Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Leveringstatus GPU Azerty

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gerder
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 28-11-2019
Beste leden,

Deze vraag is eigenlijk bedoeld voor een vriend die zelf niet actief is op Tweakers.
Ik heb voor hem op 27 november een systeem samengesteld. Hierbij zat een Asus GTX 1080 Ti OC. De levertijd van deze kaart zat op 10+ werkdagen. Hij zit hier nog steeds op te wachten.

Nu ben ik opzoek naar mensen die tussen 27 november en nu zo'n zelfde videokaart hebben besteld bij Azerty en deze al geleverd hebben gekregen.

Wat wil nu het geval. De levertijd status van deze kaart veranderd met grote regelmaat. Volgens het systeem van Azerty is deze kaart in de tussentijd al vele male beschikbaar geweest bij de leverancier met levertijden an 2-3 werkdagen tot 1 werkdag. Tot op heden heeft hij echter nog niets vernomen.
Hij heeft hier over naar Azerty gemaild. Het antwoord was dat er een fout in het systeem zit wat er voor zorgt dat de status steeds incorrect wordt weergegeven en ze dit elke ochtend handmatig weer moeten wijzigen.

Niets vreemds zou je zeggen. Wat me echter verbaasd is dat deze zogenaamde systeemfout na een maand nog steeds niet is opgelost. Dat zou dus betekenen dat ze al die de status van dit specifieke product handmatig moeten blijven aanpassen en wellicht ook steeds meer teleurgestelde klanten creëren die in de tussentijd deze kaart bestellen onder foutieve levertijden.
Gezien de tijd die er overheen gaat begint het steeds meer te lijken op een mooi verzonnen verhaal dan realiteit.
Ik vermoed dat het artikel wel degelijk verkrijgbaar is bij de leverancier, maar dat er een probleem ontstaat omdat de kaart eerst naar Azerty moet ipv. naar de koper ivm. assemblage. Dat is echter niet het probleem van die vriend van mij. Mijns inziens hoort Azerty dat te regelen.

Ik ben nu dus op zoek naar mensen die deze kaart ook besteld hebben tussen 27 november en nu en deze wel geleverd hebben gekregen. Of naar mensen die soortgelijke ervaring met Azerty hebben gehad.

Laat ik duidelijk zijn, ik beschuldig Azerty nergens van. Maar ik vind de situatie dusdanig vreemd dat ik deze vraag wel relevant vind.

Alvast bedankt

Mvg,

Gerder

Alle reacties

• TommieW
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 19:50

TommieW

Numa numa.

quote:
Gezien de tijd die er overheen gaat begint het steeds meer te lijken op een mooi verzonnen verhaal dan realiteit.
Ik zou het zelf niet zo stellen.
quote:
Ik vermoed dat het artikel wel degelijk verkrijgbaar is bij de leverancier, maar dat er een probleem ontstaat omdat de kaart eerst naar Azerty moet ipv. naar de koper ivm. assemblage. Dat is echter niet het probleem van die vriend van mij. Mijns inziens hoort Azerty dat te regelen.
Zo ver ik weet, klopt dit niet. Een product zal altijd van de groothandel naar de winkel geleverd worden. De winkel verstuurt het product dan naar de klant.

Ik raad je aan om de situatie nogmaals bij de webwinkel voor te leggen. Zelf heb ik al heel wat bij de webwinkel die je noemt besteld. Nog nooit problemen mee gehad, eigenlijk. Je kan voorstellen dat je een ander, gelijkwaardig product wil hebben. Want duidelijk heeft deze specifieke kaart leveringsproblemen.

