App(s) automatisch op laten starten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:26
Is het mogelijk om bepaalde apps automatisch te (laten) starten wanneer het aan voorwaarden voldoet?

Het gaat bij mij vooral om Flitsmeister die automatisch gestart moet worden wanneer ik verbonden ben met Bluetooth.

Ik krijg het namelijk niet voor elkaar om in te stellen dat flitsmeister vanzelf start. Dit werkt alleen tijdelijk, als je bijvoorbeeld uitstapt bij een tankstation en na een half uur weer verder rijdt. Dan gaat Flitsmeister weer vanzelf door. Gedurende dit half uurtje staat er bovenin je scherm te knipperen dat flitsmeister actief is en je locatie gebruikt.

Als ik de hele dag werk of ik rijd het hele weekend niet dan veeg ik flitsmeister weg om af te sluiten (ik wil immers niet het hele weekend die balk in beeld). Als ik maandag dan weer ga werken wil ik dat flitsmeister vanzelf weer opstart als ik verbonden ben met de Bluetooth van de auto.

Ik dacht dit te kunnen regelen door een workflow te maken in de app Workflow maar dat lukt me helaas niet. Ook heb ik op Tweakers en Google geen andere apps of oplossingen gevonden die ervoor zorgen dat wanneer telefoon verbonden is met Bluetooth dat een bepaalde app opstart. In osx was dit waarschijnlijk met automator wel gelukt, maar ik zoek het dus voor ios.

Zijn er andere apps of oplossingen die dit wel mogelijk maken?

Ik gebruik een iPhone 6s (met ios 11) en de meest actuele flitsmeister.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:15

DirtyBird

Praktiserend denker

Sony werkte een tijdje met nfc tags, misschien bestaat iets dergelijks ook voor iphone.
https://gototags.com/blog...-an-iphone-app-on-ios-11/

Wellicht kun je hier iets mee. Je plakt zo'n nfc tag ergens in je auto (bijvoorbeeld op de carkit) en als je telefoon in de buurt komt worden handelingen zoals beschreven in de tag uitgevoerd, bijvoorbeeld het starten van flitsmeister.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Tasker wellicht? Weet niet of dat voor IOS is, maar er is vast iets vergelijkbaars te vinden of misschien IFTTT app? Zou je ook wel iets me emoeten kunnen.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
DirtyBird schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 08:52:
Sony werkte een tijdje met nfc tags, misschien bestaat iets dergelijks ook voor iphone.
https://gototags.com/blog...-an-iphone-app-on-ios-11/

Wellicht kun je hier iets mee. Je plakt zo'n nfc tag ergens in je auto (bijvoorbeeld op de carkit) en als je telefoon in de buurt komt worden handelingen zoals beschreven in de tag uitgevoerd, bijvoorbeeld het starten van flitsmeister.
iOS / iPhone heeft geen ondersteun voor nfc.
WhizzCat schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 08:54:
Tasker wellicht? Weet niet of dat voor IOS is, maar er is vast iets vergelijkbaars te vinden of misschien IFTTT app? Zou je ook wel iets me emoeten kunnen.
Heb gekeken en geprobeerd met IFTTT maar daarin is flitsmeister niet ondersteund. Ook daarmee lukt het helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Er zijn wel wat zaken mogelijk met Workflow, maar op basis van een bepaalde bluetooth connectie heb ik helaas nog maar weinig kunnen terugvinden.
Ik heb ooit geprobeerd om hetzelfde te doen met het starten van Waze als de Carplay verbinding gemaakt wordt, maar helaas...

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
Hm jammer maar helaas. Niet mogelijk dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:24

Aight!

'A toy robot...'

Waarom veeg je hem weg? Hij gaat sluit vanzelf als je niet meer rijdt en als je weer rijdt start hij automatisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
Aight! schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 08:05:
Waarom veeg je hem weg? Hij gaat sluit vanzelf als je niet meer rijdt en als je weer rijdt start hij automatisch :)
Omdat dan de hele tijd bovenin het scherm een blauw balk loopt en daarin de tekst dat flitsmeister op de achtergrond draait. Hij start dan inderdaad vanzelf, maar dan gebruikt hij ook GPS, en dus ook accu. Dat wil ik dus niet..
Pagina: 1