Ik lees de voorwaarden niet

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 20.427 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarine
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-04 13:50
Graag wil ik hier even mijn ervaring met Zoofy met jullie delen...

Afgelopen week heb ik Zoofy ingeschakeld voor een standaard klusje: het plaatsen van een extra stopcontact in de meterkast. Ik heb overwogen om een lokale elektricien in te vragen, maar omdat deze telefonisch niet bereikbaar was heb ik de oproep toch op Zoofy geplaatst. De termen waar Zoofy mee adverteert zijn immers indrukwekkend: €75 per uur (volgende dag service), geen voorrijkosten, geen materiaalkosten, en voor de rest alleen maar lovende reviews en cijfers…

De volgende ochtend stond vakman Rob op de stoep, en binnen 20 minuten was hij inderdaad alweer op weg naar zijn volgende klus. Volgens de Zoofy website zou het dus niet meer dan €25 kunnen kosten. Betalen bij de vakman kon helaas niet contant, dus die avond kreeg ik een factuur voor een drievoud van dat bedrag! Wat in de echte wereld gewoon neerkomt op een uurtarief van maar liefst €225!!! WTF

De vakman Rob zelf reageerde nogal verbolgen toen ik om uitleg vroeg. De factuur was hoog uitgevallen door de materiaalkosten en reiskosten (die Zoofy zogenaamd niet zou berekenen), en ik moest niet zeuren en gewoon maar betalen. Toen ik Zoofy belde werd ik ronduit uitgelachen. Echt bizar onbeschoft. Mijn klus was een overeenkomst tussen mij en de vakman, en Zoofy wilde hier niet tussen gaan zitten. Rob *knip* op zijn beurt verwees mij weer naar de voorwaarden van Zoofy. Kastje. Muur. Heel fijn.

In die kleine lettertjes van de voorwaarden staat inderdaad “De vakman mag minimaal 1 uur in rekening brengen”, en Rob is dus zo’n “vakman” die daar gretig gebruik van maakt. Dat had ik graag van tevoren gehoord van Zoofy of de vakman. Zoofy rekent voor andere standaardklussen wel met vaste tarieven, maar deze klus is blijkbaar niet standaard en/of klein genoeg.

Uiteindelijk heb ik eieren voor mijn geld gekozen voordat er hier een incassobureau op de stoep staat, maar ik wilde jullie toch even waarschuwen voor deze bizarre praktijken. Als je de keuze hebt: kies niet voor Zoofy, maar gewoon voor een lokale vakman waar je van tevoren eerlijke afspraken mee kunt maken!

Dus daarom: Zoofy :r
Zo, dat lucht op!

[ Voor 1% gewijzigd door NMe op 04-01-2018 11:45 ]

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Maarten2212
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15:46
MadMarine schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:18:

In die kleine lettertjes van de voorwaarden staat inderdaad “De vakman mag minimaal 1 uur in rekening brengen”,
Ik snap je frustratie, maar in de FAQ staat ook gewoon:
Is er sprake van een minimale afname?
Ja, de minimale afname bedraagt 1 uur. Dit om de simpele reden dat het voor een loodgieter of elektriciën wel moet lonen om ook voor kleinere klussen ergens naar toe te rijden.

Daarnaast vraag ik me af of het wel zo netjes is om de desbetreffende persoon met naam en toenaam te noemen, al helemaal als deze persoon gewoon volgens de regels handelt.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Beter is het om helemaal geen vakmannen via internet in te huren. Het resultaat valt vaak toch tegen.

Als je trouwens denkt dat iemand voor 25 euro een stopcontact aanlegt dan is dat natuurlijk ook niet echt realistisch.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Bij de FAQ staat overigens ook dat er minimaal 1 uur wordt gerekend. Over de materiaalkosten staat daar ook gewoon een puntje. Reiskosten niet.

Overigens heb ik de €75 advertentie nog niet gezien.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Inderdaad heel logisch. Hoe wil je een bedrijf runnen als je maar € 25,- voor zo'n klusje in rekening mag brengen? Die auto waar hij mee komt rijdt ook niet gratis.

Volgens mij heb je niet echt een realistische kijk op de zakenwereld.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 922281

...
In die kleine lettertjes van de voorwaarden staat inderdaad “De vakman mag minimaal 1 uur in rekening brengen”, en Rob Bevelander is dus zo’n “vakman” die daar gretig gebruik van maakt. Dat had ik graag van tevoren gehoord van Zoofy of de vakman. ...
Dat staat gewoon in de voorwaarden, en die staan gewoon op de site. Dat jij die niet (goed) leest komt toch echt gewoon voor jouw rekening.

Wat betreft de voorrijkosten heb je wél een punt. Als je de pagina https://zoofy.nl opent, staat daar duidelijk "geen voorrijkosten".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarine
Anoniem: 922281 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:33:
[...]

Dat staat gewoon in de voorwaarden, en die staan gewoon op de site. Dat jij die niet (goed) leest komt toch echt gewoon voor jouw rekening.

Wat betreft de voorrijkosten heb je wél een punt. Als je de pagina https://zoofy.nl opent, staat daar duidelijk "geen voorrijkosten".
Als je een klus gaat boeken staat daar ook nog: "Een stopcontact in de meterkast is door een elektricien zo geregeld. Handig voor een modem. Het stopcontact is bij de prijs inbegrepen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
Glashelder schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:29:
Inderdaad heel logisch. Hoe wil je een bedrijf runnen als je maar € 25,- voor zo'n klusje in rekening mag brengen? Die auto waar hij mee komt rijdt ook niet gratis.

Volgens mij heb je niet echt een realistische kijk op de zakenwereld.
€25 lijkt mij niet reëel, maar €75 ook niet. Hij heeft hier 20 minuten gewerkt, en heeft de rest van het door mij betaalde uur weer een andere klus kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Hoe weet jij zo zeker dat hij in dat uur direct weer een andere klus had dan?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
Stoelpoot schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:25:
Bij de FAQ staat overigens ook dat er minimaal 1 uur wordt gerekend. Over de materiaalkosten staat daar ook gewoon een puntje. Reiskosten niet.

Overigens heb ik de €75 advertentie nog niet gezien.
Ja sorry hoor, maar dit soort essentiële informatie kan Zoofy toch gewoon duidelijk aangeven zonder dat ik daar de hele FAQ voor door moet lezen? Zij weten dat dit een klein klusje is, en toch kiezen ze ervoor om daar geen "€75 vaste prijs" bij te zetten, maar "€75 per uur".

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:09
In die kleine lettertjes van de voorwaarden staat inderdaad “De vakman mag minimaal 1 uur in rekening brengen”, en Rob [...] is dus zo’n “vakman” die daar gretig gebruik van maakt. Dat had ik graag van tevoren gehoord van Zoofy of de vakman.
Dus je had iets vooraf willen weten, maar je leest niet vooraf de voorwaarden waar het instaat, en achteraf klaag je erover dat je het niet gelezen hebt?

Het is toch niet zo gek dat iemand niet kan leven van kleine k*tklusjes waar hij meer reistijd aan kwijt is dan dat hij werkt?

Wat kost jijzelf als je voor 20 minuten bij een klant moet komen opdraven?

[ Voor 5% gewijzigd door RemcoDelft op 04-01-2018 10:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:24
MadMarine schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:42:
[...]
Ja sorry hoor, maar dit soort essentiële informatie kan Zoofy toch gewoon duidelijk aangeven zonder dat ik daar de hele FAQ voor door moet lezen? Zij weten dat dit een klein klusje is, en toch kiezen ze ervoor om daar geen "€75 vaste prijs" bij te zetten, maar "€75 per uur".
Neem je "verlies"; dit is gewoon een leermoment.
Je hebt immers zelf de voorwaarden niet goed gelezen, wat zeg ik: zelfs de FAQ (blijkbaar) niet..
quote: de FAQ
Ja, de minimale afname bedraagt 1 uur. Dit om de simpele reden dat het voor een loodgieter of elektriciën wel moet lonen om ook voor kleinere klussen ergens naar toe te rijden.
Volgende keer kan dergelijke nalatigheid je een veelvoud van €75 kosten, dus zorg dat dit 'leergeld' goed besteed is.

