Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Aankoopadvies gevraagd nieuwe tv, 43 of 49 inch

Pagina: 1
Acties:

• Saidjes
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 02-12 18:55
Dag allemaal,

Graag jullie advies. Wij komen er thuis niet helemaal meer uit :-)
We hebben een Philips Cineos 9613 in 32 inch staan, maar na verhuizing veel te klein.
Al 8 jaar oud, maar wat een kwaliteit....zoiets weer...maar dan graag groter!

Ik zoek een?
Nieuwe televisie, 43 of 49 inch groot, moet weer een tijd meekunnen. We zijn heel gevoelig voor naturel kleuren en contrast -zwart dus echt zwart- Neigen nu naar Sony..terecht?

Wat is je budget?
+/-§ 800, iets meer kan, maar moet ons wel overtuigen O-)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
D-TV (via KPN), Netflix, komt aan een Marantz receiver te hangen..PS4 en BD-speler van Sony

Wat heb je zelf al gevonden?
H De Sony XE7004 gezien in 43'', valt niet tegen...maar minder scherp als wat we nu hebben. Doet ook wat goedkoop aan. Ook de Samsung UE43MU6100 gezien..lijkt me wat traag en kleuren niet mooi...zal nog fijngesteld moeten worden maartoch. Philips had in de winkels geen indruk gemaakt, maar dat waren alleen de instapmodellen. Online zag ik: Philips 49PUS6501...klinkt goed qua specs...maar nog niet live kunnen zien helaas

Welke vragen heb je hier nog over?
Wie heeft een tip voor een mooi toestel, kijk nu naar de XE80 van Sony...lijkt iets scherper...zijn er betere alternatieven? Iemand ervaring met de Philips 49PUS6501? 100hz hardwarematig zie ik steeds minder, heeft dat een reden?

Bedankt alvast voor de gouden tip! _/-\o_

• Freshouttheoven
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 08-12 11:12
De meeste tv's binnen jullie budget beschikken over een IPS paneel wat inhoudt dat het contrast niet bijzonder is, voordeel van een IPS paneel is net wat betere kijkhoeken vergeleken met een VA scherm.

Voor echt zwart moet je bij een OLED tv zijn, deze vallen niet binnen jullie budget en ook niet binnen de gewenste afmeting. Wil je dus een LCD tv moet goede zwartwaardes moet je kijken naar een model die een VA paneel heeft. Tegenwoordig ligt de native contrast van een goede VA paneel 5 keer zo hoog als dat van een IPS paneel.

De beste tv op dit moment voor jouw budget qua kleurbereik, natuurlijke kleuren, motion handling, Full Array Local Dimming, HDR en bouwkwaliteit/ duurzaamheid is de pricewatch: Sony KD-49XE9005 Zwart.

Kijk niet naar de pricewatch prijzen, de 49XE90 is voor rond de 1000 euro te koop. Helaas loopt de cashback actie van 100 euro morgen af. Jullie zouden eventueel nog een paar maanden kunnen wachten, wellicht dat je deze tv dan voor ongeveer 900 euro kunt kopen.

• Saidjes
Bedankt voor je advies.
Vandaag in de winkel gezien, wow! Ook de Philips in levende lijve gezien, maar duidelijker beeld/mooiere afwerking bij de Sony.Nu nog eens kijken of de prijs komende weken nog wat daalt.....lijkt de afgelopen dagen bij andere modellen wel te gebeuren :) En anders...hoop ik er weer lang mee te doen :9~
quote:
Freshouttheoven schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 17:58:
De meeste tv's binnen jullie budget beschikken over een IPS paneel wat inhoudt dat het contrast niet bijzonder is, voordeel van een IPS paneel is net wat betere kijkhoeken vergeleken met een VA scherm.

Voor echt zwart moet je bij een OLED tv zijn, deze vallen niet binnen jullie budget en ook niet binnen de gewenste afmeting. Wil je dus een LCD tv moet goede zwartwaardes moet je kijken naar een model die een VA paneel heeft. Tegenwoordig ligt de native contrast van een goede VA paneel 5 keer zo hoog als dat van een IPS paneel.

De beste tv op dit moment voor jouw budget qua kleurbereik, natuurlijke kleuren, motion handling, Full Array Local Dimming, HDR en bouwkwaliteit/ duurzaamheid is de pricewatch: Sony KD-49XE9005 Zwart.

Kijk niet naar de pricewatch prijzen, de 49XE90 is voor rond de 1000 euro te koop. Helaas loopt de cashback actie van 100 euro morgen af. Jullie zouden eventueel nog een paar maanden kunnen wachten, wellicht dat je deze tv dan voor ongeveer 900 euro kunt kopen.

• Freshouttheoven
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 08-12 11:12
quote:
Saidjes schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 17:37:
Bedankt voor je advies.
Vandaag in de winkel gezien, wow! Ook de Philips in levende lijve gezien, maar duidelijker beeld/mooiere afwerking bij de Sony.Nu nog eens kijken of de prijs komende weken nog wat daalt.....lijkt de afgelopen dagen bij andere modellen wel te gebeuren :) En anders...hoop ik er weer lang mee te doen :9~

[...]
Als je geen haast hebt zou ik je adviseren om nog een paar maanden te wachten, binnenkort worden door meerdere fabrikanten hun nieuwe 2018 line up aangekondigd en meestal staan de nieuwe modellen in het voorjaar in de winkel. Dit is een goed moment om een 2017 model te scoren voor een mooie prijs ;).

• Zeehond
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP PowerMod / Moderator Witgoed

Plons!

@Saidjes wellicht sowieso een goed idee om de tv in een winkel te halen waarbij je de tv meteen in de winkel al kunt zien als deze aanstaat om te beoordelen of je het beeld mooi vindt. Eventueel als het geen haast heeft biedt de mediamarkt btw actie in januari ook misschien nog iets interessants voor je? Media Markt BTW-actie 2018 NL (25-28 januari). Is natuurlijk altijd wel even afwachten of er iets interessants is.

p.s. ik heb je topic titel wat verduidelijkt.

select * from Fish;

• jernij
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 09-12 20:27
quote:
Zeehond schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 00:09:
@Saidjes wellicht sowieso een goed idee om de tv in een winkel te halen waarbij je de tv meteen in de winkel al kunt zien als deze aanstaat om te beoordelen of je het beeld mooi vindt. Eventueel als het geen haast heeft biedt de mediamarkt btw actie in januari ook misschien nog iets interessants voor je? Media Markt BTW-actie 2018 NL (25-28 januari). Is natuurlijk altijd wel even afwachten of er iets interessants is.

p.s. ik heb je topic titel wat verduidelijkt.
De XE9005 dacht ik ook in de BTW actie te kunnen scoren, maar de 1195 euro van afgelopen week is inmiddels 1399 euro geworden bij MM....
In BelgiŽ deze wel gezien voor 892 euro, niet op voorraad nog geloof ik.

• Saidjes
Dank voor de adviezen, het is de xe9005 geworden, nog op het randje bij MM voor 1195 met cashbackxl 1170. Het lijkt of hij end of life begint te worden, al slecht voorradig bij bcc en coolblue. Raar ook dat bcc hem op 1399 zet en alle ketens volgen....wilde niet t risico lopen dat ie niet op voorraad was tijdens btwdagen. Mooi toestel.
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True