Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

suggesties voor een build als my huidige pc dood gaat

Pagina: 1
Acties:

• tristanbrans
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 30-03 19:23
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat is je budget?

Rond de 800 maar als het met minder kan prima!(Liever zelfs!) ;)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
open voor alternatieven.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ga de pc gebruiken voor mild fotoshoppen en een aantal spelletjes zoals Terraria (modded) minecraft(Modded) en Slime rancher en in de toekomst misschien iets als Spore of rocket league

Momenteel heb ik een pre-built pc met een i7 2600 en een gtx 560 maar mijn pc begint steeds meer te haperen en crashen.

• tristanbrans
Ik dacht aan deze basis componenten
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 194,-€ 194,-
1MSI GeForce GTX 1050 GAMING X 2G€ 119,-€ 119,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 194,-€ 194,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 507,-

Hoop alleen nog dat de ram prijzen dalen in 2018 :P

• corporalnl
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 04-04 12:31
Wat is de reden dat je PC vaak crashed? ( heb je bijvoorbeeld windows al eens een flinke schop gegeven? )

Daarnaast wat zijn de onderdelen die je wil meenemen in je nieuwe setup?
En wat heb je nu allemaal?

[Voor 32% gewijzigd door corporalnl op 27-12-2017 13:52]

• tristanbrans
De pc deed vroeger helemaal niks heb hem toen helemaal geformateerd en windows er opnieuw opgezet.

Meestal als hij crashed komt mijn beeld gewoon niet terug uit slaapstand en de anders verschijnt er een bericht met "uw pc is gecrashed ofzo en dat de pc het probleem zoek"....

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 01-04 22:18

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

quote:
tristanbrans schreef op woensdag 27 december 2017 @ 13:59:
De pc deed vroeger helemaal niks heb hem toen helemaal geformateerd en windows er opnieuw opgezet.
En waarschijnlijk een bak met drivers vergeten te installeren waarna je waarschijnlijk BSOD's krijgt of andere haperingen op de PC.

Wat zegt Device Manager over gele/rode uitroeptekens?

/edit: 3 maanden geleden ook al Pc bouwen of kopen voor lichte gaming en foto bewerking

[Voor 19% gewijzigd door MAX3400 op 27-12-2017 14:01]

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• corporalnl
Hoe lang is het geleden dat je PC is geinstalleerd met windows? ( aangezien je het over vroeger hebt )

En gebeurt de crash bij specifieke momenten? ( spelen van games etc )

• tristanbrans
grafiche kaart drivers update ik ongeveer wekelijks via geforce experience

en meestal crasht hij als ik hem uit slaapstand haal nadat ik een heftig modded minecraft of terraria heb gespeel (100+ mods)

• corporalnl
quote:
tristanbrans schreef op woensdag 27 december 2017 @ 14:07:
grafiche kaart drivers update ik ongeveer wekelijks via geforce experience

en meestal crasht hij als ik hem uit slaapstand haal nadat ik een heftig modded minecraft of terraria heb gespeel (100+ mods)
En windows? ( zoals ik eerder vroeg :) )

• tristanbrans
Oh! sorry.... een jaar of 2 geleden opnieuw geinstalleerd (windows 10) het probleem voordat ik hem formateerde was volgens mij dat windows 10 draaide op een 60gb ssd... nu staat alles gewoon op mn hdd(1tb)

• tristanbrans
heb trouwens momenteel 8gb ram

Om terug te komen op onderdelen mee nemen: Denk het niet heb maar 8gb ram een 1tb hdd die all 5-7 jaar oud is en m'n i7 2600 maar als ik die mee neem kan ik later geen r5 1600 instaleren of ik moet ook een ander moederboard, en m'n grafische kaart.... ik weet niet of die nog goed is of niet

• blackadder91
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 05-04 23:06
Je hebt hier al eens een topic over geopend, waren die adviezen niet voldoende? Tussen september en nu is er niet heel veel veranderd.
En verder: slaapstand is een bitch. Ik heb er vroeger zo veel problemen mee gehad variërend van een SSD die doodging door slaapstand en ook de blauwe schermen bij het uit slaapstand halen en files die corrupt werden. Uiteindelijk heb ik die optie ook maar gewoon uit het menu gesloopt en nooit meer gebruikt, aanzetten duurt toch maar 10 seconden.
Heb je verder de best buy guide al gelezen en ook hoe je een PC in elkaar zet?

• Ludwig005
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 11:07
waarom slaapstand? bij de nieuwe build nooit meer gebruiken want het duurt niet zo lang om op te starten.
pricewatch: MSI Z370-A PRO
pricewatch: Intel Core i5-8600K Boxed
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15
je kunt je huidige videokaart hierop aansluiten.
windows is ook nodig pricewatch: Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI koop bij azerty dan heb je de doos met CD er nog in(voor herinstallatie)

• tristanbrans
De adviezen van de vorige topic waren geweldig, maar ik dacht ik vraag nog effe een keer of er "nieuwe" inzichten zijn over case,moederboarden, en powersupplies of misschien over nog andere dingen.

Btw wat is het meervoudige van case? hmm....

• tristanbrans
Kan ik de windows licentie van mijn oude pc gebruiken als ik hem toch niet meer gebruik? of is dit een standaard noob post....

• tristanbrans
quote:
Ludwig005 ik heb de ram al in de componenten waar ik aandacht staan :P ik zal kijken naar het moedeboard maar is de i5 8750k niet overkill? en de r5 1600 heeft toch meer cores? en threads? of zie ik dit geheel fout? btw de 2 schelen 60 euro is dat verschil het waard?

