Nieuwe TV (€800,-), nu kopen of wachten tot het nieuwe jaar?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie93
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-10 16:28
Beste Tweakers,

Mijn vriendin en ik zijn op zoek naar een nieuwe televisie, budget maximaal €800. Nu kwamen we op de website van EP-Tummers een actie tegen van de Sony KD-55XE8599BAEP, die op Tweakers voor rond de €1200 te koop is, voor €797. Hier komt nog een cashback actie bovenop, waardoor het bedrag €697 wordt. Lijkt een mooie deal, maar is het dat ook? De televisie krijgt een 6.2 bij de Consumentenbond, maar ik kan maar weinig televisies onder het budget vinden die een hoger cijfer hebben.

Wat is jullie kijk hierop? Kopen of laten gaan en wachten tot de prijzen van televisies (misschien) gaan dalen in januari?

Bij voorbaat dank.

(Ander advies over een aankoop van een televisie onder €800 is ook van harte welkom)

Weet weinig, leert veel

Beste antwoord (via Ottie93 op 27-12-2017 15:24)

• oknot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
MAX3400 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 14:45:
[...]

Goed beargumenteerd! De post die je quote liet de verschillen zien tussen wat NetFlix aanbiedt (namelijk Dolby Vision and UltraHD Premium (HDR)) en wat de TV kan (namelijk HDR10 & HLG). Wat iemand ermee doet/moet, is een ander verhaal.
Je stelt dat de ts indien hij voor deze tv kiest netflix op 4k met HDR wel kan vergeten. Complete onzin dus. Als je iets anders bedoeld moet je het beter formuleren. Verder zeg je iets over Ultra hd premium waar je dan tussen haakjes HDR achter zet waarmee je dus suggereert dat het dat betekend en geen high dynamic range. Ook dat maakt het er niet duidelijker op. De tv is prima in staat om een 4K signaal weer te geven en als de specs kloppen en het inderdaad een 10 bit paneel is ( waar ik eerlijk gezegd wel sterk aan twijfel) is ook HDR prima te doen. Bottom line is dat de ts twijfelt of de tv voor 697 euries een goede keuze is en dat is het.

[ Voor 31% gewijzigd door oknot op 27-12-2017 14:59 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:21

Onbekend

...

Bedrijven willen vaak nog voor het nieuwe jaar iets verkopen, dus ik verwacht dat deze week nu wel de goede tijd is daarvoor.

Wat zijn jouw eisen aan een tv? Schermgrootte? Gebruik je het voor films of PS4?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie93
Onbekend schreef op woensdag 27 december 2017 @ 10:09:
Bedrijven willen vaak nog voor het nieuwe jaar iets verkopen, dus ik verwacht dat deze week nu wel de goede tijd is daarvoor.

Wat zijn jouw eisen aan een tv? Schermgrootte? Gebruik je het voor films of PS4?
We hadden eigenlijk minimaal 43 inch en maximaal 49 inch in gedachten, dus 55 is extreem groot. We doen het nu met 32 inch, maar dat is toch net een maat te klein. Ik heb een PC voor spellen, nooit een console gebad, ook niet van plan voorlopig. We gebruiken de tv eigenlijk alleen maar voor streamen, Netflix en films, vandaar dat de focus op het scherm moet liggen. Het geluid van de tv mag slechter zijn, we hebben een geluidsinstallatie.

Weet weinig, leert veel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dan moet je een TV zoeken met Dolby Vision and UltraHD Premium (HDR) aan boord. En het liefst ook nog andere HDR-standaarden.

Sony TV: HDR10 & HLG.

Dus, NetFlix op 4K met HDR kan je dus wel vergeten. Verder is het paneel op een aantal sites "suboptimaal" qua helderheid en zal je mogelijk geen optimaal gebruik kunnen maken van HDR.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie93
MAX3400 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 10:31:
[...]

