[java] input vergelijke met string

Pagina: 1
Acties:
  • 351 views

Onderwerpen

Vraag

• RGort10
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-05 16:42
Ik ben een java programma aan het maken en wil nu een string vergelijken met de input maar ik weet niet hoe de scanner de string noteert dit is de code die ik al heb:

import java.util.Scanner;

public class Alle_Formules {

public static void main(String[] args) {
String a = "listformules";
Scanner scan = new Scanner(System.in);

System.out.println("hallo");
String c = scan.next();

if (c == a) {

System.out.println("Welke Formule wil je gebruiken?");
System.out.println("1. ABC formule");
System.out.println("2. snijpunten twee liniare formules");

}

}

}

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gedonie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-02 13:30
Je haalt in je vraag twee dingen door elkaar. Wat je wilt weten is of de text in de string hetzelfde is. De vergelijking die je doet is echter om te controleren of het dezelfde String objecten zijn. Het verschil zit hem in het volgende:

Dat wat je nu hebt controleert of de twee String objecten dezelfde zijn, dus of ze hetzelfde geheugen adres hebben. Dit zal bijna nooit zo zijn, er zijn een paar uitzonderingen maar die zijn hier niet van toepassing.

Wat je zoekt is een object vergelijking (Engelse equals), deze vergelijkt objecten inhoudelijk. Zoek in die richting verder en dan lukt het vast.

• RGort10
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-05 16:42
gedonie schreef op donderdag 28 december 2017 @ 20:39:
Je haalt in je vraag twee dingen door elkaar. Wat je wilt weten is of de text in de string hetzelfde is. De vergelijking die je doet is echter om te controleren of het dezelfde String objecten zijn. Het verschil zit hem in het volgende:

Dat wat je nu hebt controleert of de twee String objecten dezelfde zijn, dus of ze hetzelfde geheugen adres hebben. Dit zal bijna nooit zo zijn, er zijn een paar uitzonderingen maar die zijn hier niet van toepassing.

Wat je zoekt is een object vergelijking (Engelse equals), deze vergelijkt objecten inhoudelijk. Zoek in die richting verder en dan lukt het vast.
Heel erg bedankt ik ga verder zoeken

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Deze vraag komt wel wat vaker voor hier. Dat had je geweten had je onze Quickstart gehanteerd en gezocht en laten zien wat je al gevonden / geprobeerd had. Doe dat volgende keer dan ook a.u.b. ;)

Los daarvan zou 't fijn zijn als je volgende keer code tags gebruikt bij 't plaatsen van code ;)

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 28-12-2017 21:26 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.