordt en (2) in verhouding staat tot het afgenomen product. In dit geval vind ik beide punten in ieder geval een discussie waardig...
Er is al genoeg over gediscussieerd en iedereen is het met je oneens... trek je conclusie eens een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
Waarschijnlijk nog steeds dat het gewoon jouw leergeld is. Dat jij fouten maakt betekent niet dat hun immoreel bezig zijn of iets dergelijks. Jij kiest er voor om geen voorwaarden te lezen, dan kies jij er impliciet ook voor om dan maar leergeld te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Laatst online: 23-09 19:37
@MadMarine Mag ik vragen waarom/waarvoor je een WCD hebt laten aanleggen in je meterkast? :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
Puch-Maxi schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:07:
@MadMarine Mag ik vragen waarom/waarvoor je een WCD hebt laten aanleggen in je meterkast? :)
Powerline adapter op de juiste fasegroep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
MadMarine schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:04:
[...]

Stel nou dat ze in de voorwaarden hadden gezet minimale afname 10 uur. Hoe had je hier dan tegenaan gekeken?
Onder welke steen leef jij ? In veel branches is het gebruikelijk dat er óf met een voorrijtarief gerekend wordt, óf er minimaal een half uur/uur gerekend wordt. Ik hoop serieus voor je dat je wasmachine nooit kapot gaat...

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarine
Pat911 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:05:
[...]

Er is al genoeg over gediscussieerd en iedereen is het met je oneens... trek je conclusie eens een keer.
Als iedereen het met elkaar eens was hadden we niet eens een discussie. En ik zie gelukkig ook aardig wat mensen die mijn punt wel snappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
Oekiejoekie schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:10:
[...]

Onder welke steen leef jij ? In veel branches is het gebruikelijk dat er óf met een voorrijtarief gerekend wordt, óf er minimaal een half uur/uur gerekend wordt. Ik hoop serieus voor je dat je wasmachine nooit kapot gaat...
Het is dus toch niet zo gebruikelijk dat je één minimale eenheid kunt noemen? Los daarvan kent iemand van buiten de branche die gebruiken niet. En dat is precies de doelgroep waar Zoofy zich op richt.

[ Voor 13% gewijzigd door MadMarine op 05-01-2018 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
Jantje2000 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:06:
Waarschijnlijk nog steeds dat het gewoon jouw leergeld is. Dat jij fouten maakt betekent niet dat hun immoreel bezig zijn of iets dergelijks. Jij kiest er voor om geen voorwaarden te lezen, dan kies jij er impliciet ook voor om dan maar leergeld te betalen.
Snap ik allemaal, en ik heb het bedrag ook netjes betaalt en ervan geleerd. Maar ben je het niet met me eens dat door een minimale tekstuele toevoeging de service net even iets duidelijk zou kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Laatst online: 23-09 19:37
MadMarine schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:08:
[...]
Powerline adapter op de juiste fasegroep
Ah oke, vandaar :) Heeft dat het gewenste effect opgeleverd? Soms is het namelijk nodig voor de installatie van een modem/router of NT voor glasvezel en dan plaatst de monteur van de provider gratis een WCD.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
MadMarine schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:15:
[...]

Snap ik allemaal, en ik heb het bedrag ook netjes betaalt en ervan geleerd. Maar ben je het niet met me eens dat door een minimale tekstuele toevoeging de service net even iets duidelijk zou kunnen worden?
Als jij die elektricien besteld had voor een "elektriciteitsstoring". En die elektricien was binnengekomen, kijkt in de meterkast, roept meteen "Oh, ik zie het al, stop doorgeslagen". Pakt een nieuwe stop uit zijn koffer, draait hem binnen een minuut er in...

Dan vind jij het dus redelijk dat de beste man 1,25 krijgt ???

Echt. Dan ben je wereldvreemd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarine
Puch-Maxi schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:16:
[...]

