mkbOK Keurmerk

Pagina: 1
Acties:
  • 708 views

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik wilde een klacht indienen maar stuitte op enige problemen..

Om te beginnen hebben ze twee domeinen: https://www.mkbok.nl/ en https://www.mkbok.org/
Yep, op die laatste werkt SSL niet correct.. zou het een phishing site zijn? ;)
Na het invullen van het klachtenformulier ontvang ik de fijne boodschap: "FOUT: Website is niet correct (geen http:// gebruiken!)"
Kan het nog klantvriendelijker? ;)

Hoe kan een keurmerk op zijn eigen site zoveel fouten maken?
Is dit keurmerk uberhaupt serieus?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

010 - 458 5911 of Afbeeldingslocatie: http://www.mkbok.org/index_htm_files/4531.jpg

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik had er nog nooit van gehoord...
Snelle google bracht mij op een pagina waar iemand bijna 12 (!!) jaar geleden z'n twijfels uitsprak over deze 'toko' ;)

https://www.marketingfacts.nl/berichten/wie_is_mkbok
Het probleem dat ik daarmee heb, is dat ik twijfel aan de goede bedoelingen van het keurmerk en de achterliggende stichting. Is de bedoeling wel zo ideologisch, of zit er niet gewoon een commerciele insteek achter?
Blijven de mensen achter de stichting anoniem omdat ze dan niet van belangenverstrengeling beschuldigd kunnen worden? Als er al niet direct een commercieel oogpunt is, krijgen dan wellicht de bedrijven van de bestuursleden straks gratis reclameruimte op de mkbOK-portal?

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Wat wil je met dit topic bereiken? Wat zijn je concrete vragen? Op dit moment lijkt het meer op een rant / review dan dat er een discussie op gang kan komen. @Olaf van der Spek

[ Voor 6% gewijzigd door Yorinn op 28-12-2017 16:12 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

• Olaf van der Spek
  • Niet online
http://www.thuiswinkelkeurmerk.info/klacht/ lijkt niet veel beter. Ook geen SSL en de helft van het formulier is gewoon niet zichtbaar waardoor je het dus niet eens kunt invullen.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 16:55

MsG

Forumzwerver

De keurmerken groeien gewoon random uit de grond omdat de consument van tegenwoordig belang heeft bij gevoel van veiligheid en helemaal warm wordt van een vinkje. Zie het "kies bewust"-keurmerk wat ook gewoon op hele ongezonde producten zit. Zo is de elektronica of ICT-achtige keurmerk ook helemaal booming. Vaak zegt het helemaal 0,0, bemiddelen ze nergens en pronken ze alleen met de voordelen voor de winkel zelf.

Het enige serieuze keurmerk van formaat is dan nog wel de Thuiswinkel Waarborg als je het mij vraagt. De alternatieven zijn vaak goedkopere B-opties voor de armere MKB'er, maar hebben zoals gezegd dus 0 bemiddeling en autoriteit.

[ Voor 21% gewijzigd door MsG op 28-12-2017 16:07 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:50

paQ

Die link van de websitemaker van CGD BV ook :')

TS, waarom wil je zo'n keurmerk eigenlijk? Wat denk je er mee te winnen?

edit:
man man man. hoe langer ik lees hoe harder je moet wegrennen!
Een klacht wordt bij geen schikking voorgelegd aan ene geschillencommissie. "Waarborg C en R"
Niets over te vinden. De url www.geschilonline.nl doet niks en staat op naam van een Duitse registrar.
Keuring van uw website / webwinkel:
De websites en webwinkels met het mkbOK keurmerk zijn gekeurd door het onafhankelijke certificatebureau CGD. CGD keurt kwaliteitssystemen en staat onder controle bij de Raad van Accreditatie. Hier treft u de keuring criteria van CGD.
mkbOK, stichting mkb en internet, en CGD BV zijn één en dezelfde onderneming.
Hoe kun je nou zeggen dat je onafhankelijk bent. Je vraagt 100 piek, verschuift de aanvraag van het ene postvak IN naar het andere, en stuurt een 'felicitatiemail' (niet zelf bedacht) 8)7

[ Voor 139% gewijzigd door paQ op 28-12-2017 21:27 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Yorinn schreef op donderdag 28 december 2017 @ 12:57:
Wat wil je met dit topic bereiken? Wat zijn je concrete vragen?
Ik weet het niet, weet jij het? ;)
Informatie delen en verzamel, denk ik.
Op dit moment lijkt het meer op een rant / review dan dat er een discussie op gang kan komen. @Olaf van der Spek
Is discussie noodzakelijk?
paQ schreef op donderdag 28 december 2017 @ 21:09:
Die link van de websitemaker van CGD BV ook :')

TS, waarom wil je zo'n keurmerk eigenlijk? Wat denk je er mee te winnen?
Heb een klein 'conflict' met een webshop en dacht eens te kijken wat je nou aan zo'n keurmerk hebt. Niks dus.. keurmerken zijn inderdaad een dienst voor ondernemers, niet voor consumenten.

[ Voor 35% gewijzigd door Olaf van der Spek op 29-12-2017 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:50

paQ

Sja, maar dat is met Bovag bijv niet anders.
Leuk, al die richtlijnen, maar als er een conflict of geschil ontstaat is het ook gewoon ieder voor zich.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:07
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 08:01:
Heb een klein 'conflict' met een webshop en dacht eens te kijken wat je nou aan zo'n keurmerk hebt. Niks dus.. keurmerken zijn inderdaad een dienst voor ondernemers, niet voor consumenten.
Dat ligt aan het keurmerk. Als ik morgen een keurmerk lanceer en tegen betaling toesta dat bedrijven dat gebruiken zegt het inderdaad niets. Een consument heeft ook niets aan.

Andere keurmerken kunnen wel degelijk zowel voor consument als ondernemer iets zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Olaf van der Spek schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 08:01:
[...]

Ik weet het niet, weet jij het? ;)
Informatie delen en verzamel, denk ik.

[...]

Is discussie noodzakelijk?
Tsja, wat voor informatie wil je dan delen en verzamelen? Ik zie, nog steeds, geen nut in dit topic. Discussie is wel noodzakelijk, gezien daar het gehele forum voor bedoeld is. Zie bijv. ook SF Beleid waarin dit vermeld staat.

Gezien ik verder geen nut zie in dit topic, gaat er een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.