[ Voor 15% gewijzigd door breew op 04-01-2018 10:51 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:26
Het plaatsen van een stopcontact in een meterkast inclusief voorrijden, materiaal en arbeid voor 75 euro. Ik denk dat je een koopje hebt hier aan.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Lezen is vaak moeilijk en klagen (achteraf) is makkelijk!

Daarnaast, de beste man (jammer dat je hem met naam en toenaam noemt, hoop dat je dit nog even gaat aanpassen) verdiend waarschijnlijk weinig tot niks op zo'n klusje!

Ja, jij hebt 75 euro betaald, maar vergeet niet dat de beste man naar jou toe heeft moeten rijden (geen idee waar hij vandaan komt) en vervolgens weer weg rijdt (geen idee waarheen). Dat zit allemaal in die 75 euro.

Als hij maar 20 minuutjes in rekening zou brengen, zou hij dus voor 25 euro:
- een rit naar jou hebben gemaakt
- 20 minuten hebben gewerkt
- een rit terug moeten maken / doorrijden naar de volgende klant

Even vertalen naar de werkelijkheid:
- Van die 25 euro moet hij dan nog belasting betalen (30% ongeveer)
- brandstofkosten betalen
- afschrijving op zijn vervoer
- materiaalkosten betalen

Wat denk je dat de beste man er dan aan over houd?! Inderdaad, drie keer niks!
Het is dus niet heel gek dat hij 75 euro in rekening brengt.

En als je had gelezen, had je hem die 40 minuten nog wat andere kleine klusjes bij je laten doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
tlpeter schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:46:
Het plaatsen van een stopcontact in een meterkast inclusief voorrijden, materiaal en arbeid voor 75 euro. Ik denk dat je een koopje hebt hier aan.
Als je het zo bekijkt voelt het weer een stuk beter ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat is toch bijna altijd dat het eerste uur volledig gerekend wordt? Anders is het de moeite niet zonder voorrijden kosten enzo.

Ik zie het probleem niet, zeker niet als het netjes in de voorwaarden staat.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerwin486741
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:38
Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het dat vaak ook lijkt me hier van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
breew schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:45:
[...]

Neem je "verlies"; dit is gewoon een leermoment.
Je hebt immers zelf de voorwaarden niet goed gelezen, wat zeg ik: zelfs de FAQ (blijkbaar) niet..

[...]

Volgende keer kan dergelijke nalatigheid je een veelvoud van €75 kosten, dus zorg dat dit 'leergeld' goed besteed is.
Ja dat gevoel had ik zelf ook

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-04 20:12
Wil je even zn naam weghalen. Het is niet zo netjes om de medewerker bij naam en achternaam te noemen.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
Marzman schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:51:
Dat is toch bijna altijd dat het eerste uur volledig gerekend wordt? Anders is het de moeite niet zonder voorrijden kosten enzo.

Ik zie het probleem niet, zeker niet als het netjes in de voorwaarden staat.
Ik hoef niet zo heel vaak stopcontacten direct een stoppenkast te monteren, dus of dat altijd zo is zou ik je niet durven zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
MadMarine schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:42:
[...]

Vaak is de FAQ essentiële informatie. Je had zelf ook kunnen bedenken dat materiaalkosten apart worden gerekend (zoals bij elke aannemer). Een standaardtermijn is ook redelijk standaard. Je zal vaker tegenkomen dat er expliciet wordt vermeld dat er geen minimale prijs is dan dat wel te doen.

Verder is €75 vaste prijs ook niet handig. Je kent de situatie niet bij de klant. Als je meterkast vol stof lag moet die eerst schoongemaakt worden, en als er rare bochten worden gemaakt bij de bestaande kabels moet er misschien het een en ander worden verplaatst om ruimte te maken.

Je wordt in principe gewoon geacht tot op zekere hoogte onderzoek te doen naar wat je besteld. Dat betekend niet dat je valkuilen uit juridische voorwaarden moet kunnen oppakken, maar wel dat je netjes gepresenteerde beknopte voorwaarden en informatiepagina's naleest.

Overigens kan je als je de naam weggehaald wilt zien ook gewoon een topicreport neerzetten, dan wordt dat verder afgehandeld door de aanwezige mods.

[ Voor 6% gewijzigd door Stoelpoot op 04-01-2018 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

MadMarine schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:59:
[...]

Ik hoef niet zo heel vaak stopcontacten direct een stoppenkast te monteren, dus of dat altijd zo is zou ik je niet durven zeggen.
Kom jij voor vijf minuten (6,25 euro) ergens naartoe rijden voor een klus inclusief materiaalkosten? Je verwachting is niet reëel, het is ook niet netjes dat je de klusser zwart maakt in je TS hier (en op Fok!)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarine
Hamza schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:58:
Wil je even zn naam weghalen. Het is niet zo netjes om de medewerker bij naam en achternaam te noemen.
Je hebt helemaal gelijk. Achternaam en firma heb ik verwijderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Dat je uitgelachen wordt is wel erg onbeleefd, minpunten voor de klantenservice. Verder is alles wel gezegd zo denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-04 15:08
@MadMarine
Achternaam staat er nog steeds in.

[ Voor 65% gewijzigd door friggler op 04-01-2018 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
Marzman schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:05:
[...]

Kom jij voor vijf minuten (6,25 euro) ergens naartoe rijden voor een klus inclusief materiaalkosten? Je verwachting is niet reëel, het is ook niet netjes dat je de klusser zwart maakt in je TS hier (en op Fok!)
Wat ik reëel zou vinden is dat je betaalt voor wat je krijgt. Ik betaal graag voorrijkosten, materiaalkosten en de arbeidsuren. Ik vind het alleen raar dat Zoofy zo nadrukkelijk adverteert dat ze geen voorrijkosten en materiaalkosten berekenen, maar dat je die op een verkapte manier toch betaald. Het lijkt de BTW actie bij de mediamarkt wel... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
MadMarine schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:09:
[...]

Wat ik reëel zou vinden is dat je betaalt voor wat je krijgt. Ik betaal graag voorrijkosten, materiaalkosten en de arbeidsuren. Ik vind het alleen raar dat Zoofy zo nadrukkelijk adverteert dat ze geen voorrijkosten en materiaalkosten berekenen, maar dat je die op een verkapte manier toch betaald. Het lijkt de BTW actie bij de mediamarkt wel... ;-)
Direct uit de FAQ:
Hoe weet ik wat een klus mij gaat kosten?
We geven per vakman zoveel mogelijk informatie wat betreft de prijs. Alle tarieven zijn inclusief BTW. Eventuele materiaalkosten die nodig zijn om een klus uit te voeren zijn niet bij de prijs inbegrepen. Voor bepaalde standaardklussen rekenen wij met vaste tarieven. Alleen bij hoge uitzondering kan de uiteindelijk factuur hoger uitvallen. En dan alleen na overleg tussen jou en de vakman.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:22

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

[...]

Het is ook een beetje naïef om te denken dat jij als klant uiteindelijk niet voor al die zaken betaalt. Misschien onder een ander kopje, maar uiteindelijk betaalt de klant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:05
Wees blij met 1 uur... heb ze ook wel anders meegemaakt, zakelijk dan: om 9:00 binnen en om 12:30 klaar, factuur voor 2 dagdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Laatst online: 05:39
In die kleine lettertjes van de voorwaarden staat inderdaad “De vakman mag minimaal 1 uur in rekening brengen”, en Rob is dus zo’n “vakman” die daar gretig gebruik van maakt. Dat had ik graag van tevoren gehoord van Zoofy of de vakman. Zoofy rekent voor andere standaardklussen wel met vaste tarieven, maar deze klus is blijkbaar niet standaard en/of klein genoeg.
Je bent dus eigenlijk ergens mee akkoord gegaan, zonder de voorwaarden te lezen? Je bent zelf dus zo dom niet zo slim geweest om te lezen waar je mee akkoord gaat? En gaat dan achteraf zeuren :X dat je het er niet mee eens bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Achternaam staat nog steeds in de topicstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
[...]