Ah oke, vandaar :) Heeft dat het gewenste effect opgeleverd? Soms is het namelijk nodig voor de installatie van een modem/router of NT voor glasvezel en dan plaatst de monteur van de provider gratis een WCD.
Het werkt nu acceptabel. De provider was vergeten de modem op te sturen, waardoor de "gratis" monteur deze niet kon installeren. Maar dat is weer een heel ander avontuur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
Oekiejoekie schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:19:
[...]

Als jij die elektricien besteld had voor een "elektriciteitsstoring". En die elektricien was binnengekomen, kijkt in de meterkast, roept meteen "Oh, ik zie het al, stop doorgeslagen". Pakt een nieuwe stop uit zijn koffer, draait hem binnen een minuut er in...

Dan vind jij het dus redelijk dat de beste man 1,25 krijgt ???

Echt. Dan ben je wereldvreemd...
Die "minimale tekstuele aanpassing" slaat natuurlijk op de verwijzing naar hun minimale afname. Ik ben niet tegen een minimale afname, maar wel tegen incomplete communicatie. Maar ik heb het gevoel dat je dat stiekem zelf ook wel snapt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
MadMarine schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:22:
[...]

Die "minimale tekstuele aanpassing" slaat natuurlijk op de verwijzing naar hun minimale afname. Ik ben niet tegen een minimale afname, maar wel tegen incomplete communicatie. Maar ik heb het gevoel dat je dat stiekem zelf ook wel snapt ;)
Nee. Door ervaring weet ik gewoon dat loodgieters, elektriciens, rioolontstoppers en wat je maar in je huis laat klussen, z'n reiskosten er uit wil hebben. Of door voorrijkosten, of onderzoekskosten, of door een minimaal aantal uren. En dat je altijd minimaal een bedrag van 75-100 euro kwijt bent.

Ik hoop echt voor je dat je niet vaker dit soort tegenslagen in je leven krijgt. Dit zijn nl. hele gewone bedragen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jantje2000
MadMarine schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:15:
[...]

Op zich ben ik dat wel met je eens, maar nu heb je het er over dat de service net iets beter zou worden.

Echter als ik even door dit topic blader zie ik dit:
kies niet voor Zoofy
waar je van tevoren eerlijke afspraken mee kunt maken!
maar dit soort essentiële informatie kan Zoofy toch gewoon duidelijk aangeven
Denk na voordat je Zoofy vraagt
Veel informatie wordt op voorhand mooier weergegeven dan hoe het uiteindelijk in de voorwaarden staat. Is dat niet misleidend?
verwachtingen worden geschept die (voor mij) niet waargemaakt worden
Dat zijn een paar quotes. Als ik die lees krijg ik niet het gevoel dat het je puur gaat om het verbeteren van hun service, maar meer om hun zwart te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
[...]

Nog steeds hetzelfde, je moet de voorwaarden lezen punt uit. Je kunt nog zoveel dingen aandragen maar het feit blijft dat het gewoon in de voorwaarden staat waarvan geacht wordt dat jij die leest voordat je ergens akkoord op geeft.

En nogmaals zeker op sites zoals deze, zou ik 100% eerst de voorwaarden checken. Dat heeft niets te maken met of je wel of niet handig bent of dat dit soort sites speciaal voor de onhandige mens is. Ik had er nog nooit van gehoord, stel ik was bij ze terecht gekomen via Google of iets dergelijks, no way dat ik een hele opdracht akkoord geeft op basis van alleen oh het zal wel 75 euro per uur kosten, de vakman zal wel half uurtje bezig zijn dus ik zal voor de helft wel klaar zijn. 8)7
MadMarine schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:22:
[...]

Nogmaals de informatie is niet incompleet, het is ook niet verborgen. Jij hebt alleen niet alle informatie willen lezen die gewoon beschikbaar was.

offtopic:
gebruik aub je Edit knop en quote meerdere mensen in 1 post

Edit: zo ziet het er dus uit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2iYiebk.png
Ik vind het gewoon prima duidelijk, de voorwaarden link is blauw, springt er nog extra uit ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Martinusz op 05-01-2018 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
Jantje2000 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:27:
[...]

Op zich ben ik dat wel met je eens, maar nu heb je het er over dat de service net iets beter zou worden.

