Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-04 22:36
Hey Tweakers, na een geslaagd (ahum) adviestopic heb ik besloten rond februari een instapmodel MacBook Pro 13" 128GB te kopen.

De lage prijs van de MediaMarkt is wel mooi, maar het liefst koop ik natuurlijk bij een Apple Store, of de Apple webshop. Voornamelijk in verband met garantie, naar mijn weten is degene die me de laptop verkoopt verantwoordelijk voor de afhandeling.

Ik woon alleen in Groningen, en ik heb er geen trek in om anderhalf uur te rijden. Waar zouden jullie een laptop aanschaffen in mijn situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gewoon in de Apple Store online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1000487

Ik bestel vrijwel altijd bij de Apple webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
Vorkie schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 13:51:
Gewoon in de Apple Store online?
Hoe zit het dan als ik er iets mee heb, moet ik die laptop dan op de post doen / anderhalf uur rijden?

[ Voor 4% gewijzigd door nehal3m op 30-12-2017 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Waarom zou MediaMarkt andere garanties bieden dan Apple? Je koopt ze beide in Nederland en beide moeten ze zich aan de regels en wetten houden omtrent consumentengarantie.

Ik zou lekker voor de prijs en de reistijd gaan als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
canterwoodcore schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 13:52:
[...]

Hoe zit het dan als ik er iets mee heb, moet ik die laptop dan op de post doen / anderhalf uur rijden?
Voor zover ik weet heb je dan twee keuzes:

1: anderhalf uur rijden waarbij de kans dat het meteen opgelost wordt vrij groot is (vooral eerste jaar)
2: online aanmelden en dan krijg je een doos gestuurd waarin je de laptop kan verzenden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

sypie schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 14:04:
Waarom zou MediaMarkt andere garanties bieden dan Apple?
Waarom is de Appie anders dan de Lidl? Die wetten en regels zeggen alleen dat ze garantie moeten leveren, niet hoe. De service die je bij Apple krijgt is niet te vergelijken met het drama wat je bij MediaMarkt beleeft als je daar iets inlevert.
Het eerste jaar bied Apple zelf trouwens altijd garantie aan, voor je tweede jaar moet je bij de verkopende partij zijn.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
sypie schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 14:04:
Waarom zou MediaMarkt andere garanties bieden dan Apple? Je koopt ze beide in Nederland en beide moeten ze zich aan de regels en wetten houden omtrent consumentengarantie.

Ik zou lekker voor de prijs en de reistijd gaan als ik jou was.
Je hebt inderdaad een punt, echter mijn ervaringen met de garantieafhandeling van MediaMarkt is niet heel geweldig. De wet volgen versus goede klantenservice bieden zijn twee verschillende dingen. :P

Dat gezegd hebbende heb ik geen persoonlijke ervaring met hoe Apple met garantiezaken omgaat, dus uiteindelijk is de vraag of het de moeite/prijs waard is inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
xh3adshotx schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 14:07:
[...]

Voor zover ik weet heb je dan twee keuzes:

1: anderhalf uur rijden waarbij de kans dat het meteen opgelost wordt vrij groot is (vooral eerste jaar)
2: online aanmelden en dan krijg je een doos gestuurd waarin je de laptop kan verzenden
Heeft iemand ervaring met dat laatste? Schiet dat een beetje op?

Ik heb altijd m'n oude machines nog, dus ik zou die MacBook prima een week kunnen missen, maar veel langer dan dat lijkt me vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je hebt ook nog de Amac in Groningen. Hoe die doet met garanties durf ik je niet te zeggen, kwestie van zoeken.

Of je zou contact op kunnen nemen met Brisk-ict om te informeren of ze ook particuliere verkoop doen. Zit ook in Groningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
canterwoodcore schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 14:13:
[...]

Ik heb altijd m'n oude machines nog, dus ik zou die MacBook prima een week kunnen missen, maar veel langer dan dat lijkt me vervelend.
Alleen gedaan met een iPad (4), werd op dinsdag opgehaald en had de week erna op woensdag een nieuwe in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-05 20:20
canterwoodcore schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 14:13:
[...]

Hier goede ervaringen ermee! Ik heb mijn MacBook pro met coating probleem opgestuurd en 6 dagen later weer terug gekregen met nieuw scherm.

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:41

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ook ik heb hier goede ervaringen mee, lekker online bestellen en geniet ervan!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
Okay, duidelijk. Dan bestel ik 'm gewoon lekker direct bij Apple. Bedankt voor het advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-05 20:01
Lol, ik dacht dat je scandinavië bedoelde ofzo.
Wat trouwens wel interessant is in Noorwegen is dat je vanwege wetgeving daar 5 jaar garantie krijgt op computers en andere dingen die "redelijkerwijs 5 jaar mee moeten zouden gaan". Wel uitkijken dat je geen Noors toetsenbord besteld.

[ Voor 6% gewijzigd door Menesis op 30-12-2017 15:43 ]

Mixed Reality dev

Pagina: 1