Pas op met wat je zegt!
Wie weet van welke locatie hij voorrijd kosten berekend, deze tijd zal hij gewoon tegen het tarief van € 75 / uur aan jou doorberekenen als je pech hebt! Leuk als hij een half uur heen en terug rekent.
Dan nog de 20 minuten klustijd.

PS: de achternaam staat nog steeds in OT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
BastaRhymez schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:30:
[...]

Pas op met wat je zegt!
Wie weet van welke locatie hij voorrijd kosten berekend, deze tijd zal hij gewoon tegen het tarief van € 75 / uur aan jou doorberekenen als je pech hebt! Leuk als hij een half uur heen en terug rekent.
Dan nog de 20 minuten klustijd.

PS: de achternaam staat nog steeds in OT
In elke stad zijn wel klusjesmannen te vinden. Mijn punt is dus ook: denk na voordat je Zoofy vraagt. Het is waarschijnlijk handiger om zelf die klusjesman in de wijk te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
Waarom heb je dat niet gedaan dan?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

MadMarine schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:40:
[...]

In elke stad zijn wel klusjesmannen te vinden. Mijn punt is dus ook: denk na voordat je Zoofy vraagt. Het is waarschijnlijk handiger om zelf die klusjesman in de wijk te vragen.
Ik schat in dat minimaal 80% van de bezoekers hier dat al wist voordat dit topic bestond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
Sterker nog; ik heb een elektricien in de wijk gebeld, maar die nam op dat moment niet op :D

Pas daarna heb ik (ongeduldig als ik ben) die oproep op Zoofy gezet in de veronderstelling dat zij mijn vraag direct bij deze en alle andere vakmannen in de wijk neer zouden leggen. Er is nu inderdaad iemand helemaal uit Dieren gekomen (27 km / 25 min rijden) om dit kleine klote klusje te fixen. Blijkbaar loont zoiets toch via Zoofy :')

Weet iemand trouwen in wat voor radius Zoofy vakmannen werft voor zo'n klus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Laatst online: 26-07-2020
Daarom moet je ook altijd iemand zoeken met wie jij zelf of iemand uit jouw omgeving al goede ervaringen heeft. Mond-op-mondreclame is beter dan de meest gelikte website.

Los daarvan is dit wel een beetje suf...geen voorrijkosten en geen materiaalkosten, dat moet toch een belletje laten rinkelen? Het moet uit de lengte of uit de breedte komen en in dit geval is dat een minimale declaratie van één uur ad EUR 75,--. Dat staat ook gewoon in de FAQ.

Dus die 75 euro is gewoon leergeld. En eigenlijk dat nog niet eens, want voor 75 euro heb je wel een werkend stopcontact.

[ Voor 12% gewijzigd door nare man op 04-01-2018 11:49 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04 12:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

MadMarine schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:40:
[...]

Denk na? Nee, lees gewoon de voorwaarden, dat is al genoeg. Ze hebben "geen voorrijkosten" maar die gewoon weggemoffeld in de minimale afname van één uur. Jij bent hier de enige die iets nagelaten heeft, namelijk het doorlezen van de overeenkomst die je bent aangegaan. En vervolgens is Zoofy de gebeten hond en loop je zelfs de vakman die, naar ik aanneem, gewoon goed werk heeft geleverd binnen de gestelde afspraken af te zeiken in je topicstart.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
NMe schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:48:
[...]

Denk na? Nee, lees gewoon de voorwaarden. Ze hebben "geen voorrijkosten" maar die gewoon weggemoffeld in de minimale afname van één uur. Jij bent hier de enige die iets nagelaten heeft, namelijk het doorlezen van de overeenkomst die je bent aangegaan, en vervolgens is Zoofy de gebeten hond en loop je zelfs de vakman die, naar ik aanneem, gewoon goed werk heeft geleverd binnen de gestelde afspraken af te zeiken in je topicstart.
Zo ver waren wij ook al sherlock. Toch bedankt voor je bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-04 19:17
De materiaalkosten zijn ongeveer €1 voor de universele lasdoos plus €10 voor een dubbele wcd met randaarde. Een meter VD kost ongeveer €0,30×3 daar komen nog 3 steeklasjes bij van €0,10 p/s.
Stukje flexbuis á €0,30 plus een paar spijkerclips voor het vastzetten en dan ben je er wel zo'n beetje. Dan gaan we ervan uit dat het WCD bij een bestaande groep op kan worden gezet. Dus minstens €12,50 aan materiaalkosten, zonder enige winst.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
Puch-Maxi schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:49:
De materiaalkosten zijn ongeveer €1 voor de universele lasdoos plus €10 voor een dubbele wcd met randaarde. Een meter VD kost ongeveer €0,30×3 daar komen nog 3 steeklasjes bij van €0,10 p/s.
Stukje flexbuis á €0,30 plus een paar spijkerclips voor het vastzetten en dan ben je er wel zo'n beetje. Dan gaan we er van uit dat het WCD bij een bestaande groep op kan worden gezet. Dus minstens €12,50 aan materiaalkosten, zonder enige winst.
Producent en tussenhandel zullen daar toch zeker al een goeie marge op pakken hoor... ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

MadMarine schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:49:
[...]

Zo ver waren wij ook al sherlock. Toch bedankt voor je bijdrage.
Hou dan op met een bedrijf zwart te maken alleen omdat jij iets niet hebt doorgelezen. In de post die ik citeerde was al dat spul al duidelijk en tóch waarschuw je mensen nog om na te denken voordat ze in zee gaan met Zoofy, alsof het een heel erg malefide bedrijf is. Tot zover lees ik nergens iets dat ze daadwerkelijk verkeerd hebben gedaan. Je hebt een nieuw stopcontact voor een marktconforme prijs. Als je verder tevreden bent over de kwaliteit van het werk heb je gewoon niets te klagen.
MadMarine schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:50:
[...]

Producent en tussenhandel zullen daar toch zeker al een goeie marge op pakken hoor... ;)
Sure, maar dat verandert er niks aan dat die elektricien die het voor je gefixt heeft die marge heeft moeten betalen aan de tussenhandelaar.

[ Voor 20% gewijzigd door NMe op 04-01-2018 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
MadMarine schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:47:
[...]

Sterker nog; ik heb een elektricien in de wijk gebeld, maar die nam op dat moment niet op :D

Pas daarna heb ik (ongeduldig als ik ben) die oproep op Zoofy gezet in de veronderstelling dat zij mijn vraag direct bij deze en alle andere vakmannen in de wijk neer zouden leggen. Er is nu inderdaad iemand helemaal uit Dieren gekomen (27 km / 25 min rijden) om dit kleine klote klusje te fixen. Blijkbaar loont zoiets toch via Zoofy :')
Tja, ongeduld kost geld. Wat dacht je dan? Dat die gasten aan het duimendraaien zijn totdat ze bij iemand een stopcontactje kunnen plaatsen?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
armageddon_2k1 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:51:
[...]

Tja, ongeduld kost geld. Wat dacht je dan? Dat die gasten aan het duimendraaien zijn totdat ze bij iemand een stopcontactje kunnen plaatsen?
Nog zo'n wijze les... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
Ook grappig: Zoofy bepaalt zelf welke reviews ze wel en niet plaatsen. Zo komen al hun klusjesmannen natuurlijk wel op een mooie score uit... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door MadMarine op 04-01-2018 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
Wat is je doel eigenlijk met dit topic? Je zorgt er zelf voor dat je de FAQ niet goed leest, vervolgens nagel je de klusjesman en beide bedrijven publiekelijk aan de schandpaal en ga je trollen op een forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
xh3adshotx schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:59:
[...]

