Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 06:36

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Ik heb diverse topics gelezen over de huidige mediaspelers. Echter ik mis een overzicht of een lijstje van spelers met harddisk. Ook op basis van prijs.

Ikzelf heb nog een oudje, popcorn hour A-110. Hij voldoet nog wel maar is traag, speelt sommige bestanden soms wel, soms niet. Netwerkverbinding nog 10/100. Dus op zoek naar een nieuwe.

Nu vind ik 2 mogelijkheden, Himedia Q10 en de Nvidia Shield. Echter ze zijn wat aan de dure kant en zijn nog wat overkill voor mijn wensen. Ik hoef geen spelletjes te spelen, diverse apps te installeren. Dus zijn er naast deze mediaspelers nog alternatieven?

Eisen:
- Het moet de meeste bestanden goed afspelen. Niet 4K of 3D. Wel blue-ray bestanden.
- Geluid naar versterker misschien maar niet noodzakelijk.
- Interne harddisk
- Gigabit
- Software om bestanden af te spelen makkelijk te gebruiken.
- Afstandsbediening
- Geen moeilijke handelingen om software te installeren, out of the box + automatisch updaten mogelijk.

Is er iets naast de genoemde apparaten nog iets anders aan te raden? Het gaat mij om een interne harddisk er in te zetten - niet extern. Dus harddisk ex. prijs van de speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:14

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mag ik vragen waarom hij perse intern moet zijn? Het beperkt je keuze namelijk enorm. Mag een sdxc kaartje bijvoorbeeld ook?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadviezen doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Topic gaat dus die kant op.

Ook van mijn kant de vraag: moet het perse een interne schijf zijn? Waarom niet via de usb-aansluiting een externe schijf of stick? Of nog beter door middel van een NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat is een bluray-bestand? Films koop je namelijk op disc in een winkel!

Waarom interne harddisk?
Waarom gigabit?
Wat is je budget wel?

Zoals de rest ook opmerkt; we zien geen directe reden voor interne disks.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Ok blijkbaar wordt de vraag niet begrepen.

- zoek speler die de meest gangbare formaten afspeelt. Dus ook o.a. geripte bestanden dvd/blueray. Dus niet de schijf.
- budget tot en met de prijs van de Himedia Q10 pro. 200 euro. Deze is volgens mij overkill voor wat ik er mee wil.
- gigabit netwerk kaart om vlot bestanden over te zetten.
- persé interne harde schijf want dan zit ik met 2 apparaten plus ruimte gebrek bij de tv.
- persé interne harde schijf omdat ik geen NAS heb of wil. Weer een apparaat die aan moet staan. Dat is voor mij de harddisk verplaatsen naar de NAS niets meer.
- persé interne harde schijf zodat ik ook niet een andere pc aan moet zetten om te kunnen streamen.
- kan dan eventueel apparaat loskoppelen en meenemen op bijv vakantie of bij anderen films kijken.

Ik weet niet of het er is maar zoek of er een alternatief is dan de 2 genoemde apparaten. Dus voor mij meer dan genoeg redenen voor wel interne disk.

[ Voor 3% gewijzigd door M.I.G. op 09-08-2017 20:16 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Raspberry Pi3 met een flink SD kaartje en Kodi voldoet volgens mij ook aan de eisen. Is ook als gegarandeerd werkende config bij sossolutions te bestellen.

Verder is vanaf lokaal afspelen natuurlijk geen streamen. En vraag ik me af of wat jij zoekt niet relatief weinig beschikbaar en dus duur is.

Wat met een pi bijvoorbeeld ook kan is cloudstorage aankoppelen, en daar van af spelen. Heb je heel die HDD niet nodig.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Dune HD Solo Lite? Dune heeft verscheidene spelers die aan die eisen voldoen.

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-05 11:53
The Eagle schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 20:10:
Raspberry Pi3 met een flink SD kaartje en Kodi voldoet volgens mij ook aan de eisen. Is ook als gegarandeerd werkende config bij sossolutions te bestellen.

Verder is vanaf lokaal afspelen natuurlijk geen streamen. En vraag ik me af of wat jij zoekt niet relatief weinig beschikbaar en dus duur is.

Wat met een pi bijvoorbeeld ook kan is cloudstorage aankoppelen, en daar van af spelen. Heb je heel die HDD niet nodig.
Dat kun je wel vergeten met een grote 4k rip of HEVC bestanden, hier ook een Pi3 en die trekt dat echt niet.

