Hoi Femme,
ik ben de laatste dagen je verschillende topics aan het bekijken en wat je allemaal schrijft klinkt heel interessant. Mijn idee voor mijn uitbouw thuis was een Loxone installatie echter word ik nu aan het twijfelen gebracht.
Wat heb ik thuis, Ik heb een uitbouw geplaatst en heb alles in ster aangelegd. Ik kan dus elk stopcontact schakelen, mocht ik dat willen. Verder 4 lichtkringen geplaatst om zo indirect licht, spotjes etc los van elkaar te kunnen bedienen. Dit wil ik graag dimbaar RGB gaan uitvoeren. Ik heb enkele dikke wachtbuizen gelegd waar ik nog voldoende ruimte heb om signaal, ethernet of weet ik welk soort kabel doorheen te trekken.
Wat zou ik dus willen:
- 10-tal schakelbare stopcontacten.
- 4 losse lichtkringen aan/uit/dimmen/kleur wijzigen
- 6 groeps vloerverwarming kunnen sturen per ruimte (2 ruimtes van 3 groepen)
- In toekomst de rolluiken bedienen
- Buitenverlichting bedienen
- Garagepoort uitlezen en adhv de stand bedienen
- Poort uitlezen en bedienen
Zoals ik je topics begrijp zou ik dus bijvoorbeeld:
1. een WAGO PLC kunnen plaatsen
2. enkele WAGO IO modules moet koppelen
3. drukknoppen aan deze WAGO Inputs moet koppelen
4. Output van de WAGO doorzet naar bijvoorbeeld de Input van een Airduino
5.Output van een relais van de Airduino naar de schakelbare stopcontacten.
Wat ik me afvraag is hoe ik de data die binnenkomt op de WAGO input, doorzet naar bijvoorbeeld een Raspberry PI om daar de scrpits te runnen?
Ik heb websites gebouwd met PHP, niet de meest complexe maar data inladen in een DB en uitlezen uit de DB lukt me wel. Ook heb ik enkele Shell scrpits gemaakt op kantoor voor het monitoren van diensten. Delphi, dus Pascal, kan ik ook mee uit de voeten. Zou ik met deze achtergrond een basis hebben om iets op te zetten?
Mvg,
Marcel
ik ben de laatste dagen je verschillende topics aan het bekijken en wat je allemaal schrijft klinkt heel interessant. Mijn idee voor mijn uitbouw thuis was een Loxone installatie echter word ik nu aan het twijfelen gebracht.
Wat heb ik thuis, Ik heb een uitbouw geplaatst en heb alles in ster aangelegd. Ik kan dus elk stopcontact schakelen, mocht ik dat willen. Verder 4 lichtkringen geplaatst om zo indirect licht, spotjes etc los van elkaar te kunnen bedienen. Dit wil ik graag dimbaar RGB gaan uitvoeren. Ik heb enkele dikke wachtbuizen gelegd waar ik nog voldoende ruimte heb om signaal, ethernet of weet ik welk soort kabel doorheen te trekken.
Wat zou ik dus willen:
- 10-tal schakelbare stopcontacten.
- 4 losse lichtkringen aan/uit/dimmen/kleur wijzigen
- 6 groeps vloerverwarming kunnen sturen per ruimte (2 ruimtes van 3 groepen)
- In toekomst de rolluiken bedienen
- Buitenverlichting bedienen
- Garagepoort uitlezen en adhv de stand bedienen
- Poort uitlezen en bedienen
Zoals ik je topics begrijp zou ik dus bijvoorbeeld:
1. een WAGO PLC kunnen plaatsen
2. enkele WAGO IO modules moet koppelen
3. drukknoppen aan deze WAGO Inputs moet koppelen
4. Output van de WAGO doorzet naar bijvoorbeeld de Input van een Airduino
5.Output van een relais van de Airduino naar de schakelbare stopcontacten.
Wat ik me afvraag is hoe ik de data die binnenkomt op de WAGO input, doorzet naar bijvoorbeeld een Raspberry PI om daar de scrpits te runnen?
Ik heb websites gebouwd met PHP, niet de meest complexe maar data inladen in een DB en uitlezen uit de DB lukt me wel. Ook heb ik enkele Shell scrpits gemaakt op kantoor voor het monitoren van diensten. Delphi, dus Pascal, kan ik ook mee uit de voeten. Zou ik met deze achtergrond een basis hebben om iets op te zetten?
Mvg,
Marcel