Wat is je doel eigenlijk met dit topic? Je zorgt er zelf voor dat je de FAQ niet goed leest, vervolgens nagel je de klusjesman en beide bedrijven publiekelijk aan de schandpaal en ga je trollen op een forum?
Delen van ervaring, problemen, antwoorden, feedback... Niet heel anders dan elk ander topic.
Ik ben in ieder geval geholpen met jullie reacties :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
MadMarine schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:03:
[...]

Delen van ervaring, problemen, antwoorden, feedback... Niet heel anders dan elk ander topic.
Ik ben in ieder geval geholpen met jullie reacties ^O^
"Misleidende praktijken van Zoofy..."

Inderdaad, echt een eerlijk topic over het delen van ervaringen met zo'n titel... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
FiXeR.nl schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:05:
[...]

"Misleidende praktijken van Zoofy..."

Inderdaad, echt een eerlijk topic over het delen van ervaringen met zo'n titel... :F
Veel informatie wordt op voorhand mooier weergegeven dan hoe het uiteindelijk in de voorwaarden staat. Is dat niet misleidend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
MadMarine schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:09:
[...]

Veel informatie wordt op voorhand mooier weergegeven dan hoe het uiteindelijk in de voorwaarden staat. Is dat niet misleidend?
Nee hoor. Je kunt gewoon niet lezen. Er wordt €75 per uur aangeboden. Daarmee zijn de rekeneenheden gewoon duidelijk, Uren namelijk. Anders werd er wel een prijs per kwartier afgegeven of iets dergelijks. Dit is in de dienstverlening gewoon een hele normale gang van zaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-04 13:02

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

[...]

De voorwaarden zijn er óók op voorhand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xh3adshotx
[...]

Op welke manier ben jij dan misleid?

- Waar zie jij staan dat je per minuut, 10 minuten of kwartier kan betalen?
- Waar zie jij staan dat je voorrijkosten hebt betaald?
- Waar zie jij staan dat je materiaalkosten hebt betaald?

Als je inderdaad selecteer dat je een stopcontact in de meterkast wilt staat er:
Stopcontact in meterkast plaatsen
Een stopcontact in de meterkast is door een elektricien zo geregeld. Handig voor een modem. Het stopcontact is bij de prijs inbegrepen.
Als jij een rekening van 75 euro hebt gekregen klopt dat toch? Uur loon is 75 euro, je betaald per uur en krijgt een factuur van 75 euro... Geen voorrijkosten en geen materiaalkosten, geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
FiXeR.nl schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:13:
[...]

Nee hoor. Je kunt gewoon niet lezen. Er wordt €75 per uur aangeboden. Daarmee zijn de rekeneenheden gewoon duidelijk, Uren namelijk. Anders werd er wel een prijs per kwartier afgegeven of iets dergelijks. Dit is in de dienstverlening gewoon een hele normale gang van zaken.
Ik heb niet veel te maken met de dienstverlening, dus ik weet niet of dat "een hele normale gang van zaken is". Vandaar ook dit topic om jullie ervaringen te horen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:18

Theo

moederbord

MadMarine schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:18:
[...]

Ik heb niet veel te maken met de dienstverlening, dus ik weet niet of dat "een hele normale gang van zaken is". Vandaar ook dit topic om jullie ervaringen te horen.
Dit is niet de normale gang van zaken inderdaad; gewoonlijk zou je meer moeten betalen. :)

15 euro aan materiaal en kleinmateriaal
30 euro voor <30 minuten werk
20 euro voorrijkosten
13.65 euro BTW over het bovenstaand

78.65 euro zou dus een gewone gang van zaken zijn, en dat is dan al heel goedkope beun!

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xh3adshotx
[...]

Oke:

- Je hebt niet veel te maken met de dienstverlening
- Nu heb je een stopcontact nodig
- Je gaat naar een website en vult in wat je nodig hebt etc.
- In plaats van goed te lezen hoe het allemaal werkt klik je maar een beetje door
- De goedebedoelde serviceverlener komt netjes zijn afspraken na
- Jij hebt je niet goed ingelezen en bent boos
- Jij nagelt de mensen die hun afspraken duidelijk online hebben staan en nakomen digitaal aan de schandpaal
- Het is allemaal de schuld van de grote boze kapitalisten?

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
xh3adshotx schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:17:
[...]

Op welke manier ben jij dan misleid?

- Waar zie jij staan dat je per minuut, 10 minuten of kwartier kan betalen?
- Waar zie jij staan dat je voorrijkosten hebt betaald?
- Waar zie jij staan dat je materiaalkosten hebt betaald?

Als je inderdaad selecteer dat je een stopcontact in de meterkast wilt staat er:

[...]

Als jij een rekening van 75 euro hebt gekregen klopt dat toch? Uur loon is 75 euro, je betaald per uur en krijgt een factuur van 75 euro... Geen voorrijkosten en geen materiaalkosten, geen probleem?
toon volledige bericht
De factuur van Rob bestaat uit €17,50 materiaalkosten en €57,50 arbeid en reistijd, totaal €75.
Rob zei daarom dat ik eigenlijk gematst werd, omdat hij niet de volledige €75 als arbeidskosten had berekend...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:15
Daar waar ik het vaak voor de kant van de consument opneem, moet ik hier toch echt concluderen dat de houding van de TS wel erg naïef is. Het is wel de bedoeling dat die elektricien 's avonds ook eten op tafel heeft. Voor 30€ een uur bezig zijn en dan ook nog een afdracht aan Zoofy moeten maken lukt wellicht in Polen, maar niet hier.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
Theo schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:23:
[...]

Dit is niet de normale gang van zaken inderdaad; gewoonlijk zou je meer moeten betalen. :)

15 euro aan materiaal en kleinmateriaal
30 euro voor <30 minuten werk
20 euro voorrijkosten
13.65 euro BTW over het bovenstaand

78.65 euro zou dus een gewone gang van zaken zijn, en dat is dan al heel goedkope beun!
Thanks, dit is tenminste duidelijk :)
Als ze dit er nou bij zouden zetten met een streep erdoor, en hun prijs van €75 eronder zou het alle onduidelijkheid voorkomen.

[ Voor 11% gewijzigd door MadMarine op 04-01-2018 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:28

BLACKfm

o_O

MadMarine schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:47:
Weet iemand trouwen in wat voor radius Zoofy vakmannen werft voor zo'n klus?
Uit het hele topic, en deze vraag, blijkt de algemene kennis wel wat beperkt is. Maar ook deze vraag lijkt mij wel heel makkelijk te beantwoorden.

Er zal een bepaald verdienmodel achter zitten. Ik verwacht een database aan mensen die bepaalde klussen kunnen doen (een elektricien bijv) en die krijgen allemaal een melding zodra jij een aanvraag indient (mogelijk op basis van een regiofilter zodat ze vanuit friesland niet de klussen uit zeeland binnenkrijgen).

De bewuste elektricien kijkt even in zijn agenda en denkt daar met 30 minuutjes wel klaar mee te zijn. Reageert als eerste op jouw klus en voor je het weet staat die voor de deur.

Andersom kan het ook een soort marktplaats zijn waar jij je offerte vraagt en iedere 'klusjesman' onder de voorwaarden van Zoofy op jouw klus kan reageren. Reiskosten worden blijkbaar niet doorberekend, dus wat dat betreft kan een elektricien uit Zeeland ook langskomen in Friesland voor een half uurtje werk á €75.

Dat de beste man er in dat laatste geval waarschijnlijk niks op verdient hoeft dan niet jouw probleem te zijn, evenmin als jouw buurman die bewuste elektricien zou zijn en dus geen reiskosten heeft en binnen 10 minuten klaar zou zijn. Volgens deze 2 voorbeelden heeft de elektricien uit zeeland een uurloon van -10 euro per uur en je buurman 500 euro per uur.

