Ziggo - Extra WiFi-punt via stopcontact

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMarcFR
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:42
Hoi,

Situatie is als volgt:

Ziggo als provider. Ik maak voor het internet gebruik van de Horizon Box. Beneden, waar de box staat, haal ik bedraad rond de 180 Mbit en met WiFi rond de 80 Mbit. Ben ik gewoon tevreden mee, Playstation werkt ook prima (bedraad).

1e verdieping in de slaapkamer heb ik vrijwel geen verbinding of heel traag, boven op zolder totaal geen verbinding.

Nu heb ik via Ziggo een extra WiFi-punt via het stopcontact gekocht, gisteren ontvangen. Draadloos heb ik op de slaapkamer rond de 80 Mbit, op zolder rond de 40 Mbit. Bedraad, zowel op de slaapkamer als op zolder, een mindere snelheid plus internet lijkt erg instabiel. Vreemd, zou je eerder van de WiFi verwachten.

Vandaag komt de Ziggo monteur langs om hier naar te kijken maar ben alvast op zoek naar een eventueel alternatief/eventuele oplossing van bovenstaand probleem met het WiFi-punt mocht de monteur er niet uit komen..

Plus welke snelheden mag ik verwachten van een extra WiFi-punt via het stopcontact? Medewerker van de klantenservice van Ziggo dat 40 Mbit, ondanks 2 keer betonnen vloeren, VEEL te laag is.

Zou een kabel trekken naar zolder, waar de PC staat, een betere optie zijn in combinatie met een router? Zorg de router op zolder er dan ook voor dat ik op de eerste verdieping gewoon een goede internetverbinding/snelheid heb? Want dat is ook een vereiste.

Naast de Horizon box zitten in de muur al 2 ethernet aansluitingen, in de meterkast zie ik ook UTP kabels. Geen idee waar ze naartoe lopen.. Misschien lopen die kabels vanuit de meterkast wel juist naar de woonkamer?

Veel vragen maar hoop dat iemand me kan helpen.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:30
Da's gewoon een powerline adapter, en die zijn soms zaligmakend, maar vaak niet. Een Ziggo medewerker kan helemaal niet zeggen via de telefoon of 40mbit veel of weinig is. Dat verschilt per situatie.

De enige juiste oplossing voor een stabiele, snelle verbinding is een kabel trekken naar zolder en daar dan een access point neerzetten.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMarcFR
Nat-Water schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:15:
Da's gewoon een powerline adapter, en die zijn soms zaligmakend, maar vaak niet. Een Ziggo medewerker kan helemaal niet zeggen via de telefoon of 40mbit veel of weinig is. Dat verschilt per situatie.

De enige juiste oplossing voor een stabiele, snelle verbinding is een kabel trekken naar zolder en daar dan een access point neerzetten.
En is het dan met zo'n acces point ook een zekerheid dat, wanneer deze op zolder staat, ook de verbinding op de 1e verdieping in orde is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:39
MisterMarcFR schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:19:
[...]

En is het dan met zo'n acces point ook een zekerheid dat, wanneer deze op zolder staat, ook de verbinding op de 1e verdieping in orde is?
Dat ligt aan zo veel factoren dat het niet te voorspellen is, de muren, de dikte van de muren, plafonds, het type access point etc etc.
maar vast wel sneller dan Power Line Wi-Fi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMarcFR
m3gA schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:23:
[...]

Dat ligt aan zo veel factoren dat het niet te voorspellen is, de muren, de dikte van de muren, plafonds, het type access point etc etc.
maar vast wel sneller dan Power Line Wi-Fi.
Hmmmm oke. Voordeel van die Power Line Adapters vind ik dat ze eenvoudig te verplaatsen zijn.

Zit ik op zolder achter de PC, plug ik hem daar in het stopcontact. Zit ik niet achter de PC, is hij op zolder overbodig en plug ik hem in de slaapkamer in.

Eigenlijk is het verbruik op de pc/smartphones om te internetten, youtube etc. Verder niets bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:39
MisterMarcFR schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:28:
[...]

Hmmmm oke. Voordeel van die Power Line Adapters vind ik dat ze eenvoudig te verplaatsen zijn.

Zit ik op zolder achter de PC, plug ik hem daar in het stopcontact. Zit ik niet achter de PC, is hij op zolder overbodig en plug ik hem in de slaapkamer in.

Eigenlijk is het verbruik op de pc/smartphones om te internetten, youtube etc. Verder niets bijzonders.
De powernet adapters hebben trouwens ook een reeks afhankelijkheden dus het ligt aan heel veel zaken hoe ze presteren, bv de kwaliteit van je bedrading, mogelijke apparatuur die in je stroomnet hangt, het aantal groepen. 40Mbit vind ik niet eens zo heel slecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:30
MisterMarcFR schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:28:
[...]

Tja. Trek een kabel naar zolder, gooi een fatsoenlijk acces point neer en je hebt overal normaal wifi. Loop je ook niet meer met stopcontacten te rommelen.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMarcFR
m3gA schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:34:
[...]

