Ik heb mijn iPhone 6 enkele weken geleden in het water laten vallen. Nieuw scherm erop gezet , nieuwe batterij , niks werkt! Heb een ultrasoon reiniger gekocht 30minuten laten baden, dan 48u in rijst. Vanmorgen bekijk ik het resultaat (ik zet hem aan de lader) en ik was heel blij want ik zag het Apple logo bij het opstarten. Maar hij start niet verder op. Maar ik zie wel het backlight schijnen als ik de iPhone open doe. Dus ik zie het Apple logo en daarna blijft het gewoon zwart. Wat kan ik doen?
Of ik hem binnengebracht heb om te laten repareren?
nee nee, aansluiten op itunes en dan in DFU?thomas.meyten24 schreef op maandag 25 december 2017 @ 13:31:
Of ik hem binnengebracht heb om te laten repareren?
https://www.iculture.nl/t...-inschakelen-iphone-ipad/
Of vraagt u of ik hem in herstelmodus heb gezet? Het antwoord is ja, maar als ik hem verbind met mijn MacBook pro 13inch (lid 2012) gebeurt er niet hetzelfde als wanneer ik hem in het stopcontact steek. Als ik hem in de computer steek dan gebeurt er niks, zelf niet opladen ofzo. Dus ik kan ook geen herstel modus doen.
Na ultrasoonreinigen moet hij in de oven 50 graden 15 min. Of langer, maar zeker niet veel heter. Met de fohn kan ook.
Rijst is grote flauwekul voor pcb reparatie, want het is nog steeds afhankelijk dat het water verdampt. En water wat vast zit in kiertjes en onder chips zal niet snel verdampen.
Nu heb je waarschijnlijk al teveel corrosie en zul je moeten gaan solderen.
Rijst is grote flauwekul voor pcb reparatie, want het is nog steeds afhankelijk dat het water verdampt. En water wat vast zit in kiertjes en onder chips zal niet snel verdampen.
dubbel
[ Voor 98% gewijzigd door Hackus op 25-12-2017 16:54 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Het Logic board bedoel je toch neem ik aan?jeroen3 schreef op maandag 25 december 2017 @ 15:16:
Na ultrasoonreinigen moet hij in de oven 50 graden 15 min. Of langer, maar zeker niet veel heter. Met de fohn kan ook.
@thomas.meyten24
Voordat je al deze dingen hebt vervangen, is het van belang hoe snel je bent begonnen, en of je direct de batterij hebt ontkoppeld.
Of heb je een toestel gekocht met waterschade ?
Zie je het witte/zwarte iPhone teken en aangesloten aan iTunes gebeurt er niks, bij aangesloten harde reset ?
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Zou het lukken als ik het nog eens opnieuw probeer? En dan met het opwarmen. Bij het aansluiten op iTunes heb ik de kabel met de iPhone verbonden terwijl ik op de home knop bleef duwen. Er gebeurt niets, zelfs geen backlight. Het is al even geleden en ik heb de batterij niet direct losgekoppeld maar heb het toestel niet meer aangezet (het was kapot).
Je toestel al eens uur of 2 aan Apple/MFI laadsysteem aangesloten voor je verder ging ?
Jr
Jr
Nee, ik wist dat het waterschade is , dus geen electriciteit!
1: na waterschade zsm batterij afsluiten en kijken waar de indicatoren rood/roze zijn, en je zelf water ziet
2: zwarte kabels(folie) nakijken bij schermdemontage
3: kijk naar corrosie (indien langer vocht in je toestel is)
4: reparatie. demontage Logic board en cleanen in trilbadje met IPA. paar x over 3 minuten als nodig.
( het is niet altijd nodig indien er geen waterschade te zien is) Dan je LB recht op zetten en even laten drogen (kan in de oven op 45/50gr.)
Het is niet altijd zo, dat de batterij en scherm defect zijn. dat ligt net aan de situatie.
een nieuwe batterij is vaak 40/55% opgeladen en kan mbt corrosie/kortsluiting leegtrekken.
je weet zelf hoe en wat je allemaal gedaan hebt. dus als alles weer dicht is even je batterij laden.
draai altijd de schroefjes terug waar ze vandaan komen ivm afmeting.
2: zwarte kabels(folie) nakijken bij schermdemontage
3: kijk naar corrosie (indien langer vocht in je toestel is)
4: reparatie. demontage Logic board en cleanen in trilbadje met IPA. paar x over 3 minuten als nodig.
( het is niet altijd nodig indien er geen waterschade te zien is) Dan je LB recht op zetten en even laten drogen (kan in de oven op 45/50gr.)
Het is niet altijd zo, dat de batterij en scherm defect zijn. dat ligt net aan de situatie.
een nieuwe batterij is vaak 40/55% opgeladen en kan mbt corrosie/kortsluiting leegtrekken.
je weet zelf hoe en wat je allemaal gedaan hebt. dus als alles weer dicht is even je batterij laden.
draai altijd de schroefjes terug waar ze vandaan komen ivm afmeting.
Ik heb het opnieuw gedaan, zelfde probleem
[ Voor 3% gewijzigd door thomas.meyten24 op 27-12-2017 11:38 ]
Wordt ie erkent in iTunes ?thomas.meyten24 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 11:38:
Ik heb het opnieuw gedaan, zelfde probleem
1: start iTunes op je pc en sluit je toestel aan
2:druk de home en powerbutton gelijktijdig in, en volg de aanwijzingen.
Het kan goed zijn dat er meer defect is (evt Logicboard). Niet alle waterschade kun je zelf zo even repareren.
daarom zei ik ook zsm reparatie in eerdere post. toestel aanschaffen wat al waterschade heeft is ook een gok.
Pagina: 1