Hoe dan ook gaat het er onder aan de streep gewoon om dat je minimaal 75 euro kwijt bent voor het eerste uur werk. Het was maximaal 1 uur werk en je had dus ook niet voor verassingen hoeven te staan, welke verbogen berekening je hier ook aan ten grondslag legt, zoals met enkele berekeningen in dit topic al is aangegeven.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15:30

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

MadMarine schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:25:
[...]

De factuur van Rob bestaat uit €17,50 materiaalkosten en €57,50 arbeid en reistijd, totaal €75.
Rob zei daarom dat ik eigenlijk gematst werd, omdat hij niet de volledige €75 als arbeidskosten had berekend...
Serieus ? Je hebt dus 75 Euro betaald voor de aanleg van een wandcontactdoos ?

Schandalig ! Je hebt veels te weinig betaald.

Sorry dat was flauw. Ik denk dat 75 euro, met specificatie van de ZZP-er, nog erg redelijk was. Als ik heel zakelijk kijk naar de website en de voorwaarden, vermelden ze alles wat ze moeten vermelden. Dat jij er voor kiest om het niet te lezen dat is jouw keuze maar die kun je niet op Zoofy afschuiven. Dat is niet netjes.

Ik ben het wel met de meeste hier eens. Het is best een nette prijs voor een simpel klusje.
Zoofy doet hier niets raars en is dus ook niet echt bezig met misleidende praktijken.

En nee ik heb er geen aandelen in. 8) :+

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:03
Alles is inmiddels wel zo'n beetje gezegd toch in dit topic? We kunnen wel blijven herhalen dat TS de voorwaarden door had moeten lezen, maar dat is 'm ook wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Piet_Piraat7 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:38:
Alles is inmiddels wel zo'n beetje gezegd toch in dit topic? We kunnen wel blijven herhalen dat TS de voorwaarden door had moeten lezen, maar dat is 'm ook wel duidelijk.
Mha, zo duidelijk is het niet als ik z'n nieuwe posts zo lees.

Maar ja, 'ervaringen' kan beter in een iewat neutraler topic I guess.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Knul
  • Nu online
[...]

De beste Rob heeft je ook wel degelijk gematst. Hij zou, volgens de voorwaarden van Zoofy, 92,50 voor de klus moeten rekenen.

Dit topic is echt een grote :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
[...]

Dat was informatie die ik eerder niet gezien heb. Dan is de factuur niet super handig opgesteld, feit blijft echter dat er op de site van Zoofy staat:
Een stopcontact in de meterkast is door een elektricien zo geregeld. Handig voor een modem. Het stopcontact is bij de prijs inbegrepen.
Bij het uurloon zit dus het stopcontact inbegrepen, die heeft Rob echter gespecificeerd op de factuur. Onder de streep blijft het totaalbedrag hetzelfde. De vraag is of het zo erg is dat Rob het op de factuur heeft opgesplitst, je betaald immers niet meer of minder.
Knul schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:50:
[...]

De beste Rob heeft je ook wel degelijk gematst. Hij zou, volgens de voorwaarden van Zoofy, 92,50 voor de klus moeten rekenen.

Dit topic is echt een grote :')
Dat is niet waar, bij de specifieke klus staat op Zoofy dat de materiaalkosten inbegrepen zijn. Neemt niet weg dat ik het met je laatste zin eens ben. :)

[ Voor 21% gewijzigd door xh3adshotx op 04-01-2018 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
  • Nu online
xh3adshotx schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:52:
[...]
Dat is niet waar, bij de specifieke klus staat op Zoofy dat de materiaalkosten inbegrepen zijn. Neemt niet weg dat ik het met je laatste zin eens ben. :)
Als we toch gaan mierenneuken, er staat dit:
Het stopcontact is bij de prijs inbegrepen.
Eventuele andere kosten (bedrading, tin om te solderen, weet ik het) is dus niet per definitie bij de prijs inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-04 21:27

kevin33

Welkom in Utopia.

Afgelopen augustus een stopcontact laten plaatsen door de lokale elektricien, dat zat zo rond de 60 euro (incl. voorrijkosten en materiaalkosten )

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paragon93
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Afgelopen week zelf een stopcontact geplaatst, 12 euro + 15 min werk.

Trust me, I'm an engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455473

[...]

Je hebt geen ervaring maar toch een mening als feit pretenderen en zeggen dat 75 euro niet redelijk is? 75 is gigantisch redelijk voor een stopcontact, zelfs nog goedkoop.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RemcoDelft
xh3adshotx schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:52:
Bij het uurloon zit dus het stopcontact inbegrepen, die heeft Rob echter gespecificeerd op de factuur. Onder de streep blijft het totaalbedrag hetzelfde. De vraag is of het zo erg is dat Rob het op de factuur heeft opgesplitst, je betaald immers niet meer of minder.
Zou dit niet met Rob's eigen belastingaangifte te maken hebben? Als Rob wel 200 stopcontacten inkoopt maar er nooit eentje op een bon zet klopt z'n administratie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:59

Peetman

Tjah....

[...]

Misschien kan je dan voortaan de titel zo formuleren:
Misleidende praktijken van Zoofy?
of
Ervaringen met Zoofy?

Zoals het er nu staat was je duidelijk boos / geïrriteerd en vond je het blijkbaar nodig om dit op internet te ventileren door het noemen van naam en toenaam.

Ik wil je wel bedanken voor het openen van het topic. Ik was niet bekend met Zoofy, maar het spreekt we wel aan, meer dan werkspot. En de prijs lijkt me ook best netjes.

Acties:
  • +38 Henk 'm!

• Sp00n
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04 21:42
Hi MadMarine, dag iedereen die gereageerd heeft op dit topic,

Ik ben Yannick, één van de oprichters van Zoofy. Ik reageer graag even op de TS.

Laat ik beginnen met te zeggen dat we inderdaad een fout hebben gemaakt. Bij de klus staat dat het tarief inclusief stopcontact is en dat is in dit geval niet zo. We zijn dit net bij veel klussen aan het omzetten. Er is hier iets misgegaan. We hebben dat deel van de omschrijving nu verwijderd.

De vakman heeft je dus inderdaad gematst. Wij hebben een fout gemaakt. Hij had eigenlijk meer mogen rekenen. Maar dat is niet gebeurd. Als dat wel was gebeurd, dan hadden we het verschil aan je terugbetaald.

Je andere opmerkingen kan ik alleen niet steunen. Vakmannen hebben nou eenmaal het recht minimaal het 1e uur te rekenen. Voor 25 Euro zou die elektriciën het gewoon niet komen doen. Vakmannen zouden in jouw scenario 8 keer per dag 25 Euro rekenen. 200 Euro. Minus de BTW. Minus bedrijfskosten. Daar kun je gewoon niet van leven. Om nog maar te zwijgen over alle reistijd waardoor hij geen 8 klussen per dag kan doen. Gemiddeld doen ze er 4 tot 6.

Laat ik voorop stellen dat ik het echt vervelend vind dat je teleurgesteld bent in Zoofy. Wij doen ons best een mooi platform te bouwen dat lekker snel werkt en duidelijk is. Wij zullen eens gaan kijken hoe we nog duidelijker kunnen zijn, waardoor klanten niet teleurgesteld raken. En ik ga met onze klantenblijmakers (klantenservicemedewerkers) in gesprek om te kijken hoe we klanten niet het gevoel kunnen geven dat ze worden uitgelachen. Want dat is niet de bedoeling.

Ik vind wel dat je er een beetje met gestrekt been inkomt (zowel hier als op Fok). Ik zou het heel erg waarderen als je (zeker de titel van) de posts wat kunt "downtunen". Mensen (die Googlen) lezen vaak niet verder dan hun neus lang is :+ Conclusies worden dan al snel getrokken _/-\o_

Als er nog een keer iets moet gebeuren bij je thuis, stuur dan een mail naar yannick [at] zoofy.nl. Dan zorg ik ervoor dat wanneer iemand minder dan een uur bij je bezig is, er qua uurloon alleen voorrijkosten worden gerekend! O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virtualite
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-04 22:09
Sp00n schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:52:

Ik ben Yannick, één van de oprichters van Zoofy. Ik reageer graag even op de TS.