Dan moet je een TV zoeken met Dolby Vision and UltraHD Premium (HDR) aan boord. En het liefst ook nog andere HDR-standaarden.
Dank voor deze info! Dan zoeken we verder 👍🏼

[ Voor 25% gewijzigd door Ottie93 op 27-12-2017 10:37 ]

Weet weinig, leert veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Wootism schreef op woensdag 27 december 2017 @ 10:31:
[...]

Een topic met informatie van 10 jaar geleden _/-\o_
Jij koopt tegenwoordig in een handstand televisies ipv 10 jaar geleden toen je het op de gewone manier deed? ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

RGAT schreef op woensdag 27 december 2017 @ 10:42:
[...]

Jij koopt tegenwoordig in een handstand televisies ipv 10 jaar geleden toen je het op de gewone manier deed? ;)
Zo lenig ben ik helaas niet :D
Maar ben wel bezig om mijn 11 jaar oude Samsung LCD TV te vervangen voor een nieuw modelletje. En het gaat er vandaag de dag absoluut anders aan toe dan 11 jaar geleden... Elk merk lijkt tegenwoordig met zijn eigen exclusieve beeldtechniek te komen. En de aantal Hz heeft tegenwoordig ook een compleet andere betekenis gekregen dan 'vroeger'.

Voor mij is een televisie kopen vandaag de dag echt een bomen en bos verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wootism schreef op woensdag 27 december 2017 @ 10:31:
[...]

Een topic met informatie van 10 jaar geleden _/-\o_
En informatie er in die nog steeds staat als een huis :)
Korte versie:
Ga nooit op specs af
Koop nooit een TV zonder hem in de winkel gezien te hebben
Weet wat je koopt!

Maar als jij graag een TV op internet van een niet representatief plaatje (ander model) koopt met specs die je niks zeggen / marketingbullshit zijn omdat je blind vaart op anderen en de kleine lettertjes niet leest: be my guest. Alleen niet achteraf komen klagen dan :P

Verder: dit is niet jouw topic en je neigt nu een beetje naar topickapen omdat je voor het zelfde staat. Snap ik, maar doe maar liever niet. Lees je in, lees hier mee, neem de adviezen ter harte en doe je eigen ding. Heeft Ottie93 ook meer aan :)

[ Voor 16% gewijzigd door The Eagle op 27-12-2017 11:48 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:39
Niet te vergeten, mocht je van de 4K en HDR10 c.q Dolby Vision bij Netflix willen profiteren je het duurste abonnement nodig hebt. Trouwens alleen de duurste modellen bij Sony gaan dit ondersteunen bij een verwachte Update van komend voorjaar.
Mischien een LG toestel als alternatief, zij ondersteunen bij veel meer tv modellen de meeste HDR formaten.
Ook bij diverse goedkopere toestellen.
Succes met de zoektocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thierr86
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-07 21:08
Koop gewoon een full HD 55". Moet vast lukken voor die prijs. Zoals ik het aanhoor is 4K voor jullie niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Mooie tv, ik zou er voor gaan!
Of je wacht even tot dat de tv,s komen met HDMI 2.1 ondersteuning .
Hoe dan ook mooie tv!

[ Voor 60% gewijzigd door coolbvrobin op 27-12-2017 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie93
Thierr86 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 12:40:
Koop gewoon een full HD 55". Moet vast lukken voor die prijs. Zoals ik het aanhoor is 4K voor jullie niet echt nodig.
Het probleem is dat full HD bijna niet meer te krijgen is en dat 4k toch de toekomst is. Voor €800 heb ik 2 prioriteiten: smart en goed beeld. Mocht iemand een suggestie hebben, graag 😉

[ Voor 5% gewijzigd door Ottie93 op 27-12-2017 13:17 ]

Weet weinig, leert veel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ottie93 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 13:17:
[...]

Het probleem is dat full HD bijna niet meer te krijgen is en dat 4k toch de toekomst is. Voor €800 heb ik 2 prioriteiten: smart en goed beeld. Mocht iemand een suggestie hebben, graag 😉
Kijkafstand!

