Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Van BBG naar Train Simulator

Pagina: 1
Acties:

• SQB
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 26-05 06:38
Dag Tweakers,

Mijn zoon is he-le-maal gek van Train Simulator.
offtopic:
Kleine rant: als je dacht dat EA erg was, kijk dan eens naar DTG. Ja, je kán Train Simulator spelen zonder DLC, maar dan ben je snel klaar. Nu, met de Steam-sale, is de totale prijs van de gecombineerde DLC "slechts" een kleine €3300,–.
Anyway...

De laptop (Lenovo met i3) voldoet niet meer. Train Simulator is speelbaar, maar met lage settings en lage frame rate. We willen daarom een nieuw systeem aanschaffen. Omdat we een vaste kast om gaan bouwen tot computerkast, mag het een desktopsysteem zijn. Daarbij wil ik de BBG van november gebruiken als basis.
Omdat Train Simulator nogal wat van het systeem lijkt te vragen, wil ik de BBG-configuratie op sommige punten upgraden. Er zijn nog wel andere spellen die hij ook graag speelt, maar dit is de meest veeleisende, voor zover ik weet.

Ik ben er niet bang voor om een systeem zelf in elkaar te zetten, al heb ik tot dusver niet meer gedaan dan eens wat geheugen bijprikken en een harddisk vervangen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Spellen, voornamelijk Train Simulator, Euro Truck Simulator, American Truck Simulator, Cities Skylines, Minecraft.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer €750,–

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope, niet echt. Er slingert hier heus nog wel een muis en toetsenbordje rond, maar dat zijn de kosten ook niet. We hebben nog een oude monitor, die kan in eerste instantie gebruikt worden en later geüpgraded worden.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De normale configuratie. Misschien later een keer een capture card, maar nu zeker nog niet.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, geen voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ruimte is geen groot issue. Omdat de machine niet continu aan hoeft te staan, zijn het stroomverbruik en het geluidsniveau ook geen belangrijke issues.

Ga je overklokken?
Nee, wegens gebrek aan kennis voorlopig zeker niet.

Wat verwacht je van ons?
Ik zoek antwoord op de volgende vragen:
  • Is deze configuratie toereikend om Train Simulator en de andere genoemde spellen op redelijk niveau te spelen?
  • Klopt de configuratie intern, of heb ik ergens componenten gekozen die niet bij elkaar passen?
  • Omdat ik van plan ben dit systeem voor het eerst zelf in elkaar te zetten, zijn er nog dingen waar ik aan moet denken?
    Of kan ik het sowieso beter aan een professional overlaten?
  • Als ik iets kan verbeteren aan de configuratie, hetzij voor betere prestaties tegen een geringe meerprijs, hetzij voor een lagere prijs omdat ik ergens overdreven heb, dan hoor ik dat uiteraard graag.
Bedankt voor jullie feedback!

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1400 Boxed Wraith Stealth koeler€ 149,95€ 149,95
1ASRock A320M-DGS€ 50,95€ 50,95
1ASRock AB350M Pro4€ 75,35€ 75,35
1AMD Radeon Pro WX 3100€ 201,25€ 201,25
1Gigabyte GeForce GTX 1060 Mini ITX OC 3G€ 211,-€ 211,-
1BitFenix Neos Zwart/Zilver€ 36,51€ 36,51
1Crucial CT16G4RFD4266€ 146,-€ 146,-
1Team Group Vulcan Vulcan DDR4-2400 16GB€ 113,99€ 113,99
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 50,51€ 50,51
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 81,24€ 81,24
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 718,55

[Voor 7% gewijzigd door SQB op 28-12-2017 12:36. Reden: Andere videokaart; ander moederbord; ander geheugen]

• SQB
quote:
Arjant2 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 21:32:
Wat is dat dan voor een videokaart? Afgezien van dat hij slecht tot niet verkrijgbaar is. (Blijkbaar een kaart voor workstations, niet echt een game kaart dus)
Dat was... een vergissing.
quote:
Waarom niet bijvoorbeeld een gtx1050 ti of een gtx1060? Kan prima voor rond de 200 euro. Die uit de BBG is prima.
Als je wil besparen dan de 1050ti maar de 1060 is wel fors sneller voor een paar tientjes.
Wat is dan belangrijker? De snelheid van de kaart, of het geheugen ervan? De 1060's die ik zie, hebben meest 3GB, terwijl 1050's van €50 minder 4GB hebben.

• SQB
quote:
MAX3400 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 21:36:
Vervang in ieder geval je geheugen voor 2x 8GB ipv 1x 16GB.
Waarom?

• SQB
quote:
Tribits schreef op woensdag 27 december 2017 @ 22:22:
[...] dan zou ik wel een B350 moederbord pakken. Voor die paar tientjes meer houd je dan de mogelijkheid over om later het geheugen nog uit te bereiden.
quote:
Arjant2 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 22:11:
Voor wat betreft het single vs dual channel verhaal van het geheugen. Als je kan kiezen voor het zelfde geld dan inderdaad voor dual channel. Het is iets sneller maar dat ga je niet echt merken bij gamen. Het is dus geen tientjes waard mijn inziens. Het is vooral leuk als je echt geheugenintensieve processen draait.
Okay, beiden bedankt voor de aanwijzingen. Ik ga morgen de configuratie hierop aanpassen.

Ik heb ze nu vervangen door de ASRock AB350M Pro4 en de Team Group Vulcan Vulcan DDR4-2400 16GB kit.

[Voor 15% gewijzigd door SQB op 28-12-2017 13:03. Reden: Configuratie aangepast]

• SQB
Uiteindelijk gekozen voor een tweedehands i5 (3e generatie) met een 1050TI. Zoon blij; kan Euro Truck Simulator op stand "Ultra" spelen en Train Simulator doet het ook goed genoeg.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True