Welke 1080TI voldoet aan mijn eisen?

Pagina: 1
Acties:

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01 13:31

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik heb een RX Vega 64 Liquid Edition en een Freesync pricewatch: Asus Designo Curve MX34VQ Zilver, Zwart. Maar na de kaart een poosje gebruikt te hebben ben ik er toch niet tevreden mee. Er zit een vrij stevige coil whine op (zoals ik nog nooit gehoord heb) en de pomp "kraakt" ook. Niets ernstigs want dat doet een pomp maar wel storend, de coil wine is ook te minimaliseren door op -50% power de kaart te draaien, maar al deze kleine dingetjes doen mij denken om over te stappen. Nu kan ik de Vega voor ~640 verkopen en dan wil ik graag overstappen naar een 1080TI. Maar ik weet nog niet zo goed welke versie ik wil.
Mijn scherm is 3440x1440 pixels en 100hz maar een 1080TI lijkt mij meer dan voldoende op lekker te kunnen gamen. Misschien dat jullie advies kunnen geven. Prioriteiten zijn:

1: een stille kaart. Ik heb mijn CPU op een Corsair H80i en een aantal Noctua fans die vrijwel niet te horen zijn. Graag zou ik de GPU dan ook niet horen (sowieso niet bij Idle).
2: custom waterloop. Uiteindelijk wil ik naar een custom loop gaan (tenzij de kaart ook onder load nog stil genoeg is). Maar het is wel een optie die ik open wil houden. En er zijn zoveel verschillende kaarten en waterblocks dat ik hier niet zo goed weet wat ik moet doen.
3: snelheid/OC. Laagste prioriteit opzich. Deze kaarten zijn al zo snel en overclocken brengt vaak minimale resultaten voort die vrij weinig invloed hebben.

Budget is niet echt een probleem.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• PilatuS
  • Niet online
2: custom waterloop. Uiteindelijk wil ik naar een custom loop gaan (tenzij de kaart ook onder load nog stil genoeg is). Maar het is wel een optie die ik open wil houden. En er zijn zoveel verschillende kaarten en waterblocks dat ik hier niet zo goed weet wat ik moet doen.
Even bij EKWB op de site kijken voor welke kaarten er waterblokken beschikbaar zijn. Heb hier zelf een EVGA 1080Ti FTW3. Die is met standaard koeler al vrij stil en er kan ook een waterblok op. Heb deze hier zelf direct watergekoeld gemaakt. Ik moet wel zeggen dat ie wat last heeft van coil-whine, maar zie maar eens een kaart te vinden die dat niet heeft.

Edit: Mocht je gaan waterkoelen is EVGA sowieso aan te raden omdat je daarbij een andere koeler mag monteren zonder dat je de garantie verliest.

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 30-12-2017 17:00 ]

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
PilatuS schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 16:58:
Edit: Mocht je gaan waterkoelen is EVGA sowieso aan te raden omdat je daarbij een andere koeler mag monteren zonder dat je de garantie verliest.
Dat is een goeie tip :) Bedankt.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ik heb zelf deze: pricewatch: MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X Trio

Onder flinke belasting blijft deze behoorlijk stil. Je moet wel houden van de RGB regenboog op dit model.

• nLr
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-08-2025

nLr

Hi,

lees het nergens terug in je post maar qua prestaties en de combinatie met je scherm is dan ook niet belangrijk voor je ?

Ook ik heb een poosje terug getwijfeld om over te stappen naar de 1080Ti en heb de volgende post geopend omdat ik de combinatie met mijn scherm (FreeSync) wel erg belangrijk vond.

Misschien toch de moeite waard om er even naar te kijken ?

Huidige Vega64 vervangen met 1080Ti ?

Zo niet, succes met het vinden van een geschikte kaart. Ben benieuwd wat je er uiteindelijk van vind, misschien raak ik alsnog overtuigd :).

Ryzen 7800X3D| ASUS TUF GAMING X670E-PLUS | MSI RTX4080 Gaming Trio X 16GB | LG GP95R | 32GB DDR5 6000 F5-6000J3238F16GX2-TZ5NR | Samsung 970 Evo Plus | NZXT H710i | NZXT Kraken x73 | Corsair RM850x

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik heb nu de Freesync uitgeschakeld omdat ik ook vaak flikkering heb in mijn beeldscherm bij games zoals Heroes of the Storm. Ook wil het wel gebeuren dat ik behoorlijke FPS drop heb als ik veel alt-tab tussen games door (en iets van youtube op de achtergrond heb). Sinds ik freesync uit heb staat heb ik daar geen last van. Het komt er voor mij op neer dat ik mij meer stoor aan het geluid dat uit mijn Liquid Edition (!) kaart komt dan wellicht haperingen tijdens het gamen. Maar goed, het is blijkbaar niet zo makkelijk om een Vega 64 te verkopen...

Pagina: 1