Als je nu 32" hebt FHD, zal je 4K in 47" of groter moeten nemen.

Afbeeldingslocatie: http://i.rtings.com/images/optimal-viewing-distance-television-graph-size.png

/edit: dubbelzinnig bedoeld maar groter is beter, vertel dat maar aan je meisje/vriending/vrouw. Thuis zelfde discussie gehad; vriendin gaf zelf ook al aan dat er minstens 65" moest komen en maximaal 77". Daar hebben we het budget op afgestemd en uiteindelijk nog wat reviews gelezen en voorlopig een 65" neergezet.

[ Voor 24% gewijzigd door MAX3400 op 27-12-2017 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:55
Heeft de Mediamarkt niet altijd in januari een BTW-actie? Mogelijk kun je daar ook een mooie afgeprijsde tv op de kop tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie93
Op basis van de grafiek van @MAX3400 zouden we dus aan 1080p meer dan genoeg hebben. Oftewel kijken naar oudere highend modellen?

Weet weinig, leert veel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 01:59
En die grafiek is b*&ls^&t. Keer op keer wordt het weer aangehaald, en keer op keer als je werkelijk op zo'n grens gaat zitten en vervolgens met een hogere reso vergelijkt is het verschil wél te zien.
Whoever die onzin opgetekend heeft is 80+ met een ernstige aangeboren oogafwijking :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

iceheart schreef op woensdag 27 december 2017 @ 13:38:
Whoever die onzin opgetekend heeft is 80+ met een ernstige aangeboren oogafwijking :+
Uhuh... Het onderscheiden van afzonderlijke pixels tov "samensmelten" hangt samen met de boogafstand van je oog. Dat is niets meer/minder dan 1 normale wiskundige vergelijking invullen & oplossen.

Maar jij hebt een ander oog dan de normale mens; dan geldt inderdaad die grafiek niet voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 01:59
En evenmin voor tig andere gebruikers hier. En dat is **NIET** de eerste keer dat dat op z'n zachtst gezegd ter sprake komt. Maar goed, blijf vooral de ene TS na de andere die nonsens opspelden. Echt heel fijn zo, zo'n forum. Kunt nog ongeveer beter advies in de gemiddelde mediamarkt gaan vragen, daar pretenderen ze tenminste niet er enig verstand van te hebben bij het uitkramen van dergelijke nonsens.

Overigens, je eerste alinea betwist ik niet. het is gewoon dat er een paar cijfertjes worden ingevuld waar de gemiddelde geriatrische naaktmol zich nog voor zou schamen, that's all :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ottie93 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 13:33:
Op basis van de grafiek van @MAX3400 zouden we dus aan 1080p meer dan genoeg hebben. Oftewel kijken naar oudere highend modellen?
Nee, gewoon de beste kopen en beseffen dat 4K niet het belangrijkst is. Alleen zijn alle tvs nu zon beetje 4k. Het is ook niet erg.

De redenatie van @MAX3400 dat je bij 4K minimaal een 47" tv moet kopen is denk ik een grapje. Die grafiek is geen onzin, alleen de manier van toepassen is stom. Ja groter is fijner (voor de meeste mensen) en onder de 47" zal je niet echt voordeel hebben van 4K, maar het is ook niet erg om het te hebben en ook niet verboden een kleinere TV te kopen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
Ik heb zelf een 4k sony android tv van 43inch en ik zie 4k en 1080p verschil wel.
Maar er zijn genoeg mensen die het ook niet zien.
DIe tv wat je aangaf in je topicstart is 55inch dus je gaat het wel zeker zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie93
Laten we de discussies even achterwege laten of een apart topic maken 😉

Mij gaat het erom of de sony tv een goede deal is en ik hier echt plezier van ga hebben of dat ik beter een ander model kan zoeken. Zoals eerder aangehaald werd heeft Sony dus niet alle HDR standaarden, terwijl we veel Netflix kijken(nog niet premium) en dit in de toekomst waarschijnlijk veel meer standaard wordt. Elke suggestie onder €800 is zeer welkom. Ik ga de website van rtings eens uitpluizen, zij hebben vaak goede recensies.

