Dag Tweakers,
Mijn zoon is he-le-maal gek van Train Simulator.
De laptop (Lenovo met i3) voldoet niet meer. Train Simulator is speelbaar, maar met lage settings en lage frame rate. We willen daarom een nieuw systeem aanschaffen. Omdat we een vaste kast om gaan bouwen tot computerkast, mag het een desktopsysteem zijn. Daarbij wil ik de BBG van november gebruiken als basis.
Omdat Train Simulator nogal wat van het systeem lijkt te vragen, wil ik de BBG-configuratie op sommige punten upgraden. Er zijn nog wel andere spellen die hij ook graag speelt, maar dit is de meest veeleisende, voor zover ik weet.
Ik ben er niet bang voor om een systeem zelf in elkaar te zetten, al heb ik tot dusver niet meer gedaan dan eens wat geheugen bijprikken en een harddisk vervangen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Spellen, voornamelijk Train Simulator, Euro Truck Simulator, American Truck Simulator, Cities Skylines, Minecraft.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer €750,–
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope, niet echt. Er slingert hier heus nog wel een muis en toetsenbordje rond, maar dat zijn de kosten ook niet. We hebben nog een oude monitor, die kan in eerste instantie gebruikt worden en later geüpgraded worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De normale configuratie. Misschien later een keer een capture card, maar nu zeker nog niet.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ruimte is geen groot issue. Omdat de machine niet continu aan hoeft te staan, zijn het stroomverbruik en het geluidsniveau ook geen belangrijke issues.
Ga je overklokken?
Nee, wegens gebrek aan kennis voorlopig zeker niet.
Wat verwacht je van ons?
Ik zoek antwoord op de volgende vragen:
Mijn zoon is he-le-maal gek van Train Simulator.
offtopic:
Kleine rant: als je dacht dat EA erg was, kijk dan eens naar DTG. Ja, je kán Train Simulator spelen zonder DLC, maar dan ben je snel klaar. Nu, met de Steam-sale, is de totale prijs van de gecombineerde DLC "slechts" een kleine €3300,–.
Anyway...
Kleine rant: als je dacht dat EA erg was, kijk dan eens naar DTG. Ja, je kán Train Simulator spelen zonder DLC, maar dan ben je snel klaar. Nu, met de Steam-sale, is de totale prijs van de gecombineerde DLC "slechts" een kleine €3300,–.
Anyway...
De laptop (Lenovo met i3) voldoet niet meer. Train Simulator is speelbaar, maar met lage settings en lage frame rate. We willen daarom een nieuw systeem aanschaffen. Omdat we een vaste kast om gaan bouwen tot computerkast, mag het een desktopsysteem zijn. Daarbij wil ik de BBG van november gebruiken als basis.
Omdat Train Simulator nogal wat van het systeem lijkt te vragen, wil ik de BBG-configuratie op sommige punten upgraden. Er zijn nog wel andere spellen die hij ook graag speelt, maar dit is de meest veeleisende, voor zover ik weet.
Ik ben er niet bang voor om een systeem zelf in elkaar te zetten, al heb ik tot dusver niet meer gedaan dan eens wat geheugen bijprikken en een harddisk vervangen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Spellen, voornamelijk Train Simulator, Euro Truck Simulator, American Truck Simulator, Cities Skylines, Minecraft.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer €750,–
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope, niet echt. Er slingert hier heus nog wel een muis en toetsenbordje rond, maar dat zijn de kosten ook niet. We hebben nog een oude monitor, die kan in eerste instantie gebruikt worden en later geüpgraded worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De normale configuratie. Misschien later een keer een capture card, maar nu zeker nog niet.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ruimte is geen groot issue. Omdat de machine niet continu aan hoeft te staan, zijn het stroomverbruik en het geluidsniveau ook geen belangrijke issues.
Ga je overklokken?
Nee, wegens gebrek aan kennis voorlopig zeker niet.
Wat verwacht je van ons?
Ik zoek antwoord op de volgende vragen:
- Is deze configuratie toereikend om Train Simulator en de andere genoemde spellen op redelijk niveau te spelen?
- Klopt de configuratie intern, of heb ik ergens componenten gekozen die niet bij elkaar passen?
- Omdat ik van plan ben dit systeem voor het eerst zelf in elkaar te zetten, zijn er nog dingen waar ik aan moet denken?
Of kan ik het sowieso beter aan een professional overlaten? - Als ik iets kan verbeteren aan de configuratie, hetzij voor betere prestaties tegen een geringe meerprijs, hetzij voor een lagere prijs omdat ik ergens overdreven heb, dan hoor ik dat uiteraard graag.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 5 1400 Boxed Wraith Stealth koeler | € 149,95 | € 149,95 |
1 | ASRock A320M-DGS | € 50,95 | € 50,95 |
1 | ASRock AB350M Pro4 | € 75,35 | € 75,35 |
1 | AMD Radeon Pro WX 3100 | € 201,25 | € 201,25 |
1 | Gigabyte GeForce GTX 1060 Mini ITX OC 3G | € 211,- | € 211,- |
1 | BitFenix Neos Zwart/Zilver | € 36,51 | € 36,51 |
1 | Crucial CT16G4RFD4266 | € 146,- | € 146,- |
1 | Team Group Vulcan Vulcan DDR4-2400 16GB | € 113,99 | € 113,99 |
1 | be quiet! Pure Power 10 400W | € 50,51 | € 50,51 |
1 | Crucial MX300 2,5" 275GB | € 81,24 | € 81,24 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 718,55 |
[ Voor 7% gewijzigd door SQB op 28-12-2017 12:36 . Reden: Andere videokaart; ander moederbord; ander geheugen ]