Echter als ik even door dit topic blader zie ik dit:

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Dat zijn een paar quotes. Als ik die lees krijg ik niet het gevoel dat het je puur gaat om het verbeteren van hun service, maar meer om hun zwart te maken.
Dat is mijn eerste post. Lang, lang geleden. Toen was mijn mening nog iets minder genuanceerd, en vol frustratie na het vruchteloze contact met hun "klantenblijmakers" ;)
Ik wacht nog steeds op bericht van een mod om de OP netjes te kunnen nuanceren en updaten...

[ Voor 6% gewijzigd door MadMarine op 05-01-2018 12:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
[...]

Dus als jij 8 minuten voor me werkt dan is dat 15 minuten? Dat is bijna een verdubbeling van je loon! Schandalig. Communiceer je dat duidelijk naar de klant? Niet ergens onderin de Voorwaarden?

Vind het schandalig dat je afrond naar boven hoor? Waarom dan? Ga je in die andere minuten niks anders doen dan? Verdien je dan dubbel?...

Als je 6 minuten werkt... dan is het gratis toch? En als je nou bij 100 klanten elke keer 6 minuten werkt, heb je 10 uur gewerkt maar niks verdiend...

/sarcasm

[ Voor 12% gewijzigd door armageddon_2k1 op 05-01-2018 12:50 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

[...]

Stel er had ook gestaan "750 euro per 10 uur", en in de voorwaarden dat je minimaal 10 uur moet afnemen. Hoe had je hier dan tegenaan gekeken?

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
armageddon_2k1 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:49:
[...]

Dus als jij 8 minuten voor me werkt dan is dat 15 minuten? Dat is bijna een verdubbeling van je loon! Schandalig. Communiceer je dat duidelijk naar de klant? Niet ergens onderin de Voorwaarden?

Vind het schandalig dat je afrond naar boven hoor? Waarom dan? Ga je in die andere minuten niks anders doen dan? Verdien je dan dubbel?...

Als je 6 minuten werkt... dan is het gratis toch? En als je nou bij 100 klanten elke keer 6 minuten werkt, heb je 10 uur gewerkt maar niks verdiend...

/sarcasm
Een normale opdracht is doorgaans enkele uren werk, dus afronden op kwartieren staat bij mijn werk goed in verhouding tot de totale tijd. Dat communiceer ik duidelijk en vooraf, en als ik toch ergens vragen over krijg zorg ik dat ik het aanpas en nóg duidelijker maak. Zo simpel kan het zijn toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
dragonhaertt schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:54:
[...]

Stel er had ook gestaan "750 euro per 10 uur", en in de voorwaarden dat je minimaal 10 uur moet afnemen. Hoe had je hier dan tegenaan gekeken?
Een beetje bijzonder, omdat het een formulering is die je niet vaak tegenkomt. Wellicht dat ik dan de voorwaarden of de FAQ wel had bekeken omdat dit vragen oproept. Maar kun je ook antwoord geven op mijn vraag?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

MadMarine schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:07:
[...]

Een beetje bijzonder, omdat het een formulering is die je niet vaak tegenkomt. Wellicht dat ik dan de voorwaarden of de FAQ wel had bekeken omdat dit vragen oproept. Maar kun je ook antwoord geven op mijn vraag?
Tuurlijk, als er een uurtarief zou staan en minimale afname van 10 uur, dan zou ik dit zeker zuur vinden. Maar als een afname van minstens 10 uur redelijk is (zoals in jouw geval, gezien gebrek aan voorrij en materiaalkosten) zou ik me er zeker bij neerleggen. Het was nog steeds een goede deal, misschien niet de beste die je had kunnen krijgen maar dan is het echt aan jou om deze zaken beter te onderzoeken voordat je een afspraak met iemand aangaat.

In jouw geval staat het tarief vermeld per minimale afname. In mijn voorbeeld ook.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Zojuist een zelfde geintje gehad bij *snip* en die gaan nog een stapje verder.

Kreeg in de mail het volgende overzicht:
De kosten bedragen €25,00 excl. btw voorrijkosten
Uurloon: €55,00 excl. btw.

