LG 24MP59G-P Zwart alleen met amd freesync?

Pagina: 1
Acties:
  • 475 views

Vraag

• berend.stokman
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-04-2025
gallery: berend.stokman

ik ben van plan mijn nieuwe pc aan te schaffen waarschijnlijk (pc 4 amd). Ik wou het beeldscherm gaan bestellen bij coolblue (LG 24MP59G-P) deze monitor ondersteund freesync. alleen op de site van coolblue staat er dat hij alleen bij amd videokaarten freesync ondersteunt. mijn vraag: is dit echt waar en zo ja weten jullie een goede amd videokaart gelijkwaardig aan de 1060/1070.

Ik wil graag freesync gebruiken omdat ik van plan ben zware games te gaan spelen en mij deze optie wel leuk lijkt. alvast heel erg bedankt.

Alle reacties

• Zandhond
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-02 16:23

Zandhond

Ouwe Poep

Inderdaad werkt Freesync alleen bij Amd videokaarten.
Ik zie dat jouw gewenste scherm 1080p is met Freesync functionaliteit tussen 40-75hz. Die 40hz moet je dus ingame minimaal halen om optimal gebruik te kunnen maken van Freesync. Afhankelijk van de games die je wilt gaan spelen (de ene game heeft zwaardere grafische eisen dan de andere), moet je de kaart selecteren. Welke games wil je spelen?

• berend.stokman
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-04-2025
Ik wil mijn pc gaan kopen als de ryzen 2 uit is, maar ik heb al veel research gedaan. Ik wil waarschijnlijk de pc 4 amd gaan kopen alleen dan met een ryzen 2 die in februari uit gaat komen. https://tweakers.net/gallery/994273/wenslijst/
ik wil graag zware grote games gaan spelen.

maar nu ik weet dat alleen videokaarten met een AMD videochip freesync ondersteunen ben ik gaan twijfelen over de videokaart die ik moet gaan kiezen.

https://tweakers.net/pric...5/lg-24mp59g-p-zwart.html
dit is de monitor die ik wil gaan aanschaffen en deze monitor ondersteunt freesync.
later wil ik nog een 2k scherm kopen (75hz of 144hz) of een full hd (144hz). een gsync monitor is een beetje te prijzig haha. ik wil dan 1 scherm gebruiken om te gamen en de andere gewoon voor wat kleine standaard dingen.

nu mijn vraag: welke videokaart moet ik kiezen de Asus ROG-STRIX-RX580-T8G-GAMING of de MSI GeForce GTX 1070 GA.

want de 1070 is volgens mij wel beter maar ondersteunt geen freesync, dus is freesync het waard om een slechtere videokaart te kopen?

of weten jeeen beter scherm (max 160 euro)

alvast heel erg bedankt :) :)

[ Voor 5% gewijzigd door berend.stokman op 01-01-2018 17:06 ]

• Zandhond

Zandhond

Ouwe Poep

Ik zou nog even wachten tot de ryzen 2 uit is voordat je nu een beslissing neemt over de videokaart. Er kan nog van alles veranderen wat betreft prijzen, gamesoptimalisaties e.d.

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20:37
Zandhond schreef op maandag 1 januari 2018 @ 17:51:
Ik zou nog even wachten tot de ryzen 2 uit is voordat je nu een beslissing neemt over de videokaart. Er kan nog van alles veranderen wat betreft prijzen, gamesoptimalisaties e.d.
Op welke wijze verwacht jij dat een nieuwe CPU invloed gaat hebben op de prijzen van een GPU?

• Zandhond

Zandhond

Ouwe Poep

XFlame schreef op maandag 1 januari 2018 @ 20:21:
[...]

Op welke wijze verwacht jij dat een nieuwe CPU invloed gaat hebben op de prijzen van een GPU?
TS geeft zelf aan de pc te willen kopen als RyZen 2 uit is.
berend.stokman schreef op maandag 1 januari 2018 @ 17:02:
Ik wil mijn pc gaan kopen als de ryzen 2 uit is ...
Aangezien daar nog geen datum van bekend is, maar we wel aan kunnen nemen dat ie over 4 weken nog niet in NL beschikbaar zal zijn.
Het gaat mij niet om de CPU, maar de periode totdat deze beschikbaar is; daarin kunnen de prijzen van videokaarten nog behoorlijk dalen.

[ Voor 20% gewijzigd door Zandhond op 02-01-2018 02:46 . Reden: quotes toegevoegd ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) je opent dit topic als discussie, terwijl je overduidelijk een vraag stelt. Waarom? (om de vraagtemplate niet te hoeven invullen? :N )

2) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

3) CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Bij dezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.