Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-04 22:36
Wat ga je met je laptop doen?
Surfen (20 tabs tegelijk moet kunnen), heel erg licht gamen (iets anders dan af en toe LoL en heel misschien een beetje Starcraft doe ik eigeniljk niet, ben bereid deze eis te laten vallen ivm mijn PS4), veel Netflix/Youtube en als machine om amateurfotografie mee te doen.

Wat is je budget?
Deze laptop moet de komende jaren als daily driver gaan dienen en ik neem rustig de tijd om te sparen. Daarom ligt het budget tussen de 1200 en 1600 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Deze machine moet dagelijks mee naar m'n werk voor gebruik naast mijn door het werk toegewezen werkstation. Het zou fijn zijn als ik daar niet onder het bureau hoef te kruipen om hem aan de stroom te hangen, maar het gebruik zal daar incidenteel zijn. Thuis mag hij wel aan de stroom, maar het liefst natuurlijk zo weinig mogelijk en ik wil hem comfortabel op schoot kunnen gebruiken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het formaat moet 13-14 inch zijn (echt niet groter), het scherm moet goed/uitstekend zijn in termen van resolutie en kleurechtheid. Een SD-kaartslot zou in verband met fotobewerking leuk zijn, maar een USB-model is ook prima. De laptop moet wifi AC aan boord hebben. In verband met mediaconsumptie zouden goede speakers erg fijn zijn. Minimaal de 'standaard' Core i5, 8GB RAM en een 128GB SSD. Als het even kan een 256GB model, bij voorkeur PCIe.

Ik heb zelf de volgende modellen overwogen; Dell XPS13, Lenovo ThinkPad T470 en MacBook Pro 13" zonder touch bar.

De XPS13 lijkt me erg mooi met z'n InfinityEdge display, de ThinkPad is lekker hufterproof en relatief onderhoudsvriendelijk en de MacBook heeft een sterke overall combinatie van touchpad/scherm/speakers.

De XPS13 heeft naar verluid geen geweldig touchpad (jammer als je op de bank zit zonder muis), de ThinkPad heeft geen denderende speakers en de MacBook is weer aan de dure kant voor de specs.

Heeft iemand de gouden tip? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgvmacke
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-04 20:23
Wat dacht je van deze asus? Ik zit in ongeveer hetzelfde bootje, en deze is een optie voor mij. Jammer alleen dat de usb c geen thunderbolt ondersteunt.
pricewatch: Asus ZenBook UX331UN-EG070T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpcCwb
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-05 18:41
Kijk ook eens naar de surface laptop. Schijnt erg goed te zijn en de 3:2 schermverhouding vind ik zeer prettig. Voor al voor browsen en foto's bewerken. Voor video's kijken niet ideaal, dan heb je zwarte balken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo5
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-06-2024
Vanaf de bank gebruik ik nu mijn Samsung Galaxy S3, super prettige oled scherm en daarmee een heerlijke data consumptie apparaat.
Tijdens de Kerstaanbiedingen de XPS 13 i5 2017 besteld met 3200x1800 touchscherm - ook weer vanwege de wens lekker op die bank te zitten met scherp beeld. Enorm getwijfeld tussen de Xps en een Spectre x360, bijxonder gaaf. Nog liever een x360elitebook met een 8000-serie Intel cpu of Latitude, deze hebben hdmi poorten. Die versies bestaan nog niet en komen boven budget uit.
Dit stukje is met de Galaxy pen geschreven. De HP ondersteunt Windows inkt, misschien ligt dit jou wel.
PS Dell nog niet ontvangen.