• S1NN3D
  • Niet online
M.I.G. schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 20:16:
Ok blijkbaar wordt de vraag niet begrepen.
Ik denk niet dat niet begrijpen het probleem is. Naar mijn mening - en veel anderen - zijn opslag en afspelen 2 verschillende functionaliteiten die doorgaans niet ideaal samengaan. Vandaar dat er meestal 2 devices voor ingezet worden. Laat elk ding doen waar het goed in is. Een device dat beiden combineert kom je niet heel vaak tegen. Vandaar dat je er zo naar op zoek bent.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dan kom ik terug bij mijn eerste suggestie/vraag: is een apparaat dat met SD-kaartjes werkt ook goed? Koop eenmalig een grote en je hebt je "interne harde schijf".

Je komt met jouw wensen al heel snel uit op een Mede8er, Dune, AC Ryan PlayON of PopcornHour. En los van het feit dat dit prima dingen zijn, zijn ze veel beperkter qua mogelijkheden dan bijv. een Android mediaspeler. (Geen apps, maar 1 vast stuk afspeelsoftware; geen Netflix) Daarnaast zijn ze vaak ook nog eens een stuk duurder.

Als je echt een grote aversie hebt tegen een externe HDD of NAS, zou ik in elk geval overwegen om een mediaspeler te kopen met SD-kaart-functionaliteit. Eminent, WeTek, HiMedia, etc. verkopen boxjes waarmee dit kan. De andere optie is een mediaspeler met zo groot mogelijke flashopslag. Veel groter dan 32GB kom je ze niet tegen, m.u.v. de nVidia Shield.

Dat is dan ook de enige die ik je echt kan aanraden in dit geval, maar dan betaal je ook de hoofdprijs.

Sowieso, kijk voor mediaspeler ook even in dit topic: START HERE - Pick the Right Kodi Box (updated August 2017)

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:56
Is anders een (tweedehands) NUC een optie? Daar kun je gewoon een 2,5" schijfje naar wens in steken. Kodi er op en klaar. Neemt weinig ruimte in, is snel zat voor wat je wil, relatief stil en wellicht in de toekomst ook nog inzetbaar voor andere zaken.

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:31
Inderdaad een nuc, of een variant daarop. Kost wel meer dan 200 euro, ongeveer 300 euro. Libreelec er op en klaar is kees. Een stuk toekomstbestendiger dan kant en klaar apparaten. Libreelec installeer je in een kwartier, en daarna kan je het aanpassen naar je eigen wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
S1NN3D schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 21:12:
[...]

Ik denk niet dat niet begrijpen het probleem is. Naar mijn mening - en veel anderen - zijn opslag en afspelen 2 verschillende functionaliteiten die doorgaans niet ideaal samengaan. Vandaar dat er meestal 2 devices voor ingezet worden. Laat elk ding doen waar het goed in is. Een device dat beiden combineert kom je niet heel vaak tegen. Vandaar dat je er zo naar op zoek bent.
Ik zie niet het verschil met een apparaat die een bestand via een netwerk verbinding films kan afspelen, niet anders zou zijn als die bestanden direct beschikbaar zijn op een interne hd. Dat een NAS bijvoorbeeld een centrale opslag functie heeft waarbij je een apparaat dit kan laten afspelen, ok. Ik zie in deze tijd ook de noodzaak niet om meerdere apparaten constant aan te hebben als dat niet nodig is. In mijn geval is dat maar 1 stekker, in een NAS of externe HDD zijn dat er 2. Maar goed iedereen zijn eigen mening daarover.
Jorgen schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 21:26:
Dan kom ik terug bij mijn eerste suggestie/vraag: is een apparaat dat met SD-kaartjes werkt ook goed? Koop eenmalig een grote en je hebt je "interne harde schijf".

Je komt met jouw wensen al heel snel uit op een Mede8er, Dune, AC Ryan PlayON of PopcornHour. En los van het feit dat dit prima dingen zijn, zijn ze veel beperkter qua mogelijkheden dan bijv. een Android mediaspeler. (Geen apps, maar 1 vast stuk afspeelsoftware; geen Netflix) Daarnaast zijn ze vaak ook nog eens een stuk duurder.

Als je echt een grote aversie hebt tegen een externe HDD of NAS, zou ik in elk geval overwegen om een mediaspeler te kopen met SD-kaart-functionaliteit. Eminent, WeTek, HiMedia, etc. verkopen boxjes waarmee dit kan. De andere optie is een mediaspeler met zo groot mogelijke flashopslag. Veel groter dan 32GB kom je ze niet tegen, m.u.v. de nVidia Shield.

Dat is dan ook de enige die ik je echt kan aanraden in dit geval, maar dan betaal je ook de hoofdprijs.

Sowieso, kijk voor mediaspeler ook even in dit topic: START HERE - Pick the Right Kodi Box (updated August 2017)
Dank je. Ik had die link al meerdere malen doorgenomen maar specifiek niet echt te zoeken op HDD only. In ieder geval zijn SD kaartjes niet echt handig voor mij omdat ik best een grote verzameling aan films en series erop heb staan.