• tristanbrans
8600k***

Modbreak:
Gebruik in plaats van liefst 4(!) keer achter elkaar te posten, de wijzigknop rechtsboven aan je laatste post als je nog iets wilt toevoegen. Dit kicken wordt als erg irritant ervaren.

[Voor 92% gewijzigd door br00ky op 27-12-2017 15:30]

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 11:25

MsG

Forumzwerver

Wat voor crashes krijg je exact dan? Je kan natuurlijk prima weglopen van je huidige systeem en voor een zak geld iets nieuws kopen, maar het is niet zo dat je i7 2600 dit nu niet meer aan zou kunnen, en een processor slijt ook helemaal niet. Hij werkt of hij werkt niet. Wat mij betreft redelijk zonde om dan blind iets nieuws te kopen, maar dat moet je uiteraard zelf weten.

Zeker gezien nieuw RAM nu stervensduur is. De netto prestatie-upgrade qua CPU zal in relatie tot de kosten marginaal zijn.

Je noemt ook relatief lichte games die je wil spelen. Dat zou je 2600, zeker met overclock wel moeten trekken.

[Voor 10% gewijzigd door MsG op 27-12-2017 14:58]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• tristanbrans
MsG

Ik weet niet wat voor crashes het zijn er staat een seconden lang dat windows aan het scannen is en dan is het weg en start hij opnieuw op.... Also ik ben al een jaar of 1,5 aan het kijken wat voor componenten redelijk zijn qua prijs/kwaliteit

Is het aan de ander kant wel waard om gewoon de componenten die uitvallen te blijven vervangen? of is het dan niet beter om (niet nu ik probeer gewoon me in te lezen in de opties) in 1 keer gewoon alles te vervangen voor weer 5+ jaar door te gaan?

Ben het helemaal eens dat die ram prijzen GIGANTIES zijn maar hoopten ze niet dat dat probleem ergens in 2018 opgelost zou worden?

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 10:50
quote:
tristanbrans schreef op woensdag 27 december 2017 @ 15:02:
MsG

Ik weet niet wat voor crashes het zijn er staat een seconden lang dat windows aan het scannen is en dan is het weg en start hij opnieuw op.... Also ik ben al een jaar of 1,5 aan het kijken wat voor componenten redelijk zijn qua prijs/kwaliteit

Is het aan de ander kant wel waard om gewoon de componenten die uitvallen te blijven vervangen? of is het dan niet beter om (niet nu ik probeer gewoon me in te lezen in de opties) in 1 keer gewoon alles te vervangen voor weer 5+ jaar door te gaan?

Ben het helemaal eens dat die ram prijzen GIGANTIES zijn maar hoopten ze niet dat dat probleem ergens in 2018 opgelost zou worden?
Hangt er helemaal vanaf wat voor hardware je hebt natuurlijk. Een i7 2600 vervangen voor een Ryzen 5 kan, maar is niet echt economisch verantwoord, én als jouw huidige probleem gewoon een misconfiguratie is, kan je dat zomaar ook hebben op dat nieuwe Ryzen systeem. ;)

Dus eerst even uitzoeken wat er misgaat met je huidige systeem. Welke aanpassingen heb je gedaan aan Windows of de BIOS? Heb je de laatste drivers geinstalleerd? heb je al eens in de Windows logboeken gekeken of je meer informatie kon vinden over de foutmelding? Heb je exotische hardware geïnstalleerd of aangekoppeld? (ik had ooit eens een geluidskaart van M-Audio die sleep gewoon niet ondersteunde, bijvoorbeeld, stond gewoon in de manual).

Er is verder niets mis met je PC laten slapen, dat zou gewoon goed moeten werken, ik gebruik het altijd.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• tristanbrans
Het enige wat ik deed toen ik windows her instaleerde was de harde schijven formateren en daarna windows via een usbstick er weer op instaleren daarna installeerde hij alles automaties de enige drivers die ik zelf update waren die van mijn grafische kaart via geforce experience

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 11:25

MsG

Forumzwerver

Ik zou zeggen start even een los topic over je PC-problemen, waarbij je alles even specifiek beschrijft.

Stel het is uiteindelijk een bepaald onderdeel wat kapot is, dan is het vermoedelijk zelfs nog beter om dat onderdeel bijvoorbeeld tweedehands weer aan te kopen dan 500+ euro neer te leggen voor een upgrade die je verder eigenlijk niet nodig had.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• tristanbrans
Sorry dat ik 4 keer poste! Gaat niet meer gebeuren nogmaals sorry

• Ludwig005
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 11:07
quote:
tristanbrans schreef op woensdag 27 december 2017 @ 14:57:
[...]

Ludwig005 ik heb de ram al in de componenten waar ik aandacht staan :P ik zal kijken naar het moedeboard maar is de i5 8750k niet overkill? en de r5 1600 heeft toch meer cores? en threads? of zie ik dit geheel fout? btw de 2 schelen 60 euro is dat verschil het waard?
@tristanbrans je moet je niet op cijfertjes verkijken een intel i5 8600K is eigenlijk sneller dan een i7 2600K
die laatstse is 5 of 6 jaar geleden uitgekomen en inmiddels hebben alle 8xxx i5jes 6 kernen. je hebt zelf keuzevrijheid maar mijn voorkeur gaat uit naar intel.

• tristanbrans
Dit is een link naar een cpu bench die ik draaide via cpu z

https://valid.x86.fr/xq325c

enig idee hoe ik dit kan vergelijken met bv een build met een r5 1600?

Btw hoe verwijder je een bericht? ik probeer mijn eerdere spam te beperken

edit heb nou eindelijk de error kunnen lezen er stond iets van stopcode ofzo? zal ik een andere thread aan maken?

[Voor 38% gewijzigd door tristanbrans op 28-12-2017 15:13]

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True