Dank allemaal voor de reacties tot dusver!

Weet weinig, leert veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
Ottie93 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 14:05:
Laten we de discussies even achterwege laten of een apart topic maken 😉

Mij gaat het erom of de sony tv een goede deal is en ik hier echt plezier van ga hebben of dat ik beter een ander model kan zoeken. Zoals eerder aangehaald werd heeft Sony dus niet alle HDR standaarden, terwijl we veel Netflix kijken(nog niet premium) en dit in de toekomst waarschijnlijk veel meer standaard wordt. Elke suggestie onder €800 is zeer welkom. Ik ga de website van rtings eens uitpluizen, zij hebben vaak goede recensies.

Dank allemaal voor de reacties tot dusver!
Ik vind het een goeie keus, !
Mooie prijs. En ik weet bijna zeker dat die tv hdr10 ondersteund,
Mijne is een prijsklasse lager, en die ondersteund hdr10 en HLG (die recent is toegevoegd)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik snap die focus op HDR en Dolby Vision niet zo bij dit advies. Dan heb je een TV die er iets mee kan, maar dan zit daar een LCD paneel in, wat fysiek helemaal niet in staat is de contrasten die erbij horen weer te geven. Wat is daar het voordeel aan? Het is niet zo dat je je TV weg moet gooien na drie jaar, je kunt gewoon dezelfde content blijven kijken.

Voor HDR heb je of een OLED nodig, of een high end LCD paneel dat flink meer contrast kan maken.

[ Voor 15% gewijzigd door JvS op 27-12-2017 14:24 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 21:45

DarkSide

theres no place like ::1

Eens. HDR en DV zijn mooi. Maar vergt nu toch wel een "dure" TV.
Anders zie je alleen een melding in je scherm dat je naar een HDR beeld kijkt.

En zelfs met een mooie OLED is er nog wel wat winst te halen op HDR gebied.
Zou me er zelf niet blind op staren. Zeker als je budget het niet toestaat.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oknot
MAX3400 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 10:31:
[...]

Sony TV: HDR10 & HLG.

Dus, NetFlix op 4K met HDR kan je dus wel vergeten. Verder is het paneel op een aantal sites "suboptimaal" qua helderheid en zal je mogelijk geen optimaal gebruik kunnen maken van HDR.
Complete onzin. Netflix op 4k met HDR is geen enkel probleem. Zal het net zo mooi eruit zien als op een tv van €3000,-? Nope. Maar aangezien je budget op €800,- ligt zal het wel zo ongeveer het maximale zijn wat je kan verwachten. Laat je nu niet gek maken door zelf verklaarde experts hier. De basis is je budget en in jouw prijsklasse is de Sony een prima keuze. Wil je beter dan kost het je meer. Binnen je prijsklasse zijn het nuance verschillen.

http://www.televisies.nl/sony/kd-55xe8599b/

Volgens de specs nog een 10 bit paneel ook. Dus dat is ook een plus.

[ Voor 6% gewijzigd door oknot op 27-12-2017 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Goed beargumenteerd! De post die je quote liet de verschillen zien tussen wat NetFlix aanbiedt (namelijk Dolby Vision and UltraHD Premium (HDR)) en wat de TV kan (namelijk HDR10 & HLG). Wat iemand ermee doet/moet, is een ander verhaal.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +5 Henk 'm!

• oknot
MAX3400 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 14:45:
[...]

Je stelt dat de ts indien hij voor deze tv kiest netflix op 4k met HDR wel kan vergeten. Complete onzin dus. Als je iets anders bedoeld moet je het beter formuleren. Verder zeg je iets over Ultra hd premium waar je dan tussen haakjes HDR achter zet waarmee je dus suggereert dat het dat betekend en geen high dynamic range. Ook dat maakt het er niet duidelijker op. De tv is prima in staat om een 4K signaal weer te geven en als de specs kloppen en het inderdaad een 10 bit paneel is ( waar ik eerlijk gezegd wel sterk aan twijfel) is ook HDR prima te doen. Bottom line is dat de ts twijfelt of de tv voor 697 euries een goede keuze is en dat is het.