Tip voor de volgende keer: koop geen producten die zo'n lange levertijd hebben. Dat is eigenlijk vragen om problemen.

offtopic:
Op Tweakers willen we voorkomen dat op zo'n manier een webwinkel wordt "zwartgemaakt". Zou je even de naam van de webwinkel uit je tekst willen halen? (Anders verwacht ik dat een moderator dat wel doet. :+

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
Xiaomi Mi 9T Pro

• maniac2003
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 07-04 12:08
Bij Amazon zie ik dezelfde kaart ook steeds opschuiven qua levertijd. Hield de kaart een tijdje in de gaten en had hem zelfs al besteld. Ben uiteindelijk toch gevallen voor de EVGA FTW3 variant. Zoals TommieW aangeeft, contact opnemen met de webshop en het verzoek neerleggen om de videokaart te veranderen in een andere variant.
Zelf ook jaren ervaring met de betreffende shop, tot nu toe altijd naar tevredenheid behandeld. Ook bij klachten/garantie.

offtopic:
Wat mij betreft mag het beestje gewoon bij naam genoemd worden hoor. De 'aanval' vind ik wel meevallen. De herhaaldelijke aanpassing is inderdaad wel wat vreemd. Maar goed, ze willen verdienen en gaan echt niet anderen wel leveren en jou niet om te pesten.

• storeman
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 20:11
Voor de zaak ook al heel wat bestelt bij Azerty dit jaar. Eigenlijk altijd goed en snel. Contact is ook heel prettig.

Begin december heb ik daar een aantal dure monitoren bestelt die we ook al eerder bij Azerty hadden afgenomen. Levertijd stond wederom op 2-3 dagen en tot een paar dagen geleden nog steeds zo op hun website. Nu heb ik de monitoren wel op een soort van dieptepunt qua prijs besteld (niet bewust). Ik verwacht niet dat hier verband tussen zit, aangezien we dit jaar al voor een flink bedrag bij Azerty hebben besteld.

Na een mailtje heb ik nu duidelijkheid dat het nog zeker een maand gaat duren. Helaas kan zo'n webshop ook niet alles oplossen. Ze hebben het deel wat al wel klaar lag, eerder verzonden zodat we daar al mee aan de slag kunnen.

Wat ik jou zou aanraden, is de bestelling annuleren en ergens bestellen waar de kaart wel op voorraad is. Anders toch maar gewoon geduld hebben.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• Gerder
Laat ik beginnen met te zeggen dat ik Azerty niet zwart maak. Zoals al eerder gezegd, ik beschuldig hen nergens van. Ik moet de naam van het beestje echter wel noemen omdat ik anders de vraag niet had kunnen stellen.

Het vreemde is dat ik zelf ook altijd goede ervaringen met deze webshop heb gehad. Vandaar ook dat het me zo opvalt dat de levertijd kennelijk incorrect blijft en deze fout niet hersteld lijkt te worden. Voor een winkel als Azerty vind ik dat eerlijk gezegd een beetje tegenvallen.

Ik heb de kaart recentelijk zelf bij Coolblue besteld en houd samen met die vriend ook andere websites in de gaten. Ik weet dat de voorraad schaars is, maar bij andere winkels is er altijd wel weer voorraad na verloop van tijd.

Ik heb hem andere mogelijkheden aangeboden, maar hij heeft zijn zinnen echt specifiek op deze kaart gezet. Daar kan ik dus helaas weinig aan veranderen.

Ik probeer hem nu voor te stellen om de assemblage af te laten ronden zonder GPU en de kaart elders te bestellen. Dan zet ik 'm er wel voor hem in. Wellicht vind hij dat een optie. De rest ligt tenslotte al klaar.

Bedankt voor alle reacties. Ik ga er mee aan de slag

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 23:02
quote:
TommieW schreef op woensdag 27 december 2017 @ 13:22:
[...]

Ik zou het zelf niet zo stellen.

[...]

Zo ver ik weet, klopt dit niet. Een product zal altijd van de groothandel naar de winkel geleverd worden. De winkel verstuurt het product dan naar de klant.

Ik raad je aan om de situatie nogmaals bij de webwinkel voor te leggen. Zelf heb ik al heel wat bij de webwinkel die je noemt besteld. Nog nooit problemen mee gehad, eigenlijk. Je kan voorstellen dat je een ander, gelijkwaardig product wil hebben. Want duidelijk heeft deze specifieke kaart leveringsproblemen.