De powernet adapters hebben trouwens ook een reeks afhankelijkheden dus het ligt aan heel veel zaken hoe ze presteren, bv de kwaliteit van je bedrading, mogelijke apparatuur die in je stroomnet hangt, het aantal groepen. 40Mbit vind ik niet eens zo heel slecht.
Op de slaapkamer zelfs 80 Mbit.

Ga er nog maar eens goed naar kijken/over na denken. Heb 30 dagen bedenktijd met die Powerline Adapter dus heb nog even.

Heb jij, of eventueel iemand anders hier, een idee hoe het kan dat via de Powerline Adapter de verbinding via WiFi veel sneller/stabieler is dan via de UTP kabel die ik in de PA plug? Zowel getest via m'n PC als laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMarcFR
Nat-Water schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:37:
[...]

Tja. Trek een kabel naar zolder, gooi een fatsoenlijk acces point neer en je hebt overal normaal wifi. Loop je ook niet meer met stopcontacten te rommelen.
Bedankt! Ga er eens goed naar kijken.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 04-01-2018 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Gekocht?
Volgens mij als je met Ziggo belt met klachten over Wifi bereik krijg je een accesspoint gratis (diezelfde die je ook kunt kopen voor 59,-).
En ja een accesspoint is idd beter.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMarcFR
Martinusz schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:41:
Gekocht?
Volgens mij als je met Ziggo belt met klachten over Wifi bereik krijg je een accesspoint gratis (diezelfde die je ook kunt kopen voor 59,-).
En ja een accesspoint is idd beter.
Monteur laten komen dat WiFi niet goed was op 1e verdieping en zolder, ik refereerde naar de Ziggo Power Promise. Volgens monteur zitten daar voorwaarden aan, bijvoorbeeld mijn dikke betonnen plafonds/muren vallen niet onder de voorwaarde gaf hij aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
MisterMarcFR schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:45:
[...]

Monteur laten komen dat WiFi niet goed was op 1e verdieping en zolder, ik refereerde naar de Ziggo Power Promise. Volgens monteur zitten daar voorwaarden aan, bijvoorbeeld mijn dikke betonnen plafonds/muren vallen niet onder de voorwaarde gaf hij aan..
In het Ziggo topic zijn diverse mensen die gebeld hebben met klantenservice, klagen over slechte Wifi en kregen het accesspoint gratis aangeboden. Misschien was dat een actie van een paar weken, maar zijn er toch een aantal die hem gratis kregen zonder monteur bezoek.
Het accesspoint die je dus ook kunt kopen bij ze, is trouwens wel prima apparaat.

Edit: lijkt inderdaad een actie te zijn geweest: jaspersvensk in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 10"

[ Voor 13% gewijzigd door Martinusz op 03-01-2018 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMarcFR
Martinusz schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:53:
[...]

In het Ziggo topic zijn diverse mensen die gebeld hebben met klantenservice, klagen over slechte Wifi en kregen het accesspoint gratis aangeboden. Misschien was dat een actie van een paar weken, maar zijn er toch een aantal die hem gratis kregen zonder monteur bezoek.
Het accesspoint die je dus ook kunt kopen bij ze, is trouwens wel prima apparaat.

Edit: lijkt inderdaad een actie te zijn geweest: jaspersvensk in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 10"
Hmmm oke, thanks! Desnoods bel ik vanavond ook zelf nog even na, proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMarcFR
Ziggo monteur geweest. Komt op zolder ook niet hoger dan 40 Mbit via WiFi via de Powerline Adapter. Hij gaf het advies om te bekabelen.

Betekent dat er een modem in de meterkast komt en de Horizon Box dan geen internetsignaal meer uitzend. Ga het denk maar laten doen door Ziggo, enige optie..

Ben wel bang dat mijn WiFi in de woonkamer dan weer flink zakt aangezien het modem dan in de meterkast staat. Terecht of?

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 04-01-2018 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Als je een connectbox krijgt, deze heeft een heel sterk wifi signaal, dus daar zou ik mij geen zorgen over maken. (connectbox signaal komt bij mij wel tot zolder) Dus wellicht is je probleem dan al opgelost zonder verdere bekabeling, je kan het proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0i
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-07 22:19

M0i

Ik heb zelf ook een Horizonbox, de wifi die daar uit komt is om te huilen dus die gebruik ik niet meer.
De wifi uit de Connectbox is prima voor de onderverdieping en tuin en op de eerste etage hangt een Ubiquiti accespoint die voorziet de bovenverdieping en de zolder van ruim voldoende signaal.
Mijn Connectbox hangt in de meterkast en ervaar daar geen nadelen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Regel nummer 1 in WiFi: Alles wat VAST staat op één plek: bedraad aansluiten. Dus NIET via Powerline, maar via UTP. Desnoods via MoCa (coax - UTP), maar geen powerline. Vandaag werkt het, morgen klaagt buurman bij Ziggo, krijg zelfde apparaat, en voila, problemen beginnen.

UTP: Nu ligt het er, over 20 jaar nog steeds. En het grappigste: het wérkt gewoon.

Dit geldt dus voor PC's (desktop), printer, NAS, IPTV kastjes etc....

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 203842 op 03-01-2018 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMarcFR
Thanks voor alle hulp, ik ga kijken hoe ik het op ga lossen. Komt goed, heb hier heel veel aan! :)
Pagina: 1