Laat ik beginnen met te zeggen dat we inderdaad een fout hebben gemaakt. Bij de klus staat dat het tarief inclusief stopcontact is en dat is in dit geval niet zo. We zijn dit net bij veel klussen aan het omzetten. Er is hier iets misgegaan. We hebben dat deel van de omschrijving nu verwijderd.

De vakman heeft je dus inderdaad gematst. Wij hebben een fout gemaakt. Hij had eigenlijk meer mogen rekenen. Maar dat is niet gebeurd. Als dat wel was gebeurd, dan hadden we het verschil aan je terugbetaald.

Je andere opmerkingen kan ik alleen niet steunen. Vakmannen hebben nou eenmaal het recht minimaal het 1e uur te rekenen. Voor 25 Euro zou die elektriciën het gewoon niet komen doen. Vakmannen zouden in jouw scenario 8 keer per dag 25 Euro rekenen. 200 Euro. Minus de BTW. Minus bedrijfskosten. Daar kun je gewoon niet van leven. Om nog maar te zwijgen over alle reistijd waardoor hij geen 8 klussen per dag kan doen. Gemiddeld doen ze er 4 tot 6.

Laat ik voorop stellen dat ik het echt vervelend vind dat je teleurgesteld bent in Zoofy. Wij doen ons best een mooi platform te bouwen dat lekker snel werkt en duidelijk is. Wij zullen eens gaan kijken hoe we nog duidelijker kunnen zijn, waardoor klanten niet teleurgesteld raken. En ik ga met onze klantenblijmakers (klantenservicemedewerkers) in gesprek om te kijken hoe we klanten niet het gevoel kunnen geven dat ze worden uitgelachen. Want dat is niet de bedoeling.

Ik vind wel dat je er een beetje met gestrekt been inkomt (zowel hier als op Fok). Ik zou het heel erg waarderen als je (zeker de titel van) de posts wat kunt "downtunen". Mensen (die Googlen) lezen vaak niet verder dan hun neus lang is :+ Conclusies worden dan al snel getrokken _/-\o_

Als er nog een keer iets moet gebeuren bij je thuis, stuur dan een mail naar yannick [at] zoofy.nl. Dan zorg ik ervoor dat wanneer iemand minder dan een uur bij je bezig is, er qua uurloon alleen voorrijkosten worden gerekend! O+
toon volledige bericht
Wel TOP dat een naar mijn mening onterechtte klacht nog zo goed wordt opgepakt. Ik ben net als hierboven ook blij met dit topic. Wanneer ik een vakman nodig heb zal ik deze wss bij jullie zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarine
Sp00n schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:52:

toon volledige bericht
Tof dat je reageert. Zo'n bericht als dit heeft zeker ook niet mijn voorkeur, maar ik heb de afgelopen week inmiddels al een paar keer contact gehad met de vakman, en inmiddels al met 3 (!!) medewerkers van jullie servicedesk per telefoon en e-mail. Als ik daar keer op keer alleen maar tegen onbegrip stuit dan blijven er voor mij weinig andere opties over dan dit.

De kern van het probleem is dat er op jullie website (bij mij) verwachtingen worden geschept die (voor mij) niet waargemaakt worden. Dat is niet waar of onwaar, maar een gevoel dat ik heb gekregen. De website lijkt nu heel duidelijk, maar in de voorwaarden blijkt het toch allemaal iets genuanceerder te zijn. Ik hoop daarom dat je in ieder geval iets aan de kreten op de website kunt doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp00n
MadMarine schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:23:
[...]

Tof dat je reageert. Zo'n bericht als dit heeft zeker ook niet mijn voorkeur, maar ik heb de afgelopen week inmiddels al een paar keer contact gehad met de vakman, en inmiddels al met 3 (!!) medewerkers van jullie servicedesk per telefoon en e-mail. Als ik daar keer op keer alleen maar tegen onbegrip stuit dan blijven er voor mij weinig andere opties over dan dit.

De kern van het probleem is dat er op jullie website (bij mij) verwachtingen worden geschept die (voor mij) niet waargemaakt worden. Dat is niet waar of onwaar, maar een gevoel dat ik heb gekregen. De website lijkt nu heel duidelijk, maar in de voorwaarden blijkt het toch allemaal iets genuanceerder te zijn. Ik hoop daarom dat je in ieder geval iets aan de kreten op de website kunt doen.
Daar heb je helemaal gelijk in! Ik snap dat je er een vervelend gevoel aan hebt overgehouden. Er stond iets op de site en dat kwam niet overeen met de werkelijkheid. En onze mensen moeten jou daarin serieus nemen. Ik heb net met ze overlegd en er wordt aan gewerkt om dat in de toekomst beter te doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadMarine
Sp00n schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:27:
[...]

Daar heb je helemaal gelijk in! Ik snap dat je er een vervelend gevoel aan hebt overgehouden. Er stond iets op de site en dat kwam niet overeen met de werkelijkheid. En onze mensen moeten jou daarin serieus nemen. Ik heb net met ze overlegd en er wordt aan gewerkt om dat in de toekomst beter te doen!
Het laatste waar je op zo'n moment op zit te wachten is een "klantenblijmaker" die je recht in je gezicht uitlacht en zegt dat je het dan maar zelf had moeten doen. Dat werkt echt lekker de-escalerend :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp00n
MadMarine schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:30:
[...]

Het laatste waar je op zo'n moment op zit te wachten is een telefoonmiepje die je recht in je gezicht uitlacht en zegt dat je het dan maar zelf had moeten doen. Dat werkt echt lekker de-escalerend :')
Hahahaha :) (Ik lach natuurlijk alleen over de laatste zin van je opmerking :))

En serieus: dat is inderdaad het laatste waar je op zit te wachten. Het wordt met de klantenblijmaker in kwestie besproken. Want we willen geen cynisch-blije klanten. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:07

SomerenV

It's something!

Hier nog een ZZP'er (in de videowereld) en het vrij normaal dat je in hele uren rekent. Soms wil ik nog wel eens matsen als iets een enorm eenvoudig klusje is, of korting bij heel veel uren, Maar als ik voor een kwartier of half uur ergens heen ga reken ik altijd een heel uur. Standaard gang van zaken, ook in veel andere vakgebieden.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
FiXeR.nl schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:13:
[...]

Benzine wordt ook met een literprijs aangeboden. Het land zou te klein zijn als we vanaf morgen alles naar boven af zouden ronden op hele liters... ;)
Overigens is dat (volgens mij) niet het geval bij Zoofy, met uitzondering dus van dat eerste uur, maar dat staat er weer niet bij als je het besteld. Probeer het anders zelf ook eens ;)

[ Voor 19% gewijzigd door MadMarine op 04-01-2018 15:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

MadMarine schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:52:
[...]

Benzine wordt ook met een literprijs aangeboden. Het land zou te klein zijn als we vanaf morgen alles naar boven af zouden ronden op hele liters... ;)
Overigens is dat (volgens mij) niet het geval bij Zoofy, met uitzondering van het eerste uur, maar dat noemen ze er dan weer niet direct bij. Probeer het anders zelf ook eens ;)
En weet je ook wat er allemaal in zo'n literprijsje zit? Je betaalt namelijk niet enkel voor de brandstof!
*mind blown*
Moeten ze dat ook even allemaal duidelijk maken voor je? :F
Daarbij geldt er bij onbemande tankstations ook vaak een minimale volume afname van ten minste 2 liter. Wist je waarschijnlijk ook niet.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
MadMarine schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:23:
[...]