[ Voor 31% gewijzigd door oknot op 27-12-2017 14:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ottie93
oknot schreef op woensdag 27 december 2017 @ 14:49:
[...]
Bottom line is dat de ts twijfelt of de tv voor 697 euries een goede keuze is en dat is het.
Dank voor je antwoord, we hebben besteld :)

Weet weinig, leert veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:34

Eboman

Ondertitel

Ottie93 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 15:25:
[...]

een beetje mosterd na de maaltijd , maar op pepper wordt er aangegeven dat het een winkel model kan betreffen. Dus met reeds branduren.
https://nl.pepper.com/aan...9-eur797-ep-tummers-58010

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 16:10
oknot schreef op woensdag 27 december 2017 @ 14:41:
[...]

Complete onzin. Netflix op 4k met HDR is geen enkel probleem. Zal het net zo mooi eruit zien als op een tv van €3000,-? Nope. Maar aangezien je budget op €800,- ligt zal het wel zo ongeveer het maximale zijn wat je kan verwachten. Laat je nu niet gek maken door zelf verklaarde experts hier. De basis is je budget en in jouw prijsklasse is de Sony een prima keuze. Wil je beter dan kost het je meer. Binnen je prijsklasse zijn het nuance verschillen.

http://www.televisies.nl/sony/kd-55xe8599b/

Volgens de specs nog een 10 bit paneel ook. Dus dat is ook een plus.
Eens, maar consumenten moeten miet verwachten dat je met een tv wat geen OLED is of geen high end LCD is (dus minimaal € 1.500) van HDR kunnen genieten. Ja het wordt ondersteund, nee je ziet er weinig van omdat de schermen in de prijsklasse van de TS niet de piekhelderheid kunnen leveren wat HDR juist zo mooi maakt.

Mogelijk zal het een 10bit scherm zijn en dan nog zal zo’n scherm van €800 niet het kleurbereik halen van een highend tv. Dus ook dat onderdeel van HDR zal gewoon niet zo indrukwekkend zijn.

Maakt dat allemaal uit? Dat bepaal jezelf. Je zult op netflix iig de 4K HDR content kunnen bekijken met de tv die de TS op het oog heeft.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oknot
Hulleman schreef op woensdag 27 december 2017 @ 16:35:
[...]

Eens, maar consumenten moeten miet verwachten dat je met een tv wat geen OLED is of geen high end LCD is (dus minimaal € 1.500) van HDR kunnen genieten. Ja het wordt ondersteund, nee je ziet er weinig van omdat de schermen in de prijsklasse van de TS niet de piekhelderheid kunnen leveren wat HDR juist zo mooi maakt.

Mogelijk zal het een 10bit scherm zijn en dan nog zal zo’n scherm van €800 niet het kleurbereik halen van een highend tv. Dus ook dat onderdeel van HDR zal gewoon niet zo indrukwekkend zijn.

Maakt dat allemaal uit? Dat bepaal jezelf. Je zult op netflix iig de 4K HDR content kunnen bekijken met de tv die de TS op het oog heeft.
Je herhaald hier min of meer mijn hele verhaal en ik ben het dus met je eens. Verder denk ik wel dat de tv een upgrade zal zijn tov de vorige tv van de ts en z'n vriendin en zolang ze er geen high end toestel naast gaan hangen zullen ze er waarschijnlijk gewoon blij mee zijn en onder de indruk van de beeldkwalteit. Ook is het geen scherm van €800,- maar oorspronkelijk een duurdere tv die inmiddels flink is afgeprijsd. Nog steeds geen high end maar dat was ook niet het doel van de ts.

[ Voor 19% gewijzigd door oknot op 27-12-2017 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Ottie93 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 15:25:
[...]