Lijkt mij eigenlijk, na alles bezien te hebben, toch het enige wat een beetje in de buurt komt is de HiMedia Q10.

NUC zou kunnen maar als ik het zo lees is een speler voor mij wat handiger dan zo'n apparaat.

[ Voor 23% gewijzigd door M.I.G. op 12-08-2017 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@M.I.G. Of wellicht de nVidia Shield (niet de pro) en daar zelf een grote HDD inzetten.
Ik kan zo gauw even niet vinden of de spelers van WeTek ook een intere HDD ondersteunen, maar de Zidoo X95 doet dit wel. Die zou je ook kunnen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Jorgen schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 20:29:
@M.I.G. Of wellicht de nVidia Shield (niet de pro) en daar zelf een grote HDD inzetten.
Ik kan zo gauw even niet vinden of de spelers van WeTek ook een intere HDD ondersteunen, maar de Zidoo X95 doet dit wel. Die zou je ook kunnen overwegen.
Die nVidia is een optie inderdaad. Maar dat lijkt mij meer ook een gameconsole / veel meer wat ik er mee zou willen. Dus dan lijkt mij de Q10 de enige keuze omdat er niet veel meer is.

Die WeTek lijkt ook zonder HDD.

Die X95 lijkt dat te kunnen alleen is de oplossing wel geinig - van de buitenkant erin.

Afbeeldingslocatie: https://www.zidoo.tv/Products/X9S_1/common/images/X9S_size_3.jpg

Maar lijkt nu toch wat meer alternatief te zijn. Daar was ik op naar zoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

WeTek heeft in elk geval meer inventieve dingen, waaronder een mediaspeler met ingebouwde tv-tuner, vandaar dat ik me afvroeg of er niet een versie was (Core, Hub of Play 2) die wellicht ondersteuning had voor een HDD.

Je kunt nu in elk geval gaan vergelijken tussen de kleinere Shield, de Q10 en de Zidoo. Ik refereer nog even aan het genoemde topic: check of die spelers alles kunnen wat je wilt en of je er bijv. LibreElec op kunt zetten. In het laatste geval mis je wel Netflix en de Google Play Store, maar krijg je er betere passthrough en een stabiele beeldverversing (en de omschakeling daarvan) voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Oudt
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-04-2023
Misschien is de Eminent 7680 wat voor je.
Topspeler voor nog geen €100,--.
Nederlands product, dus met goede Nederlandse garantie.
Het enige wat je doet is aanzetten, Kodi (XBMC) start automatisch, en afspelen maar.
Qua bestandsformaten afspelen is hij gelijk aan NVidia Sheild.
Bekijk voor meer info de review-video op -Hardware.info-.
https://nl.hardware.info/...-mediaspeler-video-review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:44
Nederlands product ... op basis van een China rebranding box ja ;)

Qua afspelen is dit zeker niet gelijkwaardig aan de shield, lees het kodi forum er maar een op na of bijv. deze review van een tweaker: productreview: Eminent EM7680 4K TV Streamer powered by LibreELEC Kodi review...

Daarnaast heeft dat ding allen 100mbit netwerkinterface wat de TS niet wil.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

De Eminent is absoluut een leuke speler, maar niet bijzonderder dan veel Chinese dingen. Dat gezegd hebbende mag je van Nederlandse fabrikanten ook Nederlandse ondersteuning verwachten. Ongeacht of het een re-brand is of niet. Beste spelers op de markt zijn nog altijd de nVidia Shield TV 2017 (Android TV, dus beperkt) en de Minix Neo U9-H (gewoon Android). Daarnaast is de WeTek Hub een zeer veelzijdig apparaat dat door niet veel mediaspelers overtroffen zal worden, zeker niet voor die prijs.

"Helaas" heeft de topicstarter een extra eis: er moet een HDD in. Dat beperkt de keuze enorm, maar ze zijn er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:30

Videopac

Rommelt wat aan.

Als je zelf wil/kunt knutselen: een sbc als Udoo Quad, Banana Pro of Odroid HC-1.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evkrieken
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-08-2024
Probox2 AVA met een bay voor 2tb 2.5" hdd (not included), usb 3.0, hdmi in (incl recording op harddisk) en android 6 adoptable storage (to be updated end 2017)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnths2
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11-04 09:28
Mede8er MED800X3D & MED800X3D/WP

Ik heb al jaren een mediaspeler van dit merk, TOP!.
Streamen via NAS functionaliteit en/of media opslaan/afspelen via 2 GB interne harddisk.
Ondersteund alle mogelijke media formaten.
Heeft een mooie gebruikersinterface.
En is niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
De voorgestelde spelers zijn oudere modellen die niet/nauwelijks te vinden zijn.

Net als dit topic overigens. Voegt weinig toe om dit topic weer omhoog te schoppen dus het gaat dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.