Tip voor de volgende keer: koop geen producten die zo'n lange levertijd hebben. Dat is eigenlijk vragen om problemen.

offtopic:
Op Tweakers willen we voorkomen dat op zo'n manier een webwinkel wordt "zwartgemaakt". Zou je even de naam van de webwinkel uit je tekst willen halen? (Anders verwacht ik dat een moderator dat wel doet. :+
Nee hoor. Ik kreeg laatst mijn bestelling direct van een groot handel uit Duitsland. Kreeg ook gewoon een TenT van azerty. Alleen zal dat niet het probleem zijn. Ze kunnen er immers gewoon voor kiezen

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 16:11

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Azerty is afhankelijk van zijn leveranciers. Het is een webwinkel zonder / met zeer geringe eigen voorraad. Een dozenschuiver. En dat bedoel ik niet negatief, want ik heb zelf meerdere positieve ervaringen met Azerty.

Wat je gewoon moet doen: Annuleer die videokaart, en bestel 'm ergens anders. Simpel.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Superkanjo
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 16:22
quote:
Gerder schreef op woensdag 27 december 2017 @ 13:12:
Ik ben nu dus op zoek naar mensen die deze kaart ook besteld hebben tussen 27 november en nu en deze wel geleverd hebben gekregen. Of naar mensen die soortgelijke ervaring met Azerty hebben gehad.
Je gaat er vanuit dat er klanten zijn die wel deze kaart geleverd hebben gekregen, puur een aanname zonder dat hier aanwijzingen voor zijn naar mijn idee.

Stel dat het zo is, stel er reageert iemand die de kaart wel heeft geleverd gekregen, wat verandert dat aan de situatie voor jou? Dan heb jij, of je vriend toch nog steeds geen kaart? Wil je hiermee Azerty voor het blok zetten en hopen sneller geleverd te krijgen?

Volgens mij schiet je er niet zo veel mee op, je kan annuleren en ergens anders bestellen toch?

• Gerder
Ik ga helemaal nergens vanuit. Ik ben er nieuwsgierig naar. Waar jij de aanname vandaan haalt dat ik hier vanuit ga is mij een raadsel.

Gezien de vreemde situatie was ik hier echter wel benieuwd naar. Ergens klopt er namelijk iets niet.

Als het zo zou zijn dan is dat inderdaad wellicht een stok achter de deur. Is daar iets mis mee dan? Moet hij als consument alles zomaar accepteren? Als een situatie vreemd is en hij er met de desbetreffende tegenpartij niet uit lijkt te komen, dan is het toch zijn goed recht hier iets mee te doen.

Annuleren en elders bestellen was inderdaad een optie geweest. Maar in mijn ogen moet dat niet nodig zijn in dit geval, omdat ik zoals eerder gezegd zelf zeer positieve ervaringen met dit bedrijf heb.
Bovendien ligt de rest van zijn bestelling al helemaal klaar.

Dat we overigens aardig in de buurt zaten is inmiddels al wel duidelijk geworden. Maar daarover later ongetwijfeld meer.

[Voor 19% gewijzigd door Gerder op 28-12-2017 22:13]

• Azerty Hardware
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 07-04 08:45

Azerty Hardware

Bedrijfsaccount Azerty Hardware
Beste Gerder,

bedankt voor je bericht hier op het Forum.
Ik zoek dit graag tot de bodem voor je uit, heb je een ordernummer/klantnummer voor mij?

De situatie die je schetst klopt niet, wij werken onze orders netjes af op volgorde van besteldatum, het kan dus niet zo zijn dat iemand anders een videokaart eerder ontvangt die later besteld heeft.

Omdat ik momenteel geen exact order/klant nummer heb kan ik nog niet verder in gaan op de case.

Ik hoor graag van je.

Je mag je reactie sturen naar rene.jansen@azerty.nl

Met vriendelijke groet,

Rene Jansen
Azerty Verkoop

[Voor 4% gewijzigd door Azerty Hardware op 29-12-2017 10:18]

• Gerder
Ik heb je even een mailtje gestuurd. Wat ons betreft is de situatie daarmee afgedaan

Er mag een slotje op.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True