Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• M.I.G.
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 11:28

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Lang geleden was ik op zoek naar een vervanger voor mijn oude popcorn hour A110.

Ik was (en ben) nog steeds gecharmeerd van een mediaspeler met harddisk (intern). Je komt hier dan uiteindelijk uit bij een HiMedia Q10 of een nVidia Shield. Bij een vorige poging om te zoeken naar een vervanger was er een soort van patstelling - meeste mensen raden toch aan een NAS of een NUC. Wat mij niet de voorkeur geeft.

Mediaspeler met interne harddisk

Maar goed, je komt misschien tot bezinning en ik sta nu open voor een ander alternatief. Dit is een mediaspeler met een externe harde schijf.

Ik ben door de volgende link gegaan (https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916) en nog wat ideeën opgedaan hier op tweakers en ik denk dat ik voor een Minix Neo U9-H wil gaan.

Nu heb ik eigenlijk 2 vragen.

1) Stel ik hang er een HD via USB aan het apparaat. Kan ik deze HD via het netwerk benaderen zodat ik van een andere PC films op de externe harddisk kan zetten?
2) Op het kodi forum wordt er gemeld dat deze speler op android draait. Voor mij prima, maar ik heb geen andere android apparaten (ipad en iphone). Is dat voor bediening nog een wezenlijk verschil? Zou dit een belemmering kunnen zijn?

Alle reacties

• Theodor
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 05-04 16:55
Dat kan maar de snelheid zal dermate langzaam zijn dat je er snel mee stopt.
Heb zelf een wetek hub en haal via utp kabel ongeveer 14mb/s en dat is net niks.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True