Top. Veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

The Eagle schreef op woensdag 27 december 2017 @ 11:47:
[...]
Maar als jij graag een TV op internet van een niet representatief plaatje (ander model) koopt met specs die je niks zeggen / marketingbullshit zijn omdat je blind vaart op anderen en de kleine lettertjes niet leest: be my guest. Alleen niet achteraf komen klagen dan

Verder: dit is niet jouw topic en je neigt nu een beetje naar topickapen omdat je voor het zelfde staat. Snap ik, maar doe maar liever niet. Lees je in, lees hier mee, neem de adviezen ter harte en doe je eigen ding. Heeft Ottie93 ook meer aan :)
Het maakt zo te horen wel wat los in je...
En nee ik ben niet van plan hier vragen te stellen betreft mijn eigen zoektocht, wees niet bang.

[ Voor 10% gewijzigd door Wootism op 27-12-2017 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:59
-

[ Voor 99% gewijzigd door Freshouttheoven op 27-12-2017 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Hulleman schreef op woensdag 27 december 2017 @ 16:35:
[...]

Of je leest gewoon eerst een review ervan en ziet dat het Triluminos paneel netjes boven de 90% DCI-P3 haalt (kleur 'volume' is een ander verhaal). Het zal eerder liggen aan het ontbreken van enige vorm van local dimming dat er geen hoge piekhelderheid gehaald kan worden dat HDR weergave aan de magere kant is. En al zal het een 8-bit + FRC zijn, de XE85 heeft ook de Smooth Gradation functie om posterization weg te poetsen net als de hogere modellen.

En uiteraard heb je helemaal geen Dolby Vision nodig om HDR Netflix te kunnen kijken, dan schakelt ie gewoon naar HDR10 ...

[ Voor 17% gewijzigd door apis29 op 27-12-2017 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 16:10
oknot schreef op woensdag 27 december 2017 @ 16:58:
[...]

Je herhaald hier min of meer mijn hele verhaal en ik ben het dus met je eens. Verder denk ik wel dat de tv een upgrade zal zijn tov de vorige tv van de ts en z'n vriendin en zolang ze er geen high end toestel naast gaan hangen zullen ze er waarschijnlijk gewoon blij mee zijn en onder de indruk van de beeldkwalteit. Ook is het geen scherm van €800,- maar oorspronkelijk een duurdere tv die inmiddels flink is afgeprijsd. Nog steeds geen high end maar dat was ook niet het doel van de ts.
Het is absoluut een dikke upgrade van wat ie nu heeft :)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie93
Eboman schreef op woensdag 27 december 2017 @ 16:09:
[...]

een beetje mosterd na de maaltijd , maar op pepper wordt er aangegeven dat het een winkel model kan betreffen. Dus met reeds branduren.
https://nl.pepper.com/aan...9-eur797-ep-tummers-58010
Klopt, maar dit was niet het geval zeiden ze aan de telefoon. We gaan hem ophalen, dan zien we vanzelf wel of het waar is.

Helaas wel om 18:00 gebeld door de winkel, of ik ze terug kon bellen. Niet meer bereikbaar, dus ik ben benieuwd morgen, misschien hebben ze de televisie niet eens meer :9

Edit: televisie opgehaald, geheel nieuw in de verpakking en een hele fijne upgrade tov de oude. Alleen het formaat is erg wennen 😂 bedankt aan allen voor de discussies en antwoorden 👍

[ Voor 13% gewijzigd door Ottie93 op 28-12-2017 16:16 ]

Weet weinig, leert veel

• oknot
Ottie93 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 21:42:
[...]
Edit: televisie opgehaald, geheel nieuw in de verpakking en een hele fijne upgrade tov de oude. Alleen het formaat is erg wennen 😂 bedankt aan allen voor de discussies en antwoorden 👍
Geef het 2 weken en dan vind je het alweer gewoon. Zeer waarschijnlijk wordt de volgende weer een maatje groter😂😂
Pagina: 1