Heb al een beetje schurft aan excl btw prijzen maar goed.
Meneer is nog geen 15min binnen geweest en van die 15min heeft hij ongeveer 5min zijn werk gedaan (controleren of we lekkage hebben en geconstateerd dat we dat niet hebben). De andere 10min was de bon invullen en beetje praten. Hij was ook een half uur te laat maar goed, kan gebeuren.

Krijg mooi de rekening van 96.80... voor 15min werk. Nu vind ik het prima om voorrijkosten te betalen maar had er niet op gerekend dat meneer ook het volle uurloon in rekening zou brengen. Lekker handig als je 3 klusjes in de buurt hebt. Daar kan menigeen ervaren Phd Drs een puntje aan zuigen zullen we maar zeggen.

Ga morgen maar eens een belletje er aan wagen. Kan ook nergens terug vinden dat er minimaal een uur afgenomen moet worden

[ Voor 1% gewijzigd door Señor Sjon op 09-01-2018 12:20 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
thewizard2006 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 19:54:
Kan ook nergens terug vinden dat er minimaal een uur afgenomen moet worden
Er zijn wel beroepen waar ze per 5 minuten rekenen, dat zijn dingen als advocaten. Maar dan krijg je toch echt een veel hoger uurloon, ook als-ie langer bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
RemcoDelft schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 20:45:
[...]

Er zijn wel beroepen waar ze per 5 minuten rekenen, dat zijn dingen als advocaten. Maar dan krijg je toch echt een veel hoger uurloon, ook als-ie langer bezig is.
Ongetwijfeld hoor maar als ik ergens lees uurloon dan verwacht ik dat 30min werk daar de helft van is. Zeker als je ook al 25euro voorrijkosten excl btw in rekening brengt. Of in iedergeval ergens de vermelding dat er minimaal ook 1 uur gerekend wordt ook al zijn de werkzaamheden eerder afgerond.

[ Voor 11% gewijzigd door thewizard2006 op 05-01-2018 21:29 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarine
thewizard2006 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 19:54:
Zojuist een zelfde geintje gehad bij http://www.iagloodgieters.nl en die gaan nog een stapje verder.

Kreeg in de mail het volgende overzicht:
De kosten bedragen €25,00 excl. btw voorrijkosten
Uurloon: €55,00 excl. btw.

Heb al een beetje schurft aan excl btw prijzen maar goed.
Meneer is nog geen 15min binnen geweest en van die 15min heeft hij ongeveer 5min zijn werk gedaan (controleren of we lekkage hebben en geconstateerd dat we dat niet hebben). De andere 10min was de bon invullen en beetje praten. Hij was ook een half uur te laat maar goed, kan gebeuren.

Krijg mooi de rekening van 96.80... voor 15min werk. Nu vind ik het prima om voorrijkosten te betalen maar had er niet op gerekend dat meneer ook het volle uurloon in rekening zou brengen. Lekker handig als je 3 klusjes in de buurt hebt. Daar kan menigeen ervaren Phd Drs een puntje aan zuigen zullen we maar zeggen.

Ga morgen maar eens een belletje er aan wagen. Kan ook nergens terug vinden dat er minimaal een uur afgenomen moet worden
Pfff prutsert. Het is toch logisch dat ze dat niet bij de prijs zetten? Dat weet namelijk iedereen. Dat is echt heeel gebruikelijk in die branche. Zal vast wel ergens in de FAQ staan of op een andere super logische plek - gewoon ff heel goed zoeken. En trouwens, er stond toch ook niet niet dat ze dat niet zouden doen? Dus dan moet je daar altijd vanuit gaan. Eigenlijk ben je gewoon gematst. Sowieso eigen schuld dus :+

[ Voor 18% gewijzigd door MadMarine op 06-01-2018 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:21
Modbreak:Deze was even aan mijn aandacht ontsnapt, maar we zijn geen naming & shaming forum. Ook de verwachting hebben dat mensen voor een tientje langskomen om $insert probleem te verhelpen is op zijn minst naïef te noemen. Vandaar een slotje.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.