Niet aanvallend bedoeld maar kan je het nu niet gewoon een keer laten zitten? Er wordt hier ontzettend veel gereageerd met uitleg waar het fout is gegaan, dat je ook de voorwaarden/FAQ had kunnen lezen en daarbovenop krijg je ook nog eens een hele mooie uitleg en handreiking van Yannick en lijk je het laatste woord te moeten hebben. Laat het nu aub eens gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
SayWhatAgain! schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:05:
[...]

En weet je ook wat er allemaal in zo'n literprijsje zit? Je betaalt namelijk niet enkel voor de brandstof!
*mind blown*
Moeten ze dat ook even allemaal duidelijk maken voor je? :F
Daarbij geldt er bij onbemande tankstations ook vaak een minimale volume afname van ten minste 2 liter. Wist je waarschijnlijk ook niet.
Leuk dat je het probeert, maar bij brandstof is het vooraf helemaal duidelijk wat je betaalt, namelijk de literprijs * het aantal liters. Bij Zoofy is het dus blijkbaar niet zo eenvoudig. Daarom is het voor jou ook niet zo'n goed voorbeeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
Wren schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:45:
[...]

Niet aanvallend bedoeld maar kan je het nu niet gewoon een keer laten zitten? Er wordt hier ontzettend veel gereageerd met uitleg waar het fout is gegaan, dat je ook de voorwaarden/FAQ had kunnen lezen en daarbovenop krijg je ook nog eens een hele mooie uitleg en handreiking van Yannick en lijk je het laatste woord te moeten hebben. Laat het nu aub eens gaan.
Ik ben juist heel blij met alle reacties en voor mij is het nu ook wel klaar. Maar stel nou dat je gelijk hebt, is dit dan iets wat je tegen iemand moet zeggen die altijd het laatste woord moet hebben? :+

[ Voor 7% gewijzigd door MadMarine op 04-01-2018 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
MadMarine schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:52:
[...]

Leuk dat je het probeert, maar bij brandstof is het vooraf helemaal duidelijk wat je betaalt, namelijk de literprijs * het aantal liters. Bij Zoofy is het dus blijkbaar niet zo eenvoudig. Daarom is het voor jou ook niet zo'n goed voorbeeld ;)
Bij Zoofy is het ook perfect duidelijk, als jij immers de FAQ en/ of de voorwaarden had gelezen had je kunnen zien dat je op 75 euro uitkwam.

Dat er nu toevallig een foutje op de website stond heeft er zelfs voor gezorgd dat het totaalbedrag lager is dan eigenlijk de bedoeling was. Tevens is door @Sp00n aangegeven dat er inderdaad fouten zijn gemaakt, waaronder de klantenservice en de drukfout op de website en geeft hij je een mooie aanbieding... Nog steeds is het niet genoeg, wat wil je bereiken?

[ Voor 5% gewijzigd door xh3adshotx op 04-01-2018 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarine
xh3adshotx schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:02:
[...]

Bij Zoofy is het ook perfect duidelijk, als jij immers de FAQ en/ of de voorwaarden had gelezen had je kunnen zien dat je op 75 euro uitkwam.

Dat er nu toevallig een foutje op de website stond heeft er zelfs voor gezorgd dat het totaalbedrag lager is dan eigenlijk de bedoeling was. Tevens is door @Sp00n aangegeven dat er inderdaad fouten zijn gemaakt, waaronder de klantenservice en de drukfout op de website en geeft hij je een mooie aanbieding... Nog steeds is het niet genoeg, wat wil je bereiken?
Zoals ik net al zei: ik ben superblij met die handreiking. Wat mij betreft is het klaar hoor ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
MadMarine schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:04:
[...]

Zoals ik net al zei: ik ben superblij met die handreiking. Wat mij betreft is het klaar hoor ;)
Zet dat dan ook in de TS met een edit erbij, want deze clickbait titel gaat nog jaren gevonden worden door iedereen die op Zoofy zoekt. Die lezen echt niet tot de zoveelste pagina om te zien dat @Sp00n zo'n net antwoord geeft.
Overigens is het absoluut geen misleiding wat Zoofy doet, dus wat mij betreft riekt dit hele topic naar smaad, zeker omdat je het op meerdere forums neerpleurt.
Smaad is namelijk het opzettelijk iemands eer of goede naam aanranden door telastelegging van een bepaald feit, met het doel om daaraan ruchtbaarheid te geven.
Bron: http://www.wetrecht.nl/smaad/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:16

orf

MadMarine schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:04:
[...]

Maar lees nog eens je eigen topicstart terug. Daarin zie ik "misleiding", "WTF", "verbolgen", "waarschuwen voor bizarre praktijken".

Moet je dat niet een beetje nuanceren, nu een groot deel hiervan komt door je eigen onwetendheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-04 22:12
Afbeeldingslocatie: https://pasteboard.co/images/H1o1Db2.png/download

Als ik hier kijk (op zoofy site) staat er ook dat een stopcontact plaatsten een uur kan duren.

[ Voor 7% gewijzigd door Batavia op 04-01-2018 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
orf schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 17:10:
[...]

Maar lees nog eens je eigen topicstart terug. Daarin zie ik "misleiding", "WTF", "verbolgen", "waarschuwen voor bizarre praktijken".

Moet je dat niet een beetje nuanceren, nu een groot deel hiervan komt door je eigen onwetendheid?
Ik zou het graag willen nuanceren, maar de OP is gelockt door een admin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
MadMarine schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 18:04:
Ik zou het graag willen nuanceren, maar de OP is gelockt door een admin...
Klik even op "Rapporteer" bovenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakesushi
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-08-2020
75 euro vind ik nog meevallen.
Wij rekenen 75 euro voorrijdkosten en dan 92 euro per uur met minimaal 1 uur, dus als wij binnen 5 min klaar zijn dan betaal je een uur.

Je zeurt over de kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timoth
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-12-2024
Sakesushi schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 18:58:
75 euro vind ik nog meevallen.
Wij rekenen 75 euro voorrijdkosten en dan 92 euro per uur met minimaal 1 uur, dus als wij binnen 5 min klaar zijn dan betaal je een uur.

Je zeurt over de kosten.
Dit is dan wel weer het andere uiterste, €167 voor 5 minuten werk. ZZP'er met klantbindingsangst? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-04 13:58
Leuk dat jullie allemaal MadMarine afzeiken maar laten even even reëel zijn.

Stop contact in een meterkast? Stop eruit/ automaat uit, stukje draad, stukje pijp, wandcontactdoos, laten we eens gek doen 4 muurpluggen, aansluiten, klaar.

En dan 225 vragen?

Ga je schamen.

Voorrij kosten? dan moet je ophouden om klusjes aan te nemen in Maastricht terwijl je uit Groningen komt.

Natuurlijk maakt Zoofy handig gebruik van de onkunde van mensen van zowel de klant als de vakman, en verschuilen zich achter handig opgestelde voorwaarden.

Maar als "vakman" moet je toch de ogen uit kop schamen als je zo met een klant om gaat.

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
BroederM schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 23:31:
Leuk dat jullie allemaal MadMarine afzeiken maar laten even even reëel zijn.

Stop contact in een meterkast? Stop eruit/ automaat uit, stukje draad, stukje pijp, wandcontactdoos, laten we eens gek doen 4 muurpluggen, aansluiten, klaar.

En dan 225 vragen?

Ga je schamen.

Voorrij kosten? dan moet je ophouden om klusjes aan te nemen in Maastricht terwijl je uit Groningen komt.

Natuurlijk maakt Zoofy handig gebruik van de onkunde van mensen van zowel de klant als de vakman, en verschuilen zich achter handig opgestelde voorwaarden.

Maar als "vakman" moet je toch de ogen uit kop schamen als je zo met een klant om gaat.
toon volledige bericht
Je leest niet. Er wordt geen 225 gerekend, maar 75. Het uurtarief is 75 en dat betaal je ook als je 20 minuten afneemt. Als je die 20 minuten dan weer zou omrekenen naar een vol uur is het uurtarief idd 225 euro, maar dat staat niet op de factuur.

