Asus ROG-STRIX-RX580-T8G-GAMING of MSI GeForce GTX 1070 GA

Pagina: 1
Acties:
  • 395 views

• berend.stokman
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-04-2025
Beste mede tech fanaten,

Ik wil mijn pc gaan kopen als de ryzen 2 uit is, maar ik heb al veel research gedaan. Ik wil waarschijnlijk de pc 4 amd gaan kopen alleen dan met een ryzen 2 die in februari uit gaat komen.
gallery: berend.stokman dit is de pc (pc 4 amd)

maar nu ik weet dat alleen videokaarten met een AMD videochip freesync ondersteunen ben ik gaan twijfelen over de videokaart die ik moet gaan kiezen.

https://tweakers.net/pric...5/lg-24mp59g-p-zwart.html
dit is de monitor die ik wil gaan aanschaffen en deze monitor ondersteunt freesync.
later wil ik nog een 2k scherm kopen (75hz of 144hz) of een full hd (144hz). een gsync monitor is een beetje te prijzig haha. ik wil dan 1 scherm gebruiken om te gamen en de andere gewoon voor wat kleine standaard dingen.

nu mijn vraag: welke videokaart moet ik kiezen de Asus ROG-STRIX-RX580-T8G-GAMING of de MSI GeForce GTX 1070 GA.

want de 1070 is volgens mij wel beter maar ondersteunt geen freesync, dus is freesync het waard om een slechtere videokaart te kopen?

of weten jullie een beter scherm (max 160 euro)

alvast heel erg bedankt :) :)

[ Voor 11% gewijzigd door berend.stokman op 01-01-2018 16:58 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Is dit verdeel & heers?

Even constructief; je hebt de laatste dagen meerdere topics geopend met wisselende informatie in de startpost. Tot op heden, maar dat is mijn perceptie, lijkt geen van de topics een sluitend einde te hebben gekregen in de zin dat jij van x aantal componenten 100% zeker weet dat je ze wil gaan kopen.

Gisteren stelde je een vergelijkbare vraag in LG 24MP59G-P Zwart alleen met amd freesync? over FreeSync en daar heeft @Zandhond een antwoord gegeven. Mogelijk dat je dat antwoord wel gezien hebt maar je beantwoord de vraag daar niet en ook in dit topic is er wat weinig info over te vinden van jouw kant :)

Daarbij, maar dat is een algemene mening; het heeft niet zo heel veel zin om "nu" vergelijkingen te gaan maken als je iets pas over een maand (en waarschijnlijk nog later) kan kopen. In de tussentijd kunnen prijzen heel erg verschillen of er komen nieuwe/concurrerende produkten uit waar je dan weer net geen reviews van kan vinden of niet precies weet wat het allerbeste op het moment van kopen is.

Wil je later 2 schermen tegelijk gebruiken met gamen? Zo ja, dan zit je in ineens op dubbele aantal pixels namelijk 3840x1080 en dat stelt meteen weer andere eisen aan de GPU, noch even afgezien of je FreeSync, G-Sync of andere technieken wil gaan gebruiken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• berend.stokman
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-04-2025
MAX3400 er stond bij mij geen melding dat er was gereageerd op de topic en normaal wel vandaar dacht ik dat er niet gereageerd was, sorry.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:34

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Iets meer eigen inzet mag wel. Dit soort vragen kun je zelf oplossen door google/duckduckgo/... te gebruiken zoals https://www.google.be/search?q=rx580+vs+1070

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Zandhond
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16:23

Zandhond

Ouwe Poep

Kijk even naar de games die je wilt spelen en maak daar een lijstje van. Sommige game developers hebben een samenwerkingsverband met graphic card manfacturers (Bethesda met AMD, EA en Ubisoft met Nvidea geloof ik). Zij zullen dus hun games meer optimaliseren voor een bepaald merk videokaart.
Aan hand van je games lijst kan je dan mooi vergelijken tussen de kaarten. Zie bijvoorbeeld deze vergelijking:
https://www.anandtech.com/bench/product/1942?vs=1941
Zoals Max en Damic al aangaven, probeer nog even iets meer eigen inzet zodat wij jou als medetweakers beter van advies kunnen zijn.
Gelukkig nieuwjaar ook ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zet eens alles wat je wilt op een rij voor jezelf en ga eens inlezen.

Lukraak topics spammen op de verkeerde manier (dit is geen discussietopic maar een vraagtopic...) op de verkeerde plek (aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora) en dan input van anderen negerend is vrij kansloos.

Neem ook eens de moeite om met meer dan een enkele regel te reageren op uitgebreide posts van anderen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.