Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av-
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 18:00
Even een kort vraagje m.b.t. de iPhone 7 in combinatie met de app Flitsmeister.
Helaas is het zo dat ik een chronische hardrijder ben, met de simpele reden dat het me nooit lukt om op tijd te vertrekken. Dat stukje heb ik van mezelf maar geaccepteerd. Maar goed, gelukkig bestaat de app Flitsmeister. In de app voor Android bestaat de mogelijkheid om Flitsmeister automatisch te starten bij het verbinden met de bluetooth van de auto. Helaas is mijn S6 edge de geest aan het geven en wil ik eens overstappen op een iPhone 7 (heb altijd Android gehad). Nu vroeg ik mij af of de iPhone versie van Flitsmeister ook deze optie heeft om de app automatisch te openen bij een BT verbinding. Ik heb gelezen dat iPhone apps over het algemeen veel minder rechten hebben dan die op Android, dus wellicht geeft Apple niet eens de mogelijkheid voor een app om uit te lezen of er een bluetooth verbinding is. Wie kan het mij vertellen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:12
Heb even gekeken op mijn iPhone 7 plus. De app Flitsmeister heeft een instelling om automatisch te starten als je gaat rijden evenals stoppen. Dit zit in de app zelf. Is dit voldoende informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av-
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 18:00
Bedankt voor je antwoord. Wat ik me dan wel afvraag, hoe accuraat werkt dit? Op mijn huidige telefoon kan ik er 100% zeker van zijn dat de app opstart, omdat hij automatisch verbinding maakt met Bluetooth als ik de auto start. Zo te horen biedt Apple deze functie niet, dus moet Flitsmeister het doen met andere sensoren. Hoe waterdicht is dit, het zou zuur zijn als je wordt gepakt, omdat de app een keer niet automatisch opstart. Kan iemand die deze functie daadwerkelijk gebruikt hier iets over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:12
Zoals DannyBevers zojuist heeft beschreven, is accuraat.

Beter is om je aan de snelheid te houden, maar zoals het overkomt ben jij straks ook afhankelijk van automodus als dat wordt geforceerd door de overheid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 16:01
Ik vond een nieuw topic een beetje overbodig vandaar dat ik hier maar een gerelateerde vraag stel.

De oplossing die hierboven beschreven is werkt niet bij mij. Nja wel tijdelijk, als je bijvoorbeeld uitstapt bij een tankstation en na een half uur weer verder rijdt. Dan gaat Flitsmeister weer vanzelf door. Gedurende dit half uurtje staat er bovenin je scherm te knipperen dat flitsmeister actief is en je locatie gebruikt.

Als ik de hele dag werk of ik rijd het hele weekend niet dan veeg ik flitsmeister weg om af te sluiten (ik wil immers niet het hele weekend die balk in beeld).
Als ik maandag dan weer ga werken wil ik dat flitsmeister vanzelf weer opstart als ik verbonden ben met de Bluetooth van de auto.

Ik dacht dit te kunnen regelen door een workflow te maken in de app Workflow maar dat lukt me helaas niet.

Ik heb ook al gezocht op Google maar kom niets tegen over automatisch apps starten wanneer je bent verbonden met Bluetooth.

Zijn er andere apps of oplossingen die dit wel mogelijk maken!

Toch zelf maar een topic gestart:
App(s) automatisch op laten starten

[ Voor 10% gewijzigd door Trezzahn op 25-07-2018 08:21 ]