Reistijd, diesel, stukje draad, stukje pijp, contactdoos, 20 minuten werk, 75 euro. Als je dat er niet voor over hebt moet je de klus niet uitbesteden maar voor 20 euro zelf het materiaal in de bouwmarkt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
_JGC_ schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 23:35:
[...]

Je leest niet. Er wordt geen 225 gerekend, maar 75. Het uurtarief is 75 en dat betaal je ook als je 20 minuten afneemt. Als je die 20 minuten dan weer zou omrekenen naar een vol uur is het uurtarief idd 225 euro, maar dat staat niet op de factuur.

Reistijd, diesel, stukje draad, stukje pijp, contactdoos, 20 minuten werk, 75 euro. Als je dat er niet voor over hebt moet je de klus niet uitbesteden maar voor 20 euro zelf het materiaal in de bouwmarkt halen.
Serieus?
225 of 75 euro maakt me geen biet uit. 20 minuten werk (wat ik veel vind, zegt wat over de "vakmanskunst")
En dan 75 euro rekenen.
Deze "vakman" ruikt bloed en melkt het uit.
Ik ben het er volledig mee eens dat zijn volledige naam en bedrijf uit het topic verwijderd zijn maar stiekem vraag ik mij af of deze persoon wel papieren heeft.

Natuurlijk kan je zeggen dan moet je het uitbesteden, maar dan lees jij niet aangezien ik al zei, sommige mensen zijn gewoon niet zo handig.
Maar dat is geen reden voor een "vakman" om hier misbruik van te maken.
Voor jou is je werk ook een eitje, voor mij is dit waarschijnlijk abracadabra.
(waarschijnlijk weet jij ook niet waar je moet beginnen als iemand onder het bloed een SEH word opgegooid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:16

WouterG

Dit is geen ondertitel

BroederM schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 23:45:
[...]

Serieus?
225 of 75 euro maakt me geen biet uit. 20 minuten werk (wat ik veel vind, zegt wat over de "vakmanskunst")
En dan 75 euro rekenen.
[..]
Had de vakman nu 24 woningen op een rij gehad met dezelfde werkzaamheden dan had je al iets meer gelijk gehad maar het blijft niet bij die 20 minuten werk. Je kunt nu eenmaal geen 24 klusjes van 20 minuten doen op een dag. Er zit altijd een stukje overhead (reistijd, inkopen/ophalen materialen, factureren en andere administratie etc.) op, bij kleine klussen verrekenen ze die door het eerste uur te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
@BroederM Er wordt niks uitgemolken, er wordt vantevoren een bedrag afgesproken, maar die afspraak wordt niet gelezen. De vakman ruikt geen bloed, die schrijft gewoon volgens afspraak 1 uur. Of ie dat in 10 minuten doet of in 45 minuten moet ie zelf weten.
Persoonlijk heb ik liever een vakman die in 20 minuten tijd de boel goed aansluit en de boel netjes achterlaat dan eentje die in 10 minuten de hele zooi afraffelt en snel doorgaat naar de volgende klant, dat uur heeft ie nml toch al binnen en elke minuut korter is winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

BroederM schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 23:45:
[...]

Serieus?
En dan 75 euro rekenen.
Deze "vakman" ruikt bloed en melkt het uit.
Ik ben het er volledig mee eens dat zijn volledige naam en bedrijf uit het topic verwijderd zijn maar stiekem vraag ik mij af of deze persoon wel papieren heeft.
Oh? Jij rijdt in je eigen tijd en op eigen kosten 27 kilometer (volgens de TS) naar het adres toe waar je in een paar minuten even een stopcontact plaatst en rijdt daarna weer in je eigen tijd terug naar je werkplaats? Alleen al met de reistijd zal 'ie een goeie 30-40 minuten bezig zijn geweest, komt nog benzine, materiaalkosten en uurloon bij. En voordat je dezelfde aanname maakt als de TS: dat die kosten in de prijs zijn inbegrepen wil niet zeggen dat je er niet voor betaalt. Het wil zeggen dat het in de deal erbij zit en je niet voor extra kosten komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
_JGC_ schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 00:01:
@BroederM Er wordt niks uitgemolken, er wordt vantevoren een bedrag afgesproken, maar die afspraak wordt niet gelezen. De vakman ruikt geen bloed, die schrijft gewoon volgens afspraak 1 uur. Of ie dat in 10 minuten doet of in 45 minuten moet ie zelf weten.
Persoonlijk heb ik liever een vakman die in 20 minuten tijd de boel goed aansluit en de boel netjes achterlaat dan eentje die in 10 minuten de hele zooi afraffelt en snel doorgaat naar de volgende klant, dat uur heeft ie nml toch al binnen en elke minuut korter is winst.
Als je een vakman bent en je leest dat de opdracht is om een wandcontactdoos in een meterkast te maken, en je mag daar minimaal 75 euro voorschrijven en je rijd daar 27 km voor. Volgens mij ruik je dan bloed.

Persoonlijk heb ik liever een vakman die geen 20 minuten nodig heeft voor z'n klusje maar toch de boel goed aansluit en netjes achterlaat. Aangezien iemand die voor dit klusje 20 minuten nodig heeft geen vakman is.
NMe schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 00:04:
[...]

Oh? Jij rijdt in je eigen tijd en op eigen kosten 27 kilometer (volgens de TS) naar het adres toe waar je in een paar minuten even een stopcontact plaatst en rijdt daarna weer in je eigen tijd terug naar je werkplaats? Alleen al met de reistijd zal 'ie een goeie 30-40 minuten bezig zijn geweest, komt nog benzine, materiaalkosten en uurloon bij. En voordat je dezelfde aanname maakt als de TS: dat die kosten in de prijs zijn inbegrepen wil niet zeggen dat je er niet voor betaalt. Het wil zeggen dat het in de deal erbij zit en je niet voor extra kosten komt te staan.
Euh, nee want wie rijdt er in hemelsnaam 27km voor een wandcontactdoos? Iemand die bloed ruikt of iemand die op zelfde route nog meer klusjes heeft.
Misschien is dat de reden dat deze "vakman" op Zoofy zijn geld verdient en geen ondernemer is.

Ik weet niet in welk gat de TS woont of waarom hij ruzie heeft met zn lokale elektricien. Maar hier doen de lokale ondernemers nog slim.
Dus een wandcontactdoos plaatsen is max 10 minuten rijden, dan reken je een kleine prijs zodat je terug mag komen om een volledige nieuwe groepenkast te plaatsen (aangezien je het advies heb gegeven dat die oude, welke met paperclips op de been word gehouden, wel vervangen mocht worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57942

Tja je ging ervanuit dat die man voor 25 euro het werk doet.
Best normaal hoor als het een vage kennis of iemand lokaal is.

75 euro doet wel pijn ja. Lijkt me dat Zoofy gewoon zon pauper tussen persoon is met een mooie website en marketing lingo, ze vangen letterlijk gratis geld op als bemiddelaar. Als ze goed waren hadden ze een lokale persoon gestuurd die minder dan 10/15 minuten reistijd heeft, gebaseerd op je adress and de scope of work.

Maar nee ze hebben een mooie fancy website in de aanbieding met mooie lokkertjes en hele kleine lettertjes met de daadwerkelijke voorwaardes in een cryptisch taaltje.

Zoofy is een van de zoveelste nederlandse lucratieve manieren om geld van mensen af te ronselen, zowel klanten als die vakmannen.

[ Voor 154% gewijzigd door Anoniem: 57942 op 05-01-2018 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:42
MadMarine schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:52:
[...]

Ze hebben een foutje gemaakt en toegegeven, en daarbij heb je niet teveel betaald.

Alles was ook duidelijk van te voren als je iets verder had gekeken dan je neus lang is. Je hebt nu genoeg gehuild en geklaagd in dit topic, en je wordt gematst bij je volgende klus terwijl je daar totaal geen recht op heb. Move on....
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.